Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 327 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #7

 
Profiel   

996981 schreef
Net als stellen dat het aan de ongevaccineerde ligt dat we nog niet uit de oliebol zijn. Ook daar zijn veel meer factoren van invloed


Mwoah, 4 vd 5 ongevaccineerd op de IC, lijkt me een vrij duidelijk beeld geven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:11 



 
Profiel   

Wat betreft het aantal ligdagen op de IC kwam ik op de site van NICE deze staafdiagram tegen.

[ img ]

De gemiddelde ligduur ging in de tweede golf van 18,7 naar 14,7 dagen. Het overgrote deel ligt een stuk korter. Als er echter een handjevol is dat 60+ dagen ligt gaat het gemiddelde natuurlijk snel omhoog...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:14 



 
Profiel   

Relaxed schreef
996981 schreef
Net als stellen dat het aan de ongevaccineerde ligt dat we nog niet uit de oliebol zijn. Ook daar zijn veel meer factoren van invloed


Mwoah, 4 vd 5 ongevaccineerd op de IC, lijkt me een vrij duidelijk beeld geven.

Wat weten we over de verdere gezondheid van die mensen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:15 



 
Profiel   

in zoverre denk ik dat we weten dat als ze een vaccin hadden genomen, dat er dan een stuk minder gelegen hadden..
maar dat denk ik, dat hoeft niet zo te zijn .. maar ik denk van wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:16 



 
Profiel   

996981 schreef
Relaxed schreef

Mwoah, 4 vd 5 ongevaccineerd op de IC, lijkt me een vrij duidelijk beeld geven.

Wat weten we over de verdere gezondheid van die mensen?


Net zo weinig als van de groep gevaccineerde mensen.. Dus wat wil je hiermee zeggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:17 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Net zo weinig als van de groep gevaccineerde mensen.. Dus wat wil je hiermee zeggen?


Dat het te kort door de bocht is te stellen dat die mensen daar enkel liggen omdat ze geen vaccin hebben gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:18 



 
Profiel   

Cer schreef
in zoverre denk ik dat we weten dat als ze een vaccin hadden genomen, dat er dan een stuk minder gelegen hadden..
maar dat denk ik, dat hoeft niet zo te zijn .. maar ik denk van wel :)

Dat denk ik ook hoor :j Maar dat denk ik ook als iedereen zich aan de basismaatregelen blijft houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:20 



 
Profiel   

Dat is echt onzin wat je nu zegt, als je namelijk niks weet over de andere groep (de gevaccineerden) kun je dat niet zo stellen. Want eigenlijk zeg je dan dat er onder de ongevaccineerden meer ongezonde mensen zijn en dat er daardoor meer op de IC liggen.. En dat weet je dus niet, want je kent van beide groepen de achtergrond niet :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:20 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Dat is echt onzin wat je nu zegt, als je namelijk niks weet over de andere groep (de gevaccineerden) kun je dat niet zo stellen. Want eigenlijk zeg je dan dat er onder de ongevaccineerden meer ongezonde mensen zijn en dat er daardoor meer op de IC liggen.. En dat weet je dus niet, want je kent van beide groepen de achtergrond niet :n

Dat zeg ik niet :z ik zeg dat we het niet wéten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:21 



 
Profiel   

996981 schreef
Relaxed schreef
Net zo weinig als van de groep gevaccineerde mensen.. Dus wat wil je hiermee zeggen?


Dat het te kort door de bocht is te stellen dat die mensen daar enkel liggen omdat ze geen vaccin hebben gehad


Maar als de risicofactoren van beide groepen ongeveer gelijk zijn, en er tóch 4 op de 5 ongevaccineerden op de IC liggen, dan is het toch best aannemelijk om te zeggen dat de mensen op de IC daar voornamelijk liggen omdat ze geen vaccin hebben gehad?


Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 27-10-21 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:22 



 
Profiel   

Wat is er mis met gewoon de keiharde conclusie dat 4 op de 5 niet gevaccineerd zijn die de zwaarste zorg krijgen, waarvan het van die ene gevaccineerde wel bekend is dat er onderliggende problemen zijn waardoor vaccinatie een mindere werking heeft of mensen zijn die door koorts al in de problemen konden.
Je haalt er de complete gezondheidszorg bij en gezonder leven is absoluut een punt. Maar dat veranderd totaal niet aan het feit dat vaccineren helpt en voorkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:25 



 
Profiel   

996981 schreef
Relaxed schreef
Dat is echt onzin wat je nu zegt, als je namelijk niks weet over de andere groep (de gevaccineerden) kun je dat niet zo stellen. Want eigenlijk zeg je dan dat er onder de ongevaccineerden meer ongezonde mensen zijn en dat er daardoor meer op de IC liggen.. En dat weet je dus niet, want je kent van beide groepen de achtergrond niet :n

Dat zeg ik niet :z ik zeg dat we het niet wéten.


Idd en daar reageer ik op ;)

En wat Imandra zegt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:25 



 
Profiel   

Mizora schreef
De splitsing tussen gezondheid van gevaccineerden en ongevaccineerden wordt zover ik weet niet gemaakt. Wel wordt de splitsing naar leeftijd gemaakt (edit: het gaat in het plaatje om de IC-opnames van de volledige covid-19 periode):

Met comorbiliteiten tellen ze de volgende mee:
- Longproblemen(COPD/Respiratoir insufficiënt)
- Nierproblemen (Renaal falen)
- Leverproblemen(Cirrhosis)
- Hart/vaatproblemen (Cardiovasculair insufficiënt)
- Kanker (Maligniteit/Hematologisch insufficiënt)
- Immunologisch insufficiënt
- Diabetes

[ [url=m/FXpjHI.png]Afbeelding[/url] ]

De hoeveelheid zonder onderliggend lijden, de blauwe patiënten, is dus wel degelijk een grote groep.

Edit: bron is deze pdf: https://stichting-nice.nl/COVID_rapport_20211005.pdf


[ img ]

Ik quote voor het gemak Mizora's tabelletje nog even, hoewel hier niet de splitsing tussen ongevaccineerden en gevaccineerden wordt gemaakt, blijft het toch interessant om te zien.

Zelf zou ik de aanname doen dat de hoeveelheid onderliggende aandoeningen in de twee groepen (gevaccineerd en ongevaccineerd) vrijwel gelijk liggen. Als er opvallende verschillen waren, was dat wel opgenomen in zo'n rapport ga ik vanuit. Maar hey, dat is een aanname gebaseerd op gevoel dus misschien heb ik het wel mis :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:31 



 
Profiel   

Imandra, die aanname zou ik inderdaad ook doen, ik wil zelfs nog wel een stapje verder gaan. Ik denk eerder dat de ongevaccineerde groep gezonder is, zij achtten het immers niet nodig om te vaccineren (of ze laten het in de handen van god..) Mensen die wel 1 van bovengenoemde aandoeningen hebben, daarvan zou ik verwachten dat ze juist wel vaccineren :j Maar he, ook dat is een gevoel en aanname.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:45 



 
Profiel   

Precies dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:48 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Imandra, die aanname zou ik inderdaad ook doen, ik wil zelfs nog wel een stapje verder gaan. Ik denk eerder dat de ongevaccineerde groep gezonder is, zij achtten het immers niet nodig om te vaccineren (of ze laten het in de handen van god..) Mensen die wel 1 van bovengenoemde aandoeningen hebben, daarvan zou ik verwachten dat ze juist wel vaccineren :j Maar he, ook dat is een gevoel en aanname.


Ik snap je gedachtegang, maar als ik dan met mijn redenering daarnaar kijk: zou zoiets ook niet uit onderzoek naar voren komen, of als men dat verschil ziet, dat juist de aanleiding is dat te onderzoeken / mee te nemen in een onderzoek?

Als dat zo was, en die resultaten/cijfers worden gerapporteerd in de media, dan zou je denken dat dat kan helpen om twijfelaars over te halen toch te vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:49 



 
Profiel   

Ja idd Imandra, maar dan krijg je toch weer van de fanatieke antivax hoek dat ze zo'n onderzoek niet geloven..

Als ik mijn eigen omgeving kijk, de mensen die niet gevaccineerd zijn.. Ik ken 1 stel die zijn super ongezond, hun BMI is zeker 30+, zo niet hoger en de vrouw heeft ook allerlei chronische dingen (iets met schildklier en vitamines?) Maar dit zijn echte wappies, vreselijk wat die allemaal uitkramen :n
1 is gewoon jong en gezond en nog iets angstig, ik weet eigenlijk niet of zij sinds de QR alsnog is gaan vaccineren..
En ik ken er een paar die al corona hebben gehad, amper ziek zijn geweest en daarom niet willen vaccineren (moet eerlijk zeggen dat ik deze categorie het beste begrijp, daarom ben ik ook wel voorstander van een antistoffen test :j )

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:57 



 
Profiel   

Klopt, maar die fanatieke achterban ga je toch niet kunnen overtuigen met rationele argumenten. Daarom zei ik ook specifiek twijfelaars :j

Mijn schoonzusje is ook niet gevaccineerd, met name omdat haar vriend dat ook niet doet (gekke redenering imo, maargoed). Geen overgewicht, roken wel veel. Reden voor niet vaccineren is angst voor langetermijnbijwerkingen... Maar zou ze niet per se scharen onder wappies. Ik geloof dat zij, wanneer goed benaderd, nog wel open zouden staan voor argumenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:02 



 
Profiel   

Oh en ik vergat natuurlijk mijn bloedeigen zusje :') Volledig antivax en die ga je idd niet met redelijke argumenten overtuigen.. Haar laatste argument was dat door vaccinatie je borstvoeding terugloopt, niet dat een van ons überhaupt een kind aan de borst heeft of überhaupt een kind heeft, maar goed :') Ik ben wel heel benieuwd of zij corona gaan krijgen en hoe dit dan verloopt, ze hebben wel beide overgewicht, maar verder wel gezond (niet roken ed) Uiteraard wens ik het ze niet toe ofzo he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:06 



 
Profiel   

Ik ben ook nog altijd niet gevaccineerd en ik heb geen smartphone... = helemaal de klos :')
Zinloos om mij te laten testen want de papieren versie van dat coronapasje is langer onderweg dan dat de test geldig is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:12 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik ben ook nog altijd niet gevaccineerd en ik heb geen smartphone... = helemaal de klos :')
Zinloos om mij te laten testen want de papieren versie van dat coronapasje is langer onderweg dan dat de test geldig is :+

Kun je die in België niet zelf uitprinten dan? In NL log je in met je DigiD en kun je een printable versie downloaden. Wel faal als dat bij jullie niet zo is :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:46 



 
Profiel   

Dat kan hier ook wel denk ik.
Alleen... ik heb geen kaartlezer en geen printer.
Ik leef gewoon nog in de vorige eeuw :))

Gelukkig heb ik zo'n pasje niet nodig op dit moment. Maar kan mij wel voorstellen dat er nog meer mensen in de vorige eeuw blijven steken zijn. Of zou ik echt de enige zijn ? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:57 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Klopt, maar die fanatieke achterban ga je toch niet kunnen overtuigen met rationele argumenten. Daarom zei ik ook specifiek twijfelaars :j

Mijn schoonzusje is ook niet gevaccineerd, met name omdat haar vriend dat ook niet doet (gekke redenering imo, maargoed). Geen overgewicht, roken wel veel. Reden voor niet vaccineren is angst voor langetermijnbijwerkingen... Maar zou ze niet per se scharen onder wappies. Ik geloof dat zij, wanneer goed benaderd, nog wel open zouden staan voor argumenten.


Herkenbaar, vergelijkbaar met een zwager, heb hem gevraagd hoe hij denkt over de lange termijn gevolgen van veel! roken. Tijdens het beantwoorden van mijn vraag moest hij tussen door even stoppen om stevig te hoesten en lucht te happen.
Heb gesprek maar beeindigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:04 



 
Profiel   

bigone schreef
Wat is er mis met gewoon de keiharde conclusie dat 4 op de 5 niet gevaccineerd zijn die de zwaarste zorg krijgen, waarvan het van die ene gevaccineerde wel bekend is dat er onderliggende problemen zijn waardoor vaccinatie een mindere werking heeft of mensen zijn die door koorts al in de problemen konden.
Je haalt er de complete gezondheidszorg bij en gezonder leven is absoluut een punt. Maar dat veranderd totaal niet aan het feit dat vaccineren helpt en voorkomt.

Ik ontken niet dat vaccineren helpt? Zelf had ik gehoopt dat het beter zou helpen, dat nieuwe maatregelen niet nodig zouden zijn. En wellicht is dat echt de schuld van het relatief kleine groepje ongevaccineerden dat we er nog niet zijn. Ik durf niet met zekerheid te ontkennen dat het zo is, waar anderen hier wel durven beweren dat het wel zo is.

Het is vanuit de regering nogal naïef te denken dat iedereen zich laat vaccineren en/of dat het vaccin 100% werkt. Het loslaten van alle maatregelen, vlak voor het griep seizoen, terwijl inmiddels duidelijk is dat Corona ook grotendeels een seizoensvirus is, is op z’n zachtst gezegd ook gewoon niet handig…

Naar mijn idee zijn er veel meer factoren van invloed dan gevaccineerd vs ongevaccineerd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:06 



 
Profiel   

Dat loslaten en de periode waarin dat gebeurde ben ik helemaal met je eens :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 327 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen