Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 328 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #7

 
Profiel   

Relaxed schreef
996981 schreef
Net als stellen dat het aan de ongevaccineerde ligt dat we nog niet uit de oliebol zijn. Ook daar zijn veel meer factoren van invloed


Mwoah, 4 vd 5 ongevaccineerd op de IC, lijkt me een vrij duidelijk beeld geven.

Drie van de vier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:19 



 
Profiel   

Drie van de vier op verpleegafdeling, vier op de vijf op de ic. Dus 75 en 80 %. Niet gevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:24 



 
Profiel   

67% op de verpleegafdeling en 75% op de IC.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:27 



 
Profiel   

veerledec schreef
67% op de verpleegafdeling en 75% op de IC.

Ik moet lachen om hoe jij iedere keer weer inspringt als het om de percentages opnames gaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:28 



 
Profiel   

Ondanks gemierene*k over percentages, nog steeds is het een overgrote meerderheid..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:32 



 
Profiel   

Fakenews proberen voorkomen :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:32 



 
Profiel   

Haha ik vond dat ik met 4/5 wel een mooi gemiddelde aanhield, las ook 90%, maar dat leek me idd iets teveel naar fakenews gaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:34 



 
Profiel   

https://nos.nl/l/2403253#UPDATE-container-56892030

Goede zaak. En natuurlijk staan er weer wat te steigeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:04 



 
Profiel   

bigone schreef
https://nos.nl/l/2403253#UPDATE-container-56892030

Goede zaak. En natuurlijk staan er weer wat te steigeren.

Tussen de 80% en 85% gevaccineerd. En dan wel van je volk verwachten dat iedereen zich laat vaccineren

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:45 



 
Profiel   

996981 schreef
bigone schreef
https://nos.nl/l/2403253#UPDATE-container-56892030

Goede zaak. En natuurlijk staan er weer wat te steigeren.

Tussen de 80% en 85% gevaccineerd. En dan wel van je volk verwachten dat iedereen zich laat vaccineren

Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld maar het zijn een sgp er en twee van Ja21 die tegen zijn. Laten die nu om verschillende redenen tegen vaccineren zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 22:02 



 
Profiel   

bigone schreef
996981 schreef

Tussen de 80% en 85% gevaccineerd. En dan wel van je volk verwachten dat iedereen zich laat vaccineren

Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld maar het zijn een sgp er en twee van Ja21 die tegen zijn. Laten die nu om verschillende redenen tegen vaccineren zijn.

“ De vergaderpaleizen in Brussel en Straatsburg zijn sinds september al niet meer toegankelijk voor mensen zonder coronacertificaat. Dit bewijs toont aan dat iemand is gevaccineerd, het virus recent heeft gehad of een negatieve PCR-testuitslag heeft. De leiding van het Europees Parlement heeft woensdag besloten om de maatregel uit te breiden naar medewerkers en Europarlementariërs.


Volgens de medische dienst van het Europarlement ligt de vaccinatiegraad in het instituut tussen de 80 en 85 procent. Nu de besmettingscijfers weer oplopen acht men het ’gerechtvaardigd’ om de coronapas te verplichten. Wie geen prik heeft gehad kan zich in eigen testcentra laten controleren. Het parlement hoopt op deze manier het ook weer mogelijk te maken om op een zo’n normaal mogelijke manier te kunnen werken.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1454302 ... waarschuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 22:41 



 
Profiel   

In het EP zitten leden vanuit allerlei stromingen; dus ook vanuit de SGP/JA21/FvD en Europese equivalenten dus dat percentage verbaast me dan niet. Dus ik snap het punt niet zo goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 23:17 



 
Profiel   

Swah schreef
In het EP zitten leden vanuit allerlei stromingen; dus ook vanuit de SGP/JA21/FvD en Europese equivalenten dus dat percentage verbaast me dan niet. Dus ik snap het punt niet zo goed?


Is toch vrij logisch dat er geen 100% gevaccineerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 23:19 



 
Profiel   

Ja precies dat bedoel ik. In ons parlement ook, neem niet aan dat Baudet gevaccineerd is. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 23:21 



 
Profiel   

996981 schreef
bigone schreef
Wat is er mis met gewoon de keiharde conclusie dat 4 op de 5 niet gevaccineerd zijn die de zwaarste zorg krijgen, waarvan het van die ene gevaccineerde wel bekend is dat er onderliggende problemen zijn waardoor vaccinatie een mindere werking heeft of mensen zijn die door koorts al in de problemen konden.
Je haalt er de complete gezondheidszorg bij en gezonder leven is absoluut een punt. Maar dat veranderd totaal niet aan het feit dat vaccineren helpt en voorkomt.

Ik ontken niet dat vaccineren helpt? Zelf had ik gehoopt dat het beter zou helpen, dat nieuwe maatregelen niet nodig zouden zijn. En wellicht is dat echt de schuld van het relatief kleine groepje ongevaccineerden dat we er nog niet zijn. Ik durf niet met zekerheid te ontkennen dat het zo is, waar anderen hier wel durven beweren dat het wel zo is.

Het is vanuit de regering nogal naïef te denken dat iedereen zich laat vaccineren en/of dat het vaccin 100% werkt. Het loslaten van alle maatregelen, vlak voor het griep seizoen, terwijl inmiddels duidelijk is dat Corona ook grotendeels een seizoensvirus is, is op z’n zachtst gezegd ook gewoon niet handig…

Naar mijn idee zijn er veel meer factoren van invloed dan gevaccineerd vs ongevaccineerd..


Dat ben ik zeker met je eens.
Maar dat is echt Nederland, polderen, iedereen mag inspraak hebben.
Ze willen dan een beetje toegeven aan de kritiek vanuit de oppositie en de samenleving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 23:23 



 
Profiel   

Swah schreef
Ja precies dat bedoel ik. In ons parlement ook, neem niet aan dat Baudet gevaccineerd is. :D


En Haga, BBB en SGP ook niet, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 23:24 



 
Profiel   

Swah schreef
Ja precies dat bedoel ik. In ons parlement ook, neem niet aan dat Baudet gevaccineerd is. :D


Die heeft het wel gehad toch? Dus genezen.
(Alleen niet getest dus ook geen code en als ie het wel had laten testen was deze onderhand niet meer geldig denk ik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 06:21 



 
Profiel   

Hoe weet je dan ook ooit of je het gehad hebt. Weet je niet. Mijn man heeft corona gehad in april. Ik heb nu exact dezelfde klachten als hij mar bij mij is het verkoudheid en geen corona :+ maar zonder te testen weet je echt het verschil niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 06:33 



 
Profiel   

Nou ja ze hadden een borrel gehad en daarna waren er meerdere leden ziek waaronder hij en een aantal hadden schijnbaar wel getest en hadden Corona.
Zou mij iets te toevallig zijn als dan hij net de griep had. :+
Maar je hebt gelijk. Zeker weten doe je het nooit als er niet getest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 06:36 



 
Profiel   

Caroline deed inderdaad heel defensief toen die verslaggever van Jinek ernaar vroeg :j

Je zou denken dat iemand die erom bekend staat een nuchtere Nederlander te zijn zich gewoon had laten enten..

Needje schreef
Nou ja ze hadden een borrel gehad en daarna waren er meerdere leden ziek waaronder hij en een aantal hadden schijnbaar wel getest en hadden Corona.
Zou mij iets te toevallig zijn als dan hij net de griep had. :+
Maar je hebt gelijk. Zeker weten doe je het nooit als er niet getest is.


Dat is dan heel jammer voor Baudet, dan zou hij lekker aan het testen mogen slaan omdat hij toen weigerde te testen :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 06:45 



 
Profiel   

Swah schreef
In het EP zitten leden vanuit allerlei stromingen; dus ook vanuit de SGP/JA21/FvD en Europese equivalenten dus dat percentage verbaast me dan niet. Dus ik snap het punt niet zo goed?

Daar heb je natuurlijk gelijk in :j ik had echter niet verwacht dat 15-20% zich niet zou laten vaccineren. Dat vind ik meer dan verwacht…geen idee waarom, maar ik had toch verwacht dat daar een kleiner groepje zich niet zou laten vaccineren

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 07:16 



 
Profiel   

veerledec schreef
67% op de verpleegafdeling en 75% op de IC.


RIVM geeft toch echt andere getallen.
In de periode van 1 september t/m 3 oktober 2021 (zover ik weet de laatst bekende gegevens) zijn de gegevens als volgt:

Verpleegafdeling:
- 296 volledig gevaccineerd (27%)
- 28 gedeeltelijk gevaccineerd (3%)
- 763 niet gevaccineerd (70%)

IC:
- 44 volledig gevaccineerd (16%)
- 3 gedeeltelijk gevaccineerd (1%)
- 235 niet gevaccineerd (83%)

(91/92% is de vaccinatiestatus van bekend)

Kijk je naar het aantal opnames per 100.000 mensen in deze periode van een bepaalde leeftijdsgroep en vaccinatiestatus, dan is het verschil nog duidelijker:

12-49:
- 0.01/100.000 (1 opname) volledig gevaccineerd
- 0.1/100.000 gedeeltelijk gevaccineerd
- 0.44/100.000 niet gevaccineerd

50-74
- 0.09/100.000 volledig gevaccineerd
- 0.34/100.000 gedeeltelijk gevaccineerd
- 2.34/100.000 niet gevaccineerd

75+:
- 0.36/100.000 volledig gevaccineerd
- 0.35/100.000 gedeeltelijk gevaccineerd
- 3.8/100.000 niet gevaccineerd

https://www.rivm.nl/nieuws/4-op-de-5-CO ... vaccineerd


Laatst bijgewerkt door Mizora op 28-10-21 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 07:39 



 
Profiel   

Dank Mizora maar we bedoelen alle drie hetzelfde , veerledec en ik hadden dus beide de cijfers niet helemaal juist.
En ze kunnen ook nog eens regelmatig wijzigen maar we bedoelen alle drie dat het aantal ongevaccineerden een stuk groter is.


Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-10-21 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 07:54 



 
Profiel   

[ img ]

Bovenstaande afbeelding is dus de gemiddelde BMI van de opgenomen mensen.

Komt uit dit rapport:
https://upload.gscdn.nl/uploads/cb87636 ... apport.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 07:55 



 
Profiel   

Even een korte update. Ik had contact gehad met mijn huisarts en die raadde me toch nog aan om de GGD zelf te bellen. Dus dat heb ik gedaan en ik ben gewoon een beetje ontdaan -O- De vrouw die ik aan de lijn kreeg was boos! Niet normaal. Omdat ik een spoedtest had gehad in plaats van bij de GGD. Ik had van Spoedtest te horen gekregen dat zij naar de GGD zouden bellen en alles zouden regelen, dat probeerde ik uit te leggen, maar ze was zo boos. Volgens haar had ik dat moeten weten via het nieuws, net zoals dat blijkbaar vanaf volgende week ook een test nodig is voor een restaurant, ook als je gevaccineerd bent. Dat laatste is volgens mij gewoon bullshit, maar ze was zo boos, dat ik dat maar even niet gezegd heb. Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik het heel naar vind, want ik vind het al helemaal niet leuk om positief te zijn en dan wordt er ook nog eens iemand zo boos op me. Overigens heb ik nog steeds geen bron en contactonderzoek gehad of informatie over de regels waaraan ik me moet houden, want die wilde ze me ook niet geven.

Daarna heb ik toch maar de GGD gebeld voor een afspraak, waar ik iemand aan de lijn kreeg die zijn riedeltje maar bleef afdraaien en continu droge vragen stelde, terwijl ik dus al positief ben. Het was zo vaag. Hij bleef maar vragen of ik klachten had en zeggen dat ik afstand moest houden van huisgenoten, terwijl ik al lang in quarantaine zit.

Ik moet dus eerlijk zeggen dat mijn pet van de GGD ondertussen niet meer zo hoog is. Ik weet nog steeds de exacte regels niet en ik ben natuurlijk heel eerlijk, maar ik denk dat er genoeg mensen zouden zijn die de GGD zelf afwachten en als je dan ook nog zo uitgekafferd wordt aan de telefoon omdat je iets niet weet, is dat natuurlijk helemaal naar. Nou ja, ik ga vanmiddag dus maar naar de GGD zodat ik kan testen dat ik positief ben :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 328 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen