Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:26

Popstra schreef:
Over het hier niet nodig hebben van extra vit D vergis je je nog lelijk.

Heel veel mensen krijgen het voorgeschreven na bloedonderzoek en dat is niet alleen omdat ze oud en broos zijn

Vitamine D tekort is zeer veel voorkomend bij Nederlanders.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:27

Sunnda schreef:
Popstra schreef:
Over het hier niet nodig hebben van extra vit D vergis je je nog lelijk.

Heel veel mensen krijgen het voorgeschreven na bloedonderzoek en dat is niet alleen omdat ze oud en broos zijn

Vitamine D tekort is zeer veel voorkomend bij Nederlanders.


Vriend van ons was vorige maand in NL in ziekenhuis voor bloedonderzoek na paar maanden hier. De waarde van vit.D was dermate dat ze een controle hadden gedaan. ´ahhhhhh :)* in Andalucía in de tuin onder de {:} vandaar.´

Overigens blijven de locals hier angstvallig uit de zon en hebben ook geen optimale vit.D waardes. Reden; de door media gezaaide angst voor huidkanker. Gebruiken braaf de geadverteerde zonnefactor-smeer, wat óók een huidkanker-risico heeft én verminderde vruchtbaarheid.
Goed voorbeeld in het perspectief van de Covid19-paniek.
Teveel zon is niet goed.
Teveel bescherming nog minder.

Ander voorbeeld mbt vit.D is dierlijk vet zoals varkensspek. Heeft relatief hoog% vit.D.
Iedereen braaf mager vlees eten om de commerciële fabrieksmeuk die zowat door de strot gedrúkt wordt te compenseren.
Schieten we onszelf twee keer in de voeten.
Is nu trouwens heel interessant onderzoek naar mbt het bejagen van de mega-fauna in Eurazië door sapiens.

Beetje natuurlijker evenwicht en ..... jeetje, daarom hadden neanderthalers een blanke huid en sapiens vers ´out of Afrika´ een donkere tot de evolutie dat weer had +:)+ had aangepast.

Hopelijk vandaag bij jullie een beetje zon voor lunch op het balkon/plat/dak/etc. Frisse lucht en covid weerstand +:)+
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 28-11-21 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:36

Huertecilla schreef:
Overigens blijven de locals hier angstvallig uit de zon...

Only mad dogs and Englishmen.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:37

Relaxed schreef:
Waarschijnlijk omdat in India en Japan er meer wormen onder de bevolking zijn :+

Dit is ook een verhaal, zwangere vrouw met covid :n

https://www.linkedin.com/posts/dennie-m ... 56640-YKGy


Heb ik eerder deze week ook gelezen... Wat een hufter van een partner ook.
En zo zie je maar hoe belangrijk vaccineren is, ook of juist als je zwanger bent.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:42

HC, het risico op huidkanker is anders behoorlijk reëel, niks bangmakerij. Dan is het juist een uitkomst dat je het gebrek aan natuurlijke aanmaak van vit.D kunt compenseren met een simpel vitaminepilletje.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de bron van de bewering dat zonnebrandcrème kankerverwekkend is en de vruchtbaarheid vermindert.

En wat dit met Covidpaniek te maken heeft, ontgaat mij. Tenzij je alle medische statistieken en adviezen ziet als paniekzaaierij.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:50

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Overigens blijven de locals hier angstvallig uit de zon...

Only mad dogs and Englishmen.


Dat is de míd day sun en laat díe nu net wel hier beter te vermijden zijn ;)
Tenminste, in de zomer. Nu is die _/-\o_
Wij gaan er zo even van de mid day sun genieten op het terras van de venta 1 km verderop. Glaasje rode wijn bij bacalao con gambas hmmmmmm. Tja, je moet wát over hebben voor Covidtamine-D ;)

@Askja; léés! Ik probeer aan te geven dat OVERDRIJVEN niet goed is. Teveel zon is niet goed en teveel bescherming ook niet.
Naar huidkanker en hormoonproblemen door smeersels zoek je zelf maar. Is zat over onder je vingers.
Jij illustreert imo trouwens perfect wat het met Covid-hysterie van doen heeft.

Ok, op naar Covidtamine-D en hoop dat jullie ook even van wat gezonde buitenlucht, zonlicht kunnen genieten +:)+

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:59

Ik vind het best ironisch dat iemand die continu roept over angstzaaien, zelf heel erg aan angstzaaien doet :+

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:02

Ik moet ook wel erg lachen om het huidkanker verhaal. Zal mijn artsen vertellen dat het allemaal fout is wat zij adviseren :+ Zou een hoop tijd schelen elk jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:02

IMANDRA schreef:
Ik vind het best ironisch dat iemand die continu roept over angstzaaien, zelf heel erg aan angstzaaien doet :+


Echt he :') en zonder enige bronvermelding claimen dat zonnescherming erger is dan in de zon :n

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:09

Klopt HC, geniet met mate (-n).
Ook van de gamba's; teveel is niet goed voor je cholesterol.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:32

Huertecilla schreef:
BigBen schreef:
Only mad dogs and Englishmen.


Dat is de míd day sun en laat díe nu net wel hier beter te vermijden zijn ;)
Tenminste, in de zomer. Nu is die _/-\o_
Wij gaan er zo even van de mid day sun genieten op het terras van de venta 1 km verderop. Glaasje rode wijn bij bacalao con gambas hmmmmmm. Tja, je moet wát over hebben voor Covidtamine-D ;)

@Askja; léés! Ik probeer aan te geven dat OVERDRIJVEN niet goed is. Teveel zon is niet goed en teveel bescherming ook niet.
Naar huidkanker en hormoonproblemen door smeersels zoek je zelf maar. Is zat over onder je vingers.
Jij illustreert imo trouwens perfect wat het met Covid-hysterie van doen heeft.

Ok, op naar Covidtamine-D en hoop dat jullie ook even van wat gezonde buitenlucht, zonlicht kunnen genieten +:)+

Genoeg buitenlucht hoor, don't worry. We houden hier geen winterslaap.
En voor hysterie ben ik ongevoelig (evenals voor boodschappen in kapitalen trouwens).

Wijn en gamba's, lekkerrrr, geniet ervan! (wel met mate ;) )

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:49

Nou heb hier nu ook wel zin in een lekker warm zonnetje. Zalig idee

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:05

Tot nu toe 13 omikron gevallen tussen de geteste reizigers. Ergens niet verkeerd ook al klinkt dat krom, deze mensen kunnen nu wel gemonitord worden. Zijn ze gevaccineerd of niet, krijgen ze symptomen?

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:09

Klinkt misschien niet verkeerd maar met andere vluchten die al geland zijn geweest zou het mij niet verbazen als het al verder verspreid is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:27

Vraag is toch nog sowieso waar het vandaan komt? Het is niet, omdat het in Zuid Afrika ontdekt is als eerste, dat het daar is gevormd. Althans ik dacht dat Zuid Afrika op epidemiologisch vlak aardig voorop loopt? Als je veel test, is de kans een variant te ontdekken ook hoger ten opzichte van landen die minder tot niet testen welke varianten er rondwaren.

friezenfan2

Berichten: 2589
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:05

Was vanavond nou dat vuurwerkprotest om 7 uur?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:06

Aangezien hij nu als eerste in Zuid Afrika is ontdekt betekend inderdaad niet dat hij daar is ontstaan. Ze zijn daar verder handlijnkunde omdat er weinig aan de hand was en plots de besmettingen naar boven gingen.
In bijna alle landen krijg je de pcr test maar word er in zeer veel gevallen alleen gekeken of je positief bent.
Bvb Nederland heeft afgelopen week 140.000 bevestigde besmettingen en er worden er standaard 1500 verder onderzocht. Dan kun je nogal wat missen.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:43

De kans op een escape virus is groter in landen met een lage vaccinatiegraad en landen waar het virus vrij onbelemmerd zn gang kan gaan. Dat het in Zuid-Afrika is ontdekt, komt omdat daar meer onderzoek wordt gedaan en Zuid-Afrika natuurlijk snel heeft gemeld.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon ontstaan zijn in 1 van de omringende Afrikaanse landen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:46

Die variant is allang de hele wereld over. Op het moment dat je het ontdekt ben je al te laat.
Tis te hopen dat er nooit een echt hele dodelijke komt want dan zijn we gewoon de sjaak.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:48

Babootje schreef:
De kans op een escape virus is groter in landen met een lage vaccinatiegraad en landen waar het virus vrij onbelemmerd zn gang kan gaan.


Dat denk ik eigenlijk niet. De kans op escape virussen is denk ik het hoogst in landen waar de besmettingsgraad hoog is. En op de plek waar je gevaccineerd en ongevaccineerd samen hebt is de kans op het verspreiden van een specifieke mutatie die aan de resistentie door vaccins ontsnapt nog extra groot.

Citaat:
Maar het kan natuurlijk ook gewoon ontstaan zijn in 1 van de omringende Afrikaanse landen.

Of in Nederland. Wij hebben ook prima omstandigheden om mutaties te laten ontstaan.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:54

Babootje schreef:
De kans op een escape virus is groter in landen met een lage vaccinatiegraad en landen waar het virus vrij onbelemmerd zn gang kan gaan.
Shadow0 schreef:
Dat denk ik eigenlijk niet. De kans op escape virussen is denk ik het hoogst in landen waar de besmettingsgraad hoog is. ..

Is dat niet een beetje hetzelfde ??

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:23

Wat ik eigenlijk interessant vind om te weten is: hoe staat het nu met de opnames in Zuid Afrika, welke maatregelen worden daar getroffen en hoeveel besmettingen zijn daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:32

sureido schreef:
Wat ik eigenlijk interessant vind om te weten is: hoe staat het nu met de opnames in Zuid Afrika, welke maatregelen worden daar getroffen en hoeveel besmettingen zijn daar?


Ik denk dat je zuid Afrika onmogelijk als 1 geheel kan bekijken qua opnames en maatregelen.. Voor veel gebieden is er amper zorg, laat staan registratie. Ook in bijvoorbeeld kaapstad is zorg niet voor iedereen, denk aan de sloppenwijken daar, ook geen zorg en registratie. Ook de apartheid is nog steeds een groot ding daar.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:37


Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:39

Kan mijn oom wel eens appen, die woont in kaapstad.. Of ie reageert is alleen de vraag :+