Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:17

Janinevv schreef:
Ik irriteer mij eraan dat mensen die gevaccineerd zijn niet hoeven te testen.

Zij kunnen ook het hebben, en doorgeven.

En ja dan vind ik dit niet normaal meer.


1) de kans is vélen malen kleiner om het als gevaccineerde te krijgen en als dat is gebeurd is de kans om het door te geven óók nog eens flink kleiner.
2) je zou gevaccineerden alsnog kunnen laten testen, maar de verwachting is dat het animo van mensen die zich laat vaccineren (terwijl een hogere vaccinatiegraad op dit moment nog steeds nodig is) flink zal dalen, terwijl je met testen eigenlijk niet eens zo heel veel wint als je het vergelijkt met wat je wint met vaccineren in termen van besmettingen en ziekenhuisopnames.
Edit: en 3) zoals hieronder aangegeven: als je als gevaccineerde klachten hebt moet je je ook laten testen inderdaad.

Vind je het dan alsnog niet normaal?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 17-10-21 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:24

Als je als ongevaccineerde geen klachten hebt maar je gaat nergens heen waar je moet testen, ben je een bron van besmetting zonder dat je het weet.
Als je als gevaccineerde wel klachten hebt moet je gewoon ook testen.

Alleen als je als gevaccineerde géén klachten hebt (en je dus niet hoeft te testen voor toegang) ben je dus een besmettingsbron - maar wel een kleinere besmettingsbron, pas bij klachten blijken gevaccineerden een even grote (delta)virusload te hebben. En daarom moeten gevaccineerden dus wel testen bij klachten.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:31

Ibbel schreef:
Wie zijn die 'hun' (brrrr trouwens) die vrijgesteld zijn? Bij mijn weten is er geen vrijstelling mogelijk, kun je om medische redenen niet vaccineren moet je testen. Kun je niet testen, krijg je geen QR code.

Nou dan ga maar eens op rivm site kijken en die je huiswerk in plaats van gewoon te zeggen dat iets niet klopt. Verder succes ik hoef jou huiswerk niet te doen

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:36

Ah, het standaard-antwoord.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:40

Ibbel schreef:
Ah, het standaard-antwoord.


Zo typisch en zo hypocriet. ‘Wij’ moeten ‘hun’ huiswerk doen. Net als met dat Maarten-IC verhaal. Er wordt wat geroepen en dan is het aan ‘ons’ om te bewijzen dat het niet zo is :n

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:42

keona schreef:
Ibbel schreef:
Wie zijn die 'hun' (brrrr trouwens) die vrijgesteld zijn? Bij mijn weten is er geen vrijstelling mogelijk, kun je om medische redenen niet vaccineren moet je testen. Kun je niet testen, krijg je geen QR code.

Nou dan ga maar eens op rivm site kijken en die je huiswerk in plaats van gewoon te zeggen dat iets niet klopt. Verder succes ik hoef jou huiswerk niet te doen


Je hoeft geen huiswerk te doen, je weet het toch al, plaats het dan ook ipv het standaard wappie antwoord te geven.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:46

keona schreef:
Ibbel schreef:
Wie zijn die 'hun' (brrrr trouwens) die vrijgesteld zijn? Bij mijn weten is er geen vrijstelling mogelijk, kun je om medische redenen niet vaccineren moet je testen. Kun je niet testen, krijg je geen QR code.

Nou dan ga maar eens op rivm site kijken en die je huiswerk in plaats van gewoon te zeggen dat iets niet klopt. Verder succes ik hoef jou huiswerk niet te doen


Ik wil niet banketstaaf doen maar de QR code is geen uitvinding van het RIVM. Er staat dan ook op de hele rivm site geen info over de QR code.

Misschien bedoel je de website van de overheid?
Daar staat dit:
Citaat:
Mensen uitgezonderd van coronatoegangsbewijzen
Kinderen tot 13 jaar hoeven voor toegang geen coronatoegangsbewijs te tonen. Kinderen van 6-12 jaar worden wel dringend geadviseerd voorafgaand aan de activiteit een zelftest af te nemen.
Werknemers, vrijwilligers en artiesten zijn uitgezonderd van het gebruik van coronatoegangsbewijzen. Deze uitzondering geldt daarbij voor degenen die beroeps- of bedrijfsmatig werkzaamheden verrichten (dus niet bijvoorbeeld de deelnemers aan een zakelijk congres). Als werknemers, vrijwilligers en artiesten niet gevaccineerd of recent hersteld zijn, worden zij dringend geadviseerd om zich voorafgaand aan een activiteit te laten testen. Dit kan bij de teststraten van Testen voor Toegang.


Niks over ‘hun’, of bedoel je deze mensen daarmee?

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 13:38


ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:03

Electra63 schreef:
https://www.trouw.nl/zorg/wie-zijn-de-g ... ~b69d250a/

De gevaccineerden die toch in het ziekenhuis terecht komen, hebben een onderliggend lijden/probleem.


Dat is niet waar.
Er liggen ook mensen die gevaccineerd zijn in het ziekenhuis, en die hebben geen aantoonbaar onderliggend lijden

Verder kan ik idd alleen spreken over de plek waar ik werk en niet uit naam van alle ziekenhuizen
Ik geef alleen aan dat het een enge ontwikkeling is dat iedereen alles voor waarheid aanneemt wat uit de media voortkomt

En ja, wij weten als zorgverleners wel wie wel en niet gevaccineerd zijn
En dat is idd vertrouwelijke informatie

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:09

ravellie schreef:
Electra63 schreef:
https://www.trouw.nl/zorg/wie-zijn-de-g ... ~b69d250a/

De gevaccineerden die toch in het ziekenhuis terecht komen, hebben een onderliggend lijden/probleem.


Dat is niet waar.
Er liggen ook mensen die gevaccineerd zijn in het ziekenhuis, en die hebben geen aantoonbaar onderliggend lijden

Verder kan ik idd alleen spreken over de plek waar ik werk en niet uit naam van alle ziekenhuizen
Ik geef alleen aan dat het een enge ontwikkeling is dat iedereen alles voor waarheid aanneemt wat uit de media voortkomt

En ja, wij weten als zorgverleners wel wie wel en niet gevaccineerd zijn
En dat is idd vertrouwelijke informatie

Dus wil je hier dan beweren dat het onderzoek dat 4 op de 5 niet gevaccineerd zijn niet waar is? Of besef dat wat jij ziet totaal niet representatief voor de rest van Nederland is?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:09

En liggen die aan de beademing ravellie? Of op de ic en is onderzocht of de vaccinaties gezorgd hebben voor antistoffen? Met 700.000 mensen die te weinig of geen antistoffen opbouwen is het nogal wiedes dat er wat in het ziekenhuis terecht komen. Niemand ontkent dat. Van de 100 mensen die gevaccineerd zijn blijkt het bij 5 niet aan te slaan. Ook bij mensen zonder onderliggend lijden. Dat is zeker geen reden om vaccineren dan maar weg te zetten als niet werkend.

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:11

Ik kan alleen spreken over wat ik zie en zelf meemaak en dat is beperkt tot 1 ziekenhuis, geeft geen totaal beeld van Nederland

Ik ben niet altijd onder de indruk van statistieken.
Om een klein zijspoor te nemen: de cijfers die genoemd worden tot het inhalen van OK's bijvoorbeeld.
Getallen in de media komen totaal niet overeen met de inhaalslag die (de meeste) ziekenhuizen aan het maken zijn.
Laatst bijgewerkt door ravellie op 17-10-21 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:13

ravellie schreef:
Ik kan alleen spreken over wat ik zie en zelf meemaak en dat is beperkt tot 1 ziekenhuis, geeft geen totaal beeld van Nederland

Ik ben niet altijd onder de indruk van statistieken.
Om een klein zijspoor te nemen: de cijfers die genoemd worden tot het inhalen van OK's bijvoorbeeld.
Getallen in de media komen totaal niet overeen met de inhaalslag die (de meeste) ziekenhuis aan het maken zijn.

Daarom zijn nu in Zwolle weer 20 personen afgebeld voor hun langverwachte operatie!

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:13

Dit zijn niet zomaar getalletjes in de media he? Het is de uitkomst van ene gedegen RIVM onderzoek. Of vindt je dat ook maar gelogen?

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:14

Geen idee waarom je dat ! plaatst
Dat is dan Zwolle, ik kan daar niet voor spreken, dat er druk is op de zorg /ziekenhuizen is bekend.

Zelf net geruime tijd gestaan op orthopedie en daar is een enorme inhaalslag aan de gang
Dus ik zou eerder zeggen: respect voor iedereen die daar keihard werkt om iedereen te kunnen helpen met geplande (en soms ook ongeplande...ongeval) OK's

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:15

Zeker respect voor de zorgmedewerkers en voor de mensen die vaccineren om zo de druk laag te houden. Wat in Zwolle dus al niet meer lukt.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:23

verootjoo schreef:
Misschien bedoel je de website van de overheid?
Daar staat dit:
Citaat:
Mensen uitgezonderd van coronatoegangsbewijzen
Kinderen tot 13 jaar hoeven voor toegang geen coronatoegangsbewijs te tonen. Kinderen van 6-12 jaar worden wel dringend geadviseerd voorafgaand aan de activiteit een zelftest af te nemen.
Werknemers, vrijwilligers en artiesten zijn uitgezonderd van het gebruik van coronatoegangsbewijzen. Deze uitzondering geldt daarbij voor degenen die beroeps- of bedrijfsmatig werkzaamheden verrichten (dus niet bijvoorbeeld de deelnemers aan een zakelijk congres). Als werknemers, vrijwilligers en artiesten niet gevaccineerd of recent hersteld zijn, worden zij dringend geadviseerd om zich voorafgaand aan een activiteit te laten testen. Dit kan bij de teststraten van Testen voor Toegang.


Niks over ‘hun’, of bedoel je deze mensen daarmee?


Ah ja, ik snap 'm. Ze bedoelt kennelijk inderdaad de 'hullie' die in restaurants etc. werken, dat die niet hoeven testen/vaccineren.
Nee, dat heeft er alles mee te maken dat werkgevers die informatie niet mogen eisen van hun werknemers en je vaccineren niet mag verplichten. De wet botst in dit geval idd en dan gaan je rechten als werknemer voor op de eisen voor toegang.

En dat is dan wel weer te prefereren boven verplicht vaccineren, en ontslag bij weigeren, lijkt me.

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:32

Over het Maarten verhaal. Heeft het ziekenhuis aangifte gedaan tegen de nep Maarten?

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:35

imaudy schreef:
Over het Maarten verhaal. Heeft het ziekenhuis aangifte gedaan tegen de nep Maarten?


Ik hoop het. Maar wat doet het ertoe? Wel of niet aangifte doen (die keuze is afhankelijk van tal van factoren) is geen bewijs voor of tegen.

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:37

IMANDRA schreef:
imaudy schreef:
Over het Maarten verhaal. Heeft het ziekenhuis aangifte gedaan tegen de nep Maarten?


Ik hoop het. Maar wat doet het ertoe? Wel of niet aangifte doen (die keuze is afhankelijk van tal van factoren) is geen bewijs voor of tegen.


Wel aangifte doen is wel bewijs. Geen aangifte doen geeft ruimte voor speculatie.

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:37

Ze zullen eerst uit moeten zoeken wie dat is, lijkt me? Aangifte doen tegen een onbekende lijkt nogal lastig.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:39

imaudy schreef:
Over het Maarten verhaal. Heeft het ziekenhuis aangifte gedaan tegen de nep Maarten?


Dat zal wat lastig gaan als je niet weet wie het is hè?

Maar het zou best kunnen dat de ware Maarten aangifte gaat doen/heeft gedaan van identiteitsfraude. Het UMCU kan daarnaast waarschijnlijk nog wel iet als aangifte doen van 'een onrechtmatige daad' (je onrechtmatig voordoen als medewerker) of mogelijk aangifte doen van laster oid.

Of daar iets mee gedaan wordt door de politie is twijfelachtig, dat weten ze daar ook wel, dus of ze daadwerkelijk die moeite nemen is natuurlijk de vraag.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:40

imaudy schreef:
IMANDRA schreef:

Ik hoop het. Maar wat doet het ertoe? Wel of niet aangifte doen (die keuze is afhankelijk van tal van factoren) is geen bewijs voor of tegen.


Wel aangifte doen is wel bewijs. Geen aangifte doen geeft ruimte voor speculatie.


Tegen wie moeten ze aangifte doen? Er is niet bekend wie heeft gebeld.

Ze hebben al gevraagd een artikel van commonsense weg te laten halen omdat het niet klopt en een statement uitgebracht.

Of zo’n aangifte succesvol is is afhankelijk van tal van factoren, niet alleen dat er iets illegaals is gebeurd. Zeker als er een rechtszaak etc komt, daar gaat veel tijd en geld in zitten. Dan wordt het een afweging of het doen van de aangifte het waard is.

Ergo, het wel of niet doen van een aangifte is geen bewijs voor of tegen.

imaudy
Berichten: 5017
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:42

Dan moeten ze de nep Maarten maar opsporen. Of is het toch Maarten zelf? }>

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:43

imaudy schreef:
Dan moeten ze de nep Maarten maar opsporen. Of is het toch Maarten zelf? }>


Weer iemand die de geluidsfragmenten niet beluisterd heeft....