Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:52

Je weet nooit waar je lichaam tegen gereageerd heeft, een virus heeft heel veel structuren. Je kan dus echt de jackpot hebben en een breed spectrum gemaakt hebben of heel zinloos tegen een variabel stukje gevochten hebben. Alles kan.

Dat onderzoek is retroperspectrief bij besmette gezinnen (dus zonder vaccin).

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:40

Ik zou het heel eerlijk gezegd het ook heel lastig vinden wanneer mijn man niet gevaccineerd had willen worden.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:47

Nou scheelt het dat hij niet van reizen houd. Dus ook niet gaat.
En wij kunnen toch nooit samen weg wegens een eigen zaak en de zorg voor schoonmoeder.

Ik ga straks lekker alleen op vakantie

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:51

ingedebruijn schreef:
Het aantal besmettingen in de UK daalt al dagen. Ik hoop zo dat zij kunnen aantonen dat de huidige manier gewoon geen leven meer is straks.

Hier word volgende week de piek verwacht begreep ik van het 18 uur journaal!?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:59

Sizzle schreef:
Er zullen ook mensen met een inenting zijn die het alsnog krijgen. Ik ben echt wel pro vaccinatie maar dat iemand die het al doorgemaakt heeft niet gaat kan ik gewoon prima inkomen. Ook daar krijg je een groen vinkje voor.

Bij het doormaken van het virus, moet he voor dat vinkje toch 1 spuit halen?

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 00:49

Ik kom hier even binnen vallen, op zoek naar ervaringen en ook om even alles van me af te schrijven.

Ik zit sinds twee weken geleden zondag in quarantaine. Hoog-risico contact gehad met iemand die positief en ziek was (persoon was volledig gevaccineerd), ikzelf (half gevaccineerd) werd enkele dagen later ook positief getest en niet veel later erg ziek. Drie dagen op rij hoge koorts, spierpijn, keelpijn en alle andere mogelijke symptomen. Maar heel vreemd: Gehoor langs links heel slecht en plots last van oorsuizen (of tinnitus) en evenwichtsproblemen. Ik heb dus nooit eerder tinnitus gehad. Na 3 dagen terug contact opgenomen met de huisarts, vandaag bericht gekregen: As soon as possible naar de KNO-arts gaan. Waarschijnlijk zenuwschade aan het gehoor. Normaal mag ik dus vrijdag uit quarantaine maar de huisarts staat erop dat ik morgenvroeg naar de spoeddienst ga. Ik ga denk ik dus morgenvroeg eerst even bellen dat het zeker oké is dat ik langs kom, maar maak me dus enorm druk. Al mijn symptomen nemen dag na dag af, maar mijn gehoor blijft even slecht en het suizen even luid. Heeft iemand hier dus ervaring mee?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 01:33

Oei nee geen ervaring mee en ook niemand over gehoord in mijn omgeving (veel mensen die corona hebben gehad). Ik zou inderdaad echt morgenochtend bellen om zo af te spreken hoe je naar binnen moet, waar je je moet melden e.d. en zorgen dat zij voorbereid zijn iemand te onderzoeken die mogelijk nog besmettelijk is. Maar ik zou zeer zeker morgen gaan als het lukt voor morgen een afspraak te maken. In Belgie werkt dit volgens mij anders dan in Nederland. Je wilt niet achteraf horen dat je eerder had moeten komen en dat te lang afwachten blijvende schade heeft veroorzaakt. Heel veel beterschap!

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:48

xx_Irisje schreef:
Sizzle schreef:
Er zullen ook mensen met een inenting zijn die het alsnog krijgen. Ik ben echt wel pro vaccinatie maar dat iemand die het al doorgemaakt heeft niet gaat kan ik gewoon prima inkomen. Ook daar krijg je een groen vinkje voor.

Bij het doormaken van het virus, moet he voor dat vinkje toch 1 spuit halen?


Dat is per land verschillend. Om te reizen en voor de EU pas is genezen zonder prik doorgaans ook genoeg. Ik weet alleen niet tot hoe lang. Bij ons is het 6 maanden dacht ik. Dus als het langer geleden is dan moet je weer over op continue testen.

Calypso, wat een klote situatie. Sterkte en beterschap :(:)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:14

ingedebruijn schreef:
Het aantal besmettingen in de UK daalt al dagen. Ik hoop zo dat zij kunnen aantonen dat de huidige manier gewoon geen leven meer is straks.

Ik vraag me af wat er erger is... niet naar een festival kunnen gaan of je familie niet meer kunnen zien zoals veel mensen vorig jaar hadden...
Tel je zegeningen ipv je dingen die je niet meer kunt op dit moment.

En ik hoop echt dat er volgend jaar weer meer dingen kunnen op het gebied van uitgaan

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:15

purny schreef:
ingedebruijn schreef:
Het aantal besmettingen in de UK daalt al dagen. Ik hoop zo dat zij kunnen aantonen dat de huidige manier gewoon geen leven meer is straks.

Ik vraag me af wat er erger is... niet naar een festival kunnen gaan of je familie niet meer kunnen zien zoals veel mensen vorig jaar hadden...
Tel je zegeningen ipv je dingen die je niet meer kunt op dit moment.

En ik hoop echt dat er volgend jaar weer meer dingen kunnen op het gebied van uitgaan


Ja ja heel fijn dat jullie dat wel zo zien. Zou fijn zijn als jullie mij ook gewoon laten voelen wat ik voel :9

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:28

ingedebruijn schreef:
purny schreef:

Ik vraag me af wat er erger is... niet naar een festival kunnen gaan of je familie niet meer kunnen zien zoals veel mensen vorig jaar hadden...
Tel je zegeningen ipv je dingen die je niet meer kunt op dit moment.

En ik hoop echt dat er volgend jaar weer meer dingen kunnen op het gebied van uitgaan


Ja ja heel fijn dat jullie dat wel zo zien. Zou fijn zijn als jullie mij ook gewoon laten voelen wat ik voel :9

Stel je niet zo aan zeg.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:30

Waarom is het steeds nodig om zo'n opmerking te maken? De een heeft meer last van de maatregelen dan de ander.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:32

Wauw, ze stelt alleen maar dat al de besmettingen in de UK zakken en hoopt dat dat blijft (ik vraag me überhaupt af waarom mensen dat niet hopen), krijgt vervolgens een hele preek over familie niet zien (als je dat niet hebt in het buitenland zoals de meeste mensen, boeit je dat gewoon niet, net zoals het jullie niet boeit om naar een festival te gaan) en vraagt dan om haar in haar waarde te laten en dan is ze een aansteller?

Echt wauw, Bokt weer op zijn best. Zum kotsen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:34

sureido schreef:
Wauw, ze stelt alleen maar dat al de besmettingen in de UK zakken en hoopt dat dat blijft (ik vraag me überhaupt af waarom mensen dat niet hopen), krijgt vervolgens een hele preek over familie niet zien (als je dat niet hebt in het buitenland zoals de meeste mensen, boeit je dat gewoon niet, net zoals het jullie niet boeit om naar een festival te gaan) en vraagt dan om haar in haar waarde te laten en dan is ze een aansteller?

Echt wauw, Bokt weer op zijn best. Zum kotsen.


Thanks! :(:)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:34

Iedereen voelt de maatregelen op een andere manier, voor mensen zijn verschillende zaken belangrijk of minder belangrijk. De één mist familie, de ander mist vakantie en weer een ander vind het prima zo.
Ik hoop ook dat we door de Engelse situatie weer wat de goede kant op kunnen gaan.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:35

Eej Sureido, niet iedereen zegt t zelfde he ;-) Bokt kent vele kanten..

Iedereen ervaart t anders en iedereen heeft recht op zn eigen dingen :j

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:38

Cer schreef:
Eej Sureido, niet iedereen zegt t zelfde he ;-) Bokt kent vele kanten..

Iedereen ervaart t anders en iedereen heeft recht op zn eigen dingen :j

Nee, maar dit soort situaties zijn al zovaak voorgenomen in dit topic. Laat gewoon iedereen in zijn of haar waarde. Ze schreef het woord festival niet eens en ze krijgt een hele preek? Ik vraag toch ook niet aan mensen die familie missen of ze willen stoppen met zeuren en hun zegeningen willen tellen? :o

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:41

sureido schreef:
Cer schreef:
Eej Sureido, niet iedereen zegt t zelfde he ;-) Bokt kent vele kanten..

Iedereen ervaart t anders en iedereen heeft recht op zn eigen dingen :j

Nee, maar dit soort situaties zijn al zovaak voorgenomen in dit topic. Laat gewoon iedereen in zijn of haar waarde. Ze schreef het woord festival niet eens en ze krijgt een hele preek? Ik vraag toch ook niet aan mensen die familie missen of ze willen stoppen met zeuren en hun zegeningen willen tellen? :o


Klopt hoor.. Is gewoon al vastgesteld door sommigen dat je alleen maar blij mag zijn wat je hebt. Ongeacht wat je mist of kwijt bent of hebt opgegeven het laatste 1,5 jaar. Maar blij te lezen dat er ook genoeg zijn die dit wel respecteren. Dank daarvoor!

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:41

sureido schreef:
Nee, maar dit soort situaties zijn al zovaak voorgenomen in dit topic. Laat gewoon iedereen in zijn of haar waarde. Ze schreef het woord festival niet eens en ze krijgt een hele preek? Ik vraag toch ook niet aan mensen die familie missen of ze willen stoppen met zeuren en hun zegeningen willen tellen? :o

ja en sommige mensen zullen dat altijd blijven doen, en andere niet... hou je altijd denk :j

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:45


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:52

purny schreef:
Ik vraag me af wat er erger is... niet naar een festival kunnen gaan of je familie niet meer kunnen zien zoals veel mensen vorig jaar hadden...
Tel je zegeningen ipv je dingen die je niet meer kunt op dit moment.


Achterom schreef:
Stel je niet zo aan zeg.


Bah … nare opmerkingen zeg.

Je kunt niet voor iemand beslissen wat wel erg is en wat niet.

Dit is hetzelfde als tegen iemand zeggen “stel je niet zo aan, je familie is toch gezond, er is geen oorlog en je kunt ze via FaceTime zien … je ziet ze vast volgend jaar wel een keer”. Zoiets zeggen kun je ook niet maken.

Je kunt niet voor een ander bepalen waar diegene waarde aan hecht. Iedereen mag het op zijn of haar manier zwaar vinden. Ook al kun je altijd iets ergers bedenken dan de situatie waarin je in zit. Dat relativeert soms wat, maar doet uiteindelijk toch niets af aan de situatie waar je in zit? Iedereen is anders en ik ben ook iemand die heel graag naar een feestje of festival gaat. Misschien heb ik wel helemaal geen familie meer. Dat weet je toch niet. Dat iemand ergens van baalt en ergens op hoopt, betekent toch niet dat diegene niet ook zijn of haar zegeningen telt?

Het gaat er om dat we al bijna 2 jaar lang de voor ons meest normale dingen niet meer mogen en kunnen. Daar mag iedereen van balen en iedereen mag het daar zwaar mee hebben. En nu na een bericht dat het grotendeels allemaal niet gevaccineerden zijn die in het ziekenhuis liggen en dat in Engeland de cijfers dalen ondanks dat ze alles losgooien, mag je best zeggen dat je hoopt dat ze dat hier ook gaan doen en dat we niet de dupe gaan zijn van de mensen die zich niet bewust laten vaccineren. Daar is helemaal niets mis mee. Respecteer elkaar toch eens.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:53

sureido schreef:
Even wat anders, ik lees net dat wanneer je gevaccineerd bent en Corona hebt je kans hebt dat je vaker niest.

Das niet echt een leuk grapje aangezien ik hooikoorts heb :')

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/he ... 1627394127



Dat las ik idd ook! Nou … dan sta je daar met je hooikoorts haha

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:54

sureido schreef:
Even wat anders, ik lees net dat wanneer je gevaccineerd bent en Corona hebt je kans hebt dat je vaker niest.

Das niet echt een leuk grapje aangezien ik hooikoorts heb :')

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/he ... 1627394127

Ik zie nu trouwens de tweet in dit bericht:

Afbeelding

Wat krom ook weer :')

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:55

sureido schreef:
Even wat anders, ik lees net dat wanneer je gevaccineerd bent en Corona hebt je kans hebt dat je vaker niest.

Das niet echt een leuk grapje aangezien ik hooikoorts heb :')

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/he ... 1627394127


Haha ik nies al jaren iedere dag inderdaad :')

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:58

Hier ook fanatiek niezer. Al jaren. Maar nu is het dus wel weer een extra puntje van aandacht -O-