Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 41 [ 1001 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

 

bigone schreef
... en als enige te vechten voor “ onze” vrijheid.

Toch is het prettiger dat er mensen mogelijk onterecht opstaan om te vechten voor "onze" vrijheid, dan dat er niemand iets doet als het daadwerkelijk nodig is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:26 



 
Profiel   

bigone schreef
Misschien is het soms wel goed om anders tegen mensen aan te kijken door hun standpunt. Kennissen zijn besmet door schoonzoon, fanatieke FvD er en anti prikker. Voor de lieve vrede hebben kennissen er nooit iets van gezegd want ja, schoonzoon. Dochter ook niet geprikt.
Nu alle vijf , schoonouders, schoonzoon dochter en hun baby Corona . En de eerste was de schoonzoon die met een vervalste QR vrolijk overal heenging. En dus ook gewoon geen verantwoordelijkheid nam . Kennissen gelukkig weinig last want gevaccineerd maar de schoonvader heeft al gezegd dat hij hoopt dat schoonzoon er flink last van heeft.


Bah wat een nare schoonvader zeg :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:33 



 
Profiel   

rensju schreef
Poging tot doodslag omdat ze niet willen vaccineren? 8)7

Nee , ik volg die partij op Twitter en ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid en zitten alleen maar mensen op te roepen om niet dat gifvaccin en de gen therapie spuit te nemen.En zeker niet aan de maatregelen te houden want Corona bestaat niet, is hooguit een griepje. Maar ondertussen is dit wel een partij die andere mensen dreigt met een tribunaal wegens misdaden tegen het Nederlandse volk. Dus ja , dit soort partijen mag keihard aangepakt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:40 



 
Profiel   

imaudy schreef
bigone schreef
Misschien is het soms wel goed om anders tegen mensen aan te kijken door hun standpunt. Kennissen zijn besmet door schoonzoon, fanatieke FvD er en anti prikker. Voor de lieve vrede hebben kennissen er nooit iets van gezegd want ja, schoonzoon. Dochter ook niet geprikt.
Nu alle vijf , schoonouders, schoonzoon dochter en hun baby Corona . En de eerste was de schoonzoon die met een vervalste QR vrolijk overal heenging. En dus ook gewoon geen verantwoordelijkheid nam . Kennissen gelukkig weinig last want gevaccineerd maar de schoonvader heeft al gezegd dat hij hoopt dat schoonzoon er flink last van heeft.


Bah wat een nare schoonvader zeg :(

Mag hopen dat je dit sarcastisch bedoeld.
Wat zou jij zeggen wanneer bvb je eerste kleinkind overlijd door Corona ( ja er gaan kinderen dood, zes in november en nog steeds zestig in het ziekenhuis) en je komt erachter dat haar vader zich nergens aan heeft gehouden, niet vaccineert en een vervalste QR code gebruikt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:43 



 
Profiel   

bigone schreef
imaudy schreef
Bah wat een nare schoonvader zeg :(

Mag hopen dat je dit sarcastisch bedoeld.
Wat zou jij zeggen wanneer bvb je eerste kleinkind overlijd door Corona ( ja er gaan kinderen dood, zes in november en nog steeds zestig in het ziekenhuis) en je komt erachter dat haar vader zich nergens aan heeft gehouden, niet vaccineert en een vervalste QR code gebruikt ?


Nee, is niet sarcastisch bedoeld. Waarom zou je aan ander extra ziek wensen? 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:52 



 
Profiel   

Tja, schoonzoon steekt door zeer onverantwoordelijk gedrag het hele gezin aan. Incl schoonouders en wanneer hij gewoon eerlijk was geweest hadden zij afstand gehouden. Deze mensen hebben zich altijd aan de regels gehouden ook ivm leeftijd en haar ziekte . Dan zou ik precies hetzelfde reageren . Dat mensen niet vaccineren is tot daar aan toe maar je dan zo gedragen en gewoon niets zeggen. Die schoonzoon heeft aangegeven, ik heb een QR code dus houd me aan de regels. Nu heeft hij bekend dat het een valse QR code was en heeft hij Corona opgelopen en doorgegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:56 



 
Profiel   

bigone schreef
Tja, schoonzoon steekt door zeer onverantwoordelijk gedrag het hele gezin aan. Incl schoonouders en wanneer hij gewoon eerlijk was geweest hadden zij afstand gehouden. Deze mensen hebben zich altijd aan de regels gehouden ook ivm leeftijd en haar ziekte . Dan zou ik precies hetzelfde reageren . Dat mensen niet vaccineren is tot daar aan toe maar je dan zo gedragen en gewoon niets zeggen. Die schoonzoon heeft aangegeven, ik heb een QR code dus houd me aan de regels. Nu heeft hij bekend dat het een valse QR code was en heeft hij Corona opgelopen en doorgegeven.


Maar ik begrijp uit je eerdere bericht dat hun dochter zich ook niet heeft ingeënt. Hoopt die kennis dan dat zij ook heel erg ziek wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:16 



 
Profiel   

Die dochter heeft zich niet gevaccineerd omdat ze zwanger was en er toen nog geen goed advies was over vaccineren.
Die man is gewoon kwaad op z’n schoonzoon, niet om het niet vaccineren maar aan zijn houding met deze gevolgen. De dochter let wel goed op en schoonzoon liet voorkomen dat hij dat ook deed, zogenaamd elke keer testen wanneer hij ergens heen moest en ondertussen gewoon zijn fake QR code gebruiken. Nu kreeg hij klachten en moest hij wel testen vanwege werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:22 



 
Profiel   

En door dat soort mensen hebben we kans straks met Kerstmis met een totale lockdown te zitten.En dan ook nog die nieuwe Zuidafrikaanse mutatie erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:51 



 
Profiel   

Dames we verzanden hier weer in een welles-nietes discussie. Nogmaals, het gaat hier niet om wel of niet vaccineren, gebruik van valse QR codes of het meer of minder besmettelijk zijn. Het gaat er over of en hoe de COVID-19 en iemands standpunt t.o.v. bijvoorbeeld de maatregelen invloed heeft op hoe jij tegen die mensen aankijkt.

Ervaringen uit de tweede of derde hand heeft geen meerwaarde in dit topic. Immers als jij de schoonzoon (of welk persoon dan ook) niet persoonlijk kent, zal je door dit bericht ook niet anders over deze persoon gaan denken.
Ken je de persoon wel persoonlijk, dan kan een incident als dit behoorlijk invloed hebben op hoe jij over die persoon denkt.

Ik heb de indruk dat deze voorbeelden uit de 2e of 3e hand meer bedoeld zijn om een eigen standpunt in de coronadiscussie te staven, dan om te onderbouwen hoe het invloed heeft op hoe we anders tegen onze medemensen zijn gaan aankijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:06 



 
Profiel   

Hier ook een aantal mensen gedempt of van Facebook verwijderd. Je mag van mij alles zelf weten maar vervolgens je zelf bewust niet aan de overige Corona regels houden en alleen maar spammen over hoe anderen (gevaccineerden/overheid) zorgen voor een tweedeling in de samenleving is een grens. Je werkt er namelijk zelf net zo goed mee aan die tweedeling. Dat je zelf de schuld alleen buiten jezelf legt vind ik absurd.
1 collega ontwijk ik om die reden een beetje. Ik trek die stress en boosheid die zij uitdraagt heel slecht. Kan mijn energie beter gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:14 



 
Profiel   

Ik kijk er niet anders van op, niet gevaccineerd of wel prima. Maar als je fake QR code gebruikt of allemaal onzin zegt zoals dat het gif is etc jaa daaaaaag _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:16 



 
Profiel   

Ik merkte het bijvoorbeeld onlangs ook in de zwartepieten discussie hier op Bokt, dat de reacties van bepaalde mensen mij echt flink tegen vielen en dat sommige van die reacties best invloed had in hoe ik over die persoon denk. Nou ken ik veruit de meeste mensen niet persoonlijk en zal een reactie in een ZP discussie niet zorgen dat ik hun mening in een paaard gerelateerd onderwerp meteen naast me neer zal leggen, maar toch… Ik merk wel dat ik sommigen in andere topics minder serieus neem of zo.

Toen een hele fijne collega mij laatst een preek gaf over waarom ZwartePiet zwart moest blijven, toen dacht ik ook even van “wow, dat had ik niet achter jou gezocht”. De volgende dag heeft hij het over verdraagzaamheid op de werkvloer en hoe het toch kwam dat ze niets meer voor elkaar over hebben en alleen denken aan hun eigen eilandje (afdeling), want toen hij die afdeling aanstuurde toen ….
Nou dan moet ik echt mijn best doen om niet over zijn eigen onverdraagzame positie in de ZP discussie te beginnen.

Dat heb ik dus ook met COVID-19 of politiek gerelateerde onderwerpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:19 



 
Profiel   

Daphara schreef
Dames we verzanden hier weer in een welles-nietes discussie. Nogmaals, het gaat hier niet om wel of niet vaccineren, gebruik van valse QR codes of het meer of minder besmettelijk zijn. Het gaat er over of en hoe de COVID-19 en iemands standpunt t.o.v. bijvoorbeeld de maatregelen invloed heeft op hoe jij tegen die mensen aankijkt.

Ervaringen uit de tweede of derde hand heeft geen meerwaarde in dit topic. Immers als jij de schoonzoon (of welk persoon dan ook) niet persoonlijk kent, zal je door dit bericht ook niet anders over deze persoon gaan denken.
Ken je de persoon wel persoonlijk, dan kan een incident als dit behoorlijk invloed hebben op hoe jij over die persoon denkt.

Ik heb de indruk dat deze voorbeelden uit de 2e of 3e hand meer bedoeld zijn om een eigen standpunt in de coronadiscussie te staven, dan om te onderbouwen hoe het invloed heeft op hoe we anders tegen onze medemensen zijn gaan aankijken.

Ja ik kijk dus anders tegen mensen aan die ik al kende maar die nu ineens in mijn ogen vreemd en onverantwoordelijk irrationeel gedrag vertonen.Waarvan ik dat nooit gedacht had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:24 



 
Profiel   

Als mensen een zwarte Piet discussie met corona en bijna code zwart vergelijken kijk ik daar ook wel anders tegen aan.

Dus dat gaat dan waarschijnlijk ook 2 kanten in zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:27 



 
Profiel   

Daphara schreef
Ik merkte het bijvoorbeeld onlangs ook in de zwartepieten discussie hier op Bokt, dat de reacties van bepaalde mensen mij echt flink tegen vielen en dat sommige van die reacties best invloed had in hoe ik over die persoon denk. Nou ken ik veruit de meeste mensen niet persoonlijk en zal een reactie in een ZP discussie niet zorgen dat ik hun mening in een paaard gerelateerd onderwerp meteen naast me neer zal leggen, maar toch… Ik merk wel dat ik sommigen in andere topics minder serieus neem of zo.

Toen een hele fijne collega mij laatst een preek gaf over waarom ZwartePiet zwart moest blijven, toen dacht ik ook even van “wow, dat had ik niet achter jou gezocht”. De volgende dag heeft hij het over verdraagzaamheid op de werkvloer en hoe het toch kwam dat ze niets meer voor elkaar over hebben en alleen denken aan hun eigen eilandje (afdeling), want toen hij die afdeling aanstuurde toen ….
Nou dan moet ik echt mijn best doen om niet over zijn eigen onverdraagzame positie in de ZP discussie te beginnen.

Dat heb ik dus ook met COVID-19 of politiek gerelateerde onderwerpen.


Mensen doen zich soms ook mooier voor op internet. Mensen die je dan irl kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:08 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Als mensen een zwarte Piet discussie met corona en bijna code zwart vergelijken kijk ik daar ook wel anders tegen aan.

Dus dat gaat dan waarschijnlijk ook 2 kanten in zeg maar.


Ik weet niet of die opmerking voor mij bedoeld is, want ik vergelijk nergens de COVID situatie met Zwartepiet. Als dat alles is wat jij uit mijn post haalt, dan is dat jammer.

Ik vergelijk dat hoe men zich uit in een crisis of discussie direct invloed kan hebben hoe je tegen een persoon aan kijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:12 



 
Profiel   

Ik had vrijdag weer even een wtf moment toen bleek dat mijn broer 2 keer per week een zelftest voor kinderen heel belastend vindt. Hij haalde er van alles bij, tot blijvende psychische schade aan toe. Ik dacht alleen maar aan het alternatief, schoolsluiting. Ik zie alleen al aan mijn eigen dochter hoe schadelijk dat voor haar is, die wordt gewoon depressief en apathisch er van. En dan heeft die nog een stabiele thuis situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 07:49 



 
Profiel   

Ik denk ook dat het belastend is. Maar op je buik op de IC is. Ook belastend. Soms is leven belastend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:08 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ik had vrijdag weer even een wtf moment toen bleek dat mijn broer 2 keer per week een zelftest voor kinderen heel belastend vindt. Hij haalde er van alles bij, tot blijvende psychische schade aan toe. Ik dacht alleen maar aan het alternatief, schoolsluiting. Ik zie alleen al aan mijn eigen dochter hoe schadelijk dat voor haar is, die wordt gewoon depressief en apathisch er van. En dan heeft die nog een stabiele thuis situatie.


Goh, hoe psychisch belastend vindt-ie 2x per dag tandenpoetsen dan? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:39 



 
Profiel   

Nou de tanden van mijn nichtje zien er nog prima uit. Dus dat zit wel goed. Het gaat om dat stokje in de neus. Maar kinderen van 10 of ouder kunnen dat imo prima zelf onder begeleiding. En je kan iemand van 10 en ouder ook prima uitleggen waar we het voor doen. Zonder ze meteen in de stress te laten schieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:31 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ik had vrijdag weer even een wtf moment toen bleek dat mijn broer 2 keer per week een zelftest voor kinderen heel belastend vindt. Hij haalde er van alles bij, tot blijvende psychische schade aan toe. Ik dacht alleen maar aan het alternatief, schoolsluiting. Ik zie alleen al aan mijn eigen dochter hoe schadelijk dat voor haar is, die wordt gewoon depressief en apathisch er van. En dan heeft die nog een stabiele thuis situatie.


Hier ook een moeder die twee keer in de week zonder klachten testen niet noodzakelijk
vindt, overigens denk ik niet dat mijn dochter er blijvende phychische schade aan over
zal houden, ik vind het gewoon niet nodig.

En nee hoor, ik kijk nu niet anders tegen jou aan, iedereen heeft zijn eigen mening, en iedereen
moet doen waar hij of zij zich nu goed bij voelt. Zo lang we elkaar maar met respect blijven behandelen :)


Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 29-11-21 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:36 



 
Profiel   

Ik denk dat covid bij heel veel mensen processen bloot legt waar ze zelf in zitten, de ene gaat in de totale ontkenning, de ander gaat met het vingertje naar anderen wijzen, weer een ander laat zich continu testen, de ene kan niet snel genoeg vaccineren, de ander twijfelt, nouja weer de ander vind dan zelftesten voor kinderen belastend. (zit zijn gewoon even willekeurige voorbeelden he, ik bedoel hier niemand persoonlijk mee)

Uiteindelijk komt het allemaal neer op angst, en ieder heeft zijn eigen manier om ermee om te gaan. Ik denk dat als we dat voor ogen houden dat er meer compassie zou kunnen zijn voor elkaar ipv tweedeling. En als er compassie is staat men ook meer open voor elkaars gezichtspunten zonder oordeel en dat kan juist weer zorgen voor groei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:37 



 
Profiel   

Mooi gezegd Elisa +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:38 



 
Profiel   

Dat is in de kern wel waar het op neer komt Elisa :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 41 [ 1001 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen