Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:22

Zo leuk dat reizen in deze tijd

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:26

sureido schreef:
https://nos.nl/artikel/2407230-zeker-15 ... uid-afrika

Van 110 uitslagen, 15 positief, en ze moeten er nog 490.

Het zou goed zijn om iedereen te testen die uit een vliegtuig stapt, gevaccineerd of niet en ongeacht het land.

En als trouwens maar 50 procent test met klachten zou je eigenlijk de besmettingen moeten verdubbelen toch..


Tja en als degene die nu positief testen in het vliegtuig ook nog eens een hoop mensen besmet hebben die pas over wat dagen positief testen .... Ik mag toch hopen dat iedereen in quarantaine moet en hier ook streng op wordt toegezien. En degene die positief zijn in isolatie en dat dit ook echt gecontroleerd wordt.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:28

sureido schreef:
https://nos.nl/artikel/2407230-zeker-15 ... uid-afrika

Van 110 uitslagen, 15 positief, en ze moeten er nog 490.

Het zou goed zijn om iedereen te testen die uit een vliegtuig stapt, gevaccineerd of niet en ongeacht het land.

En als trouwens maar 50 procent test met klachten zou je eigenlijk de besmettingen moeten verdubbelen toch..



Goed dat ze die mensen gelijk zo testen en er zo streng op zijn.

Er zijn veel meer mensen besmet dan we denken in NL... de mensen die nu in quarantaine zitten hebben al lang weer anderen aangestoken die nog bijvoorbeeld geen klachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:59

Neonlight schreef:
Onder andere voor die aantrekkelijke 30% regeling ingesteld door, jawel, onze overheid. Plus dat omgeving Eindhoven the place to be is voor technisch geschoolde.
Maar, het tekort zit hem niet in heel de medische wereld. Alleen op specifieke plekken. Een orthopeed invliegen heeft nu niet veel zin. Juist IC mensen kunnen ze op de hele wereld gebruiken, ook op de plek waar ze vandaan komen. Mensen in die acute zorg hebben daar vaak speciaal voor gekozen om andere redenen als het grote geld.

Waar baseer je dat op dat mensen in de acute zorg een andere motivatie hebben dan mensen in andere takken van de medische zorg? Dat sluit totaal niet aan bij mijn beleving. En op andere plekken zijn er geen tekorten omdat er zoveel internationaal personeel werkt? Dat sluit ook niet aan bij mijn beleving.

Eindhoven "is the place to be" zeg je, bedoel je niet "de plek om te zijn"? Nee, place to be, want die expats en buitenlandse studenten die naar Eindhoven komen voor technische plekken spreken gewoon Engels. Die gaan niet eerst Nederlands leren, want dat is nergens voor nodig. In de zorg is er echter een vereiste om de Nederlandse taal machtig te zijn. Maar dat speelt niet mee zei je eerder...

Bottom line is en blijft dat de capaciteit van de IC's in Nederland momenteel niet structureel opgeschaald is en dat daar ook geen tijdelijke oplossingen voor zijn. GB kon dat blijkbaar wel.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:13


Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:27

Ik vind het persoonlijk ook een goed voorbeeld van hoe 2G én 3G beide niet het aantal besmettingen verminderd. Ik snap dat 1G niet altijd realistisch is, maar als je echt de kans op besmetting wilt verminderen is het wel het beste.

Ik zag trouwens dat het OMT de kerstvakantie wil verlengen, maar het kabinet nog niet. Er stond bij dat dat vorig jaar ook geadviseerd was maar niet overgenomen. Vorig jaar gingen ze vervolgens wel voor 2 maanden dicht....

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:41

sureido schreef:
https://nos.nl/artikel/2407230-zeker-15 ... uid-afrika

Van 110 uitslagen, 15 positief, en ze moeten er nog 490.

Het zou goed zijn om iedereen te testen die uit een vliegtuig stapt, gevaccineerd of niet en ongeacht het land.

En als trouwens maar 50 procent test met klachten zou je eigenlijk de besmettingen moeten verdubbelen toch..


Citaat:
Alle passagiers ouder dan 13 jaar die van Zuid-Afrika naar Nederland vlogen moesten bij het aan boord gaan een negatieve sneltest van maximaal 24 uur oud laten zien. Alleen EU-burgers werden toegelaten op KLM-vluchten.

Citaat:
Van de 600 passagiers van twee KLM-vluchten uit Zuid-Afrika zijn er 61 positief getest op het coronavirus. De twee vluchten landden gisterochtend op Schiphol. Alle inzittenden moesten worden getest, vanwege de nieuwe variant van het coronavirus die rondgaat in zuidelijk Afrika.


Tot zover het nut van sneltesten..

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:10

Vayo schreef:
Hier net bericht dat de GGD het niet aan kan om te gaan boosteren in december. Nu gaan wij dit zelf opzetten met onze zorgorganisatie en 2 weken volle bak prikken. Ik heb gelijk opvang geregeld en mij opgegeven om naast mijn werk nog 2x 4 dagen daar mee te gaan helpen.


Wow! Hier krijg ik kippenvel van!
Wat een energie straal je uit, echt geweldig dat je deze veerkracht hebt.
Ik heb echt bewondering voor de zorg.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:17

996981 schreef:
Citaat:
Alle passagiers ouder dan 13 jaar die van Zuid-Afrika naar Nederland vlogen moesten bij het aan boord gaan een negatieve sneltest van maximaal 24 uur oud laten zien. Alleen EU-burgers werden toegelaten op KLM-vluchten.


Van de 600 passagiers van twee KLM-vluchten uit Zuid-Afrika zijn er 61 positief getest op het coronavirus. De twee vluchten landden gisterochtend op Schiphol. Alle inzittenden moesten worden getest, vanwege de nieuwe variant van het coronavirus die rondgaat in zuidelijk Afrika.


Tot zover het nut van sneltesten..


Hier schrik ik toch serieus wel van.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:19

Dus die mensen waren voor vertrek getest en negatief en rijden de reis positief...

Dar is toch vreemd

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:21

Echwel schreef:
Dus die mensen waren voor vertrek getest en negatief en rijden de reis positief...

Dar is toch vreemd


Dan zie je dat er veel kan gebeuren in 24 uur en dat sneltesten niet echt betrouwbaar zijn.
Die sneltest moest Max 24 uur oud zijn.
Zouden deze mensen in het vliegtuig besmet kunnen zijn of gaat dat niet zo snel? Kan je binnen enkele uren na besmetting positief testen?

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:22

Ik heb geen idee ben geen viroloog..

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:29

Kan dat met incubatietijd te maken hebben?
Ik testte bv op dinsdagmiddag nog negatief (zelftest) en de volgende ochtend (+/- 17hr later) positief (zelftest), een incubatietijd van precies 5 dagen.

Wellicht had een officiële sneltest wel dinsdag al positief aangegeven, dat weet ik niet natuurlijk…

Maar als ik een sneltest op maandag had gedaan had ik daar op dinsdagavond mee mogen vliegen en was ik woensdag wel besmet (zou zoiets kunnen?)

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:46

Ik ben blij dat ik vliegangst heb :D

Denk dat het met korte vluchten nog wel gaat, maar die lange vluchten ben je toch al gauw een dag onderweg

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:47

Linnie050 schreef:
Zijn hier ook mensen met kinderen.
Hoe denken jullie over de vaccinatie wat eraan komt?

Heeft het bij kinderen nut?

Kloppen dit soort berichten:
Zie plaatje onder de tekst.
Zij zegt zelfs dat het voor een aantal volwassenen geen voordeel heeft.
Voor mijn dochter twijfel ik nog wel.
Gek is dat dan.
Zelf zijn wij wel maar met mijn dochter vind ik het moelijk.


[ [url=m/jmPoEL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Door het gebruik van "experimenteel vaccin" is deze persoon gelijk af.
Zie verder hoofdstuk V:
https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... ontkenners

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:50

Iemand die ik ken testte eerst via ggd negatief, 3 dagen later positief, daartussen zelftesten gedaan die waren ook negatief en pas na 2 dagen sinds de ggd uitslag testte de zelftest positief.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:05

Cer schreef:
Kan dat met incubatietijd te maken hebben?
Ik testte bv op dinsdagmiddag nog negatief (zelftest) en de volgende ochtend (+/- 17hr later) positief (zelftest), een incubatietijd van precies 5 dagen.

Wellicht had een officiële sneltest wel dinsdag al positief aangegeven, dat weet ik niet natuurlijk…

Maar als ik een sneltest op maandag had gedaan had ik daar op dinsdagavond mee mogen vliegen en was ik woensdag wel besmet (zou zoiets kunnen?)


Je reactie lezend denk ik, het is gewoon verrekte lastig allemaal. Waar doe je goed aan, waar kun je (min of meer) op vertrouwen. Ook met de zelftesten. Heb verschillende soorten in huis, maar toch maar in de rij bij de GGD inloop, of proberen een afspraak te maken online?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:20


lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:21

sureido schreef:
En als trouwens maar 50 procent test met klachten zou je eigenlijk de besmettingen moeten verdubbelen toch..

Dit is toch al vanaf het begin van de Corona crisis aan de orde? Ook vorig jaar gingen niet alle mensen testen.
Maakt dus voor de cijfers denk ik niet veel uit. Ingeval niet in vergelijking met andere piekmomenten

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:23

lenaa_tje schreef:
sureido schreef:
En als trouwens maar 50 procent test met klachten zou je eigenlijk de besmettingen moeten verdubbelen toch..

Dit is toch al vanaf het begin van de Corona crisis aan de orde? Ook vorig jaar gingen niet alle mensen testen.
Maakt dus voor de cijfers denk ik niet veel uit. Ingeval niet in vergelijking met andere piekmomenten

Toen was de test bereidheid toch groter?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:35

Ook toen stond er bij de cijfers altijd dat het meer kon wezen doordat niet iedereen zich liet testen.
Gezien het aantal mensen wat zich wel laat testen lijkt het mij niet erg aannemelijk.
Onder kinderen is het wel altijd lager geweest.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:36

sureido schreef:
https://nos.nl/artikel/2407230-zeker-15 ... uid-afrika

Van 110 uitslagen, 15 positief, en ze moeten er nog 490.

Het zou goed zijn om iedereen te testen die uit een vliegtuig stapt, gevaccineerd of niet en ongeacht het land.

En als trouwens maar 50 procent test met klachten zou je eigenlijk de besmettingen moeten verdubbelen toch..


Eens

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:38


Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:55

Douce schreef:
Ik vind het persoonlijk ook een goed voorbeeld van hoe 2G én 3G beide niet het aantal besmettingen verminderd. Ik snap dat 1G niet altijd realistisch is, maar als je echt de kans op besmetting wilt verminderen is het wel het beste.

Ik zag trouwens dat het OMT de kerstvakantie wil verlengen, maar het kabinet nog niet. Er stond bij dat dat vorig jaar ook geadviseerd was maar niet overgenomen. Vorig jaar gingen ze vervolgens wel voor 2 maanden dicht....


Verlengen vóór of na kerst? Ik denk dan vóór toch?

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:59

Voor kerst inderdaad :j