Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 322 van de 335 [ 8351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 335  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona en vakantie

 
Profiel   

joykel schreef
Independence schreef
Ik ga naar zweden. Daar is horeca en alles gewoon open, het gaat dus alleen om evt grenscontroles.

wij zijn net terug uit Zweden. geen enkele keer iets hoeven laten zien. Zijn met de boot aangekomen in Göteborg, bij aankomst alleen alcoholtest, geen controle op corona.
Toen we terug kwamen in Zweden (zijn naar Noorwegen geweest) ook geen enkele controle...

Mijn schoonouders gaan regelmatig naar Zweden. Voor ze de boot op gaan hebben ze iedere keer controle. Zal dus per boot/instantie/situatie verschillend zijn dus persoonlijk zou ik er niet op gokken.

Edit: überhaupt niet trouwens, maar ik heb ook geen problemen met testen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:57 



 
Profiel   

Gisteren 2 verschillende vluchten naar dezelfde bestemming met dezelfde maatschappij (ik en een vriendin). De een had wel maskerplicht voor kinderen en de ander niet. Lekker uniform over nagedacht ook weer :+
De QR code van Spanje was ook een beetje zinloos. Het enige wat ze interesseerde was of je een QR code had, of hij ook geldig was vonden ze weinig boeiend.
Je kan de QR code namelijk ook aanmaken zonder bewijs van test of vaccinatie. Dan moeten ze eigenlijk nog dat bijbehorende test of vaccinatie document controlleren maar dat deden ze totaal niet.
Paspoort controle lijkt gewoon totaal van de baan te zijn, ergens ook logisch want als er 2 documenten gechecked moeten worden is ook de rij waarschijnlijk 2x zo lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:12 



 
Profiel   

Binnen de Schengen wordt dat standaard amper gecontroleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 15:27 



 
Profiel   

2 weken geleden op Schiphol gewoon paspoort en QR-code moeten tonen.
En bij aankomst in Griekenland nogmaals de QR-code moeten tonen.
Vlogen met Transavia.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 16:24 



 
Profiel   

Ze mogen het controleren maar binnen de Schengen is het niet standaard

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 17:24 



 
Profiel   

Bij mij alleen bij de koffer inchecken voor de rest de Spaanse QR code en terug het Nederlandse gezondheidsformulier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 17:26 



 
Profiel   

In Spanje heb je trouwens overal laboratorium aanbieders voor antistoffen tests voor ongeveer 30 Euro. Kun je kiezen voor antistoffen na vaccin of besmetting of beide. Ook bieden ze een test aan voor het testen van je cellulaire response (lange immuun geheugen). Wel jammer dat je daar verder dan niets mee kunt kwa QR geldigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:58 



 
Profiel   

Ik heb ook nog een vraagje. Ik ga zondag met de auto naar Frankrijk. Ik heb mijn QR-code en het erewoorddocument. Klopt het dat het dan compleet is, en klopt het dat Nederland groen is voor Frankrijk? Als Nederland oranje is, is er namelijk een andere erewoordverklaring waarin je ook je woord moet geven dat je de afgelopen twee weken niemand hebt gezien die positief getest werd.

Sowieso - hoe bedoelen ze dat laatste? Ook als je je afstand hebt gehouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:45 



 
Profiel   

Weet iemand hoe het zit qua horeca/dingen bezoeken in zuid Duitsland? Enkel vaccinatiebewijs en mondkapjes toch klopt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:56 



 
Profiel   

Hier net een reis geboekt naar Duitsland. Ben heel benieuwd, zowel naar de reis zelf als hoe het daar gaat zijn met corona; ik weet dat het daar nu strenger is dan in Belgie.

We gaan naar de Romantische Strasse, lekker in Beieren dus, een streek waar ik dol op ben!
Ik wil er ook 1 of 2 keer heel lekker gaan eten, tips voor 1 of 2 ster welkom (heb al enkele notities).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 00:25 



 
Profiel   

Beieren is precies de strengste regio, dan zou ik voor de zekerheid ook FFP2 maskers meenemen.
Wanneer ga je?

Bij mijn terugvlucht vanuit Spanje via de Franse douane Zwitserland binnengekomen en die waren echt totaal niet geinteresseerd in covid, wel hebben ze echt enorm precies alle paspoorten bekeken en met je gezicht vergeleken (masker even af).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 06:41 



 
Profiel   

Gaan we nog even kopen dank je voor de tip! De 25e gaan we.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:20 



 
Profiel   

Ik val ook even binnen :)
Wij gaan halverwege november een aantal daagjes naar Praag, weet iemand de situatie zoals die daar nu is? Moet je ook een negatief testbewijs of vaccinatiebewijs hebben om bijvoorbeeld een restaurantje in te komen?
En als ik het goed begrijp, is er geen quarantaineplicht in Tsjechie? Ik heb op één website gelezen van wel, daarom dat ik nu begin te twijfelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 16:08 



 
Profiel   

Oostenrijk is een beetje gepikeerd.
Zwitserland gaat geen certifikaat vragen voor skipistes hebben ze besloten terwijl oostenrijk voor 2G+FFP2 gaat.
Nu zijn ze bang om toeristen te verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:44 



 
Profiel   

Dat snap ik wel, want ze gaan zeker toeristen verliezen daardoor. Ik zou dan ook naar Zwitserland gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 21:12 



 
Profiel   

Certificaat of niet, mondmasker of niet, het enige wat mij interesseert is dat de skipistes deze winter gewoon open zijn. Alles wat daartoe kan bijdragen vind ik prima.
Het zou wel beter zijn dat in alle Alpenlanden het systeem hetzelfde zou zijn, maar dat zie ik nog niet gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:24 



 
Profiel   

Zo'n FFP2 masker is ook nog eens lekker warm aan de snoet :D

Dezelfde maatregelen in alle alpenlanden zou wel fijn zijn, maar dat is ook een beetje zoals de EU vermoed ik... ieder heeft zijn eigen regeltjes :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:37 



 
Profiel   

Ik ben blij dat ik niet meer ski, lijkt me een drama om zo'n masker iedere keer op te zetten, gaat al niet lekker met de helm samen en dan ook nog prutsen met je handschoenen uit en aan iom zo'n masker op te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:00 



 
Profiel   

Ik heb een skimasker, dat is in feite gewoon een sjaal waar een filter in kan, dat werkt eigenlijk prima.
In Oostenrijk mag je die niet gebruiken maar in Zwitserland heb ik daar afgelopen jaar prima mee geskied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:09 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Zo'n FFP2 masker is ook nog eens lekker warm aan de snoet :D

Dezelfde maatregelen in alle alpenlanden zou wel fijn zijn, maar dat is ook een beetje zoals de EU vermoed ik... ieder heeft zijn eigen regeltjes :+


Die had ik voor in het vliegtuig, krengen zijn echt benauwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:42 



 
Profiel   

Ik heb gehoord dat je ook met blauwe wegwerp maskers kan vliegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:53 



 
Profiel   

chanicha schreef
Pandora2 schreef
Zo'n FFP2 masker is ook nog eens lekker warm aan de snoet :D

Dezelfde maatregelen in alle alpenlanden zou wel fijn zijn, maar dat is ook een beetje zoals de EU vermoed ik... ieder heeft zijn eigen regeltjes :+


Die had ik voor in het vliegtuig, krengen zijn echt benauwd :j

:D
Ik heb die al bijna 2 jaar op waar een masker gevraagd wordt. Afgespiekt van Duitsland en Oostenrijk :P
Zijn ook de enigen die goed op mijn smoel blijven zitten en waar ik dus niet telkens aan moet frutselen.

Onze overheid deelde ook gratis maskers uit aan alle inwoners. Bleken er naderhand giftige stoffen in te zitten dus die mochten linea recta de vuilbak in :x :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:04 



 
Profiel   

Weet iemand of je met je QR code van testen voor toegang (gratis) het vliegtuig aar Spanje kan nemen. Ik weet dat er afzonderlijke testen voor reizen ( betaald) zijn, maar negatief getest is toch negatief getest zou ik denken. Op de site van Rijksoverheid staat tussen neus en lippen dat het wel kan maar ik weet het liever zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:38 



 
Profiel   

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -reizigers

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... testbewijs

dat kan dus niet als je reis niet meteen is. Je uitslag is 24 uur oud en dan moet het land je nog maar toelaten op zo'n QR

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:43 



 
Profiel   

Die 24 uur gaat wel lukken. De vraag is of Spanje je toelaat op de testen voor toegang QR code.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 322 van de 335 [ 8351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 335  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen