Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:04

Vaccincaties kunnen enig verschil maken qua overdracht, maar bieden geen garantie. Ik heb met meerdere mensen nauw contact gehad in de periode dat ik al besmettelij was (meesten gevaccineerd) en daarvan is niemand ziek geworden. Ik had toen nog geen klachten. Toen klachten begonnen een thuistest gedaan en die was negatief, dus ook nog contact met mijn ouders gehad.

Nee hoor, niet nagevraagd maar ik heb zelf in het restaurant gewerkt en kom er regelmatig, dus toen ik aantal weken na mijn besmetting daar was kwam dit ter sprake. Het is ook geen aanval of beschuldiging naar iemand toe.

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:25

Mijn man heeft helaas ook last van restklachten. Hij werkt nu halve dagen en ligt de rest op bed.
Vandaag is hij vrij dus hij ligt nu ook op bed.
Tis best pittig aangezien ik 4 weken geleden ben bevallen en we nog een peuter en kleuter hebben rondrennen.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:10

_MG schreef:
Vaccincaties kunnen enig verschil maken qua overdracht, maar bieden geen garantie. Ik heb met meerdere mensen nauw contact gehad in de periode dat ik al besmettelij was (meesten gevaccineerd) en daarvan is niemand ziek geworden. Ik had toen nog geen klachten. Toen klachten begonnen een thuistest gedaan en die was negatief, dus ook nog contact met mijn ouders gehad.

Nee hoor, niet nagevraagd maar ik heb zelf in het restaurant gewerkt en kom er regelmatig, dus toen ik aantal weken na mijn besmetting daar was kwam dit ter sprake. Het is ook geen aanval of beschuldiging naar iemand toe.


O dan snap ik het

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:24

Eliana schreef:
Mijn man heeft helaas ook last van restklachten. Hij werkt nu halve dagen en ligt de rest op bed.
Vandaag is hij vrij dus hij ligt nu ook op bed.
Tis best pittig aangezien ik 4 weken geleden ben bevallen en we nog een peuter en kleuter hebben rondrennen.

Kun je geen andere hulp regelen?

Ik werkte in het begin ook halve dagen, nu denk ik dat dat het domste is wat ik kon doen. Is het voor je man geen optie om minder te werken? Of de uren te verdelen tussen ochtend en middag? Tussen door beetje rusten en misschien daardoor nog energie over voor het gezin.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:30

Vraag aan de mensen met restklachten, heeft vaccineren nog geholpen om ze te verminderen?

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:46

Ik heb zelfs weer 100% gewerkt, daarna meteen terugval gehad. Verwachting, ook van de huisarts, was dat ik het prima aan kont, but nope. Ik werk nu 1u per dag als het lukt.

Bigone, ik was gevaccineerd ruim voordat ik de besmetting op liep, dus kan je vraag helaas niet beantwoorden.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:54

Ik heb 1 vaccinatie gehad 3 weken nadat een flinke terugval had. Door de vaccinatie ook weer 2-3 extra moe geweest.
De timing was voor mij dus niet ideaal en voorlopig wil ik ook geen 2e.

Maar ik hoor ook van mensen die juist herstellen na 2 vaccinaties.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 01:13

bigone schreef:
Vraag aan de mensen met restklachten, heeft vaccineren nog geholpen om ze te verminderen?


Jep!

Ik ben een ruime 6 maand na mijn besmetting voor het eerst gevaccineerd. Na de 2e vaccinatie merkte ik langzaam verschil, steeds minder benauwd, steeds minder zweet aanvallen, steeds minder pijn in de longen enz.

Het enige is dat ik nu nog steeds last van Parosmie heb, ik ben nu 11 maand na mijn besmetting en ruim 2 maand na mijn 2e vaccinatie.

Maar de parosmie beperkt zich steeds meer tot alleen nog het ruiken en niet meer zozeer het proeven. Dus ondanks dat sommig voedsel minder fijn ruikt, smaakt het wel redelijk normaal weer.

Enige dat ik nog niet kan eten is vlees vis of ei als het gebakken (of gekookt) is. Rauw wil wel prima nu, dus sushi en fillet American kan ik weer eten.

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:34

Even ervaring gezocht, ik ga binnenkort wel eens naar de huisarts maar heb de laatste tijd zo weinig tijd, ben verhuisd (dus nog geen nieuwe huisarts) en wil alles nog even afwachten.

Ik heb dus redelijk zwaar corona gehad na mijn eerste vaccinatie, heb toen ruim een dikke maand gewacht voor mijn tweede prik, buiten koorts en spierpijn weinig last van gehad. Maar sinds ik dus corona gehad heb en volledig ben gevaccineerd ben ik continu ziek. Heb nu 3 verkoudheden achter de rug op 2 maanden tijd. Deze week kon ik gewoon mijn bed niet meer uit, ik was zo ongelofelijk moe (voelde terug zoals toen ik corona had). Heeft er hier iemand nog ervaring mee of tips voor mij om mijn immuunsysteem ook even serieus op te krikken? Ik heb het gevoel dat ik nergens meer tegen kan.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:00

Vitaminekuurtje en echinacea? Nu is deze periode ook wel typisch voor verkoudheden, daarbij laatste jaar weinig weerstand opgebouwd door afstand, mondmaskers en extra handhygiene

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:03

Echinacea ben ik al aan het nemen. Ja, ik ben me daar wel bewust van. Maar word er stilaan wel een beetje gek van %)

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:32

Heb je je bloed als eens laten controleren? Vit D schijnt lager te zijn als je Corona hebt gehad en vit D is een van de belangrijke vitamine voor je immuunsysteem

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:35

Esther_ schreef:
Heb je je bloed als eens laten controleren? Vit D schijnt lager te zijn als je Corona hebt gehad en vit D is een van de belangrijke vitamine voor je immuunsysteem

Voor ik corona gehad heb, heb ik ook nog eens mijn bloed laten trekken en heb toen wel een heleboel vitamines moeten bijnemen... Maat zal wel eens een doosje vitamine D gaan halen, kan nooit kwaad.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 16:13

Heb je daar de uitslagen nog van?

witenbruin
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:08

Calipsolover :( dit is zo herkenbaar..
Onze gehele afdeling op het werk constant ziek,iedereen na volledige vaccinatie ook.
Allemaal slikken we vitamine D extra....
Hoop ook op iets wat werkt ernaast -O-

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:20

bigone schreef:
Heb je daar de uitslagen nog van?

Ja die kan ik online wel terugvinden! Wat wil je weten?

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:21

witenbruin schreef:
Calipsolover :( dit is zo herkenbaar..
Onze gehele afdeling op het werk constant ziek,iedereen na volledige vaccinatie ook.
Allemaal slikken we vitamine D extra....
Hoop ook op iets wat werkt ernaast -O-

Wat vervelend hé... -O- Het komt mij nu wel echt de spuigaten uit.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:35

Hier ook positief.
De eerste ochtend dat ik wakker werd had ik echt groen snot aan mijn neus. Op mijn werk getest en hoppa positief. De eerste week in isolatie ging echt heel goed en eigenlijk voelde het als spijbelen dat ik niet naar werk mocht.
Alleen maar verkouden. Dag 7 een hoestje erbij en die is nu wel erg flink helaas en met hertest nog steeds positief. Woensdag mag ik weer werken en met een beetje mazzel dinsdag zelfs al als ze maandag op tijd zijn voor serologie afname.
Hoop vooral weer snel in het zadel te zitten wat dat was wel afzien dat ik 2 weken niet naar mijn paard kon.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:42

Miss_lizje volgens mij heeft een hertest de 1e 8 weken na besmetting geen zin. Je hebt steeds de kans om positief te zijn.

Waarom wordt er een serologie afname gedaan? Dit geeft toch geen duidelijk om niet meer besmettelijk te zijn? Of wel? Ben er niet zo heel goed in thuis.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:04

Je moet toch eerst een bepaalde periode klachten vrij zijn? Wanneer je nog flink hoest en kucht lijkt het me niet handig om aan het werk te gaan.

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:35

CalipsoLover schreef:
Even ervaring gezocht, ik ga binnenkort wel eens naar de huisarts maar heb de laatste tijd zo weinig tijd, ben verhuisd (dus nog geen nieuwe huisarts) en wil alles nog even afwachten.

Ik heb dus redelijk zwaar corona gehad na mijn eerste vaccinatie, heb toen ruim een dikke maand gewacht voor mijn tweede prik, buiten koorts en spierpijn weinig last van gehad. Maar sinds ik dus corona gehad heb en volledig ben gevaccineerd ben ik continu ziek. Heb nu 3 verkoudheden achter de rug op 2 maanden tijd. Deze week kon ik gewoon mijn bed niet meer uit, ik was zo ongelofelijk moe (voelde terug zoals toen ik corona had). Heeft er hier iemand nog ervaring mee of tips voor mij om mijn immuunsysteem ook even serieus op te krikken? Ik heb het gevoel dat ik nergens meer tegen kan.


Ik heb het zelfde. Ook continue verkouden en blijf moe. Ik ga voor de zekerheid deze week bloed prikken na overleg met de huisarts. Verder doe ik fysio die bekend is met Corona gerelateerde klachten twee keer per week. Probeer ook genoeg te bewegen en gezond te eten

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:42

@Calipsolover, goed dat je er even mee naar de huisarts gaat, zou er zelf ook flink klaar mee zijn. Die verkoudheid die nu rondgaat heb ik ook gehad, maar ik heb een week met flinke koorts in bed gelegen (40 graden op een gegeven moment). Na een week was ik er gelukkig vanaf, maar ik ben er in totaal 3 weken zoet mee gewest met ook weer terugvallen en vermoeidheid….

@miss_lizje, als je op dag 7 die hoest hebt gekregen hoort dat gewoon nog bij de corona, dus ik vrees dat die eerst weg moet zijn (en je over de 10 dagen moet zitten) om klachtvrij te zijn…. Ik hoop dat je in ieder geval niet zieker gaat worden! Meestal is dag 7 een kantelpunt dat het of beter of slechter gaat. Beterschap!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:51

Ik werk in de zorg en de richtlijn hier is sowieso na 2 weken weer werken, met of zonder klachten. Ze gaan er vanuit dat je niet meer besmettelijk ben dan.
Hier gevraagd voor serologie omdat ik dan mogelijk zelfs een dag eerder uit isolatie mag.

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:55

Lastig allemaal, maar wel fijn dat ik dus niet de enige ben, voelt al een pak minder uitzonderlijk of zo :')
Janntjuh: Dit is nu mijn derde verkoudheid, ook altijd lichte koorts, snot en hoesten en dus héél vermoeid. Meestal is het dan even 2-3 weken beter en vervolgens heb ik het weer zitten.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:38

Ja dat is gewoon geen doen :n
Mijn huisarts kon niet veel meer voor me doen dus ik ben het maar in de holistische hoek gaan zoeken (waar ik zelf totaal echt niet van ben). Maar het heeft wel effect!