Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:55

En de positief geteste mensen vanuit zuid Afrika. gevaccineerde mensen hoefde niet te testen.
Dus daar kunnen ook zeker positieven van bij zitten.
Er werd meteen geroepen dat er gefraudeerd moest zijn of de testen niet betrouwbaar zijn. Maar er is nergens bekend of de mensen die positief getest zijn nu gevaccineerd zijn of niet.
Laatst bijgewerkt door Needje op 27-11-21 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:55

Ja tuurlijk worden veel mensen wel een beetje ziek na vaccinatie, dat is normaal. Maar ik vind het wel een beetje kwalijk dat dat super erg uitgebouwd wordt en gedaan wordt alsof het niet normaal is en dat vorige krijgen zelfs soms beter is.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:56

Suzanne F. schreef:
Maar wat maakt dat nou uit dan? Dat je wat ziek wordt van een vaccin? Het beschermt je tegen ziekenhuisopname en erger. Wat maakt die ene dag wat ziek dan uit?

Niks :D ik ben zeker voor vaccinatie.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:57

sureido schreef:
En hoeveel mensen melden daadwerkelijk bij het Lareb wat bijwerkingen waren van het vaccin? :+

Ook vind ik dit anders alsnog vrij hoge cijfers om hier te stellen dat je van vaccinatie niet ziek wordt.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... jwerkingen
Bij een groot deel van de mensen treden bijwerkingen op als koorts, hoofdpijn en moeheid na vaccinatie met COVID-19-vaccins.

Vrouwen en jongeren ervaren vaker bijwerkingen. Zie: vragenlijstonderzoek van Lareb.


Als ik me niet vergis komen deze cijfers ook van de (voor)onderzoeken en worden ze aangevuld wanneer nodig met de cijfers vanuit het Lareb.

Dus, bij een onderzoek van 60.000 krijgen 20.000 mensen griepachtige verschijnselen en dus is het rond de 1:3. Bijvoorbeeld.

Edit: niemand zegt dat je niet ziek wordt van vaccineren?

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:58

Afbeelding


Waren het nou sneltesten of pcr testen? Kan het nog zijn dat de nieuwe variant minder goed door een sneltest wordt gedetecteerd, en dat de latere pcr het wel oppikte?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:58

Suzanne F. schreef:
Maar wat maakt dat nou uit dan? Dat je wat ziek wordt van een vaccin? Het beschermt je tegen ziekenhuisopname en erger. Wat maakt die ene dag wat ziek dan uit?

:j

Ik begrijp die weerstand van een beetje ziek ook niet.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:58

veerledec schreef:
[ [url=m/JSJiN5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waren het nou sneltesten of pcr testen? Kan het nog zijn dat de nieuwe variant minder goed door een sneltest wordt gedetecteerd, en dat de latere pcr het wel oppikte?

Zie mijn eerdere opmerking

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:00

Sheran schreef:
Ja tuurlijk worden veel mensen wel een beetje ziek na vaccinatie, dat is normaal. Maar ik vind het wel een beetje kwalijk dat dat super erg uitgebouwd wordt en gedaan wordt alsof het niet normaal is en dat vorige krijgen zelfs soms beter is.

Ik vind het ook kwalijk dat mensen in mijn omgeving geen derde prik gaan halen omdat ze zo ziek waren van vaccinatie en een klein kuchje hadden van covid, en ze het gevoel hebben dat ze het voor niks gedaan hebben.

Ik wilde echter en alleen ontkrachten dat niemand ziek wordt van vaccinatie. Misschien niet met de juiste bewoording, maar ik had gewoon veel mensen om mij heen die echt ziek geweest zijn ervan, dat is toch niet fout? Dat is gewoon een ervaring. Het is gewoon niet zeldzaam dat je er ziek van wordt, wellicht omdat je wat krijgt wat je lichaam niet kent.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:01

Karl66 schreef:
Wat is dat nou weer voor een rare en vooral domme bewering dat een vaccin geen geheugencellen geeft. Je lichamelijke reactie en dus ook de ontwikkelde afweer is na vaccinatie hetzelfde als na het doormaken van de ziekte.

Het grote verschil is dat je van een vaccin niet ziek wordt, dat de bijwerkingen veel kleiner zijn en dat je een gecontroleerde reactie en dus ook gecontroleerde afweer krijgt.

Het zou namelijk maar zo kunnen zijn dat die lichte coronabesmetting net te licht is geweest om voor voldoende afweer te zorgen. Dat is één van de problemen van ongecontroleerde blootstelling.

Op dat middelste stuk reageerde ik, dus daar wordt toch gesteld dat je niet ziek wordt :+

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:02

Niet ziek van covid.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:04

Het grote verschil is dat je van EEN VACCIN niet ziek wordt… dat staat er toch letterlijk.
Ik wilde alleen melden dat ik mensen ken waarbij het dus andersom het geval was.

Maar het wordt nu zoveel groter gemaakt dan dat het bedoeld was :+ ik houd erover op. Bedankt voor je reacties, misschien kan ik er wat mee om mensen te overtuigen van een derde prik.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:05

De laatste info over de O-variant
https://www.youtube.com/watch?v=abMDdJojnqc
Kwam het wel uit Zuid-Afrika? Of heeft het 'gewoon' een lange incubatietijd ??

Overigens bleek deze Belgische patient dus niet gevaccineerd te zijn.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:06

Als deze variant mensen minder ziek zou maken, is het opzich niet heel slecht nieuws toch? Of is dat niet mogelijk? Ik dacht dat Koopmans daar wat over gezegd had.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:14

Ook van een griepprik worden veel mensen even wat grieperig - wat op zich helemaal niet vreemd is als je lichaam weerstand opbouwt. En baby's / kleine kinderen zijn na DKTP/BMR vaak ook even wat hangerig.
En iedereen die afreist naar Zuid Amerika of Afrika en zich laat prikken weet dat je daar ook wel even beroerd van kunt worden, zeker van die tegen gele koorts. En ik hoor toch maar weinig mensen die niet afreizen naar deze landen omdat ze bang zijn voor de risico's.
Dus ik snap ook niet goed waar iedereen zich nu zo druk over maakt.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:19

Needje schreef:
En de positief geteste mensen vanuit zuid Afrika. gevaccineerde mensen hoefde niet te testen.
Dus daar kunnen ook zeker positieven van bij zitten.
Er werd meteen geroepen dat er gefraudeerd moest zijn of de testen niet betrouwbaar zijn. Maar er is nergens bekend of de mensen die positief getest zijn nu gevaccineerd zijn of niet.

En dat is precies wat er in mijn ogen fout gaat. Er zijn mensen positief getest ondanks zelf test, dus er moet wel gefraudeerd zijn.

In plaats van afwachten tot er meer informatie bekend wordt, doen we gewoon een bult aannames. En dat iedere keer weer

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:23

Nu vraag ik me af, waarom zijn die andere 539 mensen gewoon naar huis gestuurd? Die gaan echt niet allemaal braaf binnen zitten.

5000 mensen die getest moeten worden staat er nu, dat is echt heel veel.

Die variant zit hier allang :+
Laatst bijgewerkt door sureido op 27-11-21 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:25

Denk dat ze dat wel strak gaan monitoren, die hebben natuurlijk wel een grote kans op besmetting.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:29

sureido schreef:
Als deze variant mensen minder ziek zou maken, is het opzich niet heel slecht nieuws toch? Of is dat niet mogelijk? Ik dacht dat Koopmans daar wat over gezegd had.


Ze weten nog heel weinig van de omikron-variant, het kan echt alle kanten nog op. Besmettelijker maar minder ziek is niet per se goed nieuws, dat hangt ook af van hoeveel minder ziek en hoeveel besmettelijker. Als je ziet wat we nu al moeten doen om de r onder de 1 te krijgen, dan wordt dat met een besmettelijkere variant alleen maar lastiger, en dan krijg/hou je dus exponentiële groei. Als de groep die alsnog flink ziek wordt (ziekenhuis / ic) dan maar groot genoeg is zit je nog steeds in de puree.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:44

Cer schreef:
Wat vind je daar precies bijzonder aan Sandra?

Overigens gaf Van Ranst ook de optie van valse negatieve testuitslagen (dus fraude) voor die vlucht..


Nou ze zijn er dus nogal een paar kwijt. Althans die zijn niet komen opdagen, zo las ik het. Dan denk ik meteen....zouden die het via een omweg, dus niet rechtstreeks vanuit Z-A, proberen om zo het hele gedoe te omzeilen?

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:49


imaudy
Berichten: 5038
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:53

sureido schreef:
Nu vraag ik me af, waarom zijn die andere 539 mensen gewoon naar huis gestuurd? Die gaan echt niet allemaal braaf binnen zitten.

5000 mensen die getest moeten worden staat er nu, dat is echt heel veel.

Die variant zit hier allang :+


Ja dat vind ik ook. Gewoon allemaal naar een quarantaine hotel. Een gemiste kans om de verspreiding van deze varinant niet tegen proberen te houden.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 27-11-21 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5038
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:54

sureido schreef:
Als deze variant mensen minder ziek zou maken, is het opzich niet heel slecht nieuws toch? Of is dat niet mogelijk? Ik dacht dat Koopmans daar wat over gezegd had.


Denk als deze variant veel milder was dat er niet zo groot alarm geslagen was.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:03

Suzanne F. schreef:

En als ik op de voorpagina kijk:
Berichten met koppen als ‘Omikron 500 procent besmettelijker dan de Deltavariant’ suggereren dat een horror-variant is opgestaan, maar er is nog veel te weinig bekend over de besmettelijkheid om zoiets te kunnen stellen. Daarbij gaan internationale deskundigen er vanuit dat de rol van de huidige vaccins niet is uitgespeeld en beginnen farmaceutische bedrijven met de aanpassing van de vaccins. Toch zijn er wel zorgen.
https://www.trouw.nl/zorg/verwachting-i ... ~ba26f1b6/

Ik vind dit artikel goed beschrijven dat we nog niet in paniek moeten raken voor we meer weten.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:07

En dit vind ik ook een interessante: ik dacht dat de twee prikken gewoon een normale dosis was maar die tweede is dus eigenlijk een booster al geweest?

En dat stuk van Engeland ook!
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:14

Maar een 'booster' zo kort op de 1e heeft nu dus zijn negatieve kant blijkbaar.
Ik weet nog hoeveel kritiek er op de UK was toen zij dat beleid hadden.