Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 07:21

Met massage maak je de moleculen niet kapot.
Een naald in je lichaam is een trauma, een klein wondje, met massage kan je dus een onderhuidse blauwe plek maken. Ook is het niet wenselijk dat het vaccin/ injectie vloeistof ergens anders komt dan de injectieplaats, in dit geval je spier.

Juist masseren kan voor verdikking/ pijn zorgen.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 07:34

bigone schreef:
Moderna is toch 0,5 ? De helft van het gewone vaccin?


0,5 is de dosis die bij de 1e en 2e vaccinatie gezet is.0.25 dus voor alsnog bij de booster

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:06

Mij werd ook verteld bij mijn tweede vaccinatie om de plek niet te masseren...

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:13

[***] schreef:
Voor zover ik weet krijg je moleculen ook niet zomaar kapot, zeker niet met wrijven. Ik heb in het lab wel eens geprobeerd moleculen stuk te maken en daarna zuiveren, dat valt nog niet mee :+

Dit, moleculen zijn zó klein, die krijg je niet zomaar kapot. Zelfs bacteriën (welke een veelvoud groter zijn) zijn moeilijk kapot te maken met alleen mechanische middelen. Het zal wel een andere reden hebben dat je niet mag wrijven, maar dat weet ik niet.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:57

SusanH schreef:
Niet alleen de thuiszorg is laat. De gehandicaptenzorg hobbelt ook weer ergens achteraan denk ik. Was begin dit jaar ook zo.


En sommige mensen die thuiszorg krijgen zijn ook nog lang niet aan de beurt. Dus werkt mijn thuiszorg met mondkapje en zit ik ook in mijn eigen huis met mondkapje, en zelfs dan voelt het niet echt tof om iemand mijn huis binnen te laten..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:13

O echt? Nee thuis, of eigenlijk zodra ik klaar ben met werken, gaat het mondkapje meteen af. Wij hebben vorig jaar op het werk een hele grote uitbraak gehad, ondanks juist gebruik van pbm is ook bijna al het personeel inclusief ikzelf ziek geworden. Sindsdien is mijn vertrouwen in mondkapjes wel enorm gedaald moet ik zeggen. Maar goed dat is een andere discussie. Ik draag hem braaf hoor en gebruik hem volgens voorschrift. Maar ik vertrouw er niet meer op dat het iets voorkomt of tegen houdt.

Wat betreft de booster ik ben benieuwd of we iets gaan merken van de vaart die ze er achter willen gaan zetten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:49

Hier hebben we bericht gehad dat de GGD het niet aan kan en pas in januari zou kunnen starten. Nu gaat onze thuiszorgorganisatie het zelf verzorgen. We gaan in 2 weken proberen om een flink aantal mensen te boosteren. Ik heb me al aangemeld om naast mijn werk elke week 4 dagen mee te komen helpen.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:32

SusanH schreef:
O echt? Nee thuis, of eigenlijk zodra ik klaar ben met werken, gaat het mondkapje meteen af. Wij hebben vorig jaar op het werk een hele grote uitbraak gehad, ondanks juist gebruik van pbm is ook bijna al het personeel inclusief ikzelf ziek geworden. Sindsdien is mijn vertrouwen in mondkapjes wel enorm gedaald moet ik zeggen. Maar goed dat is een andere discussie. Ik draag hem braaf hoor en gebruik hem volgens voorschrift. Maar ik vertrouw er niet meer op dat het iets voorkomt of tegen houdt.

Wat betreft de booster ik ben benieuwd of we iets gaan merken van de vaart die ze er achter willen gaan zetten.


Thuis als de thuiszorg er is.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 19:46

Vayo schreef:
Hier hebben we bericht gehad dat de GGD het niet aan kan en pas in januari zou kunnen starten. Nu gaat onze thuiszorgorganisatie het zelf verzorgen. We gaan in 2 weken proberen om een flink aantal mensen te boosteren. Ik heb me al aangemeld om naast mijn werk elke week 4 dagen mee te komen helpen.

Wat goed! Heel erg bedankt alvast

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:53

Nikass schreef:
SusanH schreef:
O echt? Nee thuis, of eigenlijk zodra ik klaar ben met werken, gaat het mondkapje meteen af. Wij hebben vorig jaar op het werk een hele grote uitbraak gehad, ondanks juist gebruik van pbm is ook bijna al het personeel inclusief ikzelf ziek geworden. Sindsdien is mijn vertrouwen in mondkapjes wel enorm gedaald moet ik zeggen. Maar goed dat is een andere discussie. Ik draag hem braaf hoor en gebruik hem volgens voorschrift. Maar ik vertrouw er niet meer op dat het iets voorkomt of tegen houdt.

Wat betreft de booster ik ben benieuwd of we iets gaan merken van de vaart die ze er achter willen gaan zetten.


Thuis als de thuiszorg er is.


O zo. Ik had hem idd anders begrepen.

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:56

Ik heb ook en afspraak staan voor de booster. Hopelijk minder bijwerkingen dan de vorige keer. Toen Jansen nu Pfizer.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:51

Krijgen jullie de booster via de huisarts? Of via de GGD?

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:58

Volgens mij wordt alles via de GGD gedaan, behalve zorgpersoneel. Niet-mobiele ouderen worden ook door GGD gedaan. Iedereen wordt met Moderna of Pfizer geboosterd, en dus met vaccins die bij -80 bewaard moeten worden. Dat kan de huisarts niet. Of je moet Urk-achtige constructies hebben geregeld.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:00

Gisteren bericht gehad van werkgever dat wij via het zkhs een boosterprik gaan krijgen. Ga deze wel halen, zal waarschijnlijk pfizer zijn.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:42

Nikass schreef:
Krijgen jullie de booster via de huisarts? Of via de GGD?


Ik werk bij een instelling en wij doen het zelf.

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:47

Nikass schreef:
Krijgen jullie de booster via de huisarts? Of via de GGD?


Via mijn werk. (ziekenhuis)

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:57

SusanH schreef:
O echt? Nee thuis, of eigenlijk zodra ik klaar ben met werken, gaat het mondkapje meteen af. Wij hebben vorig jaar op het werk een hele grote uitbraak gehad, ondanks juist gebruik van pbm is ook bijna al het personeel inclusief ikzelf ziek geworden. Sindsdien is mijn vertrouwen in mondkapjes wel enorm gedaald moet ik zeggen. Maar goed dat is een andere discussie. Ik draag hem braaf hoor en gebruik hem volgens voorschrift. Maar ik vertrouw er niet meer op dat het iets voorkomt of tegen houdt.

Wat betreft de booster ik ben benieuwd of we iets gaan merken van de vaart die ze er achter willen gaan zetten.

Beetje off-topic en ik weet ook niet of ik het nog terug kan vinden, maar ik las een tijd terug een nieuwsartikel waaruit bleek dat een groot deel van de mondkapjes aan het begin van de coronagolven onvoldoende bescherming bood. Daar hebben ze toen onderzoek naar gedaan en de cijfers waren dramatisch. Geen wonder dat wat dat betreft zoveel personeel ook ziek geworden is. Organisaties zijn daar tijdens het onderzoek wel al van op de hoogte gebracht dus de betreffende mondmaskers zijn toen geloof ik wel snel weer weggehaald. Maar wie weet hoeveel mensen daar toen al aan blootgesteld waren...

Nikass schreef:
Krijgen jullie de booster via de huisarts? Of via de GGD?

Het ziekenhuis waar ik werk :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:15

Nikass schreef:
Krijgen jullie de booster via de huisarts? Of via de GGD?

Op het werk, ziekenhuis. Wordt door personeel gezet :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:16

Ibbel schreef:
Volgens mij wordt alles via de GGD gedaan, behalve zorgpersoneel. Niet-mobiele ouderen worden ook door GGD gedaan. Iedereen wordt met Moderna of Pfizer geboosterd, en dus met vaccins die bij -80 bewaard moeten worden. Dat kan de huisarts niet. Of je moet Urk-achtige constructies hebben geregeld.


Hier zorgpersoneel, wij worden door de ggd geprikt. Dat is de vorige keer ook zo gegaan. Hangt denk ik ook van de sector af.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:26

Ik heb de booster vaccinatie nog niet gehad, maar ik twijfel of ik hem ga nemen.
Eerste 2 heb ik wel genomen, toen pfizer gekregen en naast moeheid geen last gehad van klachten.

Maar toch twijfel ik voor de booster, waarom? Misschien is het stom, maar ik wil hem alleen als ik weer pfizer krijg.. Maar je krijgt pfizer of moderna en je mag niet kiezen. Want ik heb liever hetzelfde vaccin, dat voelt voor mij veiliger.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:32

Je mag inderdaad niet kiezen, maar op veel (misschien alle, maar dat durf ik niet te zeggen) mag je, in ieder geval nu, wel inlopen. En op de meeste locaties wordt maar één vaccin geprikt. Als je dan kiest voor een locatie met alleen Pfizer, krijg je dus Pfizer. Mocht het tegen die tijd alleen op afspraak mogen, dan kan je dus alsnog op zoek gaan naar een locatie met Pfizer, maar dan is het wat meer prutsen om daar een afspraak te krijgen (hoewel de locatiemanager, in de tijd dat het enkel op afspraak ging, ook eigenlijk altijd wel toestemming gaf om te vaccineren als je op een andere locatie op dezelfde dag. Dus dat zou je dan ook nog wel kunnen proberen).

Gelukkig wil je Pfizer, en niet juist Moderna, want Pfizer wordt op ongeveer 90% van de locaties geprikt op het moment. De kans is dus sowieso groot dat je booster Pfizer is (uitgaande van geen grote mutaties met aangepaste vaccins tegen die tijd waardoor het hele speelveld omgegooid wordt).

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:42

Ik heb nog niet eens een uitnodiging gekregen en had gelezen dat je voor de booster alleen op afspraak kan.. En er stond ook dat afspraak maken wel kan, maar dat je daarna automatisch een annuleringsbericht krijgt.
Helaas.. anders was dat wel een goed idee indd, een locatie met pfizer uitkiezen

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:18

Juttertje88 schreef:
Ik heb nog niet eens een uitnodiging gekregen en had gelezen dat je voor de booster alleen op afspraak kan.. En er stond ook dat afspraak maken wel kan, maar dat je daarna automatisch een annuleringsbericht krijgt.
Helaas.. anders was dat wel een goed idee indd, een locatie met pfizer uitkiezen



Alle locaties hebben sowieso Pfizer dus daar hoef je niet bang voor te zijn.Gisteren vanuit het management gehoord dat regio Utrecht voor nu geen zorgpersoneel gaat boosteren.Dus voor nu weer de ouderen over de vloer. Super leuk,en ze zijn ook allemaal heel dankbaar.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:35

Nathalie wat erg die keuze........Echt niet ok!

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:11

Mondkapjes werken natuurlijk niet voor 100%, maar alle beetjes helpen, toch? Wij hebben wel altijd ffp2 maskers. Ik heb er geen enkele moeite mee :)

Ik vind het echt heel lastig dat mensen hun booster niet (of nog niet) willen (of twijfel).. als iemand zijn booster wil en kan afstaan: hier kunnen we niet wachten (maar moeten helaas wel nog heel lang)