Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 321 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #7

 
Profiel   

Ja. Dat betekent dat 52% van de positieve testen komt van de 15% van de bevolking die niet gevaccineerd is. De overige 48% van de 85% die wel gevaccineerd is. Dus reken maar uit hoeveel groter de kans is om besmet te raken als je gevaccineerd bent.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:40 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Het is misschien handig om ook wat te schrijven ipv screenshot met vraagteken te plaatsen in meerdere topics. :+ waarom een vraagteken, wat wil je met dit screenshot?


Zie bericht boven je, was dus een vraag of ik het goed las

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:40 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Hoelang gaan mensen nog zo verbaasd zijn dat je na een vaccinatie nog besmet raakt :')


Net zo lang als dat mensen gaan roepen dat 0.000X% op de IC komt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:41 



 
Profiel   

Blue_Eyes schreef
Ja. Dat betekent dat 52% van de positieve testen komt van de 15% van de bevolking die niet gevaccineerd is. De overige 48% van de 85% die wel gevaccineerd is. Dus reken maar uit hoeveel groter de kans is om besmet te raken als je gevaccineerd bent.

Juist + dat er ook behoorlijk wat mensen van die 15% zijn die niet gaan testen omdat ze het onzin vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:41 



 
Profiel   

tammiebels schreef
MyWishMax schreef
Het is misschien handig om ook wat te schrijven ipv screenshot met vraagteken te plaatsen in meerdere topics. :+ waarom een vraagteken, wat wil je met dit screenshot?


Zie bericht boven je, was dus een vraag of ik het goed las


Maar het was niet duidelijk wat je vraag was, volgende keer beter meteen even volledig zijn ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:41 



 
Profiel   

Spenk schreef
Blue_Eyes schreef
Ja. Dat betekent dat 52% van de positieve testen komt van de 15% van de bevolking die niet gevaccineerd is. De overige 48% van de 85% die wel gevaccineerd is. Dus reken maar uit hoeveel groter de kans is om besmet te raken als je gevaccineerd bent.

Juist + dat er ook behoorlijk wat mensen van die 15% zijn die niet gaan testen omdat ze het onzin vinden.

Ook dat inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:42 



 
Profiel   

Relaxed schreef
tammiebels schreef


Zie bericht boven je, was dus een vraag of ik het goed las


Maar het was niet duidelijk wat je vraag was, volgende keer beter meteen even volledig zijn ;)


Ok, doe ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:43 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Gebeurd het testen in Belgie dan bij de huisartsen? En niet op speciale testlocaties?
Volgens mij kunnen de huisartsen hier niet eens testen. :=


Jaja, hier bij de HA :D
Er waren / zijn (?) ook wel testlocaties, maar of die na de vakantieperiode nog soort van operationeel zijn, is maar de vraag. Ik zou niet weten waar ze al dat personeel blijven vandaan toveren.
De vaccinatiecentra draaiden ook grotendeels op vrijwilligers en een beurtrol voor artsen.

Ik vind het best een gek idee, dat testen bij de HA eigenlijk. Kan goed zijn dat er net voordat jij aan de beurt bent, 5 mensen positief getest zijn in diezelfde kleine ruimte :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:44 



 
Profiel   

Plus van de ongevaccineerden blijkt een groot deel niet te gaan testen, stond bij NOS er bij, dus dan moet je voorstellen hoe hoog het echte percentage zou zijn van niet gevaccineerde positieve :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:58 



 
Profiel   

Vind dat zo gek altijd! In mijn omgeving zijn het juist de gevaccineerden die zich echt niet meer gaan laten testen nu, en juist de ongevaccineerden wel. Die doen ook regelmatig een zelftest omdat ze niet anderen willen besmetten per ongeluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:00 



 
Profiel   

nienke555 schreef
Vind dat zo gek altijd! In mijn omgeving zijn het juist de gevaccineerden die zich echt niet meer gaan laten testen nu, en juist de ongevaccineerden wel. Die doen ook regelmatig een zelftest omdat ze niet anderen willen besmetten per ongeluk.


Misschien ligt het aan je omgeving :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:02 



 
Profiel   

Ik ben vooral benieuwd naar de bron. Heb die al eerder gevraagd aan Bigone maar nog niet ontvangen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:04 



 
Profiel   

Dat was vorige week? Oid overal op het nieuws. Ik heb het meerdere keren op de radio gehoord, maar hier. Ook gevaccineerde doen het minder, maar wel meer nog.

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/mind ... rkoudheid/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:08 



 
Profiel   

Electra63 schreef
nienke555 schreef
Vind dat zo gek altijd! In mijn omgeving zijn het juist de gevaccineerden die zich echt niet meer gaan laten testen nu, en juist de ongevaccineerden wel. Die doen ook regelmatig een zelftest omdat ze niet anderen willen besmetten per ongeluk.


Misschien ligt het aan je omgeving :+

Haha heb toch een hele wisselende omgeving volgens mij, met mensen van allerlei sectoren en niveaus. Maar misschien omdat ik niet echt ‘wappies’ in de omgeving heb en dat de ongevaccineerden in mijn omgeving zich daarom wel laten testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:13 



 
Profiel   

purny schreef
Er wordt dus verwacht dat je als gevaccineerde jouw leven aan zal passen tot op bepaalde hoogte zodat een niet gevaccineerde niet op de ic komt.
En dat vind ik idioot op zijn zachts gezegd.

Nee, het is een melding dat er over maatregelen specifiek richting niet gevaccineerden nagedacht wordt. En als ze het naar buiten brengen is dat eigenlijk een verkapte aankondiging dat ze het op de volgende persconferentie naar buiten gaan brengen. Uit het artikel:

Citaat
Minister De Jonge sluit niet uit dat er speciale maatregelen komen voor mensen die niet gevaccineerd zijn.

Citaat
"Het overgrote deel van de coronapatiënten daar is niet gevaccineerd. Als je dat weet, moet je je daar ook toe verhouden. De maatregelen moeten dan gericht zijn op de groep die je bescherming wilt bieden."

Citaat
Maar hij vraagt zich daarbij wel af: "In hoeverre is het gerechtvaardigd om maatregelen te nemen voor de gehele groep, als er een groep is die een risico is voor zichzelf en voor anderen."


tammiebels schreef
Relaxed schreef
Wat?


Dus van de positieve testen was 48 % wel volledig gevaccineerd?

Als je het doorrekent:

Het gaat over de afgelopen weken. laten we voor het gemak de afgelopen twee weken nemen, daarin zijn er 64.484 positieve testen afgenomen.

Gevaccineerd (48%): 30952
Niet gevaccineerd (52%): 33532

Iedereen vanaf 12 jaar oud kan zich laten vaccineren, dat zijn zo'n 15,5 miljoen mensen. 81,4% van die mensen is volledig gevaccineerd. (84,9% heeft één prik gehad)

Gevaccineerd (81,4%): 12.617.000
Niet gevaccineerd (18,6%): 2.883.000

Dat houdt in dat van de groep gevaccineerden 0,266% positief getest heeft en van de groep niet gevaccineerden 1,074%. Als niet gevaccineerde heb je dus vier keer zoveel kans om positief te testen als je andere factoren (percentage dat wel en niet test per groep om maar wat te noemen) buiten beschouwing laat. Dus ja, vaccineren helpt.

Mensen zien het percentage of het hogere aantal positieve tests, maar vergeten dat de groep gevaccineerden ook een veelvoud van de niet gevaccineerden is.


Edit: En zou iedereen gevaccineerd zijn (utopie en onmogelijk, ik weet het, maar stel), dan zouden van de groep die nu niet gevaccineerd is 'maar' 7.669 mensen positief getest zijn de afgelopen twee weken, voor een totaal van 38.621.


Laatst bijgewerkt door Exitium op 26-10-21 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:24 



 
Profiel   

Exitium schreef
Als je het doorrekent:

Het gaat over de afgelopen weken. laten we voor het gemak de afgelopen twee weken nemen, daarin zijn er 64.484 positieve testen afgenomen.

Gevaccineerd (48%): 30952
Niet gevaccineerd (52%): 33532

Iedereen vanaf 12 jaar oud kan zich laten vaccineren, dat zijn zo'n 15,5 miljoen mensen. 81,4% van die mensen is volledig gevaccineerd. (84,9% heeft één prik gehad)

Gevaccineerd (81,4%): 12.617.000
Niet gevaccineerd (18,6%): 2.883.000

Dat houdt in dat van de groep gevaccineerden 0,266% positief getest heeft en van de groep niet gevaccineerden 1,074%. Als niet gevaccineerde heb je dus vier keer zoveel kans om positief te testen als je andere factoren (percentage dat wel en niet test per groep om maar wat te noemen) buiten beschouwing laat. Dus ja, vaccineren helpt.

Mensen zien het percentage of het hogere aantal positieve tests, maar vergeten dat de groep gevaccineerden ook een veelvoud van de niet gevaccineerden is.


En dan heb je niet eens de testbereidheid meegenomen.
Stel je rekent die percentages ook door:

Gevaccineerd (48%): 30.952
Niet gevaccineerd (52%): 33.532

--> 30.952 is 51% van het totaal aantal wat positief getest zou zijn binnen gevaccineerden. Dan is 100% dus 60.690 personen: 0,48% van het totale aantal gevaccineerden met klachten is dan positief getest.

--> 33.532 is 19% van het totaal aantal wat positief getest zou zijn binnen ongevaccineerden. Dan is 100% dus 176.484 personen: 6,12% van het totale aantal ongevaccineerden met klachten is dan positief getest.

Dan zou je als ongevaccineerde 12,75 keer zoveel kans hebt om positief te testen ten opzichte van gevaccineerden.

Ik weet natuurlijk niet zeker of dezelfde verhoudingen van positieve geteste mensen zich zo laten doorvertalen naar de totale populaties, maar het is wel een interessante vergelijking.

Mochten mijn math-skillz niet kloppen, voel je vrij het te verbeteren :))


Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 26-10-21 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:41 



 
Profiel   

Niemand kan weten hoeveel mensen zich niet laten testen. Gevaccineerd of niet.
Dus ik vind dat erbij halen gewoon dom.
Het ligt er maar net aan waar je het vraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:47 



 
Profiel   

Daarom heb ik dat soort zaken bewust niet meegenomen, vond het feit dat een groep die een vijfde van het totaal is maar meer besmettingen registreert dan de andere 4/5e al genoeg zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:50 



 
Profiel   

Needje schreef
Niemand kan weten hoeveel mensen zich niet laten testen. Gevaccineerd of niet.
Dus ik vind dat erbij halen gewoon dom.
Het ligt er maar net aan waar je het vraagt.


Waarom? Als dat gebruikte onderzoek voor die testbereidheid representatief is voor de twee groepen / Nederlandse samenleving, dan kan je toch een aardige inschatting maken.

Exitium schreef
Daarom heb ik dat soort zaken bewust niet meegenomen, vond het feit dat een groep die een vijfde van het totaal is maar meer besmettingen registreert dan de andere 4/5e al genoeg zeggen

Nou ja, als het een representatief onderzoek is kan je het meenemen. De vraag is alleen of de verhouding positieve test / negatieve test hetzelfde is bij dat (theoretische) totale aantal (stel iedereen laat zich bij klachten testen) of niet.

Ik kan me zo voorstellen dat men zich alleen bij heftige klachten laat testen (heftiger dan een regulier verkoudheidje), dus dan zou de verhouding al mogelijk anders liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:51 



 
Profiel   

En ondertussen komt hier binnen dat vanaf 15 november mensen die Janssen hebben gehad een tweede vaccinatie met Pfizer of Moderna krijgen. Ze pakken lekker door hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:47 



 
Profiel   

Jammer dat ze dat hier niet doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:49 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
En ondertussen komt hier binnen dat vanaf 15 november mensen die Janssen hebben gehad een tweede vaccinatie met Pfizer of Moderna krijgen. Ze pakken lekker door hier.

Ik weet niet of ik echt een cocktail aan vaccins wil tbh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:15 



 
Profiel   

Cocktail lijkt mij ook niet fijn als ik dat zou moeten.

Ik krijg al een heel nerveus gevoel als ik een derde moet :+ ik heb zo'n hekel aan prikken en mijn hoofd denkt paniek. Ik wacht het mooi nog even af allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:30 



 
Profiel   

Ik heb in mei janssen gehad en zou graag nu een ander willen.
Zeker nu ik vw-werk doe bij een revalidatie centrum en ik minder kans wil hebben om mensen toch per ongeluk aan te steken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:38 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Lijkt me idd geen pretje sureido :n

Ik was laatst in Leeuwarden en zag een jongen uitgekafferd worden door een oudere dame omdat hij als beveiliger bij een testhok stond voor polsbandjes.. Ging ze aan hem even laten weten wat ze van de QR code vond.. Jeeezz, die jongen deed gewoon zijn werk :')

Hij wordt er dan in ieder geval nog voor betaald...
Tja, en dat is dus de reden waarom we op mijn vrijwilligerswerk de regels maar zo ruim mogelijk uitleggen dat we niet verplicht (kunnen) worden om QR-codes te gaan controleren. Ik vind dat namelijk echt ondoenlijk om dat van vrijwilligers te vragen... we moeten blij zijn dat we nog vrijwilligers kunnen vinden (veel afvallers na corona) en om ze dan ook nog eens uit te laten kafferen... nou nee dank je :n
Dan neem ik als (vrijwillig) voorzitter van de stichting liever het risico op een preek of boetevan een eventuele handhaver.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 321 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen