Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 56 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 81  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Laten jullie je wel of niet vaccineren?

 
Profiel   

Spenk schreef
Nee dat jij nergens aan mee gaat werken is inmiddels wel duidelijk.

:')

Nou nou. Op de man ipv op de bal?
Hier ook gevaccineerd hoor. Tenminste bijna volledig, maar wel nog steeds tegen vertutteling van vanalles incl verplichtingen. Long covid ala. Heel schadelijk voor jong en oud, maar kom op. Een griep? Dat systeem werkt prima. Iedereen een oproep en de keuze.

Zie je het al voor je. Straks voor verkoudheid. Elke vorm van snot, speeksel of andere ziekteverschijnselen prikken of testen voor toegang.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:25 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Spenk schreef
Nee dat jij nergens aan mee gaat werken is inmiddels wel duidelijk.

:')

Nou nou. Op de man ipv op de bal?
Hier ook gevaccineerd hoor. Tenminste bijna volledig, maar wel nog steeds tegen vertutteling van vanalles incl verplichtingen. Long covid ala. Heel schadelijk voor jong en oud, maar kom op. Een griep? Dat systeem werkt prima. Iedereen een oproep en de keuze.

Zie je het al voor je. Straks voor verkoudheid. Elke vorm van snot, speeksel of andere ziekteverschijnselen prikken of testen voor toegang.


Hoezo voel je je aangesproken? Ik heb het niet tegen jou maar tegen loriene.

Met ziekteverschijnselen ga je nu ook nog altijd naar de GGD testen dat is met vaccineren niet ineens verleden tijd ;)

Het gaat nog altijd om de zorg behapbaar te houden zodat je er ook nog naar toe kan als je een hartaanval hebt.

Hoe wil je anders die piek waarbij de zorg het alweer niet aankan gaan voorkomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:28 



 
Profiel   

ravellie schreef
Dat is niet waar.
Er liggen ook mensen die gevaccineerd zijn in het ziekenhuis, en die hebben geen aantoonbaar onderliggend lijden

Verder kan ik idd alleen spreken over de plek waar ik werk en niet uit naam van alle ziekenhuizen
Ik geef alleen aan dat het een enge ontwikkeling is dat iedereen alles voor waarheid aanneemt wat uit de media voortkomt

En ja, wij weten als zorgverleners wel wie wel en niet gevaccineerd zijn
En dat is idd vertrouwelijke informatie
[/quote]

Binnen de huppeldepup van 'klopt het voor 100% of slechts voor 99%:

Ravellie heeft gelijk.
Hier is wat de longarts zei over de cijfers en het verhaal er achter:
"wat is het verhaal achter de cijfers? Uit een rondvraag die wij als vereniging vorige maand deden onder longartsen, bleek dat bijna alle gevaccineerden die in het ziekenhuis terechtkomen mensen zijn die al iets mankeren. Het grootste deel van de gevaccineerde ziekenhuispatiënten bestaat uit mensen met een verminderde afweer, denk aan transplantatiepatiënten. Van deze groep was bekend dat de vaccins niet goed werken, daarom krijgen ze op dit moment al een derde prik. Daarnaast zien wij nog een kleine groep gevaccineerden die een hoge leeftijd heeft en veel andere kwalen. Als zij toch weer tegen het virus aanlopen, is een klein tikje voldoende.”

Nergens beweert de arts dat het 100% is, dus wie eist
(for some reason or the other)
dat het 100 % moet zijn,
kan met recht en reden van een boel dingen beweren dat het niet waar is/ niet klopt/ etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:30 



 
Profiel   

Ah verkeerd begrepen
Kwam direct onder mijn post. Al is het nog steeds wel op de man ipv op de bal natuurlijk.

Maar er bestaan nog andere dingen dan corona. En uiteindelijk moet er toch een normale manier gevonden worden om ermee om te gaan zonder met elk kuchje naar een ggd te rennen.
Vandaar dat ik ook niet in het idee mee ga om ook tegen griep te vaccineren. Ergens houdt het bij mij op en vind ik ook dat het niet het individu maar het grotere geheel zoals opschalen moet zijn wat het verschil moet maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:31 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Ah verkeerd begrepen
Kwam direct onder mijn post. Al is het nog steeds wel op de man ipv op de bal natuurlijk.

Maar er bestaan nog andere dingen dan corona. En uiteindelijk moet er toch een normale manier gevonden worden om ermee om te gaan zonder met elk kuchje naar een ggd te rennen.
Vandaar dat ik ook niet in het idee mee ga om ook tegen griep te vaccineren. Ergens houdt het bij mij op en vind ik ook dat het niet het individu maar het grotere geheel zoals opschalen moet zijn wat het verschil moet maken

Maar hoe zie je dat voor je? Er is geen personeel dus opschalen gaat niet. De opleidings en stageplekken krijgen ze niet eens gevuld en zolang het ziekenhuis nog te vol blijft liggen met corona is er ook geen plek voor wat anders.

Voor nu moet je nog altijd bij klachten als hoesten, keel etc gewoon naar de GGD en testen.

Kijk maar naar Isala zwolle wat vol ligt met ongevaccineerden uit voornamelijk Staphorst en die nu mensen moeten gaan overplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:34 



 
Profiel   

Kan deze discussie niet gewoon naar het algemene topic, in plaats van in zo'n beetje alle andere topics?

Het begint nogal irritant te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:40 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
ravellie schreef
Dat is niet waar.
Er liggen ook mensen die gevaccineerd zijn in het ziekenhuis, en die hebben geen aantoonbaar onderliggend lijden

Verder kan ik idd alleen spreken over de plek waar ik werk en niet uit naam van alle ziekenhuizen
Ik geef alleen aan dat het een enge ontwikkeling is dat iedereen alles voor waarheid aanneemt wat uit de media voortkomt

En ja, wij weten als zorgverleners wel wie wel en niet gevaccineerd zijn
En dat is idd vertrouwelijke informatie


Binnen de huppeldepup van 'klopt het voor 100% of slechts voor 99%:

Ravellie heeft gelijk.
Hier is wat de longarts zei over de cijfers en het verhaal er achter:
"wat is het verhaal achter de cijfers? Uit een rondvraag die wij als vereniging vorige maand deden onder longartsen, bleek dat bijna alle gevaccineerden die in het ziekenhuis terechtkomen mensen zijn die al iets mankeren. Het grootste deel van de gevaccineerde ziekenhuispatiënten bestaat uit mensen met een verminderde afweer, denk aan transplantatiepatiënten. Van deze groep was bekend dat de vaccins niet goed werken, daarom krijgen ze op dit moment al een derde prik. Daarnaast zien wij nog een kleine groep gevaccineerden die een hoge leeftijd heeft en veel andere kwalen. Als zij toch weer tegen het virus aanlopen, is een klein tikje voldoende.”

Nergens beweert de arts dat het 100% is, dus wie eist
(for some reason or the other)
dat het 100 % moet zijn,
kan met recht en reden van een boel dingen beweren dat het niet waar is/ niet klopt/ etc.[/quote]


Was het leven maar zo makkelijk dat oorzaken of genezing voor 100% van welke ziekte dan ook vastgesteld of uitgesloten kon worden. Dat zou een hoop leed of onzekerheid voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 22:06 



 
Profiel   

loriene schreef
De wereld is zo langzamerhand knettergek aan het worden!!!
Nog even en je moet je laten testen wanneer je een loopneus hebt :brr:

Dat is al ruim een jaar het geval. Heb je een tijd onder een steen geleefd ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 23:13 



 
Profiel   

Wow, Bokt is voor mij af en toe zo'n reality check. Over hoe mensen ook kunnen denken, niet gehinderd door enige kennis, en het wantrouwen dat sommigen hebben.

In eerste instantie wind ik me erover op, maar eigenlijk is het gewoon ook zielig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 23:22 



 
Profiel   

Opwinden? Och nu niet meer, meestal meewarig m’n hoofd schudden en beseffen dat er toch wel veel aparte kostgangers rondlopen op de wereld. Op en buiten bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 23:43 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Wow, Bokt is voor mij af en toe zo'n reality check. Over hoe mensen ook kunnen denken, niet gehinderd door enige kennis, en het wantrouwen dat sommigen hebben.

In eerste instantie wind ik me erover op, maar eigenlijk is het gewoon ook zielig.


Bokt is de lightversie van Twitter. Ik vind het vermaak. :D
Behalve als het echt fake-news is, wat geplaatst wordt of bijv. ontkenning van feiten, door een bokker met een zorg-beroep.

Ik kijk echt anders naar sommige Bokkers, als ik hun berichten m.b.t. Covid-19 lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 00:48 



 
Profiel   

loriene schreef
Spenk schreef
Maar iemand die negatief test kan een paar uur later positief testen. Dus dat zegt ook niet helemaal alles.



Nou dan maar lekker ophouden met testen dan.
De griep komt eraan,daar ook maar voor testen dan?


Er is inmiddels een griep-covid test in aantocht, dus vooruit maar............testen :):):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:51 



 
Profiel   

Spenk schreef
Elin_ schreef
Ah verkeerd begrepen
Kwam direct onder mijn post. Al is het nog steeds wel op de man ipv op de bal natuurlijk.

Maar er bestaan nog andere dingen dan corona. En uiteindelijk moet er toch een normale manier gevonden worden om ermee om te gaan zonder met elk kuchje naar een ggd te rennen.
Vandaar dat ik ook niet in het idee mee ga om ook tegen griep te vaccineren. Ergens houdt het bij mij op en vind ik ook dat het niet het individu maar het grotere geheel zoals opschalen moet zijn wat het verschil moet maken

Maar hoe zie je dat voor je? Er is geen personeel dus opschalen gaat niet. De opleidings en stageplekken krijgen ze niet eens gevuld en zolang het ziekenhuis nog te vol blijft liggen met corona is er ook geen plek voor wat anders.

Voor nu moet je nog altijd bij klachten als hoesten, keel etc gewoon naar de GGD en testen.

Kijk maar naar Isala zwolle wat vol ligt met ongevaccineerden uit voornamelijk Staphorst en die nu mensen moeten gaan overplaatsen.



We hadden het toch over griep en vaccinaties? Ik tenminste wel. Over vaccinaties tegen corona zijn we het geloof ik wel eens, maar het idee voor vaccinatie, testen e.d. voor griep is voor mij een no go en daar reageerde ik op. Dus het huidige corona beleid doorzetten maar toch zeker die zorg gaan opschalen. En blijven roepen er is geen personeel helpt niet. Daar moet dus wel een plan voor komen. Ik snap dat dit een meerjaren plan is, maar niks doen is ook geen optie gezien corona ook blijvend is en je met een onverplichte vaccinatie dus altijd risico's houdt voor overbelasting in bepaalde periodes van het jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:07 



 
Profiel   

Vind het best interessant dat het in de ziekenhuizen vooral ongevaccineerden zijn maar om mij heen zie ik vooral dat de gevaccineerden ziek worden. Feit is nog steeds wel dat maar een kleine percentage in het ziekenhuis komt ook ongevaccineerd, de meesten merken niks of milde griepverschijnselen. Nu zou de griep weer heftiger worden en kunnen we daar weer vanalles van verwachten. Om nog maar te zwijgen over het gelieg en gedraai van diegene die dit land draaiende moeten houden. Vanaf het begin vraag ik me af: waar stopt dit, wanneer kunnen we weer gewoon een beetje normaal gaan leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:04 



 
Profiel   

jesito schreef
Vind het best interessant dat het in de ziekenhuizen vooral ongevaccineerden zijn maar om mij heen zie ik vooral dat de gevaccineerden ziek worden. Feit is nog steeds wel dat maar een kleine percentage in het ziekenhuis komt ook ongevaccineerd, de meesten merken niks of milde griepverschijnselen. Nu zou de griep weer heftiger worden en kunnen we daar weer vanalles van verwachten. Om nog maar te zwijgen over het gelieg en gedraai van diegene die dit land draaiende moeten houden. Vanaf het begin vraag ik me af: waar stopt dit, wanneer kunnen we weer gewoon een beetje normaal gaan leven.


Ik denk dat dat ook wel goed te verklaren is, omdat een groot percentage van de bevolking gevaccineerd is. Ik moet wel zeggen dat ik het teleurstellend vind dat je nog steeds corona kunt krijgen en anderen kunt besmetten, ook al is de kans een heel stuk kleiner. Ik ben in januari al gevaccineerd en had echt gehoopt de kans op corona te beperken op zo’n 5%.
Maar het feit dat je met vaccinatie heel goed beschermd bent tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname is nu vooral belangrijk.

Echter ben ik nog in de 30 en helemaal gezond. De kans dat ik zonder vaccinatie met een ernstig verloop van corona in het ziekenhuis terecht kom is al enorm laag. Mijn 13 jarige is ook gevaccineerd. Voor mijn 13 jarige en voor mijn 10 jarige wil ik wel in de gaten houden of de vaccinatie ook echt werkt bij het voorkomen van long covid bij jongeren. Anders zie ik voor hen op medisch gebied sowieso de noodzaak niet om ze (opnieuw) te laten vaccineren (wanneer herhaling nodig is). Gezonde kinderen worden nauwelijks ernstig ziek van corona. Hier in Brabant op de scholen weer besmettingen en meestal zijn de kinderen echt alleen wat verkouden of hooguit een paar dagen hangerig. Echt heel erg ziek en dan dermate dat er een arts of ziekenhuiszorg nodig is, is gewoon heel erg laag.

Ook voor mezelf twijfel ik. Ik ga de griepprik ook niet halen dit jaar. Dat zou ik nooit. Het zou nu mogen ivm mijn werk, maar ik heb besloten om het niet te doen.

Sowieso heb ik me voornamelijk laten vaccineren om “hieruit te komen”, af te geraken van de maatregelen en overal heen te kunnen met een QR-code. Dus zolang die QR-code nog blijft zullen wij ons laten vaccineren, puur uit dat gemak. Maar ik zie ons niet jaarlijks een herhaling halen als het niet nodig is voor een QR-code, mocht het een jaarlijks iets gaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:20 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Wow, Bokt is voor mij af en toe zo'n reality check. Over hoe mensen ook kunnen denken, niet gehinderd door enige kennis, en het wantrouwen dat sommigen hebben.

In eerste instantie wind ik me erover op, maar eigenlijk is het gewoon ook zielig.


Ik word er vooral verdrietig van eerlijkgezegd… dat mensen de in mijn ogen ongelofelijke arrogantie hebben hun zelfverzonnen waarheidje of gewoon zichzelf veel belangrijker kunnen vinden dan het algemeen belang en werkelijk geen enkele vorm van empathie, begrip of medemenselijkheid lijken te hebben hebben tegenover het zorgpersoneel of mensen die nadelige gevolgen hebben van Corona. De woede die men heeft omdat ze een heel klein beetje hun best moeten doen voor ze naar de kroeg mogen. De paralellen die getrokken worden met de Tweede Wereldoorlog. En maar roepen. Gelukkig is dit maar een kleine groep maar dan nog, eentje die mij erg verdrietig maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:26 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Janneke2 schreef

Binnen de huppeldepup van 'klopt het voor 100% of slechts voor 99%':

Ravellie heeft gelijk.
Hier is wat de longarts zei over de cijfers en het verhaal er achter:
"wat is het verhaal achter de cijfers? Uit een rondvraag die wij als vereniging vorige maand deden onder longartsen, bleek dat bijna alle gevaccineerden die in het ziekenhuis terechtkomen mensen zijn die al iets mankeren. Het grootste deel van de gevaccineerde ziekenhuispatiënten bestaat uit mensen met een verminderde afweer, denk aan transplantatiepatiënten. Van deze groep was bekend dat de vaccins niet goed werken, daarom krijgen ze op dit moment al een derde prik. Daarnaast zien wij nog een kleine groep gevaccineerden die een hoge leeftijd heeft en veel andere kwalen. Als zij toch weer tegen het virus aanlopen, is een klein tikje voldoende.

Nergens beweert de arts dat het 100% is, dus wie eist
(for some reason or the other)
dat het 100 % moet zijn,
kan met recht en reden van een boel dingen beweren dat het niet waar is/ niet klopt/ etc.



Was het leven maar zo makkelijk dat oorzaken of genezing voor 100% van welke ziekte dan ook vastgesteld of uitgesloten kon worden. Dat zou een hoop leed of onzekerheid voorkomen.


Ja idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:33 



 
Profiel   

nps schreef
Tiggs schreef
Wow, Bokt is voor mij af en toe zo'n reality check. Over hoe mensen ook kunnen denken, niet gehinderd door enige kennis, en het wantrouwen dat sommigen hebben.

In eerste instantie wind ik me erover op, maar eigenlijk is het gewoon ook zielig.


Ik word er vooral verdrietig van eerlijkgezegd… dat mensen de in mijn ogen ongelofelijke arrogantie hebben hun zelfverzonnen waarheidje of gewoon zichzelf veel belangrijker kunnen vinden dan het algemeen belang en werkelijk geen enkele vorm van empathie, begrip of medemenselijkheid lijken te hebben hebben tegenover het zorgpersoneel of mensen die nadelige gevolgen hebben van Corona. De woede die men heeft omdat ze een heel klein beetje hun best moeten doen voor ze naar de kroeg mogen. De paralellen die getrokken worden met de Tweede Wereldoorlog. En maar roepen. Gelukkig is dit maar een kleine groep maar dan nog, eentje die mij erg verdrietig maakt.


Denk je dat dat andersom niet zo is. Je hebt het over verzonnen waarheden maar jullie weten ook nog niet of alles wel klopt en zo gaat lopen zoals Rutte en de rest voorspellen, aangezien ze zich zelf ook aan geen regels houden en zich steeds zelf tegenspreken. Waarschijnlijk weten we pas over jaren hoe of wat nou het beste zou zijn geweest. Ik en waarschijnlijk vele anderen vormen hun mening naar wat op hun heen gebeurd. En laten we niet vergeten dat een groot percentage zich heeft laten vaccineren omdat ze anders nergens meer binnen mogen, dat was hun drijfveer. Ik hoor zelfs al van sommige dat ze spijt hebben en niet van plan zijn een eventuele volgende prik te zullen gaan halen. Al neem ik dat met een korrel zout, want de meeste roepen vanalles maar gooien hun principes weer gauw weg als er een straf aan zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:36 



 
Profiel   

‘Rutte en de rest’ ….? De rest is het kabinet, OMT, RIVM?

Er is een wereldwijde pandemie gaande, waarin in diverse landen voor een andere aanpak wordt gekozen, soms op details, soms echt grootschalig. Maar overal blijkt uit alle cijfers dat vaccineren helpt. Maar omdat er grote verdienmodellen zitten aan het ‘ wakker’ maken van mensen en ze hun eigen waarheid voor te houden, blijft een groep dwars liggen. Niet alleen in Nederland trouwens. Maar Rutte en de rest? Kortzichtig ….

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:53 



 
Profiel   

Sommige mensen kijken ook niet verder dan de nicht van de buurvrouw die bij de kapper gehoord heeft dat een vriend van de bovenbuurman een vriend heeft die zijn zoon van 11 heeft verloren aan vaccinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:00 



 
Profiel   

Precies. En nieuws lezen of kijken … niet, want de MSM zijn niet te vertrouwen, net als de wetenschap. Je kan beter geloven wat Jan L*L uitkraamt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:11 



 
Profiel   

Spenk schreef
Elin_ schreef
Ah verkeerd begrepen
Kwam direct onder mijn post. Al is het nog steeds wel op de man ipv op de bal natuurlijk.

Maar er bestaan nog andere dingen dan corona. En uiteindelijk moet er toch een normale manier gevonden worden om ermee om te gaan zonder met elk kuchje naar een ggd te rennen.
Vandaar dat ik ook niet in het idee mee ga om ook tegen griep te vaccineren. Ergens houdt het bij mij op en vind ik ook dat het niet het individu maar het grotere geheel zoals opschalen moet zijn wat het verschil moet maken

Maar hoe zie je dat voor je? Er is geen personeel dus opschalen gaat niet. De opleidings en stageplekken krijgen ze niet eens gevuld en zolang het ziekenhuis nog te vol blijft liggen met corona is er ook geen plek voor wat anders.

Voor nu moet je nog altijd bij klachten als hoesten, keel etc gewoon naar de GGD en testen.

Kijk maar naar Isala zwolle wat vol ligt met ongevaccineerden uit voornamelijk Staphorst en die nu mensen moeten gaan overplaatsen.


Betreffende de opleiding en stage plaatsen in het ziekenhuis:
Er is juist een enorme toestroom in de zorg.
Er zijn 9,1 duizend studenten begonnen met de hbo-verpleegkunde (12 % meer dan vorig jaar)
Bij ons is er nu zelfs een stop bij bepaalde instroom trajecten.
Dus veel studenten en stage lopers.
Wel is er veel vraag naar verpleegkundigen met ervaring in de verschillende specialismes.
Er wordt nu ingezet op zorgreservisten, dat idee lijkt dan weer iets minder hard storm te lopen.

De instroomtrajecten worden door meerdere ziekenhuizen overgenomen, om op die manier medewerkers te werven.

En nee, niet alle ziekenhuizen liggen 'vol' met corona.
Wel piekt het meer bij een aantal ziekenhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:15 



 
Profiel   

Ik laat dit jaar zelfs, op eigen kosten want geen kwetsbare groep, vaccineren tegen de griep. Ik voorzie grote problemen dit najaar met griep én corona.

En echte griep is ook niet drie dagen snot.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:30 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Tiggs schreef
Wow, Bokt is voor mij af en toe zo'n reality check. Over hoe mensen ook kunnen denken, niet gehinderd door enige kennis, en het wantrouwen dat sommigen hebben.

In eerste instantie wind ik me erover op, maar eigenlijk is het gewoon ook zielig.


Bokt is de lightversie van Twitter. Ik vind het vermaak. :D
Behalve als het echt fake-news is, wat geplaatst wordt of bijv. ontkenning van feiten, door een bokker met een zorg-beroep.

Ik kijk echt anders naar sommige Bokkers, als ik hun berichten m.b.t. Covid-19 lees.


Op Twitter denk ik nog: ja dit zijn vast opruiende fake accounts, maar hier zie je mensen die al jaren posten echt bijzondere dingen zeggen. Dat laatste heb ik ook inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:31 



 
Profiel   

ravellie schreef
En nee, niet alle ziekenhuizen liggen 'vol' met corona.
Wel piekt het meer bij een aantal ziekenhuizen.


Nee, nóg niet. Maar je kunt ook best zelf berekenen wat er in het ergste geval zou kúnnen gebeuren.

Stel er zijn 1 miljoen mensen die deze winter alsnog Covid krijgen (grofweg een derde van de niet-gevaccineerden plus nog een paar 100.000 van die 700.000 gevaccineerden waarbij het vaccin niet goed werkt) en 1% draait daardoor het ziekenhuis in.

Geen groot percentage hè? Dat zijn wel alsnog 10.000 mensen.

Stel die druppelen gedurende de hele winter (6 maanden) binnen, dan heb je maandelijks 1600 patienten. Laat daarvan dan 10% op de IC belanden en daar 1 maand liggen. Dan heb je binnen 2 maanden 2x 160 IC patienten = 320 IC bedden bezet, gedurende 6 maanden (plus een maand oplopen en weer afbouwen van 160)

320 bedden op een normale capaciteit van zo'n 1000 bedden is 30%. Dat kan best wel, toch? Da's maar een derde, moet kunnen joh... Nee, ze liggen niet 'vol' hoor.

Om nog maar te zwijgen van die 1440 reguliere bedden per maand.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 56 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 81  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen