Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 313 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #7

 
Profiel   

En volgens sanquin had 95% antistoffen? Ik weet niet of dat de meest recente cijfers zijn overigens.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 23:15 



 
Profiel   

996981 schreef
Karl66 schreef
Met de huidige vaccinatiegraad, ja! Maar als de vaccinatiegraad stijgt heb je dus steeds minder maatregelen nodig. Het is namelijk niet voor niets dat de 20% gevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 75% van de besmettingen.

Juist :j hoe hoog moet die graad dan zijn?


Geen flauw idee, maar dus duidelijk hoger dan dat hij nu is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 23:16 



 
Profiel   

Karl66 schreef
996981 schreef

Juist :j hoe hoog moet die graad dan zijn?


Geen flauw idee, maar dus duidelijk hoger dan dat hij nu is :j

Zo heel veel speling is er niet meer….

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 23:18 



 
Profiel   

Als 87% de eerste prik heeft gehad, en je gaat er in het slechtste geval vanuit dat 5% die nu niet vaccineert onder de 30 is..kom je op 92%!
Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de vaccins dan hun werk doen als je kijkt hoe het nu weer gaat nu we net de winter ingaan tov vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 23:30 



 
Profiel   

15 % van de bevolking is nog 2.3 miljoen mensen.

[ img ]

Wanneer je op dit kaartje kijkt en dat vergelijkt met de biblebelt en de wetenschap dat vaccinatie daar laag is dan zie je waar veel besmettingen weg komen. Veel grote gezinnen, kinderen raken besmet , dan ouders en dan grootouders. Dus dit is een behoorlijk gedeelte van de besmettingen al verklaard.
Alleen Limburg is apart, weinig jongeren en veel besmettingen maar misschien ligt daar de oorzaak in het feit dat de Belgische buurgemeente ook weer aan het pieken zijn en er zijn in Limburg ook veel ongevaccineerden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 23:40 



 
Profiel   

bigone schreef
Nee ik zeg alleen dat zeer veel gevaccineerden alsnog testen bij klachten, bij de niet gevaccineerden is dit namelijk 35 % . Dus 65 % van de niet gevaccineerden testen niet bij klachten. Of ze in zelf quarantaine gaan of gewoon de kop in het zand steken is niet bekend.


Heel eerlijk? Mensen zeggen ook maar wat men graag wil horen heb ik soms het idee.
Ik heb nl het idee dat de gevaccineerden helemaal niet zo vaak testen als dat er uit dit "onderzoek" naar voren komt.
Ik ken niemand die gevaccineerd is en zich nog heeft laten testen de laatste tijd. Hooguit word er een thuistest gedaan. Want ja "ik ben gevaccineerd" hoor je dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:08 



 
Profiel   

996981 schreef
Karl66 schreef
Geen flauw idee, maar dus duidelijk hoger dan dat hij nu is :j

Zo heel veel speling is er niet meer….


Niet? Van die ca. 6000 besmettingen per dag zijn er 4500 niet gevaccineerd. Daar valt nog een wereld te winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:31 



 
Profiel   

Needje schreef
bigone schreef
Nee ik zeg alleen dat zeer veel gevaccineerden alsnog testen bij klachten, bij de niet gevaccineerden is dit namelijk 35 % . Dus 65 % van de niet gevaccineerden testen niet bij klachten. Of ze in zelf quarantaine gaan of gewoon de kop in het zand steken is niet bekend.


Heel eerlijk? Mensen zeggen ook maar wat men graag wil horen heb ik soms het idee.
Ik heb nl het idee dat de gevaccineerden helemaal niet zo vaak testen als dat er uit dit "onderzoek" naar voren komt.
Ik ken niemand die gevaccineerd is en zich nog heeft laten testen de laatste tijd. Hooguit word er een thuistest gedaan. Want ja "ik ben gevaccineerd" hoor je dan.

Hier juist wel! Maar dit ligt misschien aan wat je beroep is. Hier in mijn omgeving veel onderwijs/zorg. Ik denk dat de verhouding testen afgelopen jaar hier sowieso al hoger lag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:50 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Niet? Van die ca. 6000 besmettingen per dag zijn er 4500 niet gevaccineerd. Daar valt nog een wereld te winnen.

Voor geen enkele ziekte is ooit een vaccinatiegraad van 100 behaald. Je gaat er van uit dat dit nu wel gaat lukken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:57 



 
Profiel   

bigone schreef
Nee ik zeg alleen dat zeer veel gevaccineerden alsnog testen bij klachten, bij de niet gevaccineerden is dit namelijk 35 % . Dus 65 % van de niet gevaccineerden testen niet bij klachten. Of ze in zelf quarantaine gaan of gewoon de kop in het zand steken is niet bekend.


Heel eerlijk? Mensen zeggen ook maar wat men graag wil horen heb ik soms het idee.
Ik heb nl het idee dat de gevaccineerden helemaal niet zo vaak testen als dat er uit dit "onderzoek" naar voren komt.
Ik ken niemand die gevaccineerd is en zich nog heeft laten testen de laatste tijd. Hooguit word er een thuistest gedaan. Want ja "ik ben gevaccineerd" hoor je dan.[/quote]
Hier juist wel! Maar dit ligt misschien aan wat je beroep is. Hier in mijn omgeving veel onderwijs/zorg. Ik denk dat de verhouding testen afgelopen jaar hier sowieso al hoger lag.[/quote]

Ik denk dat daar idd wel verschil in zit.

Hier hoor ik alleen maar mensen zeggen ik ben gevaccineerd dus test niet.

Net ook verjaardag gehad. 25 man en 4 ongevaccineerden waaronder mijn vriend en ik. Testen allemaal niet. Ja ben je gek. Niet voor niks laten testen.

Als ik me niet lekker voel werk ik wel ff dagje thuis :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:21 



 
Profiel   

veerledec schreef
En volgens sanquin had 95% antistoffen? Ik weet niet of dat de meest recente cijfers zijn overigens.

Klopt. Ze testen nu niet meer op antistoffen. Er is een groepje ongevaccineerden. Ik verwacht dat in die groep ook een groot aantal zich niet wil laten vaccineren omdat ze al een besmetting door hebben gemaakt en dus uitgaan van natuurlijke bescherming. Daar tegenover staat een groep gevaccineerden bij wie het vaccin niet naar behoren werkt. Het is dus een heel stuk genuanceerder dan; gevaccineerden zijn veilig en ongevaccineerden zijn onveilig…

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:50 



 
Profiel   

996981 schreef
Karl66 schreef
Niet? Van die ca. 6000 besmettingen per dag zijn er 4500 niet gevaccineerd. Daar valt nog een wereld te winnen.

Voor geen enkele ziekte is ooit een vaccinatiegraad van 100 behaald. Je gaat er van uit dat dit nu wel gaat lukken?

Waar haal jij die 100 steeds vandaan?

Voor een ziekte als de mazelen blijkt ongeveer 95% of net daaronder voldoende te zijn om te zorgen dat uitbraken direct uitdoven.
Wanneer er toch lokale uitbraken zijn, dan is dat vrijwel zonder uitzondering in gebieden of gemeenschappen waar de vaccinatiegraad lager is.
Overigens kun je ook met een nog iets langere vaccinatiegraad nog steeds hebben dat uitbraken vanzelf uitdoven, maar ze zullen dan wat langer daarvoor nodig hebben en groter zijn.

Welke vaccinatiegraad het beoogde effect heeft, dat zal uiteindelijk per ziekte verschillen, en is ook afhankelijk van de effectiviteit van de gebruikte vaccins tegen de rondgaande varianten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:13 



 
Profiel   

Net een afspraak gemaakt gister kreeg ik opeens keelpijn en verhoging.
Ik zie er nu al tegen op, dit wordt mijn eerste corona test. Ik mag net na 11 uur.
Duurt het lang voordat je de bevestingsmail/sms krijgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:21 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Net een afspraak gemaakt gister kreeg ik opeens keelpijn en verhoging.
Ik zie er nu al tegen op, dit wordt mijn eerste corona test. Ik mag net na 11 uur.
Duurt het lang voordat je de bevestingsmail/sms krijgt?

Nee ik had het op dezelfde dag al, 9:45 mijn test gedaan en 15:55 mijn uitslag al. Je krijgt hem binnen 24 uur waarschijnlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:55 



 
Profiel   

Ik was ook s ochtends vrij vroeg maar kreeg hem pas de volgende dag ergens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:56 



 
Profiel   

Ze houden een marge aan van 48 uur, maar ik heb op allebei de keren dezelfde dag nog de uitslag gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:13 



 
Profiel   

oomens schreef
996981 schreef

Voor geen enkele ziekte is ooit een vaccinatiegraad van 100 behaald. Je gaat er van uit dat dit nu wel gaat lukken?

Waar haal jij die 100 steeds vandaan?

Voor een ziekte als de mazelen blijkt ongeveer 95% of net daaronder voldoende te zijn om te zorgen dat uitbraken direct uitdoven.
Wanneer er toch lokale uitbraken zijn, dan is dat vrijwel zonder uitzondering in gebieden of gemeenschappen waar de vaccinatiegraad lager is.
Overigens kun je ook met een nog iets langere vaccinatiegraad nog steeds hebben dat uitbraken vanzelf uitdoven, maar ze zullen dan wat langer daarvoor nodig hebben en groter zijn.

Welke vaccinatiegraad het beoogde effect heeft, dat zal uiteindelijk per ziekte verschillen, en is ook afhankelijk van de effectiviteit van de gebruikte vaccins tegen de rondgaande varianten.

In Portugal is 86 procent van de bevolking is volledig gevaccineerd. Dat is bijna iedere Portugees (boven de 12) die voor een vaccinatie in aanmerking komt. Ook dáár lopen de besmettingen gewoon weer op. 86% van de gehele bevolking is niet genoeg. Hoeveel dan wel? 90%? 95%? In Nederland is door Sanquin vastgesteld dat 95% van alle bloeddoneren antistoffen heeft, waarvan het overgrote deel verkregen door vaccinatie. Dat blijkt in ieder geval niet genoeg....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:49 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Net een afspraak gemaakt gister kreeg ik opeens keelpijn en verhoging.
Ik zie er nu al tegen op, dit wordt mijn eerste corona test. Ik mag net na 11 uur.
Duurt het lang voordat je de bevestingsmail/sms krijgt?

Hier tot nu toe altijd dezelfde middag nog de uitslag gehad. Succes! Het valt echt mee hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:50 



 
Profiel   

Ook gevaccineerden laten zich netjes testen bij klachten hoor,‘althans, ik wel en partner ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:54 



 
Profiel   

Ik weet niet wat ik moet verwachten en nieuwe situaties geven mij stress. Ik ben blij als ik dadelijk weer thuis ben. Ik heb alvast even uitgeschreven wie ik heb gezien de afgelopen 5 dagen.
Mijn vader zegt dat het wel meevalt dat testen. Hij is blijkbaar een tijd terug al eens getest op deze locatie.

Ik heb niet echt nauw contact gehad met iemand en je hoeft alleen maar in quarantaine als je niet gevaccineerd bent toch? En ik voor zo ver ik weet zijn die contacten allemaal volledige gevaccineerd.
Dus dan zou mijn vader die ik vrijdag heb gezien op afstand mocht ik positief zijn wel boodschappen doen voor mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:02 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Ik weet niet wat ik moet verwachten en nieuwe situaties geven mij stress. Ik ben blij als ik dadelijk weer thuis ben. Ik heb alvast even uitgeschreven wie ik heb gezien de afgelopen 5 dagen.
Mijn vader zegt dat het wel meevalt dat testen. Hij is blijkbaar een tijd terug al eens getest op deze locatie.

Ik heb niet echt nauw contact gehad met iemand en je hoeft alleen maar in quarantaine als je niet gevaccineerd bent toch? En ik voor zo ver ik weet zijn die contacten allemaal volledige gevaccineerd.
Dus dan zou mijn vader die ik vrijdag heb gezien op afstand mocht ik positief zijn wel boodschappen doen voor mij?

Als je echt positief bent, waar ik niet vanuit ga hoor, zou ik je boodschappen bestellen en laten bezorgen. Als jij positief bent is er altijd een kans dat je vader ook besmet is

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:04 



 
Profiel   

Even een vraag aan de kenners hier. Kan het niet zo snel vinden op internet.

Welke vaccins kan je je op dit moment laten prikken?

Gebruiken ze nog steeds Janssen? Zodat je maar een keer heen moet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:09 



 
Profiel   

Je gaat altijd maar 1x heen toch?

Er is geen wederopstanding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:14 



 
Profiel   

Echwel schreef
Je gaat altijd maar 1x heen toch?

Er is geen wederopstanding.


Heen naar de priklocatie. Ik ga er niet vanuit dat je door een vaccin doodvalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:17 



 
Profiel   

Naartoe, je gaat er naartoe.
En komt weer terug of er vandaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 313 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen