Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:06

bigone schreef:
Technisch gezien wel, met wormen ben je minder gezond echter werkt dat niet tegen Corona.

Ik snap wat je bedoelt natuurlijk maar ik vraag me af of dit soort opvattingen gesteund moeten worden..
Maar erom lachen is idd waarschijnlijk het beste.

Hoofdpijn? Neem ivermectine..
Corona? Gebruik sperti, ook een geneesmiddel! Gebroken been? Hier, oogdruppels..
Maakt allemaal niet uit joh :')

CharleyT
Berichten: 3988
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:08

DubbelFun schreef:
In Japan en India zijn hele goede resultaten behaald met Invermectin, een vijfdaagse kuur die zeker voor India zéér betaalbaar is ($700 versus 6 ct !! ). Maar de WHO zegt dat het 'onzin' is dus veel landen willen er niet aan. Volgens mij luisteren die íets te veel naar de grote farmaceutische bedrijven, net als toen Astra Zenica 'zwart gemaakt' werd en veel landen het in 1e instantie niet aandurfden om dat vaccin te gebruiken (€30/35 verse € 10).


OK dan, daar gaan we weer: wat probeer je nu duidelijk te maken? Ik geloof best dat in die landen als wormen kuur het goed gewerkt heeft. Fijn voor de mensen die nu zonder parasieten verder leven, beter voor het lichaam .
Verder, wat heeft dit met covid te maken? En natuurlijk die suggestie over big Farma enz. Helaas, velen zijn je voorgegaan, je brengt gewoon een herhaling van die theorieen.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:08

DubbelFun schreef:
Maar door de wormen te doden wordt je lichaam gezonder en heeft meer weerstand. Dat een wormenmiddel zelf niet zulk lekker spul is weet ik ook wel.

Ik stel ook niet voor dat je een komplete spuit voor een paard bij jezelf naar binnen drukt.

Iedereen weet dat kinderen wel eens wormen kunnen hebben (spelen in een verontreinigde zandbak bijv), maar ook mensen met paarden kunnen wel degelijk een wormbesmetting hebben en het is waarschijnlijk geen overbodige luxe om eens per jaar een wormenpilletje bij de drogist te halen.

Waarom vinden we het heel normaal om huisdieren en paarden te ontwormen en onszelf niet ??

Ik mis even helemaal de strekking van dit verhaal in relatie tot Corona ..

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:09

Dubbeldun, in derde wereld landen zeer goed voorstelbaar om ook wormen te bestrijden voor een betere weerstand, in het westen geen enkele zin.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:09

DubbelFun schreef:
Maar hetzelfde geldt dan toch ook voor Vit-D??
Híer zullen niet veel mensen dit nodig hebben (op de ouderen en gekleurden na), maar in landen als bijv. weer India draagt het bij aan een betere gezondheid en dus weerstand.

Toch wordt er nu door diverse instanties gezegd dat het niet verkeerd is om Vit-D en nog een paar andere vitamines te slikken.


Nee, het is niet hetzelfde als vitamine D. Vitamine D is een voedingsstof, ivermectine is medicatie.

Dagelijks een beperkte dosis vitamine D kan geen kwaad en enkel wat winst opleveren.
Dagelijks een beperkte dosis ivermectine is zeer slecht voor je darmflora en geeft een sterk verhoogd risico op wormresistentie, waardoor het middel straks ook niet meer voor wormbestrijding ingezet kan worden.

Megadoses vitamine D kan overigens wel degelijk kwaad. Broze botten, longschade, nierschade, verhoogde kans op een hartaanval, alvleesklierontsteking en ook coma.
Langdurige hoge doses ivermectine sloopt je darmen (waardoor er kans is op leaking gut syndrome; dan is de doorlaatbaarheid van de darmen groter dan de bedoeling is waardoor virussen en bacteriën veel gemakkelijker binnen komen) en heeft verder ook allerlei uiterst onaangename bijwerkingen.

Jezelf een keer ontwormen is niet per se nodig, iets aan wormen hebben is ook niet slecht voor je. Pas als het te veel wormen worden, grijpt dit in op je gezondheid. Maar op zich is er ook niet per se iets tegen zover ik weet (ik ben meer diergericht op dit vlak dan mensgericht). Echter is daarmee ivermectine nog altijd geen effectieve behandeling tegen corona.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:10

@cer: Omdat een gezond lichaam meer weerstand heeft tegen welke negatieve invloed dan ook!

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:24

Vraagje,mijn dochter is in aanraking gekomen met iemand met corona.Vandaag gaat ze testen,maar wij ouders hebben een verjaardag vanmiddag,mogen we daar dan naar toe zonder de uitslag al bekend is?Ze kan natuurlijk ook nu een zelftest doen voordat ze de afspraak om te testen heeft.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:25

Officieel mogen jullie gaan.
Of het verstandig is weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:26

Britta31 schreef:
Vraagje,mijn dochter is in aanraking gekomen met iemand met corona.Vandaag gaat ze testen,maar wij ouders hebben een verjaardag vanmiddag,mogen we daar dan naar toe zonder de uitslag al bekend is?Ze kan natuurlijk ook nu een zelftest doen voordat ze de afspraak om te testen heeft.


Je kunt jezelf ook afvragen of nu naar een verjaardag gaan überhaupt handig is. Volgens mij mag je maar 4 mensen op bezoek hebben nu? Mijn moeder viert iig volgende week haar verjaardag niet ;)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:27

We gaan met 3 personen op bezoek.En dan de jarige met haar man.

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:28

Het lijkt mij niet verstandig, maar dat is mijn persoonlijke mening. Better safe than sorry

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:28

Áls je besluit te gaan zou ik én je jarige informeren én een zelftest doen allebei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:29

Qua regels mag dat vast, maar het lijkt me oerdom om in afwachting van een testuitslag op visite te gaan. Of heb je je dochter thuis in quarantaine zitten, zodat ze jullie evt niet kan besmetten?

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:30

Op nu.nl staat een filmpje met daarin een simulatie over het verschil tussen 2g en 3g. 2g 25% minder besmettingen en aantal ziekenhuis opnames 94% minder.

Van mij mag 2g ingevoerd gaan worden.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:34

Moeilijk,de jarige verheugd zich er zo op.Krijgen niet veel bezoek.Als de zelftest van mijn dochter goed is zou het dan toch niet kunnen?De jarige is wel ingeënt,maar heeft wel diabetes.Ik weet het,er zijn veel erger problemen dat dit.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:36

Stel het uit en ga op visite als de officiele testuitslag bekend is. Waarom risico opzoeken?

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:38

Oke,bel ik even af zo.Bedankt voor het antwoord.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:38

mag schreef:
Op nu.nl staat een filmpje met daarin een simulatie over het verschil tussen 2g en 3g. 2g 25% minder besmettingen en aantal ziekenhuis opnames 94% minder.

Van mij mag 2g ingevoerd gaan worden.


Het uiteindelijke resultaat van een studie gedaan door de universiteit van Delft als ik mij niet vergis, is dat 1G eigenlijk het beste werkt met aanzienlijk minder besmettingen dan 2G en 3G.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:40

DubbelFun schreef:
@cer: Omdat een gezond lichaam meer weerstand heeft tegen welke negatieve invloed dan ook!

Vaccineer jij je dan ook tegen andere ziektes die hier niet tot weinig voorkomen? Zoals malaria? Want dat is ook gezond toch?

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:46

Britta31, ik begrijp dat iedereen zich op het feestje heeft verheugd. Als je duidelijk kan maken, dat uitstel geen afstel is, verminder je de " pijn", iets.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:47

DubbelFun schreef:
Maar hetzelfde geldt dan toch ook voor Vit-D??
Híer zullen niet veel mensen dit nodig hebben (op de ouderen en gekleurden na), maar in landen als bijv. weer India draagt het bij aan een betere gezondheid en dus weerstand.

Toch wordt er nu door diverse instanties gezegd dat het niet verkeerd is om Vit-D en nog een paar andere vitamines te slikken.


Omdat vitamine D geen kwaad kan, en dus niet verkeerd is.
Ivermectine is medicatie waarbij de dosis belangrijk is en die bij verkeerd gebruik forse schade kan aanrichten en bijwerkingen heeft. Waarom zou je dat nemen als het geen nut heeft.

Daarbij kun je India niet vergelijken met NL. Zo lang ze daar in de Ganges blijven zwemmen en dat water blijven drinken, waarin ze ook overledenen baden en nog allerlei rotzooi in ligt kun je werken aan je weerstand wat je wilt maar gaat het je echt niet helpen.

En dan is het op zich best logisch dat ivermectine mensen laat opknappen; die mensen zitten vol met wormen en als dat probleem opgelost wordt kan het lichaam in veel gevallen de covid zelf prima aan.

In NL zijn niet zoveel mensen met wormen.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:11

Ook Vit-D kan bij verkeerd gebruik grote negatieve gevolgen hebben zoals al eerder is beschreven.
Dus 'alles met mate' is hier ook geen verkeerd gezegde.

Verder ga ik niet in op overtrokken reacties.

Popstra
Berichten: 13727
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:19

Over het hier niet nodig hebben van extra vit D vergis je je nog lelijk.

Heel veel mensen krijgen het voorgeschreven na bloedonderzoek en dat is niet alleen omdat ze oud en broos zijn

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:25

mag schreef:
Op nu.nl staat een filmpje met daarin een simulatie over het verschil tussen 2g en 3g. 2g 25% minder besmettingen en aantal ziekenhuis opnames 94% minder.

Van mij mag 2g ingevoerd gaan worden.

Die cijfers zijn totale verzinsels.
Ik heb nog nooit zo verbaasd gekeken als toen die cijfers werden uitgelegd.
Hoe bedoel je sjoemelen met statistiek.

Het deed mij ernstig denken aan de boeren en het PAS. Op papier was de overheid zeer creatief geweest en mooie statistiek, maar dat het in de praktijk pure kolder was wist iedereen toen eigenlijk al en kwam een paar jaar later lelijk uit.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:26

mag schreef:
Op nu.nl staat een filmpje met daarin een simulatie over het verschil tussen 2g en 3g. 2g 25% minder besmettingen en aantal ziekenhuis opnames 94% minder.

Van mij mag 2g ingevoerd gaan worden.


Dat werkt alleen als iedereen zich er zo aan zou houden. Dus geen mensen via de achterdeur naar binnen, of niet controleren, of een valse QR code of…. Etc.