Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:03

Verschil is wel dat kerstvakantie verlengen suggereert dat het vakantie is ipv. Online les.
Ik vind de term dus echt belachelijk gekozen.
Vorig jaar is dus inderdaad ook nooit de kerstvakantie verlengt want online les.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:08

Echwel schreef:
New York roept noodtoestand uit - https://nos.nl/l/2407233#UPDATE-container-57574662


Toch is de angst voor nieuwe variant wel overal.

Denk eerder een stukje realisme en dat is alleen maar goed ipv te denken dat het aan de andere kant van de wereld is en het niet zo’n vaart loopt.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:10

bigone schreef:
Echwel schreef:
New York roept noodtoestand uit - https://nos.nl/l/2407233#UPDATE-container-57574662


Toch is de angst voor nieuwe variant wel overal.

Denk eerder een stukje realisme en dat is alleen maar goed ipv te denken dat het aan de andere kant van de wereld is en het niet zo’n vaart loopt.


Precies. Virus ergens in China…. Rot voor ze maar gelukkig is het ver weg. :')

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:12

lenaa_tje schreef:
Verschil is wel dat kerstvakantie verlengen suggereert dat het vakantie is ipv. Online les.
Ik vind de term dus echt belachelijk gekozen.
Vorig jaar is dus inderdaad ook nooit de kerstvakantie verlengt want online les.


Ik dacht dat het plan dan ook echt vakantie was, zo erg is dat niet. Maar het is wel handig om dat NU te weten :P

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:14

lenaa_tje schreef:
Verschil is wel dat kerstvakantie verlengen suggereert dat het vakantie is ipv. Online les.
Ik vind de term dus echt belachelijk gekozen.
Vorig jaar is dus inderdaad ook nooit de kerstvakantie verlengt want online les.

Omdat het plan nu dan ook daadwerkelijk vakantie is en geen online les ;)

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:15

Jezus klote corona.
Vriendin heeft nieuwe lever nodig en ze zou een screening krijgen begin december.
Alle afspraken zijn afgezegd daarvoor.
Ze is dood ziek, hoop dat er op tijd een oplossing komt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:24

Deugenietje schreef:
Jezus klote corona.
Vriendin heeft nieuwe lever nodig en ze zou een screening krijgen begin december.
Alle afspraken zijn afgezegd daarvoor.
Ze is dood ziek, hoop dat er op tijd een oplossing komt.


Ja en ze vergeten dat dit soort mensen veelal óók ouders van leerlingen zijn :(:) . Ik weet niet wat meer stress oplevert hoor, een week extra vakantie of een moeder die geen zorg kan krijgen...
Hopelijk komt het goed met je vriendin.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:25

Spenk schreef:
lenaa_tje schreef:
Verschil is wel dat kerstvakantie verlengen suggereert dat het vakantie is ipv. Online les.
Ik vind de term dus echt belachelijk gekozen.
Vorig jaar is dus inderdaad ook nooit de kerstvakantie verlengt want online les.

Omdat het plan nu dan ook daadwerkelijk vakantie is en geen online les ;)

Dat weet ik. Dat was vorig jaar ook.
Is alleen niet van de grond gekomen :)

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:39


Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:55

Heftig zeker. Het roept bij mij nog wel de vraag op of die meneer gevaccineerd was.

Trieste situatie, deugenietje. Waarom willen mensen niet vaccineren voor anderen? Ik vind het zo egoïstisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:12

Fitzroy schreef:
Waarom willen mensen niet vaccineren voor anderen? Ik vind het zo egoïstisch.

Ik denk om dezelfde reden dat andere mensen willen dat iedereen gedwongen een vaccinatie krijgt; voornamelijk angst.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:13

Tilmar schreef:
Vayo schreef:
Hier net bericht dat de GGD het niet aan kan om te gaan boosteren in december. Nu gaan wij dit zelf opzetten met onze zorgorganisatie en 2 weken volle bak prikken. Ik heb gelijk opvang geregeld en mij opgegeven om naast mijn werk nog 2x 4 dagen daar mee te gaan helpen.


Wow! Hier krijg ik kippenvel van!
Wat een energie straal je uit, echt geweldig dat je deze veerkracht hebt.
Ik heb echt bewondering voor de zorg.


Er gebeuren gelukkig meer van dit soort positieve dingen. Moeders verhuist januari naar haar zorg appartement. Werd uitgenodigd om afgelopen donderdag haar booster ter plekke te komen halen want toekomstige bewoner.
Personeel is volgende week aan de beurt, iedereen kan aangeven welke van de twee prikdagen men wil komen. 2x 16 uur lang prik mogelijkheid.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:20

Vayo schreef:
Hier net bericht dat de GGD het niet aan kan om te gaan boosteren in december. Nu gaan wij dit zelf opzetten met onze zorgorganisatie en 2 weken volle bak prikken. Ik heb gelijk opvang geregeld en mij opgegeven om naast mijn werk nog 2x 4 dagen daar mee te gaan helpen.

Applaus voor jullie zorgorganisatie maar ook applaus voor jou!!!!

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:28

enzino schreef:
Fitzroy schreef:
Waarom willen mensen niet vaccineren voor anderen? Ik vind het zo egoïstisch.

Ik denk om dezelfde reden dat andere mensen willen dat iedereen gedwongen een vaccinatie krijgt; voornamelijk angst.


Nou, nee hoor. Ik ben niet bang. Maar ik vind het wel triest voor mensen zoals die vriendin van deugenietje.
En ik baal ervan dat deze situatie te voorkomen was geweest als iedereen netjes zijn vaccinatie gehaald had.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:10


Loretta
Berichten: 8762
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:25


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:31

Loretta schreef:
Omikron variant schijnt echt super besmettelijk te zijn.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/omikron- ... -dan-delta

Nu maar hopen dat die een heel stuk minder dodelijk is.


Als hij minder ziekmakend is en de delta verdringt is dat positief, van Ranst tweette daarover.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:34

Dan wel inderdaad, maar de delta-variant geeft juist een verhoogd risico op ziekenhuisopname t.o.v. de klassieke en de alfa-variant, dus besmettelijker maar minder ziekmakend hoeven bij covid19 helaas absoluut niet per se samen op te gaan.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:35

Ik las echt een uur geleden nog op NOS dat ze nog niks weten over de besmettelijkheid en dat dit weken duurt voor ze hier uitsluitsel kunnen geven?

Een vliegverbod helpt niet om de variant helemaal buiten de deur te houden, mocht die inderdaad besmettelijker zijn, zegt Baidjoe: "We zijn een ontzettend verbonden wereld. Dat betekent dat zo'n virus niet alleen uit zuidelijk Afrika, maar ook via andere routes binnen kan zijn gekomen."

Met reisrestricties win je wel wat tijd "maar de vraag is wat je met die tijd gaat doen", aldus Baidjoe. "Je wint er misschien twee weken mee." Als de variant besmettelijker is, zal de omikronvariant de deltavariant op den duur verdringen. Veel is echter nog wel onduidelijk over de omikronvariant, bijvoorbeeld of deze variant mensen ook zieker maakt.

Loretta
Berichten: 8762
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:46

sureido schreef:
Een vliegverbod helpt niet om de variant helemaal buiten de deur te houden, mocht die inderdaad besmettelijker zijn, zegt Baidjoe: "We zijn een ontzettend verbonden wereld. Dat betekent dat zo'n virus niet alleen uit zuidelijk Afrika, maar ook via andere routes binnen kan zijn gekomen."



Doet me denken aan die uitspraak destijds van van Dissel. Dat Nederland weiig risico liep omdat we geen rechtstreekse vluchten hadden met Wuhan.

Nou een overstap is zo gemaakt en het virus is via Italie bij ons terecht gekomen en heeft zich lekker kunnen verspreiden tijdens het carnaval.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:48

Misschien is hij ook al in Nederland

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:50



Indrukwekkend over hoe het nu op de eerste hulp gaat

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:03

purny schreef:
Misschien is hij ook al in Nederland


Precies , wie weet wat voor variant we hier al wel niet hebben. Ik ben er in ieder geval niet zo paniekerig onder virussen muteren nu eenmaal. Ze hadden gewoon eerder in moeten grijpen als in vaccinaties naar arme landen en niet mensen in landen waar al veel vaccinaties gegeven zijn allemaal weer gaan boosteren.

Dan kunnen we blijven boosteren tot in de eeuwigheid

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:06

Zebrastreep schreef:
purny schreef:
Misschien is hij ook al in Nederland


Precies , wie weet wat voor variant we hier al wel niet hebben. Ik ben er in ieder geval niet zo paniekerig onder virussen muteren nu eenmaal. Ze hadden gewoon eerder in moeten grijpen als in vaccinaties naar arme landen en niet mensen in landen waar al veel vaccinaties gegeven zijn allemaal weer gaan boosteren.

Dan kunnen we blijven boosteren tot in de eeuwigheid

Ik merk ook dat ik het minder eng vind dan vorig jaar. En ik vind het top dat het mbt het vliegtuig zo is aangepakt

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:15

Ik weet niet wie deze Dr nog meer volgt, maar hij is een no-nonsense figuur
https://www.youtube.com/watch?v=oxlYyZ08cEg

Als het waar is dat de O-variant idd 32 veranderingen heeft op het spike-gebeuren is er grote kans dat de huidige vaccins niet echt veel zullen doen, zéker niet nu de meeste mensen al langer dan 7 maanden geleden gevaccineerd is (teruglopende effectiviteit).