Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie doet er mee! Applaus voor de zorg en andere hulpverlener

 
Profiel   

Achterom schreef
Heel eerlijk: …Dit soort dingen is echt een hol gebaar, als je verder niets doet

Geen aannames doen hier. Gewoon een vriendelijk verzoek om je handen op elkaar te doen voor die mensen die 24/7/365 ook voor jou en voor mij klaarstaan. Ongeacht achtergrond, keuzes, bmi van 35+, rokers, niet-rokers of whatever. Veel zorgverleners zijn werknemers van 18-45 met eigen gezinnen, jonge kids en bijbehorende sores, die met hulp van het thuisfront, inzet van schoonouders en weet ik wie proberen hun shifts te blijven draaien. Van wie gevraagd wordt te kómen, omdat de roosters zwaar onder druk staan. Er anders infuzen niet gewisseld kunnen worden of patienten niet gedraaid. Best wel regelmatig in heel bedreigende situaties verzeild raken. Maar ze gaan dóór.
En als jij of ik vannacht een acute blinde darmontsteking krijg, dan staan ze er. Nog steeds. Nog wel.
Dat verdient gewoon ieders respect.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:24 



 

paars schreef
Achterom schreef
Heel eerlijk: …Dit soort dingen is echt een hol gebaar, als je verder niets doet

Geen aannames doen hier. Gewoon een vriendelijk verzoek om je handen op elkaar te doen voor die mensen die 24/7/365 ook voor jou en voor mij klaarstaan. Ongeacht achtergrond, keuzes, bmi van 35+, rokers, niet-rokers of whatever. Veel zorgverleners zijn werknemers van 18-45 met eigen gezinnen, jonge kids en bijbehorende sores, die met hulp van het thuisfront, inzet van schoonouders en weet ik wie proberen hun shifts te blijven draaien. Van wie gevraagd wordt te kómen, omdat de roosters zwaar onder druk staan. Er anders infuzen niet gewisseld kunnen worden of patienten niet gedraaid. Best wel regelmatig in heel bedreigende situaties verzeild raken. Maar ze gaan dóór.
En als jij of ik vannacht een acute blinde darmontsteking krijg, dan staan ze er. Nog steeds. Nog wel.
Dat verdient gewoon ieders respect.



_/-\o_ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:32 



 
Profiel   

paars schreef
Achterom schreef
Heel eerlijk: …Dit soort dingen is echt een hol gebaar, als je verder niets doet

Geen aannames doen hier. Gewoon een vriendelijk verzoek om je handen op elkaar te doen voor die mensen die 24/7/365 ook voor jou en voor mij klaarstaan. Ongeacht achtergrond, keuzes, bmi van 35+, rokers, niet-rokers of whatever. Veel zorgverleners zijn werknemers van 18-45 met eigen gezinnen, jonge kids en bijbehorende sores, die met hulp van het thuisfront, inzet van schoonouders en weet ik wie proberen hun shifts te blijven draaien. Van wie gevraagd wordt te kómen, omdat de roosters zwaar onder druk staan. Er anders infuzen niet gewisseld kunnen worden of patienten niet gedraaid. Best wel regelmatig in heel bedreigende situaties verzeild raken. Maar ze gaan dóór.
En als jij of ik vannacht een acute blinde darmontsteking krijg, dan staan ze er. Nog steeds. Nog wel.
Dat verdient gewoon ieders respect.

dank je wel, mooi verwoord!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:37 



 
Profiel   

paars schreef
Achterom schreef
Heel eerlijk: …Dit soort dingen is echt een hol gebaar, als je verder niets doet

Geen aannames doen hier. Gewoon een vriendelijk verzoek om je handen op elkaar te doen voor die mensen die 24/7/365 ook voor jou en voor mij klaarstaan. Ongeacht achtergrond, keuzes, bmi van 35+, rokers, niet-rokers of whatever. Veel zorgverleners zijn werknemers van 18-45 met eigen gezinnen, jonge kids en bijbehorende sores, die met hulp van het thuisfront, inzet van schoonouders en weet ik wie proberen hun shifts te blijven draaien. Van wie gevraagd wordt te kómen, omdat de roosters zwaar onder druk staan. Er anders infuzen niet gewisseld kunnen worden of patienten niet gedraaid. Best wel regelmatig in heel bedreigende situaties verzeild raken. Maar ze gaan dóór.
En als jij of ik vannacht een acute blinde darmontsteking krijg, dan staan ze er. Nog steeds. Nog wel.
Dat verdient gewoon ieders respect.

Ja, maar dat toon je niet op deze manier. Dit is veel te makkelijk: je past je avatar aan, en gaat weer verder met wat je altijd deed. Het verandert niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:54 



 
Profiel   

En wat moeten we nog meer dan vaccineren, testen, aan de regels houden?
(vrijwilligerswerk doen bij de ic)

Het enige wat dan nog rest is zeggen, ik denk aan jullie.
Ondanks alle anti vaxers en rellers die alles een hoax vinden, tegengeluid maken.

Wat nog holler is.... alles blijven doen wat je deed en ook nog je mond dicht houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:58 



 
Profiel   

Achterom schreef
Dit is veel te makkelijk: je past je avatar aan, en gaat weer verder met wat je altijd deed. Het verandert niks.

Wederom een aanname, en tegen wie heb je het eigenlijk?
Wie de kracht van iets kleins niet kent…heeft de nacht nooit doorgebracht met een mug in de slaapkamer…

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:01 



 
Profiel   

paars schreef
Achterom schreef
Dit is veel te makkelijk: je past je avatar aan, en gaat weer verder met wat je altijd deed. Het verandert niks.

Wederom een aanname, en tegen wie heb je het eigenlijk?
Wie de kracht van iets kleins niet kent…heeft de nacht nooit doorgebracht met een mug in de slaapkamer…

Dit is geen aanname. Bewijs het tegendeel, dan hoor je mij niet meer :n

Weet je... In de eerste golf was er applaus, waren er attenties. Super leuk allemaal :j
Inmiddels zijn we ruim anderhalf jaar verder, en is er teveel gebeurd: agressie, kamerleden die wegrennen om maar niet tegen een motie voor loonsverhoging te stemmen, verkiezingen waarbij het huidige kabinet niet afgestraft wordt voor het zorgbeleid maar gewoon wordt herkozen. Mensen houden zich minder en minder aan de maatregelen, waardoor de patiënten blijven komen.
De werkdruk is hoog en is niet minder hoog geworden. Het verzuim is hoog, collega's hebben op het werk corona opgelopen en zitten nog steeds met de restverschijnselen.
Vanwege de arbeidsmarkt zijn nieuwe mensen niet meer te vinden. Dus mensen blijven extra diensten draaien, zodat cliënten niet tekort komen.
Maar hé, ja, doe lekker wat kleins zodat ook jij goed slaapt vannacht. Want meer is het in mijn ogen niet.

Sorry, maar wat denk je hiermee te bereiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:14 



 
Profiel   

Het is feel good voor de applaudiseerders... Niks meer en niks minder. Denk je dat ik de vorige keer glimmend van trots buiten ben gaan staan? Als ik niet aan het werk was, was ik daar veel te moe voor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:02 



 
Profiel   

De waardering en attenties vond je toen wel leuk, nu blijkbaar niet meer, toch klap ik via mijn avantar ook voor jou. Want ik heb respect voor het werk wat hulpverleners in moeilijke omstandigheden doen.
En wat ík doe mag je best weten, ook al vind ik je toon met je “bewijs het tegendeel” niet vriendelijk; ik heb me laten vaccineren en hou me aan de maatregelen. Ik ben heel veel thuis (als ik niet voor mijn werk op pad hoef), ga niet in een vliegtuig zitten en probeer, voor zover ik er invloed op, heb zo gezond mogelijk te blijven. Dagelijks wandelen en het is me vorig jaar gelukt om10kg af te vallen. Mijn bmi is nu onder de 25. Daarmee hoop ik bij een eventuele Corona besmetting uit het ziekenhuis te blijven.
Hoop dat het “bewijs” genoeg is voor je? In mijn omgeving zijn er heel, heel veel mensen die daar hun best voor doen hoor.
En nu klap ik dus mee met mijn avatar.
Wat ik ermee wil bereiken wil je ook nog weten, nou, wat DuoPenotti al in de OP schrijft. En er zijn, zoals je in dit topic al las, ook hulpverleners die door dat kleine gebaar wèl een beetje positiviteit en een steuntje in de rug ervaren. Voor hen is dit bedoeld.
Zeker nu er weer een nieuwe variant op de stoep staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:11 



 
Profiel   

Ik heb van andere zorgmedewerkers anders gehoord.
En dat jij persoonlijk een positief gebaar niet waardeerd dat mag.
Maar jij bent niet iedereen.

En voor wie het wel een fijne opsteker is die mag hem ruim in ontvangst nemen. :j

Was ik bij machtte het belasting geld anders in te delen zou ik het doen... En morgen waarschijnlijk niet meer leven :+

Maar dat kan ik niet. En mensen met mij kunnen dat ook niet.
Dit kleine gebaar kunnen we wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:14 



 
Profiel   

Billy schreef
Het is feel good voor de applaudiseerders... Niks meer en niks minder. Denk je dat ik de vorige keer glimmend van trots buiten ben gaan staan? Als ik niet aan het werk was, was ik daar veel te moe voor..

Dankjewel voor je mening ;) Ik kan het alleen maar respecteren dat je dit aangeeft. Terwijl iedereen tegengas probeert te geven bij wat jij zegt.

Wel heb ik een andere mening, maar dat is oke. Jij hebt ook je eigen mening. En dat is ook oke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:17 



 
Profiel   

Dankjewel _/-\o_ ik vind het een heel lief gebaar !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:26 



 
Profiel   

Ik sta wel achter dit initiatief, maar ben niet handig op de computer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 23:50 



 
Profiel   

Graag gedaan sunshine.

Nikass
Dat je intentie is natuurlijk het belangrijkste :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:53 



 
Profiel   

Mooi gebaar van bokt naar het zorg personeel toe.

Zelf ben ik ook werkzaam in de zorg op een verpleegafdeling in een woonzorgcentrum voor ouderen.
Het geeft mij wel weer een warm gevoel en dat is heel belangrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:03 



 
Profiel   

Ik denk dat het ook gewoon is om een positief geluid te laten horen, in het nieuws en op social media is het vooral geschreeuw door een stelletje idioten. En zo kunnen we laten zien dat er niet alleen maar idioten rondlopen, maar ook mensen die echt blij met jullie zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:11 



 
Profiel   

Ondanks alle tegenstrijdige berichten, voors en tegens. Bedankt dat je aan mij( of ons) denkt. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:23 



 
Profiel   

Graag gedaan. :)

Precies Cynthia
Laten weten dat wij met diverse mensen niet vergeten zijn dat jullie er voor ons allemaal zijn en klaar staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:33 



 
Profiel   

Ik geef het topic een klein schopje.
Misschien is er een hulpverlener die hier voor vanavond een beetje positiviteit uit haalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:07 



 
Profiel   

Lief van je <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:08 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb 'm een beetje een kerst gevoel gegeven en toch ook mijn eigen identiteit {:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 18:53 



 
Profiel   

Dank jullie wel. Hier verzorgende in de thuiszorg. Dit positieve gebaar vind ik echt enorm lief!

Veel mensen schijnen te denken dat we in de zorg meer geld willen verdienen. Dat zou natuurlijk niet verkeerd zijn, maar wat mijn collega`s en ik het liefste willen is collega`s erbij. Er staan verschillende vacatures uit, maar er komt helaas niemand op af. Sinds de zomer zijn er bij ons in het team 3 collega`s vertrokken om verschillende redenen en er is 1 iemand nieuw bijgekomen, maar zij stopt per januari helaas ook alweer omdat het haar te veel wordt.

We moeten nu dus met minder mensen hetzelfde werk doen en lopen ons de benen uit de kont.
Dat werken in de zorg op dit moment vooral absoluut niet aantrekkelijk is snap ik heel goed, maar dit is dus het grootste probleem. We willen heel graag iedereen helpen, maar hebben al maanden een aanmeldingsstop, wat dus ook betekent dat mensen die uit het ziekenhuis komen en weer naar huis mogen dus geen hulp kunnen krijgen omdat we gewoon niet genoeg mensen hebben om ze te helpen. En dan werk ik maar in een dorp in de Achterhoek...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:12 



 
Profiel   

Hier in dezelfde regio Eefke85 en dezelfde problemen. We hebben momenteel 4 vacatures open staan waar geen mens op af komt, dat extra loon kan mij gestolen worden, maar zieke collega’s komen niet meer terug en nieuwe mensen zijn onvindbaar. De reguliere zorg is al dweilen met de kraan open, ik ben blij dat wij nog geen uitbraak hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:20 



 
Profiel   

Sterkte jullie beide.

Ja helaas overal hetzelfde. Geen personeel kunnen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:10 



 
Profiel   

Ik benijd de zorg niet, het is fysiek én mentaal heel zwaar en samen met de hoge werkdruk voor steeds minder mensen weggelegd.

Fysiek gezien is het voor mij onmogelijk om in de zorg te werken. Wel heb ik ontzettend veel respect voor degenen die het werk met hart en ziel doen en blijven doen.

Het kabinet heeft al jaren een bord voor hun kop, met mooie woorden kom je er niet. Ik stem al jaren op een linkse partij, helaas tot nu toe zonder veel succes. Ik blijf erop hopen dat veel meer Nederlanders gaan inzien dat het zo niet langer kan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen