Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472


Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:34

Ik heb 2x Pfizer gehad.

1e: vlak na de prik kreeg ik een vreemde smaak in mijn mond. De dag erna had ik een zere arm en was ik niet topfit maar ook niet ziek.

2e: de prik zelf deed echt zeer, het bloedde ook echt, ze moest zelfs de pleister vervangen :\ verder weer die vieze smaak in mijn mond. De dag erna leek ik nergens last van te hebben, op een licht pijnlijke prikplek na dan. Maar in de loop van de dag voelde ik me steeds minder worden, voelde een beetje zoals een flinke kater. In de avond had ik koorts en voelde ik me beroerd. De volgende dag was ik weer oké :o

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:46

EvaC schreef:
Ik ben sinds maandag volledig gevaccineerd.

Pfizer 1: echt een hele zere arm die ik 2 dagen bijna niet opgetild kreeg.
Pfizer 2: een iets pijnlijke arm, voelt meer als een grote blauwe plek.

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar zijn er hier meer mensen die wat opgevallen is aan hun menstruatie na de vaccinatie? Mijn menstruatie na de eerste prik was ongekend heftig en tijdens de tweede prik zat ik er middenin en hield de menstruatie 2 dagen te vroeg op.


Klopt heb ik
Ik kreeg dik week eerder doorbloeding. En gelijk maar stopweek ingelast. Nu hopen dat menstruatie x eindigt. Want is niet leuk

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:06

Ik heb toch nog koorts gekregen dus zeker meer reactie bij het tweede vaccin dan bij het eerste Pfizer vaccin hier.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 07:26

Eerst keer pfizer alleen een beetje moe.

Gisteren de 2e gehad, maar de hele week al niet helemaal fit. Halve nacht badend in het zweet in bed gelegen. Nu enorme hoofdpijn, keelpijn, oorpijn, spierpijn. Dus even een dagje in bed doorbrengen

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:19

Ik ben na de eerste Pfizer prik echt flink last gehad van mijn arm en duizelig, misselijk en een koortsig gevoel.

Woensdag de 2e prik gehad en alleen een beetje pijn gehad op de plek van de prik zelf. Verder nergens last van gehad.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:18

Ik heb gisteren mijn 2e prik van Pfizer gehad. Beide prikken ongeveer dezelfde bijwerkingen, maar van de 2e net wat meer last nu.

1e prik (gehad rond half 3 's middags): op de dag zelf spierpijn in arm die steeds erger werd en pijnlijke plek waar is geprikt. Niet lekker kunnen slapen door last van spieren. Volgende dag meer last van spieren in hele lichaam (vooral pols) en gewoon niet 'fit' voelen. Dag erna was alles weg.

2e prik (gehad rond half 6 's avonds): op de dag zelf niks gevoeld. Tot ik in bed ging liggen, toen deed het zeer. Heb ook erg slecht geslapen. Volgende dag (vandaag dus) wakker met flink spierpijn in hele lichaam en hoofdpijn. Heb voor de zekerheid ibuprofen genomen zodat ik deze dag nog eropuit kan (bezichtiging pony :+ ). Vervelende gevoel begint nu langzaam weg te trekken. Ik gok dat het morgen weer allemaal normaal voelt.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:17

Nu ook echt koorts... hoop dat het snel wegtrekt. Kan vandaag al niet werken en wil morgen wel echt aan het werk :(

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:32

_xManadisx_ schreef:
Nu ook echt koorts... hoop dat het snel wegtrekt. Kan vandaag al niet werken en wil morgen wel echt aan het werk :(


Beterschap!

Ik vandaag wel al een stuk fitter maar nog wel veel hoofdpijn en nog wel snel moe. Ik transpireer ook een stuk meer na de prik. Vandaag al een stuk of 5 keer deo op moeten doen

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:32

Bij mij is het vandaag ook weer over. :)

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:31

1ste Pfizer geen last buiten een stijve arm 2dgn.

2de Pfizer gisterenavond 21h gehad en al de hele dag niet lekker, gevoel alsof er een bulldozer over mij heen gereden is vannacht :+

Animae
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:21

EvaC schreef:
Ik ben sinds maandag volledig gevaccineerd.

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar zijn er hier meer mensen die wat opgevallen is aan hun menstruatie na de vaccinatie? Mijn menstruatie na de eerste prik was ongekend heftig en tijdens de tweede prik zat ik er middenin en hield de menstruatie 2 dagen te vroeg op.


Ik ben ook sinds maandag volledig gevaccineerd, ben niet aan de anticonceptie (dus alles natuurlijk) en normaal stipt op dag 25 ongesteld. Dat had afgelopen maandag (dag van vaccinatie) moeten gebeuren en dus nu al 5 dagen over tijd. Niet zwanger want heb een test gedaan. Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen, dit had ik niet verwacht, want blijkbaar heeft het vaccin toch invloed op “wat daar onder gebeurd”?. Hopelijk is het alleen deze cyclus en snel weer goed en regelmatig.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 01:35

In een ander vaccinatietopic had iemand dit geplaatst over de menstruatieproblemen na vaccinatie:
Een Belgische gynaecoloog verklaarde de menstruatiestoornis na vaccinatie als volgt:
Een cyclus kan verstoord raken door oa stress. Met een vaccin wek je een immuunrespons op, wat voor het lichaam een fysiologische stress betekent en daar kan een menstruatiecyclus verstoord van raken. Meestal duurt dit 1 tot 2 cycli voordat het weer hersteld is.

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 02:45

Ik heb, op spierpijn in mijn arm na, van beide prikken niets gemerkt.
Ik slik wel al jaren de pil door en sinds mijn eerste vaccinatie ben ik al 3x er doorheen gegaan. Iets was ik de afgelopen 12 jaar nog nooit heb gehad “ zomaar”.

Omdat het inmiddels al 3 maanden geleden is dat ik de 2e prik kreeg en ik er vorige week weer doorheen ben gegaan, heeft dit er voor mij wel doen zorgen dat ik zeker niet zomaar een derde prik ga halen. Ik ben lang niet de enige die issues heeft met de cyclus….. en ik durf het toch zomaar niet meer aan.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 06:38

Ik heb donderdagmiddag mijn 2e dosis Pfizer gehad. Had weer een stijve arm, maar heb prima kunnen slapen de hele nacht op die arm. De vorige keer met m'n vaccinatie heb ik twee nachten dat echt niet kunnen doen.

Gisteren tijdens boodschappen doen begon ik toch te merken dat ik wat last had. Onder andere hoofdpijn, maar vooral van die kenmerkende kleine steekjes onder je huid die ik associeer met een aankomend griepje. Het lijkt niet te hebben doorgezet nu na een goede nacht slaap. :)

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:15

Ik voel me nog niet echt veel beter dan gisteren, tbh. Maargoed, ik denk ook bij mij dat er al een opkomende verkoudheid zat.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:58

Net geprikt, nu zere arm. Brandde wel minder met zetten maar nu wel zere plek.
Deze keer is hij ook hoger gezet, zouden ze dat expres doen bij de tweede keer?

Zat trouwens in de wachtruimte hele leuke jongen naast me. Toen ik terugliep naar de auto dacht ik nog: goh mooie auto staat er naast me. Komt even later die jongen aanlopen en stapt in. :D
Grappig toeval. Maar goed, way too young for me…. :+ :P

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:08

Ik heb op 1 juli mijn eerste vaccinatie gehad. Toen was het vooral vermoeidheid en beetje hoofdpijn.

Eergisteren op donderdag 5 augustus de tweede gehad en was gisteren goed ziek. Koorts, hoofdpijn, spierpijn, misselijkheid en buikpijn .. Heb dus een dag in bed gespendeerd. Vandaag is het gelukkig allemaal weer goed maar heb nog wel wat last van de misselijkheid. :)

Ik ben trouwens apart geprikt door mijn angststoornis. Moest even naar de arts om te babbelen en die stelde voor dat ik na de prik even bij de EHBO kon zitten/lopen om zo even tot rust te kunnen komen en toen er iemand van de EHBO bij kwam stelde die ook gelijk voor om daar dan gelijk te prikken. Ik was dus helemaal alleen daar zonder de drukte en het was echt top geregeld. Zo fijn dat dit kon. <3

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:31

Ik gedurende de dag weer koorts, gelukkig met paracetamol redelijk onder controle. Blij dat iemand me kon vervangen op werk want was me niet gelukt op deze manier...

Lunameyza

Berichten: 546
Geregistreerd: 14-06-15

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:44

Eergister de tweede Pfizer gekregen en heb precies dezelfde vreemde bijwerkingen als de eerste keer, maar dan in mindere mate! Dus de eerste vaccinatie had bij mij 'meer' bijwerkingen. Weer last van oksel en vandaag ook last van pols, precies op dezelfde plek als bij de eerste. Een klein beetje verhoging gehad, waar dat bij de eerste vaccinatie een lichte koorts was.

Joanne1997Jarig

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:31

Hier inmiddels ook 2x geprikt met Pfizer.

De eerste keer een stijve arm en spierpijn maar verder eigenlijk nauwelijks klachten.

Afgelopen vrijdag voor de tweede keer geprikt en ongeveer 12 uur na de prik ben ik enorm ziek geworden. Koorts, rillen dan weer zweten, hoofdpijn enzovoorts.
Trok wel weer snel weg gelukkig.

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:35

Ik heb gisteren de tweede Pfizer gehad maar afgezien van een stijve arm wat doortrekt in m'n nek eigenlijk geen grote klachten. Nu bijna 24u geleden.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:44

Ik heb zaterdag de 2e Pfizer gehad en heb andere klachten gehad dan bij de eerste. Bij de eerste pijn aan de arm voor 2 dagen en aan de diarree. Bij de tweede ook pijn aan de arm maar straalt door naar nek en oksel en kreeg ‘s avonds koude rillingen en gewoon niet lekker. Dag erna doorgekomen met 2 ibuprofens en vandaag eigenlijk niks meer aan de hand. Arm voel ik nog een beetje en oksel ook. Verder alles oké.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:11

Ik ben nu wel weer fit genoeg, alleen nog een oorontsteking, maar denk eigenlijk niet dat dat door de vaccinatie komt

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:09

Afgelopen vrijdag Janssen gehad. Echt goed moe sinds zaterdag, zware armen en benen. Verder gelukkig nergens last van.

Ik slaap ‘s middags extra. Hopelijk is het snel over. Iemand ervaring mee?

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:29

Ik heb een paar weken geleden de 1ste Pfizer gehad en kreeg na een uurtje een stijve arm, daarna overal lichte spierpijn en lichte verhoging een paar dagen(normaal altijd om en nabij de 36 tot 36,5. Toen rond 37,5).
Daarna plots bepaalde geuren niet meer ruiken en anderen juist veel te heftig. Dit ging sinds afgelopen week weer zoals normaal.

Sinds de 1ste prik wordt ik echt kotsmisselijk van de geur en smaak van alle soorten munt kauwgom.
Met een pepermuntje of tandpasta oid nergens last van.

Afgelopen vrijdag de 2de gehad en alleen wat moe. Verder niks geen pijn verhoging of verlies van reuk of smaak. Helaas nog wel kotsmisselijk van kauwgom..