Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Loretta schreef
Wat een geblunder toch altijd met die regels.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ggd-vacc ... ndlockdown

Wat is er mis met een boterham met kaas of een broodje van de ap?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:17 



 

purny schreef
Loretta schreef
Wat een geblunder toch altijd met die regels.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ggd-vacc ... ndlockdown

Wat is er mis met een boterham met kaas of een broodje van de ap?


Huh? Wat bedoel je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:19 



 
Profiel   

purny schreef
Loretta schreef
Wat een geblunder toch altijd met die regels.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ggd-vacc ... ndlockdown

Wat is er mis met een boterham met kaas of een broodje van de ap?


Het gaat er om dat ze gebruik maken van de ruimte van de horecagelegenheid :D niet hun voedsel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:22 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Wat een gebed zonder eind. Soms denk ik weleens: laat nou maar gewoon alles gaan, laten uitrazen alle mutaties, hoop zieken, hoop doden en klaar. Maar goed, ik snap dat dit een grove gedachte is omdat dit veel levens kost. Geeft waarschijnlijk chaos in de samenleving en heeft uiteraard niet de voorkeur.
Maar soms gaat het weleens door mijn hoofd.

Op een gegeven moment is iedereen toch een keer besmet geweest, in aanraking geweest met het virus of dood?


Chaos wordt het zo of zo wel als code zwart eenmaal een feit is. Een nog grotere chaos wil je niet meemaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:25 



 
Profiel   

Die nieuwe variant zit zeer waarschijnlijk ook in Nederland en we zien vanzelf wel, welke gevolgen dit gaat hebben. Zoiets kan in deze maatschappij niet uitblijven. Heel veel mensen reizen van hot naar her en nemen dan van alles mee.

https://nos.nl/artikel/2407322-rivm-ver ... uid-afrika


Laatst bijgewerkt door nikkel op 27-11-21 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:29 



 
Profiel   

Ja er zijn afgelopen week al boel vluchten geweest dus kan ook niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:31 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen met Covid 'voorgetrokken' moeten worden; elke ernstige ziekte/aandoening is voor ieder individueel mens hetzelfde. Dus 'wie eerst komt die eerst maalt...'
En als kombineren van Covid en normale zorg niet mogelijk is dan grote centra in het midden van het land alleen voor Covid inrichten en het leger erbij inschakelen.


Die waren er in Rotterdam en Maastricht en zijn ongebruikt weer gesloten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:31 



 
Profiel   

Met de omnikron variant kan het nog alle kanten op gaan.

https://www.trouw.nl/zorg/verwachting-i ... ~ba26f1b6/

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:33 



 
Profiel   

purny schreef
Loretta schreef
Wat een geblunder toch altijd met die regels.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ggd-vacc ... ndlockdown

Wat is er mis met een boterham met kaas of een broodje van de ap?


Sorry moest hier wel even om lachen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:40 



 
Profiel   

Ik denk eigenlijk dat die variant hier allang is en nu zo zorgt voor de hoge cijfers.

Soms denk ik wel misschien is dit wel het einde van de wereld , maar dan nog vindt ik dat we teveel laten gebeuren dat het verspreid. Als het nu een super dodelijk virus was geweest waar jong , oud , ziek of gezond aan zou overlijden zou het veel serieuzer worden genomen. We zijn gewoon nog te laks ermee en denken dat het nooit erger wordt als dit. Er liggen nog miljoenen virussen op de loer....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:46 



 
Profiel   

Secricible: Ooohhhh zooo!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:47 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Ik denk eigenlijk dat die variant hier allang is en nu zo zorgt voor de hoge cijfers.

Soms denk ik wel misschien is dit wel het einde van de wereld , maar dan nog vindt ik dat we teveel laten gebeuren dat het verspreid. Als het nu een super dodelijk virus was geweest waar jong , oud , ziek of gezond aan zou overlijden zou het veel serieuzer worden genomen. We zijn gewoon nog te laks ermee en denken dat het nooit erger wordt als dit. Er liggen nog miljoenen virussen op de loer....


Einde van de wereld geloof ik niet. Dit gebeurde in het verleden ook. En sommige pandemien waren nog vele malen heftiger dan covid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:54 



 

Enig verschil dat men vroeger niet dagelijks heel de wereld rond vloog natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:58 



 
Profiel   

Het kan natuurlijk ook zoals in het verleden dat virussen opeens uitsterven. Maar goed ik denk dat griepvirussen van 100 jaar terug er ook nog wel zijn , maar daar worden we nu niet meer zo ziek van of hebben we medicijnen voor.

We hebben ook nog een probleem als de ijskappen smelten op de noord en zuidpool. Daar blijven ook heel wat gevaarlijke virussen nu 'in slaap' te zitten. Als de boel gaat smelten komen er ook een hoop virussen vrij. Dus eigenlijk wordt het in de toekomst alleen maar erger en gaan we dit vaker hebben. Ik denk dat ook klimaatverandering heel veel impact gaat hebben op de mensheid in de toekomst.

Het was ook anders geweest als het net was als de Spaanse groep waar meer jonge mensen aan gestorven zijn dan ouderen. Dan hadden we het ook een stuk serieuzer genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:01 



 
Profiel   

Ouderen en zwakker sterven nu eenmaal sneller dan jongeren en gezonden. Sorry dat ik het zeg, maar dat is precies wat de mensheid volgens mij vergeet. Het leven is eindig. Niet maakbaar en niet eerlijk. Ziek worden en dood gaan hoort bij het leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:08 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Het kan natuurlijk ook zoals in het verleden dat virussen opeens uitsterven. Maar goed ik denk dat griepvirussen van 100 jaar terug er ook nog wel zijn , maar daar worden we nu niet meer zo ziek van of hebben we medicijnen voor.

We hebben ook nog een probleem als de ijskappen smelten op de noord en zuidpool. Daar blijven ook heel wat gevaarlijke virussen nu 'in slaap' te zitten. Als de boel gaat smelten komen er ook een hoop virussen vrij. Dus eigenlijk wordt het in de toekomst alleen maar erger en gaan we dit vaker hebben. Ik denk dat ook klimaatverandering heel veel impact gaat hebben op de mensheid in de toekomst.

Het was ook anders geweest als het net was als de Spaanse groep waar meer jonge mensen aan gestorven zijn dan ouderen. Dan hadden we het ook een stuk serieuzer genomen.


Met het klimaatprobleem blijft de mensheid ook achter de feiten aan lopen. Hoe onze economie werkt is gewoon niet houdbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:09 



 
Profiel   

996981 schreef
Ouderen en zwakker sterven nu eenmaal sneller dan jongeren en gezonden. Sorry dat ik het zeg, maar dat is precies wat de mensheid volgens mij vergeet. Het leven is eindig. Niet maakbaar en niet eerlijk. Ziek worden en dood gaan hoort bij het leven.

Ik heb dat eerder voorbij zien komen en eerder gevraagd hoe dat dan gezien wordt..
niet echt een antwoord gelezen nog ..

Hoe bepaal je de grens?
Een leeftijd? Welke leeftijd?
Aftakelen? Met een puntenlijst of iets ? Bij 100 punten of meer mag je door, eronder niet meer?
Medicijnen stoppen? Welke medicijnen? En wanneee? En voor wie?

Het klinkt allemaal heel makkelijk … totdat je t moet bepalen .. wat zou t idee dan zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:12 



 
Profiel   

Op Worlometers is te zien dat er procentueel toch geen groot percentage besmette mensen uiteindelijk aan dood gaan.

https://www.worldometers.info/coronavir ... bpe0RN-ihg

Maar het is niet alleen dat, ook de ontwrichting die ermee gepaard gaat en de neveneffecten zoals uitgestelde zorg.
Ik denk ook dat het een natuurlijke reactie is op overbevolking. Dacht laatst nog, aarde wil mensheid kleinermaken: mensen vinden een vaccin uit. Dan maar een komeet: mensen schieten de komeet uit zijn baan. :P

We zijn vernuftig maar of we verstandig zijn is de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:12 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Edit: Eens, zo slecht zou het niet zijn als de wereldbevolking met 50% afnam. Zou zoveel oplossen.
Klimaatcrisis, ondervoeding, uitputting van het milieu en grondstoffen. En zelfs het huizenprobleem.


Dat zou het alleen niet. Het raakt namelijk vooral de mensen die al niets hebben. De milieuimpact blijft, de klimaatcrisis blijft, de woningproblemen blijven want er is geen ruimtegebrek maar mensen willen/moeten wonen waar het werk en de maatschappij is. (En dat is bijvoorbeeld niet op de steppe of in de woestijn, maar wel in grote steden. Dat blijft, dus ook al wordt het platteland rustiger, de trek naar de steden blijft.)


Citaat
Maar goed, als je het zelf bent dan is het minder leuk natuurlijk. Al weet je dat dan toch niet meer.

Zo kun je inderdaad denken over hoe het zou zijn om 50% van de wereldbevolking te laten sterven. Voor die mensen zelf niet leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:12 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Ik denk eigenlijk dat die variant hier allang is en nu zo zorgt voor de hoge cijfers.

Soms denk ik wel misschien is dit wel het einde van de wereld , maar dan nog vindt ik dat we teveel laten gebeuren dat het verspreid. Als het nu een super dodelijk virus was geweest waar jong , oud , ziek of gezond aan zou overlijden zou het veel serieuzer worden genomen. We zijn gewoon nog te laks ermee en denken dat het nooit erger wordt als dit. Er liggen nog miljoenen virussen op de loer....

Dat schoot mij ook net binnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:29 



 
Profiel   

https://nos.nl/artikel/2407320-particuliere-klinieken-willen-afgeschaalde-ziekenhuiszorg-overnemen

Particuliere medische klinieken kunnen als het moet snel meer zorgcapaciteit organiseren om extra operaties en ingrepen te kunnen uitvoeren. Op deze manier kan ondanks de grootschalige afschaling in ziekenhuizen toch een groot deel van de planbare zorg - denk aan knie-, heup- en staaroperaties, maar ook aan galblaasingrepen of onderzoek naar huidkanker - doorgaan. Dit zegt de koepel Zelfstandige Klinieken Nederland.

Hopen dat dit kan gaan gebeuren. Maar helaas zal niet iedereen hier terecht kunnen maar wie er wel terecht kan is mooi meegenomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:30 



 
Profiel   

[ img ]

Ons vliegverbod ging snel in, maar Zwitserland heeft ook gelijk maatregelen genomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:36 



 
Profiel   

Cer schreef
996981 schreef
Ouderen en zwakker sterven nu eenmaal sneller dan jongeren en gezonden. Sorry dat ik het zeg, maar dat is precies wat de mensheid volgens mij vergeet. Het leven is eindig. Niet maakbaar en niet eerlijk. Ziek worden en dood gaan hoort bij het leven.

Ik heb dat eerder voorbij zien komen en eerder gevraagd hoe dat dan gezien wordt..
niet echt een antwoord gelezen nog ..

Hoe bepaal je de grens?
Een leeftijd? Welke leeftijd?
Aftakelen? Met een puntenlijst of iets ? Bij 100 punten of meer mag je door, eronder niet meer?
Medicijnen stoppen? Welke medicijnen? En wanneee? En voor wie?

Het klinkt allemaal heel makkelijk … totdat je t moet bepalen .. wat zou t idee dan zijn?

Daar heb ik geen antwoord op. Ik ben geen God en vind ook niet dat ik voor God moet spelen. Die grens zal voor iedereen anders zijn. Iemand zonder kinderwens kijkt bijvoorbeeld waarschijnlijk anders aan tegen IVF dan een stel dat ongewenst kinderloos is. Wanneer doe je het goed? Geen idee. Maar zoals we nu leven kunnen we in ieder geval niet heel lang meer door leven

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:40 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Ik denk eigenlijk dat die variant hier allang is en nu zo zorgt voor de hoge cijfers.
..

Zou kunnen, maar dat kan niemand vertellen omdat er in NL veel te weinig onderzoek gedaan wordt naar de soorten varianten uit de positieve pcr-tests.
Waarschijnlijk zal dat nu wel geïntensiveerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 23:30 



 
Profiel   

Ik had gelezen dat O variant clusters van besmettingen geeft, dat zou misschien wel zijn opgevallen. Geen idee. Ben wel heel benieuwd naar de ontwikkelingen van de komende weken..
Gaan de maatregelen de R terugbrengen, vind de zorgverzekering het goed dat prive klinieken worden ingezet voor achterstanden, blijft de zorg in de benen met alle extra mankracht die wordt ingeroepen.
En wat doet die O variant, besmettelijker ja maar breekt ie ook door de vaccinaties heen, zijn de symptomen milder of hetzelfde enz.

Fingers crossed maar weer en vrij saai leven, thuis werk en eindjes fietsen thats it..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 23:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen