Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:55

Ibbel schreef:
loriene schreef:
Wie zegt dat en kom maar met bewijs.


Jij hebt de volgorde niet helemaal in orde.

Deze figuur die telefonisch beweerde een IC-verpleegkundige te zijn, zal dat eerst moeten aantonen. Hij begon tenslotte. Heeft iemand gezien dat de beste man een UMCU-badge heeft waarmee hij bijvoorbeeld toegangsdeuren kan bedienen? Nee? Dan ligt het eerste bewijs bij hém, en hoeft niemand bewijs te tonen dat hij níet is wie hij zegt.




Nee jullie zeggen dat het fake is,dus kom maar op.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:58

Shadow0 schreef:
Loriene, ik snap dat je weinig te doen hebt maar het is wel een beetje vervelend al dat getrol. Je bent niet geinteresseerd in de inhoud, je zegt zelf immers dat 'woorden geen bewijs' kunnen zijn... Dus wat we ook zeggen, je gaat het niet lezen om je begrip uit te breiden maar alleen om verdere spelletjes te spelen. En dan denk ik, zou Candycrush misschien niet leuker zijn?




Dat is jou mening.
Ik trol niet ik vraag naar bewijs.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:02


BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:04

En wanneer je nu ook nog eens zegt, klopt het is fake !!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:06

Je trolt. Je vraagt naar 'bewijs' terwijl je allang in dit topic hebt aangegeven dat er voor jou helemaal geen bewijs is dat er ooit toe doet. Da's trollen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 22:06

Loriene, heb jíj bewijs dat het een verpleegkundige is?

En geloof je nu serieus een anonieme persoon eerder dan een officiële instantie?

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 22:10

loriene schreef:
Nee jullie zeggen dat het fake is,dus kom maar op.


Nope, jij zegt dat het waar is, dus kom maar door. Als jij niets zonder bewijs voor waar wilt aannemen, dan zal je ook bewijs moeten hebben dat deze man is wie hij zegt te zijn.

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:36

Loriene zegt volgens mij nergens dat ze zeker weet dat die man wel Maarten is.
Het hele verhaal met die Maarten is wat raar natuurlijk. Hoe het ook werkelijk zit (ik doe hier geen uitsparaak over haha), raar is het sowieso.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:43

imaudy schreef:
Loriene zegt volgens mij nergens dat ze zeker weet dat die man wel Maarten is.
Het hele verhaal met die Maarten is wat raar natuurlijk. Hoe het ook werkelijk zit (ik doe hier geen uitsparaak over haha), raar is het sowieso.


Maar als ze dat niet zeker weet, waarom dan de twee kanten gelijk behandelen? Terwijl er voor de ene kant alléén die “Maarten” zijn woord is (de anonieme man op de radio), en aan de andere kant staat een officiële instantie (UMC Utrecht) én de statistieken (onderzoek verhouding gevaccineerden / niet gevaccineerden).

Waarom is het dan zo moeilijk om te stellen dat die man op de radio waarschijnlijk niet de waarheid sprak? Waarom is de situatie raar? Omdat iemand mensen wil overtuigen van zijn zienswijze?

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:54

IMANDRA schreef:
imaudy schreef:
Loriene zegt volgens mij nergens dat ze zeker weet dat die man wel Maarten is.
Het hele verhaal met die Maarten is wat raar natuurlijk. Hoe het ook werkelijk zit (ik doe hier geen uitsparaak over haha), raar is het sowieso.


Maar als ze dat niet zeker weet, waarom dan de twee kanten gelijk behandelen? Terwijl er voor de ene kant alléén die “Maarten” zijn woord is (de anonieme man op de radio), en aan de andere kant staat een officiële instantie (UMC Utrecht) én de statistieken (onderzoek verhouding gevaccineerden / niet gevaccineerden).

Waarom is het dan zo moeilijk om te stellen dat die man op de radio waarschijnlijk niet de waarheid sprak? Waarom is de situatie raar? Omdat iemand mensen wil overtuigen van zijn zienswijze?


Ik vind het raar dat iemand zich voordoet als iemand anders om zijn gelijk te halen. Gaan mensen zo ver? Ik kan mij ook voorstellen dat het ziekenhuis denk, oei hoe redden we ons hieruit. Als het ziekenhuis zegt het is fake, dan wil ik dat wel geloven, maar voor mij ook geen 100% zekerheid dat dat ook idd zo is.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:00

Ja, helaas gaan mensen zover en helaas nog veel verder. Twitter staat vol met zogenaamde verpleegkundigen en journalisten die complete leugens verkondigen. Er is een groep mensen die ze één voor één ontmaskeren.
Eentje vertelde dat in een het ziekenhuis in Gent veel dode baby’s,late miskramen, gescheurde baarmoeders voor kwamen.
Daar moest het ziekenhuis zelf ook een reactie plaatsten dat het absolute onzin was en een leugen. Inmiddels was het bericht door de waanzinnigen al honderden keren gedeeld.
Dan zijn ze hier op bokt nog heilig, echt, je wil het niet weten hoever mensen gaan.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:10

Imaudy en dat is precíés het probleem van misinformatie/desinformatie. Het brengt twijfel waar geen twijfel hoeft te zijn. Zorgt voor onzekerheid.

Want waarom verzint iemand iets en brengt het als de waarheid naar buiten? Ergens moet die misinformatie ontstaan zijn.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 01:17

IMANDRA schreef:
Imaudy en dat is precíés het probleem van misinformatie/desinformatie. Het brengt twijfel waar geen twijfel hoeft te zijn. Zorgt voor onzekerheid.

Want waarom verzint iemand iets en brengt het als de waarheid naar buiten? Ergens moet die misinformatie ontstaan zijn.


Het is bewust onrust zaaien, omdat deze virusontkenners als W. Engel, Jensen, J. Luca er geld aan verdienen.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:30

imaudy schreef:
Ik vind het raar dat iemand zich voordoet als iemand anders om zijn gelijk te halen. Gaan mensen zo ver? Ik kan mij ook voorstellen dat het ziekenhuis denk, oei hoe redden we ons hieruit. Als het ziekenhuis zegt het is fake, dan wil ik dat wel geloven, maar voor mij ook geen 100% zekerheid dat dat ook idd zo is.


Hoe dom zou een organisatie kunnen zijn? Een organisatie waar zo'n 11.000/12.000 mensen werken, die hun mond kunnen open trekken?

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:33

En precies hetzelfde argument geldt voor de cijfers van het RIVM. Als die niet zouden kloppen, kunnen 70 ziekenhuizen hun voorlichters aan het werk zetten en een officiele persverklaring uit doen gaan met dat hún cijfers anders zeggen. En dat zouden ze echt wel doen als er iets niet zou kloppen in het algemene beeld.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:14

IMANDRA schreef:
Loriene, heb jíj bewijs dat het een verpleegkundige is?

En geloof je nu serieus een anonieme persoon eerder dan een officiële instantie?




Ik zeg niet dat ik het verhaal geloof.
En wat betreft een officiële instantie geloven?
Nee er is zoveel corruptie in de hogere kringen,zelfs onze overheid is niet heilig hoor.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:18

loriene schreef:
IMANDRA schreef:
Loriene, heb jíj bewijs dat het een verpleegkundige is?

En geloof je nu serieus een anonieme persoon eerder dan een officiële instantie?




Ik zeg niet dat ik het verhaal geloof.
En wat betreft een officiële instantie geloven?
Nee er is zoveel corruptie in de hogere kringen,zelfs onze overheid is niet heilig hoor.

Heb je het geluidsfragment beluisterd? Blijf je nog steeds bij je gevoel dat het waar kan zijn? Of heb je de ballen om te zeggen, inderdaad, dit is niet dezelfde.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:23

Ja, heb je het beluisterd Loriene?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:02

Mensen, geef het gewoon op. Zolang de wappies alles wat een officiële instantie zegt sowieso als een leugen zien, omdat alle officiële instanties aan de kant van de hagediselites staan, dan maakt het verder niet eens uit wat je er voor argumenten tegenin brengt.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:28

Jongens en meisjes,
Dit is Loriene.
Die komt af en toe een bommetje droppen en is dan weer weg.
Verspilde moeite.....

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:30

mellamoshan schreef:
Nee ik ben niet van plan mij te laten vaccineren. Grootste reden is omdat het lange termijn effect niet bekend zijn.
Daarnaast heb ik het vaccin niet nodig, kans dat ik er erg ziek van wordt is zeer klein. Mensen in mijn omgeving als risicofactor heb ik vrijwel niet en de mensen die ik heb laten zich wel vaccineren.
Daarnaast stuit het mij heel erg dat het een vaccin is dat zo gepusht wordt, waarvan zo erg weinig bekend is. Ik krijg hier nogal de kriebels van. Ik vertrouw het zaakje gewoon niet meer en hoop maar gewoon dat het pushen is voor financieel of een ander niet te kwalijk gewin, maar in mijn ogen klopt het hele plaatje niet.

Als je de grafieken erbij pakt zie ik nog minder reden voor al deze maatregelen en hysterie, maar hey das mijn mening hè. In mijn ogen zijn deze maatregelen niet te rechtvaardigen ahv de cijfers.

Overigens vind ik een dalende lijn door te vaccineren echt te kort door de bocht. In deze tijd van het jaar is griep ook amper te vinden. Het is nog steeds een virus en deze gedijen gewoon niet zo goed in de zomer. Het zal ongetwijfeld in het najaar weer de kop op steken, of de vaccins moeten daadwerkelijk echt goed hun werk doen en wie weet bedenk ik mij dan nog. Tot die tijd… nope…

Ik ga niet doen koste wat kost en mijn gezin en vrienden ook niet. Het is allemaal heel raar. Zeker omdat hun vrijgesteld zijn van alles en dus geen vaccinatie hoeven en ook geen qr bewijs

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:32

Wie zijn die 'hun' (brrrr trouwens) die vrijgesteld zijn? Bij mijn weten is er geen vrijstelling mogelijk, kun je om medische redenen niet vaccineren moet je testen. Kun je niet testen, krijg je geen QR code.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:56

Maar als je nergens heen gaat waar je een QR moet tonen ben je sowieso vrijgesteld.
Je bent niet verplicht een QR app te hebben hè.

Maar ik ben ook benieuwd wie ‘hun’ zijn.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:19

Je bent niet verplicht om een QR code te hebben, maar dan moet je testen als je ergens heen wilt.

Wie zijn “ hun “ die vrijgesteld zijn?

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:25

Ik irriteer mij eraan dat mensen die gevaccineerd zijn niet hoeven te testen.

Zij kunnen ook het hebben, en doorgeven.

En ja dan vind ik dit niet normaal meer.