Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:32

Ik had gisteren mijn 2de Pfizer vaccinatie.
Ik heb vrijwel geen last van bijwerkingen, alleen wat spierpijn en weer last van moeheid.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:51

Jippie! Mijn vriend gaat vanavond en ik zou oorspronkelijk een week later gegaan zijn, maar even gebeld en ik mag 'm ook vanavond! Ben benieuwd. Klein beetje zenuwachtig voor de bijwerkingen, maar het zal allemaal wel loslopen.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:55

Zo, hij zit erin. Wel enorme armpijn nu, maar dat nemen we voor lief. Erg blij dat ik het gedaan heb, ondanks de ouders die me er enorm vanaf hebben geprobeerd te praten (en zelfs nog met allemaal wappie-dingen dreigden dat vriendlief er hartproblemen van zou krijgen enzo). Dus het was best een "stap".

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:02

Goed zo Soepblik dat je naar jezelf hebt geluisterd en niet naar de mensen om je heen.
Niet omdat ik zo pro vaccinatie ben, maar omdat ik vind dat dit soort keuze je alleen zelf kan maken en een ander die dient te respecteren.

Hopelijk blijft het bij een zere arm!

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:16

Hoe slapen andere mensen nu nog na de vaccinatie?

Amy..heb jij nog last gehad van slecht slapen?

Ik heb de indruk dat ik na de vaccinatie slechter slaap... nu slaap ik wel vaker slechter...maar meestal hersteld zich dit dan redelijk snel..

Ik zit nu op week 8 na de vaccinatie... voor de rest geen bijwerkingen meer...alleen dat slapen wisselt ecgt extreem..misschien door de fysiologische stress die een vaccinatie geeft? Of toeval?

Nog anderen hier ook last van en na hoeveel tijd was het bij jullie over?

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:07

Geen last van.. en naar 8 weken kan dat ook niet meer vaccin is dan je lijf al uit :)

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:25

Ik slaap eigenlijk al twee nachten als een roosje, waar ik voorheen moeilijk in slaap kwam. :+

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:47

Swanzie schreef:
Hoe slapen andere mensen nu nog na de vaccinatie?

Amy..heb jij nog last gehad van slecht slapen?

Ik heb de indruk dat ik na de vaccinatie slechter slaap... nu slaap ik wel vaker slechter...maar meestal hersteld zich dit dan redelijk snel..

Ik zit nu op week 8 na de vaccinatie... voor de rest geen bijwerkingen meer...alleen dat slapen wisselt ecgt extreem..misschien door de fysiologische stress die een vaccinatie geeft? Of toeval?

Nog anderen hier ook last van en na hoeveel tijd was het bij jullie over?

Geen last meer van gehad (gelukkig!) maar wat ontzettend balen dat het bij jou nog zo wisselt.
Echt antwoord op de vraag hoe het kan heb ik niet (niemand denk ik), het kan toeval zijn, het kan fysiologische stress zijn, het kan psychische stress zijn… Kan van alles zijn helaas.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:49

Mijn lever breekt vertraagd medicatie af...dus wellicht dat het vaccin watblanger in mijn lijf zit dan 6 weken?..

Fijn dat jij er geen last meer van hebt, amy!

Psychische stress heb ik totaal niet..dus dat is het niet..wellicht gewoon de normale wisseling bij door de overgang..

Je leest wel weer terug dat de menstruatie cyclus tot 2 cycli verstoord kan zijn door de fysio,ogische stress van het vaccin..dus ik dacht dat wellicht mijn hormonen wat meer uit balans zijn en daardoor ook het slapen...

Waar het dan ook aan mag liggen..ik hoop dat het zich snel hersteld

friezenfan2

Berichten: 2595
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:35

Vandaag hoorde ik een raar verhaal. Iemand had naar vaccinatie uitval van haar benen, heeft in het ziekenhuis gelegen en heeft nog steeds revalidatie. Moest opnieuw leren lopen. Is er ergens een site waar je kunt lezen hoeveel mensen bijwerkingen hebben na hun vaccinaties. Ergens heel raar dat je benen uitvallen na vaccinatie. Die had ik nog niet gehoord of komt die vaker voor?

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:39

friezenfan2 schreef:
Vandaag hoorde ik een raar verhaal. Iemand had naar vaccinatie uitval van haar benen, heeft in het ziekenhuis gelegen en heeft nog steeds revalidatie. Moest opnieuw leren lopen. Is er ergens een site waar je kunt lezen hoeveel mensen bijwerkingen hebben na hun vaccinaties. Ergens heel raar dat je benen uitvallen na vaccinatie. Die had ik nog niet gehoord of komt die vaker voor?

heeft ze dit misschien?

https://corona.nhg.org/covid19-vaccinat ... accinatie/

Citaat:
Guillain-Barré syndroom
Guillain-Barré syndroom (GBS) is een zeldzame ziekte waarbij het afweersysteem de eigen zenuwcellen beschadigt. Dat kan leiden tot pijn, gevoelloosheid en spierzwakte en in ernstige gevallen tot verlamming. De meeste mensen herstellen helemaal van de ziekte.

Het comité heeft gekeken naar 108 gevallen van GBS van over de hele wereld. Daarbij werd één sterfgeval gemeld. Op het moment van beoordelen waren er 21 miljoen prikken gegeven met het COVID-19 Vaccin Janssen. Uit het onderzoek blijkt dat een oorzakelijk verband tussen het vaccin en GBS mogelijk is, hoewel het zeer zeldzaam is.

Klachten die kunnen wijzen op het GBS zijn:

Dubbel zien of moeilijk de ogen kunnen bewegen;
Moeite met slikken, kauwen of spreken;
Coördinatie- of evenwichtsproblemen;
Moeite met lopen;
Een tintelend gevoel in handen en voeten;
Spierzwakte in de armen, benen, borst of het gezicht;
Problemen met de blaas of darmen.
Langetermijneffecten

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:57

Guillain Barré kan echt iedereen overkomen na een virusinfectie. Ik had er nog nooit van gehoord tot een kennis van mij echt zeer ernstig ziek werd na een doorgemaakte griep. Vervolgens lag hij verlamd in het zh! Zo bizar!

friezenfan2

Berichten: 2595
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:18

Volgende week ga ik dit vragen. Fijn dat bokt zo snel reageert.
Ik ken in mijn omgeving niemand die echt heftige reacties heeft gehad na vaccinatie tot vandaag dus.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:05

En er is natuurlijk ook een verschil tussen na vaccinatie en door vaccinatie.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:43

Vanmorgen hebben mijn dochters hun tweede vaccinatie gekregen en helaas was het voor de jongste echt vrijdag de 13 de. Er werd een ader aangeprikt, en de prikker had meerdere doekjes nodig om het bloeden te stoppen.

Mijn dochter kreeg vrijwel meteen flink hoofdpijn en tintelingen in haar armen en nek, maar of dit door het verkeerde prikken komt weten we natuurlijk niet. Wel werd ze gewaarschuwd dat ze een flinke blauwe plek kon verwachten.

Nadat we thuis waren had ze nog steeds de tintelingen, dus toch maar even de huisarts gebeld. Vond dat die het fijn oppakte, gaf veel uitleg waar ze op moest letten en wanneer ze meteen contact op moet nemen en neemt vanmiddag sowieso nog een keer contact op om te horen horen hoe het gaat.

Hopelijk blijft het bij alleen een blauwe plek en zakken de andere bijwerkingen snel af.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:40

Sharani schreef:
Vanmorgen hebben mijn dochters hun tweede vaccinatie gekregen en helaas was het voor de jongste echt vrijdag de 13 de. Er werd een ader aangeprikt, en de prikker had meerdere doekjes nodig om het bloeden te stoppen.

Mijn dochter kreeg vrijwel meteen flink hoofdpijn en tintelingen in haar armen en nek, maar of dit door het verkeerde prikken komt weten we natuurlijk niet. Wel werd ze gewaarschuwd dat ze een flinke blauwe plek kon verwachten.

Nadat we thuis waren had ze nog steeds de tintelingen, dus toch maar even de huisarts gebeld. Vond dat die het fijn oppakte, gaf veel uitleg waar ze op moest letten en wanneer ze meteen contact op moet nemen en neemt vanmiddag sowieso nog een keer contact op om te horen horen hoe het gaat.

Hopelijk blijft het bij alleen een blauwe plek en zakken de andere bijwerkingen snel af.

Wat stom\onhandig zeg. Ik denk dat die bloeding op zenuwen drukt,vandaar tintelingen.Zogauw dat bloed door het lichaam is verwerkt zullen die tintelingen stoppen vermoed ik.Maar dit hoort niet te gebeuren!

KleinBoefje

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:03

Hier even een vraag. Ik dacht misschien weet een bokker het. Anders bel ik morgen even naar de GGD. Ik heb vrijdag de afspraak staan voor de tweede vaccinatie, maar nu komt de prikbus hier woensdag in het dorp. Op internet vond ik namelijk dit: 'Een andere uitzondering geldt voor volwassenen die al een afspraak hebben staan bij een vaste vaccinatielocatie; zij kunnen wel hun tweede prik krijgen in de bus'. Is het nu mogelijk dat ik woensdag de tweede prik haal in de prikbus?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:11

Volgens mij moet je dan weten waarmee ze prikken in die bus? Meestal is dat Janssen dacht ik. Pfizer/Moderna hou je toch nooit goed in zo’n bus?

Maar je kan sowieso even bellen natuurlijk :P

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:22

KleinBoefje schreef:
Hier even een vraag. Ik dacht misschien weet een bokker het. Anders bel ik morgen even naar de GGD. Ik heb vrijdag de afspraak staan voor de tweede vaccinatie, maar nu komt de prikbus hier woensdag in het dorp. Op internet vond ik namelijk dit: 'Een andere uitzondering geldt voor volwassenen die al een afspraak hebben staan bij een vaste vaccinatielocatie; zij kunnen wel hun tweede prik krijgen in de bus'. Is het nu mogelijk dat ik woensdag de tweede prik haal in de prikbus?

Meeste prikbussen werken met Pfizer maar zou even de ggd bellen in jouw regio.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:24

anjali schreef:
Sharani schreef:
Vanmorgen hebben mijn dochters hun tweede vaccinatie gekregen en helaas was het voor de jongste echt vrijdag de 13 de. Er werd een ader aangeprikt, en de prikker had meerdere doekjes nodig om het bloeden te stoppen.

Mijn dochter kreeg vrijwel meteen flink hoofdpijn en tintelingen in haar armen en nek, maar of dit door het verkeerde prikken komt weten we natuurlijk niet. Wel werd ze gewaarschuwd dat ze een flinke blauwe plek kon verwachten.

Nadat we thuis waren had ze nog steeds de tintelingen, dus toch maar even de huisarts gebeld. Vond dat die het fijn oppakte, gaf veel uitleg waar ze op moest letten en wanneer ze meteen contact op moet nemen en neemt vanmiddag sowieso nog een keer contact op om te horen horen hoe het gaat.

Hopelijk blijft het bij alleen een blauwe plek en zakken de andere bijwerkingen snel af.

Wat stom\onhandig zeg. Ik denk dat die bloeding op zenuwen drukt,vandaar tintelingen.Zogauw dat bloed door het lichaam is verwerkt zullen die tintelingen stoppen vermoed ik.Maar dit hoort niet te gebeuren!


Denk dat het inderdaad zoiets is geweest, na ongeveer een dag werd het wat minder en zakte toen verder af binnen een dag ongeveer. Ze heeft verder geen bijwerkingen gehad.

AthosjeJarig
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:10

friezenfan2 schreef:
Vandaag hoorde ik een raar verhaal. Iemand had naar vaccinatie uitval van haar benen, heeft in het ziekenhuis gelegen en heeft nog steeds revalidatie. Moest opnieuw leren lopen. Is er ergens een site waar je kunt lezen hoeveel mensen bijwerkingen hebben na hun vaccinaties. Ergens heel raar dat je benen uitvallen na vaccinatie. Die had ik nog niet gehoord of komt die vaker voor?


Kennis van mijn moeder had dat inderdaad ook

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:38

Hoe snel krijg je na je volledige vaccinatie die QR code?
Dus dan bedoel ik na je wachttijd na het vaccin.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Wordt die tijd gehaald die ze zeggen? Dus bij Janssen 28 dagen en bij de andere vaccins na 14 dagen?

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:41

Je kan hem wel aanmaken maar er staat nu echt bij geldig over 14 dagen en dat telt dan zeg maar af naar beneden. Internationaal doet hij het wel. Maar voor Nederland nog niet.

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:43

xTammyy schreef:
Hoe snel krijg je na je volledige vaccinatie die QR code?
Dus dan bedoel ik na je wachttijd na het vaccin.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Wordt die tijd gehaald die ze zeggen? Dus bij Janssen 28 dagen en bij de andere vaccins na 14 dagen?

Gewoon de tijd die er voor staat internationaal wel meteen maar staat bij bij wanneer je hem gehad hebt dus je moet per land kijken of ze hem al accepteren de meeste landen niet

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:46

Vanaf zo'n beetje nu zijn ze verstandig geworden en krijg je de qr code na 14 dagen.

(Ik kreeg mijn tweede prik begin juli en twee dagen later heb ik just for fun gekeken of ik de qr code kon ophalen : ja hoor. Ik had geheel legaal naar de disco gemogen...)