Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 81  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Laten jullie je wel of niet vaccineren?

 
Profiel   

Zolang je anderen toch kan besmetten met die verstandde dat de kans om op de IC te komen daarmee voor 33 keer afneemt én je voor 62% minder besmettelijk bent. Maar dat terzijde natuurlijk :=


Laatst bijgewerkt door Spenk op 19-10-21 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:14 



 
Profiel   

Spenk schreef
Zolang je anderen toch kan besmetten met die verstandde dat de kans om op de IC te komen daarmee voor 33% afneemt én je voor 62% minder besmettelijk bent. Maar dat terzijde natuurlijk :=

Niet 33 % maar 33 x minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:24 



 
Profiel   

Klopt ja :D ik was te snel

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:31 



 
Profiel   

bigone schreef
Spenk schreef
Zolang je anderen toch kan besmetten met die verstandde dat de kans om op de IC te komen daarmee voor 33% afneemt én je voor 62% minder besmettelijk bent. Maar dat terzijde natuurlijk :=

Niet 33 % maar 33 x minder.


En de overige 40% kan je nog we mensen besmetten. En daardoor krijg je dus situaties die ik in mn eerdere bericht genoemd had. En nogmaals zolang de kans er is ga ik mij niet laten inenten. Ik neem al geen paracetamol als ik ziek ben.


Laatst bijgewerkt door naranja1 op 19-10-21 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:42 



 
Profiel   

Dus jij neemt alleen maar iets als de kans helemaal 0% is... Dan ook nooit een enting voor wat anders gehad? De kans is nooit nul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:43 



 
Profiel   

Spenk schreef
Dus jij neemt alleen maar iets als de kans helemaal 0% is... Dan ook nooit een enting voor wat anders gehad? De kans is nooit nul.


Nee ook nooit de enting voor wat anders gehad. Alleen als kind, maar daar kan je niet zelf over beslissen. En ook geen paracetamol of überhaupt medicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:46 



 
Profiel   

naranja1 schreef
En de overige 40% kan je nog we mensen besmetten. En daardoor krijg je dus situaties die ik in mn eerdere bericht genoemd had. En nogmaals zolang de kans er is ga ik mij niet laten inenten. Ik neem al geen paracetamol als ik ziek ben.


Logica? :?

Omdat een gevaccineerde nog steeds, zij het veel minder, anderen kan besmetten en, zij het nóg veel minder, zelf kans loopt om op de IC terecht te komen, neem jij liever het risico van fullblown Covid te krijgen?

OK dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:47 



 
Profiel   

Hoezo is een gereformeerde uitermate betrouwbaar?
En je gaat dus altijd blijven testen naranja? Iedere dag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:02 



 
Profiel   

Kinke schreef
Hoezo is een gereformeerde uitermate betrouwbaar?

Ik ken een aantal 'bevindelijke broeders (m/v)' die nadrukkelijk leven volgens het bijbelwoord 'laat uw ja ja zijn en uw nee nee'.

En een aantal van hen weigert verzekering en vaccinatie en weet wat dit betekent en leeft daar ook naar.


(Ik heb op bokt met enige regelmaat het woord marshmallow gebruikt: dit prikje weigeren zonder de consequenties onder ogen te willen zien.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:32 



 
Profiel   

loriene schreef
Ik volg dat testgedoe niet.
Ga echt niet telkens testen wanneer ik een loopneus of zere keel heb. :D
Blijf ik aan de gang.
Net zoals anders,ben je ziek dan blijf je thuis uitzieken.

Ik wel.. moet er niet aan denken mijn kwetsbare patiënten of ouders te besmetten mocht het toch covid zijn! (Wij zijn volledig gevaccineerd naar toch). Werkzaam in de zorg betekent ook dat je dezelfde dag nog de uitslag hebt. Ik tot nog steeds binnen 6 uur zelfs.
Dat heet je verantwoordelijkheid kennen en nemen. Zeker binnen de zorg essentieel. Ben benieuwd wat het beleid is binnen jouw ziekenhuis. Ik kan me haast niet voorstellen dat jij verpleegkundige bent..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:35 



 
Profiel   

Kinke schreef
Hoezo is een gereformeerde uitermate betrouwbaar?
En je gaat dus altijd blijven testen naranja? Iedere dag?

Ik laat mij testen ja als ik ergens naar toe wil. Heb met testen geen probleem dat vind ik wel goed.
Maar ik werk ook thuis en kom atm niet op veel plekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:38 



 
Profiel   

ravellie schreef
Nou, daar lijkt de Telegraaf ook een handje van te hebben :+
Ik hang al een kwartier aan de telefoon m.b.t navraag
Het is bijzonder druk bij de Telegraaf , waarschijnlijk hangt mijn hele beroepsgroep aan de telefoon :+

Dit n.a.v hun artikel dat verpleegkundigen moeite hebben met het verlenen van zorg aan ongevaccineerden.

Echt bijzonder, als verpleegkundige leg je namelijk een eed af dat je een ieder de zorg geeft die hij of zij nodig heeft zonder daarover te oordelen.
Bovendien lijkt het mij heel onprofessioneel om je daar over te uiten op de werkvloer.


Je kan de eed afleggen. Je kan op de werkvloer zonder morren ongevaccineerden goed verzorgen, zonder oordeel.

Maar je kan me niet vertellen dat ze daar geen mening over hebben. Sterker nog, de ic-verpleegkundige die ik zelf ken heeft er wél moeite mee (al zou ze dat natuurlijk nooit uiten op de werkvloer of ernaar handelen). Want het voelt ook zo oneerlijk, dat mensen die een belangrijke operatie moeten doorgaan dat nu niet kunnen omdat een groep mensen ervoor kiest de wetenschap en medische kennis glashard te negeren, terwijl ze vervolgens wél alle bijbehorende zorg willen hebben.

Natuurlijk denken niet alle verpleegkundigen er hetzelfde over, het zijn ook maar mensen. Maar dat wil niet zeggen dat het artikel van de telegraaf per se fout is toch? Als het gewoon een sentiment weergeeft uit een deel van de beroepsgroep? Dat 'moeite hebben met' werd namelijk ook genoemd in een interview met de vertegenwoordiger van (ik meen) de IC van UMC utrecht in die podcast die ik linkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:21 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
ravellie schreef
Nou, daar lijkt de Telegraaf ook een handje van te hebben :+
Ik hang al een kwartier aan de telefoon m.b.t navraag
Het is bijzonder druk bij de Telegraaf , waarschijnlijk hangt mijn hele beroepsgroep aan de telefoon :+

Dit n.a.v hun artikel dat verpleegkundigen moeite hebben met het verlenen van zorg aan ongevaccineerden.

Echt bijzonder, als verpleegkundige leg je namelijk een eed af dat je een ieder de zorg geeft die hij of zij nodig heeft zonder daarover te oordelen.
Bovendien lijkt het mij heel onprofessioneel om je daar over te uiten op de werkvloer.


Je kan de eed afleggen. Je kan op de werkvloer zonder morren ongevaccineerden goed verzorgen, zonder oordeel.

Maar je kan me niet vertellen dat ze daar geen mening over hebben. Sterker nog, de ic-verpleegkundige die ik zelf ken heeft er wél moeite mee (al zou ze dat natuurlijk nooit uiten op de werkvloer of ernaar handelen). Want het voelt ook zo oneerlijk, dat mensen die een belangrijke operatie moeten doorgaan dat nu niet kunnen omdat een groep mensen ervoor kiest de wetenschap en medische kennis glashard te negeren, terwijl ze vervolgens wél alle bijbehorende zorg willen hebben.

Natuurlijk denken niet alle verpleegkundigen er hetzelfde over, het zijn ook maar mensen. Maar dat wil niet zeggen dat het artikel van de telegraaf per se fout is toch? Als het gewoon een sentiment weergeeft uit een deel van de beroepsgroep? Dat 'moeite hebben met' werd namelijk ook genoemd in een interview met de vertegenwoordiger van (ik meen) de IC van UMC utrecht in die podcast die ik linkte.


Een sentiment weergeven vanuit een beroepsgroep is ook (1) oordelen en (2) veralgemenen naar een hele groep.
Ik ken bvb een aantal mensen in de zorg die zich juist niet willen laten vaccineren en ontslag namen / zullen nemen.

Daarnaast, wat maakt het anders als ze bvb een roker verzorgen met longkanker, iemand met baarmoederhalskanker die geen HPV vaccin had, een motard met beenbreuken zonder beschermingspak, een ruiter die zonder tok en veiligheidsvast naar beneden is getotterd, …? Zo veel dingen zijn het gevolg van keuzes die we maken en risico’s die we nemen, wie zijn ‘de anderen’ om daarover te oordelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:09 



 
Profiel   

naranja1 schreef
Ik laat mij testen ja als ik ergens naar toe wil. Heb met testen geen probleem dat vind ik wel goed.
Maar ik werk ook thuis en kom atm niet op veel plekken


En degenen waarmee jij in contact komt laten zich ook testen voor alles waar ze naartoe gaan?
Ga je ook naar de supermarkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:21 



 
Profiel   

Kinke schreef
naranja1 schreef
Ik laat mij testen ja als ik ergens naar toe wil. Heb met testen geen probleem dat vind ik wel goed.
Maar ik werk ook thuis en kom atm niet op veel plekken


En degenen waarmee jij in contact komt laten zich ook testen voor alles waar ze naartoe gaan?
Ga je ook naar de supermarkt?


Ofc ga ik naar de supermarkt. Ik moet toch eten. Je kan alleen corona overbrengen als je nauw contact bent. Dat is of huisgenoot of langer dan 15 minuten buiten 1,5 meter met iemand in contact.
En nee ik praat niet langer dan 15 minuten met iemand in een supermarkt. En hou afstand. Dus de mensen die ik daar tegen kom zijn geen nauw contact

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:44 



 
Profiel   

en je hebt helemaal met niemand contact binnen 1,5 meter? of houden die zich ook braaf aan alle regels en laten zich constant testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:45 



 
Profiel   

Poekkie schreef
IMANDRA schreef
Je kan de eed afleggen. Je kan op de werkvloer zonder morren ongevaccineerden goed verzorgen, zonder oordeel.

Maar je kan me niet vertellen dat ze daar geen mening over hebben. Sterker nog, de ic-verpleegkundige die ik zelf ken heeft er wél moeite mee (al zou ze dat natuurlijk nooit uiten op de werkvloer of ernaar handelen). Want het voelt ook zo oneerlijk, dat mensen die een belangrijke operatie moeten doorgaan dat nu niet kunnen omdat een groep mensen ervoor kiest de wetenschap en medische kennis glashard te negeren, terwijl ze vervolgens wél alle bijbehorende zorg willen hebben.

Natuurlijk denken niet alle verpleegkundigen er hetzelfde over, het zijn ook maar mensen. Maar dat wil niet zeggen dat het artikel van de telegraaf per se fout is toch? Als het gewoon een sentiment weergeeft uit een deel van de beroepsgroep? Dat 'moeite hebben met' werd namelijk ook genoemd in een interview met de vertegenwoordiger van (ik meen) de IC van UMC utrecht in die podcast die ik linkte.


Een sentiment weergeven vanuit een beroepsgroep is ook (1) oordelen en (2) veralgemenen naar een hele groep.
Ik ken bvb een aantal mensen in de zorg die zich juist niet willen laten vaccineren en ontslag namen / zullen nemen.

Daarnaast, wat maakt het anders als ze bvb een roker verzorgen met longkanker, iemand met baarmoederhalskanker die geen HPV vaccin had, een motard met beenbreuken zonder beschermingspak, een ruiter die zonder tok en veiligheidsvast naar beneden is getotterd, …? Zo veel dingen zijn het gevolg van keuzes die we maken en risico’s die we nemen, wie zijn ‘de anderen’ om daarover te oordelen?


1) het zijn mensen. Mensen oordelen nu eenmaal. Of ze dat nu communiceren of niet.

2) De quote is "Natuurlijk hebben verpleegkundigen en verzorgenden er soms wat moeite mee om ongevaccineerden te verzorgen". Er staat niet dat het voor alle verpleegkundigen geldt. Dus geen veralgemeniseren bij. En ik verwacht zomaar dat het best een aardig gedeelte van verpleegkundigen bevat (maar dat is een aanname die ik zonder cijfers niet hard kan maken).

Het maakt het anders omdat er voor bijv. die roker, die met baarmoederhalskanker en die met motard bedden gereserveerd zijn. Daar is rekening mee gehouden. In zo'n pandemie met zo'n groot aantal ongevaccineerden is daar geen rekening mee te houden: er zijn simpelweg niet meer bedden met personeel beschikbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:20 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
ravellie schreef
Nou, daar lijkt de Telegraaf ook een handje van te hebben :+
Ik hang al een kwartier aan de telefoon m.b.t navraag
Het is bijzonder druk bij de Telegraaf , waarschijnlijk hangt mijn hele beroepsgroep aan de telefoon :+

Dit n.a.v hun artikel dat verpleegkundigen moeite hebben met het verlenen van zorg aan ongevaccineerden.

Echt bijzonder, als verpleegkundige leg je namelijk een eed af dat je een ieder de zorg geeft die hij of zij nodig heeft zonder daarover te oordelen.
Bovendien lijkt het mij heel onprofessioneel om je daar over te uiten op de werkvloer.



Je kan de eed afleggen. Je kan op de werkvloer zonder morren ongevaccineerden goed verzorgen, zonder oordeel.


Maar je kan me niet vertellen dat ze daar geen mening over hebben. Sterker nog, de ic-verpleegkundige die ik zelf ken heeft er wél moeite mee (al zou ze dat natuurlijk nooit uiten op de werkvloer of ernaar handelen). Want het voelt ook zo oneerlijk, dat mensen die een belangrijke operatie moeten doorgaan dat nu niet kunnen omdat een groep mensen ervoor kiest de wetenschap en medische kennis glashard te negeren, terwijl ze vervolgens wél alle bijbehorende zorg willen hebben.

Natuurlijk denken niet alle verpleegkundigen er hetzelfde over, het zijn ook maar mensen. Maar dat wil niet zeggen dat het artikel van de telegraaf per se fout is toch? Als het gewoon een sentiment weergeeft uit een deel van de beroepsgroep? Dat 'moeite hebben met' werd namelijk ook genoemd in een interview met de vertegenwoordiger van (ik meen) de IC van UMC utrecht in die podcast die ik linkte.



Uit die kennis van jou dat alleen tegen jou? of ook op de werkvloer?
Dat laatste lijkt mij persoonlijk bijzonder onprofessioneel.

Moet zeggen dat ik vanmorgen best mijn best gedaan heb om iemand te spreken te krijgen van de redactie van de Telegraaf.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar hun bronnen en de feitelijke weergeving.
Dat is niet gelukt na heel wat heen en weer bellen.
Uiteindelijk kreeg ik te horen van de receptioniste dat 'ze de telefoon toch niet opnemen' (onderbouwing?) en ik beter een mail kan sturen.
Dat heb ik gedaan, en daar verwacht ik overigens absoluut geen reactie op, maar anders horen jullie het zeker.

Het is bizar dat de riooljournalistiek gewoon voor een hele beroepsgroep durft te spreken en je vervolgens geen weerwoord kunt geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:39 



 
Profiel   

ravellie schreef
IMANDRA schreef



Je kan de eed afleggen. Je kan op de werkvloer zonder morren ongevaccineerden goed verzorgen, zonder oordeel.


Maar je kan me niet vertellen dat ze daar geen mening over hebben. Sterker nog, de ic-verpleegkundige die ik zelf ken heeft er wél moeite mee (al zou ze dat natuurlijk nooit uiten op de werkvloer of ernaar handelen). Want het voelt ook zo oneerlijk, dat mensen die een belangrijke operatie moeten doorgaan dat nu niet kunnen omdat een groep mensen ervoor kiest de wetenschap en medische kennis glashard te negeren, terwijl ze vervolgens wél alle bijbehorende zorg willen hebben.

Natuurlijk denken niet alle verpleegkundigen er hetzelfde over, het zijn ook maar mensen. Maar dat wil niet zeggen dat het artikel van de telegraaf per se fout is toch? Als het gewoon een sentiment weergeeft uit een deel van de beroepsgroep? Dat 'moeite hebben met' werd namelijk ook genoemd in een interview met de vertegenwoordiger van (ik meen) de IC van UMC utrecht in die podcast die ik linkte.



Uit die kennis van jou dat alleen tegen jou? of ook op de werkvloer?
Dat laatste lijkt mij persoonlijk bijzonder onprofessioneel.

Moet zeggen dat ik vanmorgen best mijn best gedaan heb om iemand te spreken te krijgen van de redactie van de Telegraaf.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar hun bronnen en de feitelijke weergeving.
Dat is niet gelukt na heel wat heen en weer bellen.
Uiteindelijk kreeg ik te horen van de receptioniste dat 'ze de telefoon toch niet opnemen' (onderbouwing?) en ik beter een mail kan sturen.
Dat heb ik gedaan, en daar verwacht ik overigens absoluut geen reactie op, maar anders horen jullie het zeker.

Het is bizar dat de riooljournalistiek gewoon voor een hele beroepsgroep durft te spreken en je vervolgens geen weerwoord kunt geven.



Doe je dat vaker? Een krant of anderen aanspreken op onwaarheden of berichtgeving waar jij je niet in kan vinden?
Of alleen over berichtgeving m.b.t. Covid-19 ?
Dan kan je nog wel een tijdje bezig zijn: Baudet, Engel, Jensen enz :D
Er wordt zoveel onzin verspreid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:46 



 
Profiel   

Tegen mij, maar ze hebben het er onderling ook wel eens over geeft ze aan. Dus ik vind het niet gek dat een grote groep mensen (relatief aan het aantal mensen wat ze gesproken hebben) het bij een navraag van de telegraaf/een journalist mogelijk zo hebben aangegeven. En nogmaals: voor zover ik zie spreken ze niet voor een hele beroepsgroep?

Zie opmerking van hoofd-IC Diederik van Dijk op 8:58-10:30
"Veel mensen [verpleegkundigen en artsen, red.] vinden het moeilijk die de medische wetenschap afwijzen op het punt van vaccinatie, tegelijkertijd daar wel volop gebruik van willen maken als ze ernstig ziek worden. Dat voelt onlogisch."

https://open.spotify.com/episode/7x6Ef0 ... aQcCgOI7KQ

nogmaals: sowieso wel een aanrader, deze aflevering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:54 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Tegen mij, maar ze hebben het er onderling ook wel eens over geeft ze aan. Dus ik vind het niet gek dat een grote groep mensen (relatief aan het aantal mensen wat ze gesproken hebben) het bij een navraag van de telegraaf/een journalist mogelijk zo hebben aangegeven. En nogmaals: voor zover ik zie spreken ze niet voor een hele beroepsgroep?

Zie opmerking van hoofd-IC Diederik van Dijk op 8:58-10:30
"Veel mensen [verpleegkundigen en artsen, red.] vinden het moeilijk die de medische wetenschap afwijzen op het punt van vaccinatie, tegelijkertijd daar wel volop gebruik van willen maken als ze ernstig ziek worden. Dat voelt onlogisch."

https://open.spotify.com/episode/7x6Ef0 ... aQcCgOI7KQ

nogmaals: sowieso wel een aanrader, deze aflevering.



Nog een laatste reactie voor mijn avonddienst begint
Electra staat overigens onder mijn foei knop i.o.m de moderators, dus die reacties zie en lees ik niet en dat wil ik ook graag zo houden

Als ik morgen tijd heb, zal ik luisteren naar de aflevering waar je op wijst.

'een grote groep mensen' ik vind dat heel relatief hoor.
Niet echt onderbouwd en het hele artikel is meer uit op tweedeling dan op verbinding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:00 



 
Profiel   

ravellie schreef
Moet zeggen dat ik vanmorgen best mijn best gedaan heb om iemand te spreken te krijgen van de redactie van de Telegraaf.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar hun bronnen en de feitelijke weergeving.
Dat is niet gelukt na heel wat heen en weer bellen.
Uiteindelijk kreeg ik te horen van de receptioniste dat 'ze de telefoon toch niet opnemen' (onderbouwing?) en ik beter een mail kan sturen.
Dat heb ik gedaan, en daar verwacht ik overigens absoluut geen reactie op, maar anders horen jullie het zeker.

Het is bizar dat de riooljournalistiek gewoon voor een hele beroepsgroep durft te spreken en je vervolgens geen weerwoord kunt geven.


Echt, wauw, wie ben jij dan zelf wel even niet om voor diezelfde beroepsgroep te gaan spreken? Mogen je collega's geen andere mening hebben dan jij en ga je iedere keer zo in de steigers als er ergens iets niet wordt gepubliceerd wat jou niet bevalt? Het is absoluut niet onprofessioneel om een mening te hebben, ook niet om deze te verkondingen - het is pas onprofessioneel wanneer je ernaar gaat handelen op de werkvloer. Is het voor jou zo ongelofelijk lastig voor te stellen dat collega's wél moeite hebben met de druk die ongevaccineerden leggen op de zorg? Dit is nou precies dat totale gebrek aan empathie en begrip wat ik eerder noemde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:29 



 
Profiel   

nps schreef
ravellie schreef
Moet zeggen dat ik vanmorgen best mijn best gedaan heb om iemand te spreken te krijgen van de redactie van de Telegraaf.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar hun bronnen en de feitelijke weergeving.
Dat is niet gelukt na heel wat heen en weer bellen.
Uiteindelijk kreeg ik te horen van de receptioniste dat 'ze de telefoon toch niet opnemen' (onderbouwing?) en ik beter een mail kan sturen.
Dat heb ik gedaan, en daar verwacht ik overigens absoluut geen reactie op, maar anders horen jullie het zeker.

Het is bizar dat de riooljournalistiek gewoon voor een hele beroepsgroep durft te spreken en je vervolgens geen weerwoord kunt geven.


Echt, wauw, wie ben jij dan zelf wel even niet om voor diezelfde beroepsgroep te gaan spreken? Mogen je collega's geen andere mening hebben dan jij en ga je iedere keer zo in de steigers als er ergens iets niet wordt gepubliceerd wat jou niet bevalt? Het is absoluut niet onprofessioneel om een mening te hebben, ook niet om deze te verkondingen - het is pas onprofessioneel wanneer je ernaar gaat handelen op de werkvloer. Is het voor jou zo ongelofelijk lastig voor te stellen dat collega's wél moeite hebben met de druk die ongevaccineerden leggen op de zorg? Dit is nou precies dat totale gebrek aan empathie en begrip wat ik eerder noemde.


Ravellie heeft gewoon gelijk.
Als verpleger / arts mag je dit soort dingen idd niet verkondigen. Als ze zeggen dat ze geen voorstander zijn van het vaccin ga jij toch net zo hard in de steigers? Wat daar gebrek aan empathie aan is ontgaat mij volledig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:08 



 
Profiel   

Oh natuurlijk mag een verpleegkundige aangeven dat hij/zij geen voorstander is van het vaccin. Zo lang het maar niet direct naar de patiënt is (dat is sowieso niet de plaats van een verpleegkundige, vind ik) en zo lang het maar geen foutieve informatie bevat die mensen op het verkeerde been kan zetten.

Zo mag een verpleegkundige prima aangeven dat hij/zij moeite heeft met het verzorgen van ongevaccineerden, zo lang diegene daar niet naar handelt, en het niet direct naar de patiënt communiceert. Maar de tegenstrijdigheid en/of zorg uitspreken (anoniem) in de media is prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:18 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ravellie heeft gewoon gelijk.
Als verpleger / arts mag je dit soort dingen idd niet verkondigen. Als ze zeggen dat ze geen voorstander zijn van het vaccin ga jij toch net zo hard in de steigers? Wat daar gebrek aan empathie aan is ontgaat mij volledig.


Sinds wanneer heeft een verpleegkundige geen vrijheid van meningsuiting?

Iedereen, ook artsen, mag z'n mening verkondigen. Dat doet dat artsencollectief dan ook, bijvoorbeeld.

Iedereen mag openbaar, ook in een krant, zeggen dat-ie baalt van het feit dat hij/zij zich de pleuris moet werken omdat er nog steeds ongevaccineerden rondlopen die de IC opdraaien.

En iedereen mag ook, ook als arts, zeggen dat-ie geen voorstander van de vaccins is. Een arts gaat pas over de schreef als hij foutieve informatie geeft (dat ze onveilig zijn bijvoorbeeld), als-ie weigert 'm toe te dienen en ook niet verwijst naar een ander.

Dat ziekenhuizen zich distantieren van verklaringen van hun medewerkers en/of die medewerkers op non-actief zetten mag ook, dus dat er consequenties aan vast zitten is ook waar. Maar er gelden geen wetten dat je je mond niet mag opentrekken. Dat staat in die grondwet, weet je wel, die iedere keer wordt aangehaald dat die uitgehold wordt door de regering.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 81  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen