Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:29

mysa schreef:
Maar het is wel zo. Want als een virus geen gastheer heeft, kan het zich niet vermeerderen en dus ook niet muteren.


Ook gevaccineerden raken besmet, zijn gastheer (m/v) voor vermenigvuldigend virus. Idem besmettelijk en mutaties. Alleen allemaal op een wat lager pitje.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:32

996981 schreef:
Weetje wat je wellicht eens kunt doen IMANDRA? Eens lezen wat anderen schrijven en het bij je binnen laten komen. We weten hier allemaal heel goed dat je goed bent in het onderbouwen en verantwoorden van je standpunten. Je standpunten zijn echter nogal smal georiënteerd.

Denk je echt dat die 20% niet gevaccineerden de enige zijn die de zorg belasten? Dat die kleine groep ongevaccineerde (veelal jongeren) het probleem is?

Je zou maar zo diep in een tunnel zitten en niet meer toe kunnen geven dat het wellicht de verkeerde route is…

Dat is toch een kwestie van de cijfers bekijken?
Kom even uit je tunnel anders?

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:32

In een gevaccineerde waarbij de vaccinatie werkt is het muteren veel minder want het word direct onderschept.
Dus ook weer minder besmettelijk want het virus word vernietigd.
Link naar hoeveelheid positief geteste gevaccineerde personen waarbij ook opvalt dat bijna 70 % van de gevaccineerden gaat testen bij symptomen tegenover de helft van de ongevaccineerden.
https://www.trouw.nl/cs-b42a546a

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:36

Spenk schreef:
Omdat ze nu alle normale zorg door laten gaan en toen was alles afgeschaald. Je kunt mensen niet nog langer op hun uitgestelde zorg laten wachten.


En tel daarbij op dat door burn-outs, ziekte, en ontslag ook veel verpleegkundigen uit zijn gevallen. Daardoor kunnen de extreme pieken zoals eerder in de pandemie niet meer worden opgevangen.

Zo'n piek kan dus kort worden opgevangen. Niet langdurig.


996981 schreef:
Weetje wat je wellicht eens kunt doen IMANDRA? Eens lezen wat anderen schrijven en het bij je binnen laten komen. We weten hier allemaal heel goed dat je goed bent in het onderbouwen en verantwoorden van je standpunten. Je standpunten zijn echter nogal smal georiënteerd.

Denk je echt dat die 20% niet gevaccineerden de enige zijn die de zorg belasten? Dat die kleine groep ongevaccineerde (veelal jongeren) het probleem is?

Je zou maar zo diep in een tunnel zitten en niet meer toe kunnen geven dat het wellicht de verkeerde route is…


Misschien moet je eens naar je eigen advies luisteren.

Degene die de zorg belasten zijn de zeer grote groep ongevaccineerden die op de IC komen. Dus 75-80% van de opnames (als ik me niet vergis qua percentage). Dat komt omdat 20% van Nederland ongevaccineerd is, daar 'splitst' die groep immers vanaf.

Of hoe denk jij dat de zorg nu overspoeld wordt door overwegend ongevaccineerden? Waar komen die vandaan denk je? Met een gemiddelde leeftijd van 55?

En hoe zijn mijn standpunten smal georiënteerd? Jij bent degene die ofwel op details reageert, ofwel niet op de argumenten zelf, of persoonlijk wordt door van mij te zeggen dat ik diep in de tunnel zou zitten of alles smal/met oogkleppen zou bekijken? Ik kijk qua cijfers juist naar de statistieken.. dus het grote geheel... jij bent degene die steeds over (ongevaccineerde) jongeren begint (die wellicht niet overwegend in het ziekenhuis liggen, maar natuurlijk wel veel meer bijdragen aan het rondgaan van de besmettingen van 'ouderen' die wél op de IC komen, ten opzichte van gevaccineerde jongeren).

En wat is de verkeerde route? Vaccineren? Meer maatregelen?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 19-10-21 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:36

Blue_Eyes schreef:
Lees dat bericht nou nog eens, 996981, en kijk daarbij even in de spiegel.

Hoezo? Ik heb geen uitgesproken standpunt over vaccineren, ik predik niet dat iedereen zich moet vaccineren, ik zie Corona niet als het enige probleem dat opgelost moet worden, ik denk dat er meer wegen zijn dan enkel vaccineren.

Ik zeg ook nergens dat vaccins gevaarlijk zijn oid. Ik ben niet anti- iets of pro- iets. Ik vind iets van het beleid rond Corona en de inrichting van de zorg.

Als jij vindt dat dit betekent dat mijn standpunten smal georiënteerd zijn vind ik dat niet alleen prima, maar ook knap.

Ik weet zelf niet eens wat mijn standpunt is. Ik weet wel dat je niet 1 groep burgers de schuld kan geven van de huidige gang van zaken.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:38

Volgens mij zegt niemand dat Corona het enige probleem is dat opgelost moet worden. Wel het éérste probleem wat opgelost moet worden willen we starten aan de rest.

En wat zijn die wegen dan, waar niet vaccineren aan onderliggend is?

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:39

Ik kijk ook naar statistieken. De kans dat ik de zorg ga belasten is nihil. Maar dan krijg je weer n=1 gezever.

Het zijn nog steeds veelal de ouderen en zwakkeren die, gevaccineerd en ongevaccineerd in het ziekenhuis belanden

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:39

Laten we het dan zo stellen, op dit moment vult 20 % van de bevolking voor 80 % de Corona bedden in het ziekenhuis. Geen schuldig verklaring maar een doodsimpele conclusie.
En een vraag, je gaf aan dat er al jaren voor een pandemie word gewaarschuwd , hoe hadden landen zich daar op voor kunnen bereiden?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-10-21 14:43, in het totaal 3 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:40

Oké. Met als kanttekening dat het voornamelijk en overwegend ongevaccineerden zijn die in het ziekenhuis belanden. En met een gemiddelde van 55 jaar.. dat vind ik niet per se een 'oudere'.

Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw antwoorden op mijn vragen, mocht je die willen beantwoorden.

bigone schreef:
Laten we het dan zo stellen, op dit moment is 20 % van de bevolking aansprakelijk voor 80 % van de Corona patiënten in het ziekenhuis. Geen schuldig verklaring maar een doodsimpele conclusie.

precies :j.

Misschien moet je 'aansprakelijk' vervangen door 'de oorzaak van'. Dan stel je een feitelijke oorzaak-gevolg situatie, zonder schuldverklaring.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:14

In Hoeselt zijn weer 2 lagere scholen dicht. Met een vaccinatiegraad van 96% kan ik dit niet zo heel goed volgen...
Terecht dat er gezegd wordt dat kinderen de prijs betalen voor de afschaffing van de maatregelen bij de volwassenen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/19 ... clb-limbu/

In een ander dorp ook scholen en restaurants dicht. Stijgend aantal besmettingen door de jaarlijkse kermis.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:44

Hier bij ons in Brabant ook vlakbij deze week weer een school helemaal gesloten. Ik volg dat ook niet meer. Nu waren er daar wel 30 besmettingen, maar hoe lang blijven we zo door gaan!?

Krijg het als ouder maar weer geregeld. Ik ben alleenstaand en afhankelijk van mijn inkomen. Ik werk in de zorg en kan absoluut niet vanuit huis werken. Een kind in quarantaine is geen reden om ziek te melden en ala minuut vervanging regelen is bij ons zo goed als onmogelijk, omdat we al kampen met een ernstig personeelstekort.

Zo heb ik vorig jaar in een dergelijke situatie mijn net 10 jarige dochter een hele dag alleen thuis moeten laten terwijl ik aan het werk was. En in die tijd was er nog niemand gevaccineerd. Ik denk dat wij nu in een dergelijke situatie de quarantaineplicht negeren en met vriendinnen onderling proberen op elkaars kinderen te letten en bij elkaar te laten spelen.

Ik en mijn 13 jarige zijn gevaccineerd en zodra mijn 10 jarige mag wordt deze ook gevaccineerd. En verder hoop ik echt snel dat alles wordt losgelaten of dat ze eens heel erg goed gaan kijken naar de groepen die meer risico lopen (leeftijd, gezondheid, zwangerschap e.d.) en die zich niet laten vaccineren. Laat ze dat maar eens goed aanpakken, net als eens goed kijken hoe de zorg anders ingericht kan worden. Dit blijft geen houdbare situatie.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:46

Pandora2 schreef:
In Hoeselt zijn weer 2 lagere scholen dicht. Met een vaccinatiegraad van 96% kan ik dit niet zo heel goed volgen...
Terecht dat er gezegd wordt dat kinderen de prijs betalen voor de afschaffing van de maatregelen bij de volwassenen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/19 ... clb-limbu/

In een ander dorp ook scholen en restaurants dicht. Stijgend aantal besmettingen door de jaarlijkse kermis.


De kinderen zullen grotendeels in die groep van 4% niet-gevaccineerden zitten.
Ventilatie in scholen is nog altijd niet in orde. Met 20 of meer gedurende een paar uur in een slecht verluchte ruimte zitten is de ideale conditie om besmettingen te krijgen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:48

Bijna alle kinderen op een lagere school zijn jonger dan 12 jaar dus mogen ook nog niet gevaccineerd worden. Ergens hoop ik dat dat snel erdoorheen komt dat zij wel gevaccineerd mogen worden. Dan zijn we allemaal gevaccineerd en dan vervalt voor iedereen de quarantaineplicht bij nauw contact met een besmet iemand.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:49

Zelf nu vakantie als leerkracht basisonderwijs. Ik ben benieuwd of de cijfers dat ook daadwerkelijk gaan aantonen in o.a. het Noorden van het land. Wat mij betreft trappen ze nu eens wat eerder op de rem en worden bepaalde adviezen weer aangescherpt. Zoals bijvoorbeeld het fysiek bij elkaar komen in een ruimte zoals een vergadering of informatieavond. . Vooral binnen schoolgebouwen lijkt mij dat nu echt niet wenselijk.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:54

Dat snap ik helemaal. En vooral die verluchting schijnt iets onoverkomelijks te zijn in scholen :=
Maar zoiets slaat toch als een tang op een varken. Kinderen belasten de zorg zelden of niet en zo goed als alle volwassenen zijn gevaccineerd daar.
De conclusie is dan toch dat de situatie voor de scholen ( lees : kinderen ) gewoon hetzelfde is als vorig jaar deze tijd.
Maar misschien ben ik te simpel van geest om zulke dingen te begrijpen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:54


Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:56

Kinderen steken ouders (en wellicht ook opa's en oma's) aan, dus als een hele klas bij elkaar blijft komen en op den duur helemaal besmet is, zorgt dat voor het nodige aan besmettingen bij directe familie. Als je dat in een Staphorst of Urk hebt met die lage vaccinatiegraad...

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:58

Coby schreef:
Zelf nu vakantie als leerkracht basisonderwijs. Ik ben benieuwd of de cijfers dat ook daadwerkelijk gaan aantonen in o.a. het Noorden van het land. Wat mij betreft trappen ze nu eens wat eerder op de rem en worden bepaalde adviezen weer aangescherpt. Zoals bijvoorbeeld het fysiek bij elkaar komen in een ruimte zoals een vergadering of informatieavond. . Vooral binnen schoolgebouwen lijkt mij dat nu echt niet wenselijk.


Ja maar kinderen weer fysiek onderwijs ontzien lijkt me helemaal niet wenselijk. En ook zou ik niet meer willen dat kinderen afstand moeten gaan houden. Leerkrachten en medewerkers kunnen zich gewoon laten vaccineren en zichzelf beschermen.

Wel zouden ze van mij een QR-code mogen vragen voor informatieavonden e.d. van ouders. Ouders die deze niet kunnen overleggen, dan maar digitaal oudercontact.

Sowieso mogen met de stijgende cijfers die QR-code wel overal gaan vragen als het aan mij ligt. Winkels, zwemles ... gewoon alle plekken waar mensen samen komen en niet alleen de horeca.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:02

Exitium schreef:
Kinderen steken ouders (en wellicht ook opa's en oma's) aan, dus als een hele klas bij elkaar blijft komen en op den duur helemaal besmet is, zorgt dat voor het nodige aan besmettingen bij directe familie. Als je dat in een Staphorst of Urk hebt met die lage vaccinatiegraad...


Zolang ouders en grootouders gevaccineerd zijn hoeft dat geen probleem te zijn, maar idd als deze niet gevaccineerd zijn en zij raken ernstig ziek ... raakt de zorg weer extra belast.
Alleen mogen kinderen gewoon nooit meer de dupe raken van volwassen mensen die zich weigeren te beschermen tegen ernstig ziek worden/ziekenhuisopname.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:03

Vayo schreef:
Coby schreef:
Zelf nu vakantie als leerkracht basisonderwijs. Ik ben benieuwd of de cijfers dat ook daadwerkelijk gaan aantonen in o.a. het Noorden van het land. Wat mij betreft trappen ze nu eens wat eerder op de rem en worden bepaalde adviezen weer aangescherpt. Zoals bijvoorbeeld het fysiek bij elkaar komen in een ruimte zoals een vergadering of informatieavond. . Vooral binnen schoolgebouwen lijkt mij dat nu echt niet wenselijk.


Ja maar kinderen weer fysiek onderwijs ontzien lijkt me helemaal niet wenselijk. En ook zou ik niet meer willen dat kinderen afstand moeten gaan houden. Leerkrachten en medewerkers kunnen zich gewoon laten vaccineren en zichzelf beschermen.

Wel zouden ze van mij een QR-code mogen vragen voor informatieavonden e.d. van ouders. Ouders die deze niet kunnen overleggen, dan maar digitaal oudercontact.

Sowieso mogen met de stijgende cijfers die QR-code wel overal gaan vragen als het aan mij ligt. Winkels, zwemles ... gewoon alle plekken waar mensen samen komen en niet alleen de horeca.


Helemaal met je eens! Het afstand houden tussen kinderen of thuisonderwijs moet je niet willen. Alleen maar grote ellende en wbt afstand houden vooral na schooltijd niet realiseerbaar.
Maar inderdaad alle extra’s zoals de ouderavonden, studiedagen, klassenbezoeken etc moet je of digitaal doen of inderdaad QR op veel meer plekken.
Wij hebben na de vakantie het hele inspectiebezoek weer op school. Vind ik in deze tijd ook enorm krom. Het fysiek aanwezig zijn in de groepen en daarnaast ook de controlefunctie in een periode van grote chaos.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:06

Exitium schreef:
Kinderen steken ouders (en wellicht ook opa's en oma's) aan, dus als een hele klas bij elkaar blijft komen en op den duur helemaal besmet is, zorgt dat voor het nodige aan besmettingen bij directe familie. Als je dat in een Staphorst of Urk hebt met die lage vaccinatiegraad...


Volledig akkoord.
Alleen gaat het hier om een plek met een hele hoge vaccinatiegraad ( 96% ) en bovendien is heel Vlaanderen koploper in Europa met de vaccinaties.
Daarom gaat dit dus mijn petje te boven. Of boven mijn petje :D

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:16

Vayo schreef:
Hier bij ons in Brabant ook vlakbij deze week weer een school helemaal gesloten. Ik volg dat ook niet meer. Nu waren er daar wel 30 besmettingen, maar hoe lang blijven we zo door gaan!?

Krijg het als ouder maar weer geregeld. Ik ben alleenstaand en afhankelijk van mijn inkomen. Ik werk in de zorg en kan absoluut niet vanuit huis werken. Een kind in quarantaine is geen reden om ziek te melden en ala minuut vervanging regelen is bij ons zo goed als onmogelijk, omdat we al kampen met een ernstig personeelstekort.

Zo heb ik vorig jaar in een dergelijke situatie mijn net 10 jarige dochter een hele dag alleen thuis moeten laten terwijl ik aan het werk was. En in die tijd was er nog niemand gevaccineerd. Ik denk dat wij nu in een dergelijke situatie de quarantaineplicht negeren en met vriendinnen onderling proberen op elkaars kinderen te letten en bij elkaar te laten spelen.

Ik en mijn 13 jarige zijn gevaccineerd en zodra mijn 10 jarige mag wordt deze ook gevaccineerd. En verder hoop ik echt snel dat alles wordt losgelaten of dat ze eens heel erg goed gaan kijken naar de groepen die meer risico lopen (leeftijd, gezondheid, zwangerschap e.d.) en die zich niet laten vaccineren. Laat ze dat maar eens goed aanpakken, net als eens goed kijken hoe de zorg anders ingericht kan worden. Dit blijft geen houdbare situatie.

Wat wil je dan. Je hebt op zo’n moment namelijk ook niemand om je school meer open te houden namelijk.
Je bent er sneller vanaf met paar dagen je school sluiten. Ook al is dat ook zeker niet wenselijk.
Om er nog maar niet over te spreken over de andere ouders die hun kinderen toch thuis laten bij een corona besmetting in de klas.
Hier was leerling al een paar dagen niet op school geweest, had zelf via de groepschat gedeeld corona te hebben. De gehele week had ik 7 leerlingen ipv. 15 in het lokaal en wel online les verwachten.
Ook dat is voor docenten niet te doen. En dit was bij 1 besmetting… niet eens gelinkt aan school…
Logischerwijs heeft dat ook niet tot besmettingen geleidt. ;)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:20

Vooral dat laatste heeft voor mij echt gezorgd dat ik deze vakantie echt hard nodig heb. Ouders verwachten nu bij een verkouden kind (niet getest maar snotverkouden en ziek) of kind met Corona dat er gelijk thuisonderwijs gegeven wordt. Dat betekent naast de klas entertainen daarnaast werkpakketten regelen voor de leerlingen die thuis zitten en die werkpakketten vervolgens ook nog bijhouden. Inclusief extra contactmomenten met kinderen en ouders. Dat is serieus echt niet te doen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:23

Coby schreef:
Vooral dat laatste heeft voor mij echt gezorgd dat ik deze vakantie echt hard nodig heb. Ouders verwachten nu bij een verkouden kind (niet getest maar snotverkouden en ziek) of kind met Corona dat er gelijk thuisonderwijs gegeven wordt. Dat betekent naast de klas entertainen daarnaast werkpakketten regelen voor de leerlingen die thuis zitten en die werkpakketten vervolgens ook nog bijhouden. Inclusief extra contactmomenten met kinderen en ouders. Dat is serieus echt niet te doen.

Erg herkenbaar!
Geniet van je weekje vakantie!!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:27

lenaa_tje schreef:
Vayo schreef:
Hier bij ons in Brabant ook vlakbij deze week weer een school helemaal gesloten. Ik volg dat ook niet meer. Nu waren er daar wel 30 besmettingen, maar hoe lang blijven we zo door gaan!?

Krijg het als ouder maar weer geregeld. Ik ben alleenstaand en afhankelijk van mijn inkomen. Ik werk in de zorg en kan absoluut niet vanuit huis werken. Een kind in quarantaine is geen reden om ziek te melden en ala minuut vervanging regelen is bij ons zo goed als onmogelijk, omdat we al kampen met een ernstig personeelstekort.

Zo heb ik vorig jaar in een dergelijke situatie mijn net 10 jarige dochter een hele dag alleen thuis moeten laten terwijl ik aan het werk was. En in die tijd was er nog niemand gevaccineerd. Ik denk dat wij nu in een dergelijke situatie de quarantaineplicht negeren en met vriendinnen onderling proberen op elkaars kinderen te letten en bij elkaar te laten spelen.

Ik en mijn 13 jarige zijn gevaccineerd en zodra mijn 10 jarige mag wordt deze ook gevaccineerd. En verder hoop ik echt snel dat alles wordt losgelaten of dat ze eens heel erg goed gaan kijken naar de groepen die meer risico lopen (leeftijd, gezondheid, zwangerschap e.d.) en die zich niet laten vaccineren. Laat ze dat maar eens goed aanpakken, net als eens goed kijken hoe de zorg anders ingericht kan worden. Dit blijft geen houdbare situatie.

Wat wil je dan. Je hebt op zo’n moment namelijk ook niemand om je school meer open te houden namelijk.
Je bent er sneller vanaf met paar dagen je school sluiten. Ook al is dat ook zeker niet wenselijk.
Om er nog maar niet over te spreken over de andere ouders die hun kinderen toch thuis laten bij een corona besmetting in de klas.
Hier was leerling al een paar dagen niet op school geweest, had zelf via de groepschat gedeeld corona te hebben. De gehele week had ik 7 leerlingen ipv. 15 in het lokaal en wel online les verwachten.
Ook dat is voor docenten niet te doen. En dit was bij 1 besmetting… niet eens gelinkt aan school…


Alleen de kinderen die ziek zijn thuis en de rest gewoon naar school. Wat mij betreft gaan we ook stoppen met het testen van kinderen als het niet voor hun gezondheid noodzakelijk is. Leerkrachten kunnen zich laten vaccineren.

Ik hoop heel erg dat ook jongere kinderen snel gevaccineerd mogen worden. En dan iedereen die gevaccineerd is vrijwaren van een quarantaineplicht na een nauw contact met een besmet iemand binnen eigen land.

Onderstaande artikel stemt me echt somber en ik ben zo bang voor meer maatregelen. Ik trek dat niet nog een keer. Ik merk dat vaccineren en werken met de QR-code echt nog het enige is wat ik wil doen en dat de bereidwilligheid verder totaal weg is.

Die oplopende besmettingen zijn in mijn ogen helemaal niet zo´n probleem. Ik lig er ook totaal niet wakker van of ik wel of geen corona oploop. Liever niet dan wel, maar ik ben toch gevaccineerd. Daarnaast zou het me een hele goede bescherming geven i.c.m. de vaccinaties die ik al heb gehad.
Ik ben er gewoon helemaal klaar mee dat er een uitweg uit deze ellende is door jezelf te laten vaccineren, maar dat er een groep dit gewoon weigert.

Ik begin steeds meer te neigen naar een vaccinatieplicht. Of gewoon overal een QR-code tonen inclusief wachtkamer huisarts, supermarkt, apotheek, alle winkels enz. enz.



https://nos.nl/artikel/2402269-aantal-p ... ijk-breder