Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 254 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog steeds Corona vrij?

 
Profiel   

Geen corona gehad (denk ik) heb mij namelijk nog nooit laten testen en ben ook niet gevaccineerd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:13 



 
Profiel   

Ik heb geen corona gehad en ook niemand in mijn gezin ( partner en 2 tieners) of mijn gezin van herkomst ( broer, schoonzus, neefjes, ouders mét nieuwe partners). Ik heb me goed aan de regels gehouden en ben gevaccineerd.

Mijn vriendin heeft in de zomer met haar besmette zoon in de auto gezeten en het niet gekregen. Daarna bleek haar dochter het opgelopen te hebben na een operatie. Deze moest geholpen worden en toen heeft ze het ook niet gekregen. Twee weken geleden zat ze op een verjaardag en 1 iemand in dezelfde kamer ( Maar aan de andere kant van de kamer) was besmet en daar heeft ze het wel van gekregen, net als 5 anderen. Ik vind dat nogal wonderlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:37 



 
Profiel   

Precies wat Kuipers gister zei , iedereen gaat het onvermijdelijk oplopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:31 



 
Profiel   

Voor zover ik weet heb ik het nog niet gehad en soms vind ik dat ook verwonderlijk als ik in ons Brabants dorp kijk hoeveel besmettingen er soms zijn. Schoolgaande kinderen en vaak kinderen te spelen, (uit) contactsporten van de kinderen, vaak in de auto met verschillende mensen, verjaardagen en feestjes, we gaan regelmatig op stap, geen afstand meer natuurlijk. Wellicht zal ik het een keer oplopen. Liever niet, maar aan de andere kant gaat me dat wel goede immuniteit geven denk ik na mijn vaccinaties in januari/februari.

Hier een vriendin die positief was. Partner sliep er in de besmettelijke periode al naast dus ging er vanuit dat ze ook positief zou zijn. Daarom geen afstand gehouden. Ook omdat de woonsituatie dat onmogelijk maakte. Maar toch negatief gebleven. Meerdere keren getest.
En een paar weken later door een klant besmet waarmee ze maar kort in contact was geweest. Het is soms heel bijzonder hoe het werkt idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:38 



 
Profiel   

bigone schreef
Precies wat Kuipers gister zei , iedereen gaat het onvermijdelijk oplopen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ten-testen

Waarom lees ik dan ook veel van zulke verhalen? Waarom heb ik beide keren mijn vriend niet besmet?

Ik vind die beetje bangmakerij van Kuipers. Ook al neem ik het virus behoorlijk serieus en ben ik zelf ook gevaccineerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:43 



 
Profiel   

Ik ken meer gezinnen waar niet iedereen het gehad heeft ondanks onderling geen afstand houden. Zelfs een groep waarbij meerdere gevaccineerden ziek waren geworden en degene die niet gevaccineerd was niet. Terwijl ze toch meerdere dagen op elkaars lip hebben gezeten.
Ikzelf heb ook nog geen corona gehad, ook niet gevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:29 



 
Profiel   

bigone schreef
Precies wat Kuipers gister zei , iedereen gaat het onvermijdelijk oplopen.


Ik hoorde het hem zeggen, maar vond het wel erg voorbarig. "iedereen" is wel erg veel.

Er zijn nog steeds mensen die niet kunnen of mogen vaccineren en zich wel aan maatregelen en meer houden bijv, om zoveel mogelijk risico's te vermijden.

Heel veel mensen weten niet dat ze het hebben gehad, dus het wordt ook niet bekend of "iedereen" het zal krijgen.

Ik vind het van een professional nogal uitspraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 22:40 



 
Profiel   

Dagahra schreef
bigone schreef
Precies wat Kuipers gister zei , iedereen gaat het onvermijdelijk oplopen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ten-testen

Waarom lees ik dan ook veel van zulke verhalen? Waarom heb ik beide keren mijn vriend niet besmet?

Ik vind die beetje bangmakerij van Kuipers. Ook al neem ik het virus behoorlijk serieus en ben ik zelf ook gevaccineerd

Ik vind Kuipers altijd een beetje paniekzaaien...

Bij mijn oom en tante ook. Mijn oom en neefje zijn positief getest en mijn tante en andere neefje niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 06:36 



 
Profiel   

Ik denk ook wel dat iedereen het gaat krijgen, maar de meeste mensen hebben natuurlijk geen tot milde klachten. En een groot deel heeft het denk ik ook al (al dan niet ongemerkt) gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:25 



 
Profiel   

Ik ben ook nog corona vrij terwijl mijn man en zoontje het wel hebben gehad. Daarom denk ik ook dat de ene persoon er bevattelijker voor is dan de ander. Ik heb nl. mijn zoontje gewoon verzorgd en zijn niet afgezonderd van elkaar geweest. Hij was pas 2. Dat is voor een kind niet te begrijpen.

Ik ben gevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:10 



 
Profiel   

Ik heb geen corona gehad, en in mijn familie alleen mijn broertje. Hij was enkel zijn smaak en reuk kwijt, hij is zelfs niet verkouden geweest.

Wel ben ik nu voor de vierde keer dit jaar flink ziek van een simpele verkoudheid/keelontsteking, dat heb ik hiervoor nog nooit zo gehad. Al dat hygiënische gedoe is echt niet zo goed als het lijkt imo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:19 



 
Profiel   

Ik, denk ik. Na half januari 2020 drie weken met een kuchende collega in een open kamer gezeten, waarbij die collega nu zegt long-COVID te hebben (maar toentertijd niet kunnen testen en tegen de tijd dat er op antistoffen kon worden getest, werd er niks meer gevonden).
Ik vind mezelf best gevoelig voor longaandoeningen, en heb in die periode wel een week keelpijn gehad (en heb thuis gewerkt, want dat er iets uit China zou komen ondanks de "dat kan niet zo snel hier komen"-geruststellingen, had ik wel door), maar verder niks, dus ik ga er dan er ook vanuit dat dit iets anders is geweest dan COVID en dat hij later besmet is geraakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:24 



 
Profiel   

Ik vraag mij af waarom uitspraken als '' iedereen zal het wel een keer krijgen '' altijd in de herfst / winter worden gedaan en nooit in het voorjaar / zomer als de vakantieperiodes er weer aankomen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:59 



 
Profiel   

Geen idee of ik het gehad heb want ik heb me nog nooit laten testen. Maar nooit ziek gevoeld of iets.
Niet gevaccineerd.
Wel in de winkels aan de regels gehouden, maar nooit extra handen gewassen of gedesinfecteerd. Altijd buiten en binnen de mensen ivm mijn werk ook.
De maatregelen halen je hele weerstand naar beneden van natuurlijke afweer. Vandaar dat voor mezelf niet gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:31 



 
Profiel   

Handen niet wassen voor je weerstand valt voor mij in hetzelfde rijtje als 'zand schuurt de maag', aangebrand eten ontgiftigt en de drie-seconden-regel.. Als het mensen goed uitkomt dan is zo'n regel natuurlijk best handig :))
Ik vraag me altijd een beetje af waarom die niet-gewassen handen de perfecte middenweg zijn voor veel mensen. Niemand verbied je om aan de deurklink van een openbaar toilet te likken, maar dan vinden mensen het ineens vies, terwijl je met je handen diezelfde klink vast pakt en er dan alsnog aan likt :')
Die 'natuurlijke afweer' krijg je meer dan voldoende binnen via je eten, de lucht die je inademt en spullen die je vastpakt. Een keertje extra handen wassen als je ergens bent geweest waar wellicht besmette mensen diezelfde klink hebben aangeraakt verandert die natuurlijke afweer echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:43 



 
Profiel   

Matheno schreef
Ik denk ook wel dat iedereen het gaat krijgen, maar de meeste mensen hebben natuurlijk geen tot milde klachten. En een groot deel heeft het denk ik ook al (al dan niet ongemerkt) gehad.


Iedereen lijkt me echt sterk overdreven. En het valt ook niet te controleren of bewijzen, want zoals je zelf ook zegt; niet iedereen weet het of heeft klachten.

En niet iedereen komt op de ic of overlijdt, dus wat dat betreft probeert hij de laatste mensen over te halen tot vaccineren met bangmakerij en dat werkt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:47 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Handen niet wassen voor je weerstand valt voor mij in hetzelfde rijtje als 'zand schuurt de maag', aangebrand eten ontgiftigt en de drie-seconden-regel.. Als het mensen goed uitkomt dan is zo'n regel natuurlijk best handig :))
Ik vraag me altijd een beetje af waarom die niet-gewassen handen de perfecte middenweg zijn voor veel mensen. Niemand verbied je om aan de deurklink van een openbaar toilet te likken, maar dan vinden mensen het ineens vies, terwijl je met je handen diezelfde klink vast pakt en er dan alsnog aan likt :')
Die 'natuurlijke afweer' krijg je meer dan voldoende binnen via je eten, de lucht die je inademt en spullen die je vastpakt. Een keertje extra handen wassen als je ergens bent geweest waar wellicht besmette mensen diezelfde klink hebben aangeraakt verandert die natuurlijke afweer echt niet.


Is ook heel erg verschillend per persoon en situatie.

Weerstand is toch een beetje een vreemd iets.

Ik heb meerdere auto immuun ziekte's en krijg al sinds 2000 volgens mij de griepprik oproep, maar ben nooit gegaan. Ik ben ook niet vaak ziek en als........dan redelijk gewoon zoals een ieder.

Ik eet medium gezond, heb een goed gewicht en ben altijd elke dag buiten en tussen de dieren. Ik heb in al die jaren intensief en op afstand met mensen gewerkt.

Maar ik was ontzettend vaak mn handen. Dat vind ik fijn, ik weet dat ze overal komen en in zitten, dus wil ze niet in mn gezicht hebben bijv.

Ik krijg zeker door de medicatie vaak te horen dat mn weerstand vermindert is, maar dat valt dus mee. En er zijn mensen die gezonder leven en wel vaker ziek zijn.
Ik denk dat vooral zittend werk, binnen werken en snacken en kant en klaar eten slecht zijn. Maar dat is niet voor iedereen zo.

Toch zal niet iedereen ziek worden van hetzelfde. En aangezien er weinig gezonde mensen onderzocht worden, blijft het wel onduidelijk tot op heden waar de echte verschillen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:55 



 
Profiel   

Hier ook nog niet gehad en in mijn omgeving ook niet. Ben zo'n type dat zo min mogelijk handen wast, daar gaat mijn huid namelijk niet blij van worden. En ja, ook krijg je er weerstand door en val je niet direct om zodra je even iets van een bacterie binnen krijgt. Is denk ik ook het probleem tegenwoordig, alles moet maar met dettol schoongemaakt worden terwijl je dan ook de goede bacterien dood en dan raar vinden dat je constant grieperig/verkouden bent.

Gewoon gaan leven, elkaar aanraken, dingen vastpakken en zorgen dat je eigen immuunsysteem goed is. Niet van dat panische gedoe aub.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:59 



 
Profiel   

lizzy1 schreef
Ik ben ook nog corona vrij terwijl mijn man en zoontje het wel hebben gehad. Daarom denk ik ook dat de ene persoon er bevattelijker voor is dan de ander. Ik heb nl. mijn zoontje gewoon verzorgd en zijn niet afgezonderd van elkaar geweest. Hij was pas 2. Dat is voor een kind niet te begrijpen.

Ik ben gevaccineerd.


Ik weet niet of de ene persoon vattelijker is. Ik denk dat het ook een weerstand dingetje is. Mijn vriendin is twee keer zeer dichtbij een besmet persoon geweest voor langere tijd en kreeg het toen niet en 1x op afstand van een besmet persoon een uurtje een kreeg het toen wel.

Of misschien zijn bepaalde personen besmettelijker dan anderen.

Ik heb overigens ook een hetzelfde gehad met waterpokken. Mijn dochter had op het kdv in een bedje gelegen na een kind wat later waterpokken bleek te hebben. Ik baalde want het was 3,5 week voor onze bruiloft. Ik denk dan zal ze het wel krijgen. Mooi niet. Een jaar later kreeg zij het, zonder langdurig contact met iemand met waterpokken.
Ik vind het best interessant hoe zoiets nu werkt.
Volgend jaar gaat mijn zoon biologie studeren, mag hij het me uitleggen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:23 



 
Profiel   

Hier ook nog geen Covid gehad, sinds juli volledig gevaccineerd (eerste prik was al in maart) en me goed aan de maatregelen gehouden. Ik kom ook maar weinig met mensen in contact in binnenruimtes zonder mondmasker (op het werk ook nog altijd mondmaskerplicht). Hier in België gaat mondmaskerplicht in de winkels weer in vanaf morgen, maar ikzelf en veel anderen dragen die nu alweer, ben het al goed gewoon (en ik lijk 15 jaar jonger met mondmasker, ook mooi meegenomen natuurlijk :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:42 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik vraag mij af waarom uitspraken als '' iedereen zal het wel een keer krijgen '' altijd in de herfst / winter worden gedaan en nooit in het voorjaar / zomer als de vakantieperiodes er weer aankomen :+

Virussen gedijen nu eenmaal beter ik het najaar.
Over het algemeen zijn mensen veelal in de zomer/voorjaar niet ziek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:22 



 
Profiel   

Jep, I know. Maar covid is nooit weggeweest. Er zijn altijd besmettingen en dieprode zones / landen geweest. Ook tijdens de zomermaanden.
Maar dan hoor je zulke uitspraken nooit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:26 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Jep, I know. Maar covid is nooit weggeweest. Er zijn altijd besmettingen en dieprode zones / landen geweest. Ook tijdens de zomermaanden.
Maar dan hoor je zulke uitspraken nooit :D

Dat is toch gewoon afhankelijk van het aantal besmettingen en de ziekenhuis opnames?
Is dat hoog is er gezeur. Ingeval stonden hier in juni die uitspraken ook in de krant nadat er een uitbraak was onder studenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:28 



 
Profiel   

Oh echt ? Ja, hier bij ons in BE lijkt alles vanaf ongeveer eind mei gewoon rozegeur en maneschijn ongeacht het aantal besmettingen.
En vanaf 1sept ging het leven weer helemaal normaal zijn. Een blinde kon toen zien dat dit niet helemaal ging lukken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:31 



 
Profiel   

bigone schreef
Het zijn altijd kennissen van kennissen.
Het klopt zonder meer dat oudere gevaccineerden alsnog in het ziekenhuis kunnen belanden, iets met ouder minder goed werkend immuunsysteem.
Menstruatie klachten is ook bekend, lichaam reageert met stressreactie op vaccinatie en aangezien menstruatie vaak reageert op stress kan dit voor komen. Word ook onderzoek naar gedaan en is bijna altijd na korte tijd weer normaal. Hart spier ontsteking of myocarditis is een bewezen bijwerking die in enkele gevallen optreed en onschuldig in bijna alle gevallen. Elke infectie kan dit veroorzaken , met Corona zelfs 35 keer meer. Los van andere problemen die er dan nog bijkomen.


In mijn directe omgeving( incl. Echtgenoot ) 4 gevallen van serieuze ontstekingen in gewrichten en weefsels. Na de eerste prik milde klachten, maar na de 2 de prik uiterst pijnlijke gewrichten voor weken tot maanden. Gek genoeg hoor ik hier nooit iets over. Het enige wat ik hoor is “ het is veilig “ niet zeuren. Als mijn man had geweten dat hij 3 maanden lang zulke gewrichtspijnen moest ondergaan had hij het vaccin niet genomen. De 3 de prik laat hij aan zich voorbij gaan, zoals meerdere in mijn omgeving. Niet omdat ze tegen vaccineren zijn maar omdat ze tegen dit vaccin zijn vanwege toch langdurige en vervelende bijwerkingen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Bovendien nemen zij voldoende maatregelen om zichzelf en andere niet te besmetten. Geen party’s mega feesten BBQ etc...

Ik vind het bijzonder vervelend hoe er nu tegen ongevaccineerde wordt aangekeken. Om de een of andere reden wordt hen alle schuld in de schoenen geschoven. Misselijkmakend vond ik het zelfs dat op tv een hartpatiënt ongevaccineerde direct verantwoordelijk houdt voor het feit dat hij niet geopereerd kan worden. De strekking is dat zij dan maar niet meer behandeld moeten worden. Maar in die vergelijking moeten we rokers, skieers, alcoholisten etc etc die ziek worden dan maar niet meer behandelen. Ook een hoogdravende meneer in de entertainement industrie die maar loopt te tieren dan ongevaccineerde een soort van schandvlek zijn. En dat ze dan maar aan de G2 tracking moeten! Serieus? Dus omdat deze man zn omzet ziet dalen moeten iedereen maar onderworpen worden aan dit soort vergaande privacy schendingen? Een goed ondernemer gaat met de golven van de economie mee. Ook hij loopt achter de feiten aan en had creatiever moeten zijn maar niet mensen opzadelen met dit soort onzin.

NL is de weg een beetje kwijt. We zijn bijna 2 jaar verder in deze ellende. NL heeft een ernstig lage IC capaciteit en heeft volledig nagelaten deze op te schalen, meer geld te investeren. Het legt de schuld bij de mensen zelf. Wellicht dat de Staat NL eens wakker wordt en de uitgekleede zorg weer aankleed. Ze lopen achter de feiten aan en geven de burger de schuld.Gebruiken bovendien het momentum zaken door te drukken die we niet doorgedrukt moeten willen zien worden.

Als ik naar een restaurant ga met mn Qr code en wordt om legetimatie gevraagd draai ik resoluut om.
Die QR code alleen is al een brug te ver.....

Trouwens onderzoek heeft aangetoond dat men met een mondkapje op 500 x minder virusdeeltjes binnen krijgt. 500 x !! Beetje afstand houden, grote menigten vermijden en men komt een heel eind. Het lijkt mij een klein offer en een vriendelijk gebaar naar iedereen. Gevaccineerd en ongevaccineerd. Laat iedereen verder in zn waarde en respecteer in hun keuze. Verwacht niet dat een ander jouw beschermt dus bescherm jezelf!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 13:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 254 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen