Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:52

Avalanche81 schreef:
Sunnda schreef:
Maar is het gek dat jonge mensen denken: nouu kiezen tussen een vaccin zoals moderna met al 3500 doden in de EU door de bijwerking aan het hart.

bron?

Telegram, feestboek enzenz.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:54

Ah. Nonsens dus, begrijp ik. Angst zaaien.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:59


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:00

Haha het is soms ook wel stumperig hoor bokt. Allemachtig. Ik krijg niet eens de kans om te reageren of de vaccindwingers zitten alweer op de kast.

De bron is EMA en het Europese bijwerkingencentrum EudraVigilance.
Het aantal staat daar hoger, maar er zit ook heel wat tussen dat na enting is overleden en niet door. Dat blijkt pas later omdat ze er eerst onderzoek naar moeten doen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:01

Ik vind wel dat de EMA nog steeds aanraadt om te vaccineren en dat de meeste mensen met die hartaandoening gewoon genezen. De mensen die er wel aan overleden zijn waren oud of hadden onderliggend lijden.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 25-10-21 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:02

Avalanche81 schreef:
Ah. Nonsens dus, begrijp ik. Angst zaaien.

Je zou van iemand die zo graag bronnen wil weten meer inhoud verwachten :z
Of denk je dat bigone mij een pb had gestuurd en mijn antwoord in dit topic gedeeld had. :knuffel:

Dit is precies waarom ik zo'n spijt heb van mijn vaccinatie. Ik walg echt van dit soort 'kijkmijeensfantastichzijn' gedrag.
Alles meteen maar even voor de ander invullen.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:06

Sunnda schreef:
Het aantal staat daar hoger, maar er zit ook heel wat tussen dat na enting is overleden en niet door. Dat blijkt pas later omdat ze er eerst onderzoek naar moeten doen.

Goh, er zijn ook mensen overleden nadat ze uit bed zijn gestapt. Dat ook niet meer doen dan?


Sunnda schreef:
Avalanche81 schreef:
Ah. Nonsens dus, begrijp ik. Angst zaaien.

Je zou van iemand die zo graag bronnen wil weten meer inhoud verwachten :z
Of denk je dat bigone mij een pb had gestuurd en mijn antwoord in dit topic gedeeld had. :knuffel:

Dit is precies waarom ik zo'n spijt heb van mijn vaccinatie. Ik walg echt van dit soort 'kijkmijeensfantastichzijn' gedrag.
Alles meteen maar even voor de ander invullen.

De reden dat ik een bron wil, is omdat je alles wel kunt beweren, dat maakt het nog niet waar.

Het is niet omdat dingen op facebook staan, dat ze ook waar zijn :+

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:06

Het proefkonijnen etc vind ik zo dom, voor wat ben je een proefkonijn? Het is een vaccin ja van een ander soort maar als het niet goed was hadden ze het echt niet zomaar op de markt gezet. Dat kost de overheid veel te veel moeite om van dat gezeik af te komen als het echt niet goed was.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:09

Sunnda schreef:
Avalanche81 schreef:
Ah. Nonsens dus, begrijp ik. Angst zaaien.

Je zou van iemand die zo graag bronnen wil weten meer inhoud verwachten :z
Of denk je dat bigone mij een pb had gestuurd en mijn antwoord in dit topic gedeeld had. :knuffel:

Dit is precies waarom ik zo'n spijt heb van mijn vaccinatie. Ik walg echt van dit soort 'kijkmijeensfantastichzijn' gedrag.
Alles meteen maar even voor de ander invullen.

Waar staat die 3500 jongeren? Ik kan het oprecht niet vinden. :o

Wel vind ik dit:
"This included an in-depth review of 145 cases of myocarditis in the European Economic Area (EEA) among people who received Comirnaty and 19 cases among people who received Spikevax. PRAC also reviewed reports of 138 cases of pericarditis following the use of Comirnaty and 19 cases following the use of Spikevax. As of 31 May 2021, around 177 million doses of Comirnaty and 20 million doses of Spikevax had been given in the EEA."
Bron: https://www.ema.europa.eu/en/news/comir ... ricarditis

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:09

Sunnda schreef:
Haha het is soms ook wel stumperig hoor bokt. Allemachtig. Ik krijg niet eens de kans om te reageren of de vaccindwingers zitten alweer op de kast.

De bron is EMA en het Europese bijwerkingencentrum EudraVigilance.
Het aantal staat daar hoger, maar er zit ook heel wat tussen dat na enting is overleden en niet door. Dat blijkt pas later omdat ze er eerst onderzoek naar moeten doen.

Achteraf de vermoorde onschuld spelen is gemakkelijk. Je krijgt van mij dat commentaar omdat jij zonder toelichting ijskoud beweert dat er 3500 mensen na vaccinatie met Moderna zijn overleden aan hartklachten.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:10

Avalanche81 schreef:
Ah. Nonsens dus, begrijp ik. Angst zaaien.


Kijk, de overheden hebben een belang bij informatie.
De pharmaceutische industrie heeft een belang bij informatie.
Beide belangen zijn niet persé in het belang van het individu.

Dat is een gegeven. Wat je daar mee doét is individuele vrijheid.

De dominante groep hier neemt overheid/industrie als gospel; dát is hun vrijheid.
Helaas ook hun gospel het liefst aan de andersdenkenden opleggen; dát is hun recht NIET.

Trouwens erg grappig die opmerking over angst zaaien. Dat is wat overheden en industrie met brede zwaaien gedaan hebben via enthousiaste slechtnieuws-media. Dit is juist de basis voor het gospel ;)

Durf te léven dames *\%/*

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:11

Sorry avalanche, maar je praat echt zulke onzin.

Mijn punt is dat ik niet eens tijd hebt om te reageren, terwijl bigone al reageert dat ik het dan wel van facebook zal halen en jij dan meteen denkt: ohh dat zal dan wel, angst zaaien.

Het is echt zulk triest gedrag..het is net zo erg als die wappies doen.
Verder begrijp ik uit de rest van je reactie dat je er geheel geen verstand van zou hebt anders had je zo'n instituut wel gekend en begrepen wat ik bedoelde als ik zeg dat bijwerkingen melden niet betekent dat dit direct een bijwerking is. Dat heeft altijd verder onderzoek nodig.

Fijne middag!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:14

Misschien moet je dan niet zeggen dat er mensen dood zijn gegaan na Moderna terwijl je met informatie strooit die je niet van de website van de EMA hebt maar van een andere website die doet alsof dat gezegd wordt.

Lees dit:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b2c7bede/

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:15

Avalanche81 schreef:
Goh, er zijn ook mensen overleden nadat ze uit bed zijn gestapt. Dat ook niet meer doen dan?
[quote="


Zeg je dat ook tegen de ouders die hun 19 jarige dochter verloren hebben?
Of een werkgever die mogenlijk veel druk uitgeoefend heeft en vervolgens een medewerker verloren heeft?

Ik ben totaal voorstander voor vaccineren, maar ik begrijp ook heel goed dat het voor een individu enkel 0 of 100 is. Je kan niet maar 0,0003% doodgaan.
Je bent dood of levend.
Dat dan iemand van net 20 denkt: ik neem liever de kans dat ik helemaal geen covid krijg of acht mijn kans op erger in geval van infectie klein. Dan snap ik dat gewoon ook echt, dat snap ik zelfs nog heel veel beter dan niet prikken op basis van religie.
Maar dan moet die persoon volgens bokt meteen maar naar het wappie topic over het algemeen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:18

Sunnda schreef:
Sorry avalanche, maar je praat echt zulke onzin.

Mijn punt is dat ik niet eens tijd hebt om te reageren, terwijl bigone al reageert dat ik het dan wel van facebook zal halen en jij dan meteen denkt: ohh dat zal dan wel, angst zaaien.

Het is echt zulk triest gedrag..het is net zo erg als die wappies doen.
Verder begrijp ik uit de rest van je reactie dat je er geheel geen verstand van zou hebt anders had je zo'n instituut wel gekend en begrepen wat ik bedoelde als ik zeg dat bijwerkingen melden niet betekent dat dit direct een bijwerking is. Dat heeft altijd verder onderzoek nodig.

Fijne middag!

Waarom deel je dan iets met een stelligheid alsof het waar is? Misschien toch even bij stilstaan. Niemand die hartproblemen als bijwerking ontkent maar bats, daar komt Sunnda met 3500 Europese doden door moderna. Daar reageer ik op want dat is gewoon zo fout als het maar kan zijn gezien de meldingen.
En naderhand speel je anderen de zwarte Piet toe. Wees dan compleet en zet er de desbetreffende link bij. Dan kunnen mensen die link bekijken en onderzoeken of het fake is of niet.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:39

Huertecilla schreef:
Kijk, de overheden hebben een belang bij informatie.
De pharmaceutische industrie heeft een belang bij informatie.
Beide belangen zijn niet persé in het belang van het individu.

Dat is een gegeven. Wat je daar mee doét is individuele vrijheid.

Toch niet helemaal, gezien er wereldwijd al bijna 5 miljoen mensen zijn overleden door deze ziekte.


Huertecilla schreef:
Trouwens erg grappig die opmerking over angst zaaien.

Fijn dat jij het grappig vindt. Ik vind zoveel doden niet grappig. Vooral omdat veel ervan voorkomen had kunnen worden, door actief iets te doen met de informatie die er lag.
Sunnda schreef:
Sorry avalanche, maar je praat echt zulke onzin.

Waar baseer je dat op?

Ik heb jou om een bron gevraagd, die er overigens nog altijd niet is. En je reageert erg beledigd op die vraag, alsof ik iets afschuwelijks heb gezegd :')


Sunnda schreef:
Verder begrijp ik uit de rest van je reactie dat je er geheel geen verstand van zou hebt anders had je zo'n instituut wel gekend

En waar exact haal je vandaan dat ik zo'n instituut niet ken? Jij maakt een claim, dan ligt de bewijslast ook bij jou, niet bij mij.
Sizzle schreef:
Zeg je dat ook tegen de ouders die hun 19 jarige dochter verloren hebben?

Als ze die claim op een openbaar forum maken, ja.

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:48

Wat ik wel weer opvallend vind is dat wanneer je aangeeft dat er mensen overlijden na het vaccin er geroepen wordt dat deze mensen vaak oud zijn en onderliggend lijden hebben. Welke groep gaat het vaakst dood na een Corona-besmetting?….

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:49

fotolijstje schreef:
Het proefkonijnen etc vind ik zo dom, voor wat ben je een proefkonijn?

Het is een vaccin ja van een ander soort maar als het niet goed was hadden ze het echt niet zomaar op de markt gezet.

Dat kost de overheid veel te veel moeite om van dat gezeik af te komen als het echt niet goed was.


Dit zijn imo maar liefst DRIE juweeltjes.

Een perfect voorbeeld van de noodzaak van kritisch nadenken voor een evenwicht in de sámenleving.
Daarom is het zo verwerpelijk dat een meerderheid vanuit een zelfaangenomen hogere moraal discussie overschreeuwd.

Zondag naar een herdenkingsfeest van een vriend geweest.
Had enstige, erfelijke trombose in zijn familie. Vader, zus en broer aan tromboses overleden.
Vervroegd met pensioen de wereld rondreizend van het leven genietend was hij defacto verplicht zich te laten vaccineren. Inderdaad; na vaccinatie aan acute trombose overleden.
Dat voor een ziekte waar hij als sportieve, zongebruinde (vit.D) gezonde man van 58 waarschijnlijk zelfs geen erg in gehad zou hebben.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:58

Ik merk toch dat het me persoonlijk raakte toen ik bijvoorbeeld las dat een BBC reporter, jonger dan ik, overleden was door een vaccin.
Natuurlijk is die kans minimaal, maar daar heeft zij niets meer aan.
Dat wegzetten met: „ja maar dan kun je wel in bubbeltjes plastic op de bank gaan zitten“ vind ik ook extremistisch vanuit de pro-kant. Het zou je kind/moeder maar zijn. Wellicht speelt dan toch de gedachte, maar wat als…
Zoang het nog eigen keus is, leg je je daar als familie waarschijnlijk bij neer. Maar wat als dat gebeurd is door sociale druk van een persoon? Die moet daar ook weer mee leven.
De 3 overleden japanners die helaas een recall batch van Moderna gekregen hebben door slecht opletten van de zorgverstrekker zijn wel gewoon onnodig dood.
Dat staat welliswaar in geen verhouding tot de corona doden, maar voor die familie is het gewoon vreselijk tragisch.
Het is net als met corona, zolang het niet jouw directe omgeving betreft is het ver van je bed show.

Ik vind dat men best wel met wat meer respect mag spreken over vaccin overledene.
Nu wordt vaak gesproken over slachtoffers (corona) versus pechgeval (vaccin). Dat pechgeval is net zo zeer een corona slachtoffer.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:01

996981 schreef:
Wat ik wel weer opvallend vind is dat wanneer je aangeeft dat er mensen overlijden na het vaccin er geroepen wordt dat deze mensen vaak oud zijn en onderliggend lijden hebben. Welke groep gaat het vaakst dood na een Corona-besmetting?….


Sterker nog; om díe groep te beschermen worden groepen die op de spreekwoordelijke uitzondering na nergens last van hebben defacto verplicht om zich te vaccineren.

Verplicht? Nee hoor, maar je moet wel de consequenties accepteren; niet naar uni kunnen, niet naar voetbal, niet naar disco, niet uit eten, niet met vliegtuig.
Defacto verplicht dus. Voor de kwestbaren door de angstigen.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:02

Eens Sizzle met je post.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:04

Sizzle schreef:
Ik merk toch dat het me persoonlijk raakte toen ik bijvoorbeeld las dat een BBC reporter, jonger dan ik, overleden was door een vaccin.
Natuurlijk is die kans minimaal, maar daar heeft zij niets meer aan.

Begrijp me niet verkeerd he, ieder mensenleven is er één, en ja, ik vind die dingen vreselijk. En het gebeurt. Dat is de ene kant, en ik vind om die reden dat er heel goed getest moet worden, juist om dit soort dingen te voorkomen.

Anderzijds is covid veel dodelijker, en ik zou het mezelf nooit vergeven als een ander dodelijk ziek word omdat ik me niet heb laten vaccineren. En dat blijft een moeilijke afweging, dat snap ik.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:09

Als je zeker wilt zijn om een ander niet wil infecteren moet je ook na je vaccin goed uit de buurt blijven van zwakkere mensen.
Ik vind de gedachte vanuit sociaal oogpunt goed, maar het is absoluut geen vrijbrief tenzij het voor je eigen gevoel makkelijk is om te kunnen zeggen: rot dat oma dood is, maar meer dan prikken kon ik nou eenmaal niet doen.
Again, het is slechts kansen verkleinend, meer niet.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:10

Sizzle schreef:
Ik vind dat men best wel met wat meer respect mag spreken over vaccin overledene.
Nu wordt vaak gesproken over slachtoffers (corona) versus pechgeval (vaccin). Dat pechgeval is net zo zeer een corona slachtoffer.


Hierbij svp niet vergeten dat een normaal gezonde zonder extra risico factor die aan Covid overlijdt ook een pechgeval is.

Verder weer even terug naar de openingspost: Met vaccineren helpen we Corona niet de wereld uit. Creeeren we wel een (toenemende) afhankelijkheid van vaccineren.

Natuurlijk verloop is een andere aanpak.
Zonder vaccineren met een mortaliteit, na vaccineren nagenoeg zonder.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:16

Het probleem is dat het om vrijheid gaat van individuen. BV ben jij niet gevaccineerd, dan zijn er vrijheidsbeperkende maatregelen waar je mee te maken krijgt, zoals testbewijzen moeten overhandigen om ergens binnen te komen want anders slaat de Q code rood uit. Ik begrijp dat dit balen is en niet gemakkelijk.

MAAR de gevaccineerden hebben ook met onvrijheden te maken. Want doordat ewr nog steeds een grote groep ongevaccineerden rondlopen blijft het risico van uitbraken van het covid virus en wederom vrijheidsbeperkende maatregelen zoals lock down . Tevens zullen gevaccineerden doordat er een grote groep niet gevaccineerden zijn steeds weer zich moeten laten her enten wetende dat na 6 - 7 maanden het vaccin voor oudere mensen in werking afneemt. Door de grote groep niet gevaccineerden bestaat ook het risico op het muteren van het covid virus hetgeen dit virus graag doet.

Dus het schelden naar elkaar, het polariseren is niet zo wijs. Want hoe je het ook went of keert, de vrijheid van de een betekent de onvrijheid van de ander en visa versa. Dus ja, ik vind dat mensen de keuze moeten kunnen maken om zich niet te vaccineren, ook al vind ik dat erg vervelend dat een grote groep nog steeds deze keuze maakt.

Enne ik denk dus wel dat we met vaccineren covid vrij aardig uit de wereld kunnen helpen.

Wij vermijden in onze vrienden en kennissen kring wel contact met niet gevaccineerden, want mijn man valt 2x in de risico groep nl door leeftijd en door bepaald medicijn gebruik waardoor bij hem de vaccinatie eerder uit gewerkt kan zijn. Dus hij zal zich zodra wij uit code groen weer gaan, laten her vaccineren. Behalve met een zeer dierbaar iemand die zich niet gevaccineerd heeft (ook vanwege begrijpelijke redenen en die persoon is zo super voorzichtig ) die bezoeken we wel en ook heel graag. Maar de rest doen we niet.

Tja van mij mag je dat bang makerij of anders noemen. De familie van mijn man, daar worden mensen met de zelfde aandoening als mijn man, stok en stok uit met gewoon kwaliteit van leeftijd. Dus mijn man kan echt heel erg oude worden gezien zijn vitaliteit, dus wij zijn gewoon wat voorzichtig en ik vind dat eerder wijs als bang makerij, want zoals Sizzle schrijft→ het is altijd heel gemakkelijk om overlijdens in percentages in te delen, maar in dit geval gaat het wel om iemand zeer dierbaar die volkomen fit en actief is iets dat we nog heel lang graag willen houden.

Enne ik denk dus wel dat vaccineren helpt om covid tot een normale ziekte te krijgen zodat we over een aantal jaren waarschijnlijk niet meer hoeven te vaccineren.