Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 322 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #7

 
Profiel   

bigone schreef
Ik vermoed dat ze het thuiswerken gaan inzetten.


Dat hoop ik dus niet. Daar wordt zo makkelijk over gedaan, terwijl het echt niet voor iedereen goed/fijn is.

Wat mij betreft de 2G regel of iets soortgelijks.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:02 



 
Profiel   

sureido schreef
MoniqueT schreef
En ondertussen komt hier binnen dat vanaf 15 november mensen die Janssen hebben gehad een tweede vaccinatie met Pfizer of Moderna krijgen. Ze pakken lekker door hier.

Ik weet niet of ik echt een cocktail aan vaccins wil tbh.



Geen cocktail. Een links, een rechts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:31 



 
Profiel   

In Nederland wordt Astra ook al gecombineerd met Pfizer, en de 3e vaccinatie is ook altijd Pfizer. Dus ook wanneer de eerste 2 Moderna of Astra waren. Mensen vinden dat soms ook een beetje spannend, maar het is fijn dat het kan en goed gaat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:33 



 
Profiel   

Spanje pakt goed door ja, top. Van oudsher ook een hoge vaccinatiebereidheid, ook pre corona al inzake andere vaccinaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:39 



 
Profiel   

Dat maakt toch niet uit, het vaccin was toch met ca een week of 4 uit je lichaam? Of heb ik dat fout begrepen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:39 



 
Profiel   

Tiggs schreef
bigone schreef
Ik vermoed dat ze het thuiswerken gaan inzetten.


Dat hoop ik dus niet. Daar wordt zo makkelijk over gedaan, terwijl het echt niet voor iedereen goed/fijn is.

Wat mij betreft de 2G regel of iets soortgelijks.


Wat is 2G? Gevaccineerd of getest? Of Gevaccineerd en getest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:54 



 
Profiel   

Vayo schreef
Wat is 2G? Gevaccineerd of getest? Of Gevaccineerd en getest?

Gevaccineerd en genezen meende ik. Dus vaccinatie of herstelbewijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:58 



 
Profiel   

Vayo schreef
Wat is 2G? Gevaccineerd of getest? Of Gevaccineerd en getest?


Gevaccineerd of Genezen.
Getest is dan niet meer voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:58 



 
Profiel   

Ahhh bedankt voor de duidelijkheid, ik twijfelde. Ik ben dan ook voor het invoeren van die 2G methode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:00 



 
Profiel   

Vayo schreef
Ahhh bedankt voor de duidelijkheid, ik twijfelde. Ik ben dan ook voor het invoeren van die 2G methode.

Je vindt gevaccineerd of genezen veiliger dan getest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:20 



 
Profiel   

996981 schreef
Vayo schreef
Ahhh bedankt voor de duidelijkheid, ik twijfelde. Ik ben dan ook voor het invoeren van die 2G methode.

Je vindt gevaccineerd of genezen veiliger dan getest?


Vayo’s mening ligt in lijn met de uitingen van het OMT ;)

Citaat
Nu kan iedereen overal naar binnen met een negatieve testuitslag, na genezing of met volledige vaccinatie. Maar virologisch is het veiliger om alleen genezen of gevaccineerde personen toe te laten in bijvoorbeeld de horeca of theaters, stelden experts van het OMT vorige maand.

https://www.parool.nl/nederland/kabinet ... ~b030561c/

Citaat
de virologen van het OMT stellen dat iemand die niet immuun is na vaccinatie of infectie ook na een negatieve test nog altijd ‘twee keer zo groot’ is dat hij het virus draagt.

https://www.ad.nl/politiek/alleen-naar- ... ~a83de182/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:32 



 
Profiel   

Bij Jinek is Kuipers er weer en Raisa Blommestijn.
Ik vind het zo'n afgang dat je als arts in discussie moet gaan met een leek op het gebied van gezondheidszorg.
Kuipers zit zich vreselijk te ergeren. Raisa blaat maar door.
Derk Sauer (journalist en uitgever) vertelde dat mensen in Rusland boven de 60 vanaf volgende week hun huis niet meer mogen verlaten. Daar hadden ze de zorg dus heel erg opgeschaald en weinig vaccinaties (36%)
Nu wordt Rusland dus overspoeld met ernstig zieke patiënten.

In Engeland lopen de besmettingen ook heel erg op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:49 



 
Profiel   

Raisa is een FvD uithangbord. Denkt er verstand van te hebben maar gooit gewoon op zo’n manier allang weerlegde zaken erin zodat het lijkt alsof ze zo kundig is. Kuipers zat met zijn hoofd naar beneden te lachen op een manier van, wat moet ik er mee. Hij bleef trouwens heel goed uitleggen en liet zich niet van de wijs brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:54 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
996981 schreef

Je vindt gevaccineerd of genezen veiliger dan getest?


Vayo’s mening ligt in lijn met de uitingen van het OMT ;)

Citaat
Nu kan iedereen overal naar binnen met een negatieve testuitslag, na genezing of met volledige vaccinatie. Maar virologisch is het veiliger om alleen genezen of gevaccineerde personen toe te laten in bijvoorbeeld de horeca of theaters, stelden experts van het OMT vorige maand.

https://www.parool.nl/nederland/kabinet ... ~b030561c/

Citaat
de virologen van het OMT stellen dat iemand die niet immuun is na vaccinatie of infectie ook na een negatieve test nog altijd ‘twee keer zo groot’ is dat hij het virus draagt.

https://www.ad.nl/politiek/alleen-naar- ... ~a83de182/

Waarom voel jij de behoefte voor anderen te antwoorden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:13 



 
Profiel   

996981 schreef
IMANDRA schreef

Vayo’s mening ligt in lijn met de uitingen van het OMT ;)


Nu kan iedereen overal naar binnen met een negatieve testuitslag, na genezing of met volledige vaccinatie. Maar virologisch is het veiliger om alleen genezen of gevaccineerde personen toe te laten in bijvoorbeeld de horeca of theaters, stelden experts van het OMT vorige maand
https://www.parool.nl/nederland/kabinet ... ~b030561c/

de virologen van het OMT stellen dat iemand die niet immuun is na vaccinatie of infectie ook na een negatieve test nog altijd ‘twee keer zo groot’ is dat hij het virus draagt.

https://www.ad.nl/politiek/alleen-naar- ... ~a83de182/

Waarom voel jij de behoefte voor anderen te antwoorden?


Waar antwoord ik voor Vayo?

Ik deel alleen, naar aanleiding van jouw opmerking die lijkt te impliceren dat jij van mening bent dat het tegenovergestelde waar is, de visie daarop van een groep experts; het OMT.

Maar reageer vooral niet op de inhoud hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:30 



 
Profiel   

Ik hoop dat de mensen goed naar Kuipers hebben geluisterd, van hem hoeft niemand gedwongen worden te vaccineren, echter, aangezien het virus zo besmettelijk is en de verwachting is dat iedereen het krijgt moet die periode zo lang mogelijk uitgesmeerd worden. Want dan kunnen de ziekenhuis opnames , vele duizenden, gespreid worden.
Nu gaat het veel te snel naar boven.
Dus zitten we straks gewoon nog een half jaar met maatregelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:31 



 
Profiel   

Ik heb altijd het idee bij Gommers en Kuipers dat die niet aan hun werk toekomen, ze zitten in elk programma wat er maar te vinden is… Ze zijn niet van de buis af te krijgen.

Als we dan midden in zo’n verschrikkelijke crisis zitten zou ik denken van ga eens aan het werk ipv al die interviews geven.

Je kan de tv niet aanzetten of het gaat in het programma over Corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:34 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik hoop dat de mensen goed naar Kuipers hebben geluisterd, van hem hoeft niemand gedwongen worden te vaccineren, echter, aangezien het virus zo besmettelijk is en de verwachting is dat iedereen het krijgt moet die periode zo lang mogelijk uitgesmeerd worden. Want dan kunnen de ziekenhuis opnames , vele duizenden, gespreid worden.
Nu gaat het veel te snel naar boven.
Dus zitten we straks gewoon nog een half jaar met maatregelen.


Zodra iedereen gevaccineerd is dan begint het hele circus weer overnieuw. Dan zijn de eerst geprikte mensen al aan een nieuw vaccin toe.

Waar dit moet eindigen weet ik niet maar het is allemaal maar zorgelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:36 



 
Profiel   

996981 schreef
Vayo schreef
Ahhh bedankt voor de duidelijkheid, ik twijfelde. Ik ben dan ook voor het invoeren van die 2G methode.

Je vindt gevaccineerd of genezen veiliger dan getest?


Ja, klopt helemaal! Als je gevaccineerd bent of onlangs genezen (en dan juich ik daarna minimaal 1 vaccinatie toe) ben je goed beschermd tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname.
De kans dat je dan corona oploopt is kleiner en ook de kans dat je een ander besmet is kleiner. Je kunt dan dus met een gerust hart ergens heen. Mocht je onverhoopt toch besmet raken, dan ben je gelukkig beschermd tegen ernstig ziek worden en je bent ook nog eens veel minder lang besmettelijk dan een niet gevaccineerd persoon. Met een vaccinatie heb je je verantwoording genomen en dan kun je niet verwachten dat gevaccineerden zich ook nog eens laten testen om ongevaccineerden te beschermen terwijl de ongevaccineerden hier zelf geen verantwoording voor nemen :+

Als je niet gevaccineerd bent dan loop je gewoon een veel groter risico op besmet raken, ernstig ziek raken, ziekenhuisopname en overlijden dan een gevaccineerd iemand. De cijfers lopen op en de zorg loopt over, dus dan vind ik het inderdaad niet veilig als jij onbeschermd met veel mensen in contact komt en hierdoor het risico vergroot om besmet te raken. Daarnaast kun je het ene moment negatief testen en 10 uur later toch positief blijken en makkelijk andere besmetten.

Met de huidige cijfers is het dan verstandiger om gewoon thuis te blijven als je je niet wilt laten vaccineren. Ter bescherming van jezelf, maar ook van anderen. We kunnen het ons niet permitteren dat de IC helemaal vol komt te liggen met corona patiënten. En het zal je vast niet ontgaan zijn dat verreweg het grootste deel IC patiënten ongevaccineerd is!?
Daarmee ben je namelijk nog steeds een risico voor de gevaccineerden. Niet omdat zij een bed nodig zullen hebben vanwege corona, maar omdat zij ook nog door andere oorzaken in het ziekenhuis of op de IC kunnen belanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:42 



 
Profiel   

robert45 schreef
Ik heb altijd het idee bij Gommers en Kuipers dat die niet aan hun werk toekomen, ze zitten in elk programma wat er maar te vinden is… Ze zijn niet van de buis af te krijgen.

Als we dan midden in zo’n verschrikkelijke crisis zitten zou ik denken van ga eens aan het werk ipv al die interviews geven.

Je kan de tv niet aanzetten of het gaat in het programma over Corona.

Serieus? Ik heb er eerder respect voor dat ze al twee jaar de moeite nemen zoveel toe te blijven lichten. Geloof niet dat je jaloers hoeft te zijn op de uren die die twee maken, zeker niet gelet op de troep die ze over zich heen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:49 



 
Profiel   

robert45 schreef
Ik heb altijd het idee bij Gommers en Kuipers dat die niet aan hun werk toekomen, ze zitten in elk programma wat er maar te vinden is… Ze zijn niet van de buis af te krijgen.

Als we dan midden in zo’n verschrikkelijke crisis zitten zou ik denken van ga eens aan het werk ipv al die interviews geven.

Je kan de tv niet aanzetten of het gaat in het programma over Corona.


Jij denkt daadwerkelijk dat ze daar voor hun plezier zitten? Voor de lol al die bedreigingen en scheldpartijen naar hun kop gegooid krijgen? Voor de lol door mensen zonder enige kennis door het slijk gehaald worden?

Zij zitten daar omdat ze zich zorgen maken over de situatie. Over de zorg. Omdat ze erkennen dat ze veel, al dan niet meer positiefs kunnen betekenen door júist de media in te stappen en hun expertise de delen. Door uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit, tussen alle schreeuwerds en hun nonsens. Of moet de media alleen maar gevuld worden met schreeuwlelijkerds met (bewust dan wel onbewust) foutieve informatie zoals Baudet en Engel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:53 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik hoop dat de mensen goed naar Kuipers hebben geluisterd, van hem hoeft niemand gedwongen worden te vaccineren, echter, aangezien het virus zo besmettelijk is en de verwachting is dat iedereen het krijgt moet die periode zo lang mogelijk uitgesmeerd worden. Want dan kunnen de ziekenhuis opnames , vele duizenden, gespreid worden.
Nu gaat het veel te snel naar boven.
Dus zitten we straks gewoon nog een half jaar met maatregelen.


Tja en toch vind ik dit een vorm van ´waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan!?´. Ik snap wat hij zegt, maar dit gaat inhouden dat iedereen alles op alles moet zetten om niet gevaccineerden zoveel mogelijk uitgespreid corona te laten doormaken.
Dit vergt veel van gevaccineerden én je zit met de wetenschap dat gewoon een heel deel van die niet gevaccineerden in het ziekenhuis of zelfs op de IC terecht komt.

Met twee simpele vaccinaties ben je gewoon goed beschermd en is de kans op ernstig ziek worden en ziekenhuisopname echt zoveel kleiner. Tevens draag je effectief bij aan het eronder krijgen van corona. Het kan zo makkelijk zijn. Nu worden gevaccineerden straks, ondanks dat zij beschermd zijn, gedwongen tot inderdaad misschien wel weer een half jaar met maatregelen.
Van mij mag er echt een vaccinatieplicht komen ten behoeve van de bescherming van de volksgezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:59 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik hoop dat de mensen goed naar Kuipers hebben geluisterd, van hem hoeft niemand gedwongen worden te vaccineren, echter, aangezien het virus zo besmettelijk is en de verwachting is dat iedereen het krijgt moet die periode zo lang mogelijk uitgesmeerd worden. Want dan kunnen de ziekenhuis opnames , vele duizenden, gespreid worden.
Nu gaat het veel te snel naar boven.
Dus zitten we straks gewoon nog een half jaar met maatregelen.



Vooral het feit hoeveel kankerbehandelingen er moeten worden uigesteld, als de opnames nog verder stijgen.
Maar ook de verhalen over Rusland en nu GB zijn echt zorgwekkend.
Daar had Raisa geen antwoord op, die kon alleen maar ratelen over het uitsluiten van ongevaccineerden. Gijs Rademakers reageerde goed: wat dan met het uitsluiten van ernstige zieken, zoals kankerpatienten, die geen behandeling kunnen krijgen.
Ik krijg echt steeds minder begrip voor de tegenstanders van het vaccineren.
Haal dat prikkie, kunnen we een beetje normaal de winter door.

@Robert,
Kuipers zit daar 's avonds om 22 uur, dus na werktijd. De meeste mensen gaan dan naar bed.
Ik geloof dat de man, 60-80 uur per week soms werkt.
Die zit niet op Bokt zijn tijd te verdoen.
Die probeert mensen wat uit te leggen.
Alleen het gros van de tegenstanders, luistert niet naar experts, maar doen zelf onderzoek op FB, Telegram of Twitter. En denken het dan nog beter te weten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 00:00 



 
Profiel   

Electra, Vayo, helemaal eens. Raisa is een pion van FvD dus die blast ook gewoon wat artikelen na zonder het totale plaatje te geven, ze zat er op minstens 3 punten totaal naast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:49 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Bij Jinek is Kuipers er weer en Raisa Blommestijn.
Ik vind het zo'n afgang dat je als arts in discussie moet gaan met een leek op het gebied van gezondheidszorg.
Kuipers zit zich vreselijk te ergeren. Raisa blaat maar door.
Derk Sauer (journalist en uitgever) vertelde dat mensen in Rusland boven de 60 vanaf volgende week hun huis niet meer mogen verlaten. Daar hadden ze de zorg dus heel erg opgeschaald en weinig vaccinaties (36%)
Nu wordt Rusland dus overspoeld met ernstig zieke patiënten.

In Engeland lopen de besmettingen ook heel erg op.


Is Raisa die blonde jonge dame met gewauwel dat niet gevaccineerden gediscrimineerd worden? Ik ergerde me ook kapot aan haar onzin verhaal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 322 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen