Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 37 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Wat zitten er een paar mensen vreselijk te overdrijven over het woord “fraude”… werkelijk …
Maar ik begrijp nu wel hoe sensatie verhalen gemaakt worden zeg jemig :')

En ik snap ook waarom er veel mensen ziek zijn, als ze “niet lekker” ook als “ziek” kwalificeren :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:19 



 
Profiel   

En dan hebben we het nog niet eens over het verschil tussen mannen en vrouwen bij de term 'ziek'... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:20 



 
Profiel   

Ik was wel echt ziek na vaccinatie, beide keren, maar heb niks doorgegeven. Ik word dat ook van griepprik of zelfs als ik gewoon te veel gedaan heb. Dus een reactie van mijn lijf op hard werken. Vond dat niet iets om te melden, omdat het voor mij bekend iets is en dus niet perse door vaccin. (Ook al was het hoge koorts en echt week lang echt niet lekker terwijl ik standaard onder flinke pijnmedicatie zit haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:24 



 

[ img ]

Nog een mooie eye-opener :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:53 



 
Profiel   

sureido schreef
Ik vind dit artikel goed beschrijven dat we nog niet in paniek moeten raken voor we meer weten.


Kritieke zorg van mensen wordt afgezegd. Dat lijkt me reden genoeg tot op z'n minst enige paniek. Een variant die nog besmettelijker is gaat dat niet beter maken, daar hoef je niet maanden op te studeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:06 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
sureido schreef
Ik vind dit artikel goed beschrijven dat we nog niet in paniek moeten raken voor we meer weten.


Kritieke zorg van mensen wordt afgezegd. Dat lijkt me reden genoeg tot op z'n minst enige paniek. Een variant die nog besmettelijker is gaat dat niet beter maken, daar hoef je niet maanden op te studeren.

Maar je hoeft niet naar de media te stappen met koppen als ‘500 keer besmettelijker’, dat vind ik paniekzaaierij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:11 



 
Profiel   

Ik heb nooit gesnapt waarom mensen met Covid 'voorgetrokken' moeten worden; elke ernstige ziekte/aandoening is voor ieder individueel mens hetzelfde. Dus 'wie eerst komt die eerst maalt...'
En als kombineren van Covid en normale zorg niet mogelijk is dan grote centra in het midden van het land alleen voor Covid inrichten en het leger erbij inschakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:50 



 
Profiel   

sureido schreef
Maar je hoeft niet naar de media te stappen met koppen als ‘500 keer besmettelijker’, dat vind ik paniekzaaierij.

Er staat dan ook niet 500x besmettelijker, maar 500% besmettelijker (de vraag is wel of het een besmettelijkheid heeft van 500%, of dat het 500% besmettelijker is). Dat is 5 (of 6) keer zo besmettelijk. Nogal belangrijk om dit soort details in de gaten te houden.

Het tempo waarop het percentage van de besmettingen die nieuwe variant wordt ligt enorm hoog. Dit gaat veel vlotter dan bij de alfa of daarna naar de delta variant, terwijl dit resp. een besmettelijkheid van 130% had t.o.v. klassieke variant en 150% had t.o.v. de alfa-variant (dus zo'n 200% t.o.v. de klassieke variant).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:51 



 
Profiel   

In de Albert heijn was het eind vd middag stervensdruk. Gezinnen met pubers......het lijkt totaal niet te landen bij veel mensen wat er aan de hand is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:52 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen met Covid 'voorgetrokken' moeten worden; elke ernstige ziekte/aandoening is voor ieder individueel mens hetzelfde. Dus 'wie eerst komt die eerst maalt...'
En als kombineren van Covid en normale zorg niet mogelijk is dan grote centra in het midden van het land alleen voor Covid inrichten en het leger erbij inschakelen.

Ik denk dat ze "voorgetrokken" worden omdat het nu spoed is.
De persoon met een hartaanval word ook nu geholpen.
Worden ze niet nu geholpen zijn ze zeker dood.

Andere dingen zijn vaak niet nu spoed, paar daagjes wachten maakt niet uit.
Het erge alleen is dat het geen paar daagjes meer zijn.
En dat maakt het moeilijk, hoe moet de zorg dan met deze weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:54 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen met Covid 'voorgetrokken' moeten worden; elke ernstige ziekte/aandoening is voor ieder individueel mens hetzelfde.


Geldt na de enige écht alleen door Covid19 veroorzaakte golf voorjaar 2020 ook voor de maatregelen :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:24 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen met Covid 'voorgetrokken' moeten worden; elke ernstige ziekte/aandoening is voor ieder individueel mens hetzelfde. Dus 'wie eerst komt die eerst maalt...'
En als kombineren van Covid en normale zorg niet mogelijk is dan grote centra in het midden van het land alleen voor Covid inrichten en het leger erbij inschakelen.

Zeg je dat ook wanneer het voor jou een kwestie van leven of dood is?
Die mensen belanden misschien niet allemaal met een slang in de keel op de ic maar ze zijn wel aan het stikken dus spoedgeval. Net als een geknapte blinde darm of wanneer je op je hoofd van je paard klapt of een hartaanval of hersenbloeding.
Pas wanneer het echt code zwart is komt er een situatie waarbij ook gekeken gaat worden hoelang een ic bed bezet word gehouden en dan gaat de hartaanval zeer waarschijnlijk voor op de COVID patiënt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:26 



 
Profiel   

bigone schreef
Die mensen belanden misschien niet allemaal met een slang in de keel op de ic maar ze zijn wel aan het stikken dus spoedgeval. Net als een geknapte blinde darm of wanneer je op je hoofd van je paard klapt of een hartaanval of hersenbloeding.
Pas wanneer het echt code zwart is komt er een situatie waarbij ook gekeken gaat worden hoelang een ic bed bezet word gehouden en dan gaat de hartaanval zeer waarschijnlijk voor op de COVID patiënt.

Ik heb het dan specifiek over gezonde mensen die zich niet willen laten vaccineren en zo een ingrijpende behandeling hadden kunnen voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:30 



 
Profiel   

Hmm de Omicronvariant heeft opvallend veel mutaties in vergelijking met de oorspronkelijke coronavariant uit Wuhan. De variant deelt mutaties met onder meer de Britse (alpha( variant, de Zuid-Afrikaanse (beta) variant, de Braziliaanse variant (Gamma) en de Delta variant. De variant maakt dus een combinatie van mutaties die eerder zijn gezien, maar daarnaast nog nieuwe mutaties die nog niet eerder zijn gezien.
Er zitten meer dan 30 mutaties op de stekel (het spike eiwit). Ons lichaam is inmiddels "getraind" door vaccinatie of een eerdere besmetting gericht op het herkennen en onklaar maken van dat eiwit.
Delta en alpha gaan gepaard met een grotere besmettelijkheid. Maar de betavariant slaagt er vooral in immuniteit te omzeilen. Deze nieuwe variant heeft mogelijk allebei de varianten in grote mate.
Naar verluidt is het nieuw ontdekte virus 6 x besmettelijker maar Is het vaccin ook nog mogelijk minder werkzaam dan tegen de deltavariant.
Bron: De Telegraaf. Het is een premium artikel dus maar even samengevat.

Het lijkt hier dus om een viral escape te gaan. Ik las daar al meer dan een half jaar geleden over.
Zo' escape virus ontstaat in gebieden waar het veelal vrij spel heeft.
Onderzoekers zijn al langer bezig om vaccins te ontwikkelen die escapevirussen voor kunnen zijn.
Het echt een race tegen de klok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:44 



 
Profiel   

Wat een gebed zonder eind. Soms denk ik weleens: laat nou maar gewoon alles gaan, laten uitrazen alle mutaties, hoop zieken, hoop doden en klaar. Maar goed, ik snap dat dit een grove gedachte is omdat dit veel levens kost. Geeft waarschijnlijk chaos in de samenleving en heeft uiteraard niet de voorkeur.
Maar soms gaat het weleens door mijn hoofd.

Op een gegeven moment is iedereen toch een keer besmet geweest, in aanraking geweest met het virus of dood?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:49 



 

Suzanne F. schreef
Wat een gebed zonder eind. Soms denk ik weleens: laat nou maar gewoon alles gaan, laten uitrazen alle mutaties, hoop zieken, hoop doden en klaar. Maar goed, ik snap dat dit een grove gedachte is omdat dit veel levens kost. Geeft waarschijnlijk chaos in de samenleving en heeft uiteraard niet de voorkeur.
Maar soms gaat het weleens door mijn hoofd.

Op een gegeven moment is iedereen toch een keer besmet geweest, in aanraking geweest met het virus of dood?


Ik heb dat eerlijk gezegd ook wel eens, vandaag echt wel momenten.. Zo frustrerend allemaal :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:50 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Op een gegeven moment is iedereen toch een keer besmet geweest, in aanraking geweest met het virus of dood?

Maar het gevaar bestaat dat er ineens een mutatie de kop opsteekt die zó besmettelijk en zó dodelijk is dat je juist wilt voorkomen dat er veel mutaties kúnnen ontstaan.
Onze manier van leven is echt niet bestand tegen een 50% reductie van de bevolking!

Daarom maken sommigen zich ook zo druk over de lage vaccinatiegraad in vooral 3e wereldlanden. De kans dat er dáár een zeer besmettelijke/dodelijke variant ontstaat is vele malen groter dan in ontwikkelde landen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:56 



 
Profiel   

Pfff hoop dat dat toch allemaal niet waar gaat zijn.

De aarde is hard bezig de overpopulatie te verminderen.

Misschien moeten we daar eens gehoor aan geven voor de toekomst.
Nee niet door iedereen te laten sterven maar wereldwijd minder te vermeerderen.
Onder konijnen komt ook een ziekte als ze met teveel zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:58 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Pfff hoop dat dat toch allemaal niet waar gaat zijn.

De aarde is hard bezig de overpopulatie te verminderen.

Misschien moeten we daar eens gehoor aan geven voor de toekomst.
Nee niet door iedereen te laten sterven maar wereldwijd minder te vermeerderen.
Onder konijnen komt ook een ziekte als ze met teveel zijn....

Dit had ik vanaf het begin al door.. de mens vecht tegen een vijand waarvan we het niet gaan winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:00 



 
Profiel   

Ja maar daar hebben we geen invloed op toch? Veel mensen in derde wereldlanden willen zich ook niet laten vaccineren. Die mutaties ontstaan toch wel.

Edit: Eens, zo slecht zou het niet zijn als de wereldbevolking met 50% afnam. Zou zoveel oplossen.
Klimaatcrisis, ondervoeding, uitputting van het milieu en grondstoffen. En zelfs het huizenprobleem.
Maar goed, als je het zelf bent dan is het minder leuk natuurlijk. Al weet je dat dan toch niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:00 



 
Profiel   

Dit dus.
Daarom denk ik ook altijd Als het mijn tijd is is het mijn tijd.
De natuur schreeuwt om herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:06 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Wat een gebed zonder eind. Soms denk ik weleens: laat nou maar gewoon alles gaan, laten uitrazen alle mutaties, hoop zieken, hoop doden en klaar. Maar goed, ik snap dat dit een grove gedachte is omdat dit veel levens kost. Geeft waarschijnlijk chaos in de samenleving en heeft uiteraard niet de voorkeur.
Maar soms gaat het weleens door mijn hoofd.

Op een gegeven moment is iedereen toch een keer besmet geweest, in aanraking geweest met het virus of dood?


Helaas niet, want de kans is behoorlijk groot dat er dan een mutatie ontstaat die eerder ontwikkelde immuniteit (door besmetting) kan ontwijken en dan opnieuw de wereld rond kan razen. Ook gaat dan eigenlijk de enige mogelijkheid zijn om de ziekenhuizen coronavrij te houden. Oftewel: een negatieve testuitslag te vereisen van mensen die opgenomen moeten worden in het ziekenhuis (bij voorkeur zelfs na 5 dagen quarantaine) en anders geen zorgverlening. Zou dat niet gedaan worden, dan is er geen zorgsysteem meer over nog ruim voordat corona klaar is met razen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:07 



 
Profiel   

Needje schreef
Dit dus.
Daarom denk ik ook altijd Als het mijn tijd is is het mijn tijd.
De natuur schreeuwt om herstel.

:j

Ergens is het echt egoïstisch en bizar hoe normaal wij het vinden dat het leven zo maakbaar is

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:11 



 
Profiel   

Wat een geblunder toch altijd met die regels.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ggd-vacc ... ndlockdown

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:12 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Wat een gebed zonder eind. Soms denk ik weleens: laat nou maar gewoon alles gaan, laten uitrazen alle mutaties, hoop zieken, hoop doden en klaar. Maar goed, ik snap dat dit een grove gedachte is omdat dit veel levens kost. Geeft waarschijnlijk chaos in de samenleving en heeft uiteraard niet de voorkeur.
Maar soms gaat het weleens door mijn hoofd.

Op een gegeven moment is iedereen toch een keer besmet geweest, in aanraking geweest met het virus of dood?


Maar dit zal dan toch ook niet helpen? Bericht boven je stelde dat de Omnikron variant juist is ontstaan waar een virus vrij spel is. Én dat deze mogelijk bestand is tegen eerdere immuniteit (dus ook natuurlijke).

Dat zou betekenen dat vrij spel laten super veel doden tot gevolg heeft en wellicht veel natuurlijke immuniteit (waarschijnlijk niet beter dan immuniteit door [geupdate] vaccinatie). Maar ook dus veel overspringen van het virus met méér mutaties tot gevolg met de mogelijkheid dat er weer zo’n escape virus ontstaat en we dus steeds die vicieuze cirkel blijven ronddraaien.

Ik snap dat het zo voelt, maar het is helaas geen oplossing.

Edit: spuit 11, zie dat mizora me voor is :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 37 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen