Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:51

sureido schreef:
De opa van een vriendin, volledig gevaccineerd al lang, is gisteren overleden aan Corona en ook in het ziekenhuis beland. :(


Wat naar... -O- een vaccin beschermd helaas geen 100%

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:00

sureido schreef:
De opa van een vriendin, volledig gevaccineerd al lang, is gisteren overleden aan Corona en ook in het ziekenhuis beland. :(



Och wat sneu.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:03

Ik had wel verwacht van beide ziek te worden, maar op een beetje zere arm/schouder na nergens last van gehad.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:10

Swanzie schreef:
sureido schreef:
De opa van een vriendin, volledig gevaccineerd al lang, is gisteren overleden aan Corona en ook in het ziekenhuis beland. :(


Wat naar... -O- een vaccin beschermd helaas geen 100%

Ja… ze gooien wel echt met hele hoge cijfers tov ziekenhuisopname. Ik las ooit 100%? Dat is dus helaas niet zo.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:15

Tussen de 3 en 6 procent van de mensen die nú in het ziekenhuis belanden is volledig gevaccineerd.

Dus het kán.

En dat er dan uiteindelijk ook iemand alsnog overlijdt, die kans is er natuurlijk ook bij de inmiddels miljoenen volledig gevaccineerden.

Maar het is extreem naar als je in je directe omgeving net met die ene uitzondering te maken krijgt.



Sterkte.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:19

Wat sneu sureido... maar het kan dus nog wel.
Zelfde met de influenza...

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:30

Swanzie schreef:
Long covid is idd iets waar ik ook weer erg bang voor ben....


´long covid´ is niet iets. Is gewoon een lekker klinkende sentatie term voor een op langere termijn gevolgen hebben. De inhoud is volstrekt diffuus, vaag en op légio ziektes van toepassing.
Nogmaals het is geen ´ding´; alleen een hysterische sensatie term.
Zoals telkens terecht wordt opgemerkt zijn er héél veel mensen doodmoe van Covid zonder het gehad te hebben.

De gevolgen voor onze samenleving zijn de échte lange-Covid19.
Er is een voor en een na.
Ik hou alweer een jaar een eigen jaartelling aan; voor Covid, na Covid. Ben ik mooi van het religie-centrische van onze jaartelling af en ´voor heden´ werkt ook niet wnat verschuift elk jaar.
Maar goed Swanzie , maak je aljeblieft niet bang voor iets wat helemaal niets ís. Durf te leven. La vida es bella.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-07-21 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:32

HC, ga naar het conspiracy topic, of viruswaanzin. Je bent heel hard op weg om in het verkeerde kamp te belanden mocht je daar nog niet zitten.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:33

bigone schreef:
HC, ga naar het conspiracy topic, of viruswaanzin. Je bent heel hard op weg om in het verkeerde kamp te belanden mocht je daar nog niet zitten.

Daar zit ‘ie allang in… Zijn eigen ‘nieuwe jaartelling’, wat een waanzin :')

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:35

We hebben natuurlijk wel 2 jaartallen... BC en AC :+

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:41

purny schreef:
We hebben natuurlijk wel 2 jaartallen... BC en AC :+

En dus nu HC :+

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:43

_O- :')

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:50

Met het ontkennen van de langdurige gevolgen van de ziekte Covid19 (genaamd long covid) bij een deel van de patiënten ga je nu toch echt te ver HC.

Je gaat ook niet zeggen dat iemand geen aids heeft, of geen restklachten van Pfeiffer of geen reuma of lyme.

Kom even op zeg.


En ja, ook de maatschappij heeft langdurige gevolgen van sars-cov-2. Hoor je mij niet ontkennen.
Maar dat het één er is betekent niet automatisch dat het ander er niet is.


Met voorgaande post zit je bij mij echt op het randje van een TEM.

Het is heel pijnlijk als je een ziekte hebt, en je ziet mensen glashard zeggen dat dat niet bestaat.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:53

Maar dat is toch gewoon de stijl van veel mensen (en HC), dat wat je niet ziet is er niet?

Het virus is niet zichtbaar (je ziet het niet door de lucht dwarrelen), dus is het er niet. De patiënten liggen niet op straat, dus zijn er geen patiënten.
En tsja, langdurige klachten na covid zijn niet zichtbaar voor anderen, dus is het er niet.

Let op: bovenstaande geldt NIET voor mij!

Maar je ziet het overal terug in de maatschappij. Hoeveel onbegrip is er niet voor psychische klachten, lyme, gevolgen van Pfeiffer en ga zo maar door. Omdat mensen geen idee hebben. Tot ze er zelf aan staan.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:54

Het is juist enorm positief dat er nu aandacht is voor long covid. Hopelijk gaan meer mensen en instanties zich ook beseffen dat het bij meer ziektes voorkomt. Ernstig beperkende klachten of gewoon hele lange klachten hebben maar niet gelooft worden is verschrikkelijk.

Dat is al een enorm groot probleem.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:55

bigone schreef:
HC, ga naar het conspiracy topic, of viruswaanzin. Je bent heel hard op weg om in het verkeerde kamp te belanden mocht je daar nog niet zitten.


´Verkeerde kamp´ :roll:

Dat is een waardeoordeel van jou over een andere mening dan de jouwe :)* Niet meer, niet minder.

Verder is de ´viruswaanzin´ is beter te definieëren van ´lang covid´ :P
Helaas is de virusangst een meerderheidsding en dus regeert het.
Erg jammer want er is alle reden voor een pósitieve kijk op de samenleving met Covid19.
Maar ja, goed nieuws is geen nieuws want geen sensatienieuws en zo blijft de waanzin van de collectieve angst dominant bij teveel mensen.
Héél jammer voor de kwali-tijd van hun leven. Denk dáár eens aan voor je weer wat negatiefs ventileert hier. Er is veel meer goed nieuws en alle reden voor met goede zin naar leven kijken.

Ok, dan even wat concreets:
Gisteren bij de dorpsapotheek gevraagd naar hoe/wat van test. Ze hebben PCR, antigen als zelftests en anti-lichaam test via vingerprikje als service. Kost geen drol. Was positief verbaasd.
Laagdrempelig +:)+
Helaas telt alleen een PCR test via de gezondheidszorg voor je Covid certificaat.

Verder is het hier vreemd, verwarrend. Er zijn strengere beperkingen van kracht doch er is geen draagvlak voor. In de steden, waar er veel politiecontrole is, houdt men zich min of meer aan de regels, op het platteland niet.
Er is nog steeds een bereidheid voor vaccineren en de druk op de ziekenzorg door Covid19 is láág. Reden voor *\%/* niet voor avondklok, horeca-sluitingen et al.
Ondertussen zijn aan de kust de meeste evenement/concerten et al afgelast.
Over de twee waar ik met Bubbly heen zou gaan is nog geen beslissing genomen. Zijn beiden in de open lucht maar de grenswaardes voor de bezetting veranderen overnacht 8)7
Viruswaanzin inderdaad.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:59

bigone schreef:
purny schreef:
We hebben natuurlijk wel 2 jaartallen... BC en AC :+

En dus nu HC :+


Je mist de grap ;)

Komt verder perfect uit met jaar nul in 2020.

Voor de hele wereld en alle culturen gelijk :)*

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:02

Begin medelijden met je te krijgen, de angstpsychose slaat hard toe bij jou.
Doe een keer normaal en stop met continu die beschuldigingen te uiten. Volgens jou lezen we dus alleen de sensatie berichten en zijn we collectief een stel schijters.
Nou weet je, liever een schijterd dan een gefrustreerde die niet naar de paren club kan. Ik snap dat je jouw kans op Corona nu misloopt maar misschien zijn er andere mogelijkheden.

mysa

Berichten: 10467
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:32

Huertecilla schreef:
Swanzie schreef:
Long covid is idd iets waar ik ook weer erg bang voor ben....


´long covid´ is niet iets. Is gewoon een lekker klinkende sentatie term voor een op langere termijn gevolgen hebben. De inhoud is volstrekt diffuus, vaag en op légio ziektes van toepassing.
Nogmaals het is geen ´ding´; alleen een hysterische sensatie term.
Zoals telkens terecht wordt opgemerkt zijn er héél veel mensen doodmoe van Covid zonder het gehad te hebben.

De gevolgen voor onze samenleving zijn de échte lange-Covid19.
Er is een voor en een na.
Ik hou alweer een jaar een eigen jaartelling aan; voor Covid, na Covid. Ben ik mooi van het religie-centrische van onze jaartelling af en ´voor heden´ werkt ook niet wnat verschuift elk jaar.
Maar goed Swanzie , maak je aljeblieft niet bang voor iets wat helemaal niets ís. Durf te leven. La vida es bella.


Pertinent onwaar. Long Covid is in veel gevallen gewoon op een scan of middels een longfunctietest aantoonbaar.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:37

HC mag zijn mening gewoon verkondigen.
Doet iedereen hier.
En hij ontkent nergens Corona.
Hij maakt zich alleen zorgen dat we op een punt zijn aangekomen waar de maatregelen niet meer helemaal kloppen. En hij uit z’n zorgen dat er op deze manier beetje misbruik wordt gemaakt van de situatie om overheden meer macht te blijven geven in de toekomst. (Als ik het goed begrijp, want vind z’n schrijfstijl wat lastig)
Ik maak me daar soms ook zorgen over. En ben geen wappie en heb me ook laten enten.
Verder lijkt hij mij te zeggen dat er heel veel ziektes zijn die een lange nasleep hebben.
We noemen dat ook geen long-griep of long-Pfeiffer. En door dit nu zo te noemen wordt er gesuggereerd dat dit een ziekte an sich is.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:42

Als de maatregelen niet verdwijnen zodra iedereen tweemaal gevaccineerd is die wil, is het voor mij ook afgelopen met rekening houden. En met mij zeggen heel veel mensen dat. Ik zou dan zelfs ook wel de straat op gaan denk ik om te protesteren.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:45

Huertecilla schreef:
Swanzie schreef:
Long covid is idd iets waar ik ook weer erg bang voor ben....


´long covid´ is niet iets. Is gewoon een lekker klinkende sentatie term voor een op langere termijn gevolgen hebben. De inhoud is volstrekt diffuus, vaag en op légio ziektes van toepassing.
Nogmaals het is geen ´ding´; alleen een hysterische sensatie term.
Zoals telkens terecht wordt opgemerkt zijn er héél veel mensen doodmoe van Covid zonder het gehad te hebben.

De gevolgen voor onze samenleving zijn de échte lange-Covid19.
Er is een voor en een na.
Ik hou alweer een jaar een eigen jaartelling aan; voor Covid, na Covid. Ben ik mooi van het religie-centrische van onze jaartelling af en ´voor heden´ werkt ook niet wnat verschuift elk jaar.
Maar goed Swanzie , maak je aljeblieft niet bang voor iets wat helemaal niets ís. Durf te leven. La vida es bella.


Dat klopt dus echt niet... ik heb geen idee waar je je informatie vandaan haalt? En vind het ook wat respectloos voor de mensen die kampen met long covid klachten. Het is, zoals eerder vermeld is, gewoon ook goed aan te tonen... de neurologische en vermoeidheidsklachten blijken te komen doordat virusdeeltjes zich in de hersenen nestelen.. Dit blijkt ook te gebeuren bij cvs, ziekte van lyme enzo en verklaard waarom mensen zo lang last kunnen blijven houden.

Wat onze samenleving nodig heeft is gezond verstand en solidariteit met mensen die door corona nadeel ondervinden, qua gezondheid of financieel

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:47

En dan niet alleen bij Corona maar ook bij bovenstaande genoemde want ook daar is vrijwel 0,0 aandacht voor.
Nu doen we met of we klachten van cvs, Lyme etc. Gewoon respecteren wat gewoon niet zo is.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:50

Ik vind dat “wij” hier in het westen verder maar weinig frustratie tolerantie hebben... vakantie ed is een luxe.. geen recht...

Als je voor de rest gezond bent en je dierbaren ook en voor de rest geen geldzorgen hebt.. dan hebben we het verder toch goed?

Ik denk dat het belangrijk is om geduld te blijven hebben..de opleving van covid is steeds gekomen omdat we weer te snel te veel wilden kunnen...

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:51

lenaa_tje schreef:
En dan niet alleen bij Corona maar ook bij bovenstaande genoemde want ook daar is vrijwel 0,0 aandacht voor.
Nu doen we met of we klachten van cvs, Lyme etc. Gewoon respecteren wat gewoon niet zo is.


Precies