Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 106 [ 2642 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 106  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

 
Profiel   

Ik weet niet of mensen met diabetus (?) menen dat hun medicijnen vergif bevat?
Ik denk dat mensen die roken ergens wel weten dat sigaretten giftig zijn

Er zijn anti vaxxers die menen dat het vaccin vergif bevat, en daarom nemen ze het niet (of op zn minst gevaarlijk is). Als je die dan moet gaan behandelen, en wellicht nog een grote bek op de koop toe krijgt, dan zou ik ook denken 'doe mij maar een bureau baan'...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:21 



 
Profiel   

Oh, er zijn meer dan genoeg oncologen die écht niet gelukkig worden van de zoveelste roker die onder hun handen doodgaat. En kinderartsen die mazelen- en poliopatientjes op hun afdeling hebben idem.

Dus ja, in de zorg wordt echt wel eens gezucht over ernstig zieken die die ziekte hadden kunnen voorkomen. Dat is niet alleen voorbehouden aan Covid-patienten/-behandelaars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:21 



 
Profiel   

Ja als je het zo stelt, ik kan me dat wel voorstellen...
Maar goed, dat hebben ze dan met enige regelmaat, want drank, auto's, extreme sporten..

Ik denk ook, maar dat weet ik niet zeker, dat werken in ziekenhuis (of als hulpverlener) sowieso minder aantrekkelijk is, gezien wat ze zich allemaal moeten laten toewensen (en in het ergste geval, aangevallen worden terwijl ze hun werk doen). Ik vraag me af of daar uberhaupt een salaris tegenop kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:26 



 
Profiel   

Medicatie die de gang naar de IC terug brengt maar helaas werd daar niet op verdient door de grote pharmaceuten en mag deze niet uitgeschreven worden.
Als het echt om een pandemie gaat en over de wereld volksgezondheid dan moest iedere regering hier voorstander van zijn en ons niet blind staren op alleen vaccins.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:30 



 
Profiel   

Ja, je moet een dikke huid hebben en alle ellende heel goed op je werk kunnen laten zodat je er thuis niet meer over loopt de malen. En dat lukt echt niet iedereen, en nu met Covid is er een ontzettende uitstroom gaande van mensen die de sh!t niet meer aan kunnen zien. Ik snap dat ook volkomen.

Bij veel andere ziektes (mogelijk) hadden kunnen voorkomen heb je als tegenhanger gewoon ook (veel) patienten die echt gewoon pech hebben gehad. Dat houdt mensen nog gemotiveerd, lijkt me. In het geval van Covid is die balans op dit moment wel heel erg naar "dit had met een redelijke waarschijnlijkheid voorkomen kunnen worden" omgeslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:31 



 
Profiel   

boyca schreef
Medicatie die de gang naar de IC terug brengt maar helaas werd daar niet op verdient door de grote pharmaceuten en mag deze niet uitgeschreven worden.
Als het echt om een pandemie gaat en over de wereld volksgezondheid dan moest iedere regering hier voorstander van zijn en ons niet blind staren op alleen vaccins.



Ach wat een onzin weer. Medicatie moet bewezen werken en officieel goedgekeurd worden. Dan mag er net zoveel worden voorgeschreven als nodig is.
Als farmaceuten een potentieel werkzame stof niet willen verder ontwikkelen komt dat 99 van de 100 keer omdat het pre-klinische werk onvoldoende werkzaamheid (of veel te veel onveiligheid, aka bijwerkingen) laat zien.

Zéker in het geval van Covid wil íedere grote farmaceut héél graag een werkend middel tegen Covid. Als ze ergens op kunnen binnenlopen is het wel een geneesmiddel tegen een ziekte met 8 miljard potentiele klanten.


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 27-10-21 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:33 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Als je als zorgpersoneel zo zou denken, zouden ze dat dan ook bij al die mensen die kanker krijgen door roken denken? Alle mensen met obesitas ziekten, diabetus etc. wat ook allemaal voorkomen had kunnen worden door een gezonde levensstijl?

De lonen in de zorg moeten omhoog en de problemen preventief opgelost worden, dit is inderdaad gewoon al heel lang aan de gang en NL krijgt steeds meer mensen maar de zorg capaciteit is niet mee gegroeid.


Nja, ik werk in de longrevalidatie en zucht wel eens als ik iemand moet leren omgaan met benauwdheid als iemand pertinent door wil blijven roken. Omdat ik weet dat het voor diegene zelf zoveel makkelijker zou zijn als ie stopt.
Maar ja, eigen keus.

Net als die vaccinatie. Je mag daar als zorgverlener best wat van vinden. Maar ik behandel er iemand niet anders om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:34 



 
Profiel   

Precies, en zo hoor je er ook in te staan denk ik anders heb je sowieso geen leven meer als zorgverlener.

Ibbel, dat is niet helemaal waar..op werkzame medicatie waar geen patent meer op zit kan niet verdiend worden. Heb echt al een heleboel ervaringsverhalen gelezen van mensen die met zo'n alternatief middel zo van hun corona klachten af waren. En dat waren niet alleen ongevaccineerden of wappies oid. Maar dit soort medicatie zijn dus niet aantrekkelijk voor de big pharma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:42 



 
Profiel   

boyca schreef
Medicatie die de gang naar de IC terug brengt maar helaas werd daar niet op verdient door de grote pharmaceuten en mag deze niet uitgeschreven worden.
Als het echt om een pandemie gaat en over de wereld volksgezondheid dan moest iedere regering hier voorstander van zijn en ons niet blind staren op alleen vaccins.

Net als ivermectine zeker, denken mensen nu echt dat middelen die zouden kunnen helpen zonder pardon aan de kant geschoven worden? Nee dat wordt uitgezocht , gecontroleerd, toegepast in betrouwbare settings en daar is tot nu toe de conclusie uit gekomen dat het niet helpt of het testtraject is absoluut onvoldoende geweest.
Zo apart, vaccins niet betrouwbaar maar een paardenmiddel geeft je het eeuwige leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:43 



 
Profiel   

Dat je verhalen hoort betekent niet dat het medicijn werkt.
Het is bewezen niet werkzaam dus wordt het niet voorgeschreven.
Dat is wat anders dan dat mensen opknappen als ze het genomen hebben.
Daarnaast is het medicijn (als het over dezelfde gaat) niet bepaald zonder risico’s. De bijwerkingen zijn ernstiger en risicovoller dan bij het vaccin. Ik begrijp daarom niet dat antivaxxers wel graag aan die medicatie willen beginnen. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:45 



 
Profiel   

Hoe komen ze dan van hun klachten af als het medicijn niet werkt?

Het is niet bewezen, dat is wat anders..omdat er financieel niets uit te halen valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:47 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Precies, en zo hoor je er ook in te staan denk ik anders heb je sowieso geen leven meer als zorgverlener.

Ibbel, dat is niet helemaal waar..op werkzame medicatie waar geen patent meer op zit kan niet verdiend worden. Heb echt al een heleboel ervaringsverhalen gelezen van mensen die met zo'n alternatief middel zo van hun corona klachten af waren. En dat waren niet alleen ongevaccineerden of wappies oid. Maar dit soort medicatie zijn dus niet aantrekkelijk voor de big pharma.

Dit zijn de verhalen die je heel veel leest, in Amerika werden huisartsen overspoeld met mensen die dachten dat ze ineens een heftige worm infectie hadden.
Bleek de beschermlaag van hun darmen te zijn die vernield werd door op eigen initiatief hoge doseringen Ivermectine te slikken.
Wanneer ik hoofdpijn heb kan ik water drinken en even rustig aan doen , of ik neem een pijnstiller.
Heb ik Corona kan dat ook vanzelf binnen een paar dagen overgaan, slik ik in die dagen ivermectine, zink, vit c en gaat het binnen een paar dagen over dan kan ik dat op al die zooi gooien want ik weet niet hoe het anders uitgepakt had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:48 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ibbel, dat is niet helemaal waar..op werkzame medicatie waar geen patent meer op zit kan niet verdiend worden. Heb echt al een heleboel ervaringsverhalen gelezen van mensen die met zo'n alternatief middel zo van hun corona klachten af waren. En dat waren niet alleen ongevaccineerden of wappies oid. Maar dit soort medicatie zijn dus niet aantrekkelijk voor de big pharma.


Ook nonsense, medicijnen die uit patent zijn kosten nog steeds geld, en daar wordt ook op verdiend, alweer, zéker in een markt van 8 miljard.
Maar het is nog veel lucratiever voor 'big farma', middelen die uit patent zijn, als die werkzaam zouden blijken, kunnen opnieuw onder patent voor die nieuwe indicatie worden geregistreerd.

Het is alleen gewoon verboden (in ieder geval in NL) om onbewezen middelen off label voor te schrijven. En met reden. Onwerkzame middelen zijn gevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:49 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hoe komen ze dan van hun klachten af als het medicijn niet werkt?

Het is niet bewezen, dat is wat anders..omdat er financieel niets uit te halen valt.


Zijn meerdere mogelijkheden. Natuurlijk verloop, geloof in het medicijn (placebo effect dus) etc.

Er is iig bewezen dat het medicijn geen toegevoegde waarde is bij de genezing van corona.

Als het echt zou werken zou dat veel meer opleveren voor BP, het is niet waar dat ze er dan niks aan verdienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:58 



 
Profiel   

bigone schreef
Net als ivermectine zeker


Op z'n minst krijgen we in ieder geval voorlopig geen wormenplaag. ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:36 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik doe deze gewoon nog een keer.. wat doe je nú dan?


Roeien met de riemen die je hebt.

Het probleem is niet Covid19.
Dat los je niet op met vaccin verplichten. Dat is alleen maar een bonus voor de industrie.
Een beetje griepepidemie is bewezen óók al gelijk overbelasting. Griepprik ook maar verplichten dan?!

Ga met zijn allen gezonder leven.
Nee? Teveel moeite?
Prima, maar leg míj dan jullie angsten niet op; beperk míj niet in mij rechten; blijf zélf maar thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:26 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Cer schreef
Ik doe deze gewoon nog een keer.. wat doe je nú dan?


Roeien met de riemen die je hebt.

Het probleem is niet Covid19.
Dat los je niet op met vaccin verplichten. Dat is alleen maar een bonus voor de industrie.
Een beetje griepepidemie is bewezen óók al gelijk overbelasting. Griepprik ook maar verplichten dan?!

Ga met zijn allen gezonder leven.
Nee? Teveel moeite?
Prima, maar leg míj dan jullie angsten niet op; beperk míj niet in mij rechten; blijf zélf maar thuis.


Je geeft geen antwoord op de vraag.

Nu is de druk op de zorg vanwege ongevaccineerde covid-patienten een probleem. Helemaal eens dat we met z'n allen gezonder moeten gaan leven, maar dat is een langetermijnoplossing.

Hoe los je dat op zonder vaccin?
En reageer niet met 'natuurlijke immuniteit' tenzij je ook bronnen hebt om die bewering te staven. En bovendien zorgt dat de druk die we nu ervaren niet op.

En de overbelasting door covid is wel wat anders dan de overbelasting door de griepepidemie... Dat laatste is maar tijdelijk, covid duurt nu al veel langer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:33 



 

Gut, nog steeds die vergelijking met de griep? Zijn er voor de griep ooit maatregelen geweest? En ondanks alle coronamaatregelen was de zorg veel zwaarder belast dan bij een zwaar griepseizoen, dus die vergelijking gaat echt nergens over :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:36 



 
Profiel   

7300 besmettingen, 107 opnames , 17?doden. En het wonder van Urk, natuurlijke immuniteit is uitgewerkt. 25 besmettingen vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:39 



 
Profiel   

Weer 5 ziekenhuisopnames in Urk afgelopen week. De week ervoor 2. En dat op een zeer jonge populatie van 21.000, dus 1 op de 3000 is de afgelopen 2 weken vanwege covid in het ziekenhuis opgenomen.

Voor de duidelijkheid. We hebben in Nederland 17.5 miljoen mensen, dat zou betekenen dat we de afgelopen 2 weken 5850 ziekenhuisopnames zouden hebben gehad. We hebben er zo'n 1050-1100 gehad. Ondanks Urk's natuurlijke bescherming door geen afstand houden (en daardoor al een hogere ziekenhuisopname gehad dan de rest van Nederland) en zeer jonge bevolking, zouden we dus dus 5x zoveel ziekenhuisopnames in Nederland hebben gehad als het vergelijkbaar ging als in Urk dan dat we nu hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:51 



 
Profiel   

Ze bewijzen zo indirect iets wat ze niet willen, namelijk dat vaccineren beter is .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:53 



 
Profiel   

Ok, de pro-vaxers zijn het nergens anders mee eens, dat wás al helder :=

Elk ander argument is als een steen in drijfzand gooien. Die argumenten zíjn er echter wel :)*

Ik stel voor dat ´jullie´ Den Haag vragen om NL af te sluiten van de wereld buiten de EU vanwege het potentiële gevaar voor overbelasting van de gezondheidszorg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:55 



 
Profiel   

Ik stel voor dat je nog een coronabiertje pakt, je klap stoeltje op de berg zet en op tinder zoekt naar een positieve date.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:01 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik stel voor dat je nog een coronabiertje pakt, je klapstoeltje op de berg zet en op tinder zoekt naar een positieve date.


_O- Wijs advies. En genieten zonder angst, want dat kunnen die pro-vaxxers niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:05 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Ok, de pro-vaxers zijn het nergens anders mee eens, dat wás al helder :=

Elk ander argument is als een steen in drijfzand gooien. Die argumenten zíjn er echter wel :)*

Ik stel voor dat ´jullie´ Den Haag vragen om NL af te sluiten van de wereld buiten de EU vanwege het potentiële gevaar voor overbelasting van de gezondheidszorg.


Je kan natuurlijk ook gewoon ingaan op de argumenten in plaats met vage beeldspraak of stropopredeneringen te komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 106 [ 2642 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 106  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen