Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:40

Interessant in dit artikel:
‘A key factor is vaccination. The new variant appears to be spreading most quickly among those who are unvaccinated. Currently, only about 40% of adult South Africans are vaccinated, and the number is much lower among those in the 20 to 40-year-old age group.’

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:59


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:08

Ik zag dus deze post langskomen:
Afbeelding

Daardoor was ik benieuwd naar wat de situatie daar nu écht was. Edit; Als in, is dit niet complete bullsh*t wat ze zegt :P

Er zou dan toch hogere sterfte moeten zijn, de mensen die geen toegang tot gezondheidszorg hebben zullen ergens heengaan toch? Is er veel sterfte?

Ben gewoon benieuwd, het is niet dat ik nu op Kathleen af ga :')
Laatst bijgewerkt door sureido op 28-11-21 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:18

Ik heb dat ook gehoord, zeer besmettelijke variant met mildere klachten waarbij er wel een aantal ziekenhuis opnames zouden zijn onder de 20-40 jarigen. Wel of niet gevaccineerd stond er nog niet bij.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:25

En Josjecoos impliceert nu dat het uit Nederland/België is gekomen naar SA toe ??
Geen idee hoe de covid sequencing in België gaat, NL doet er niet zo heel veel aan, maar dat zal nu wel flink opgevoerd worden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:27

Ik denk niet dat het per se daar ontstaan is, en dat het misschien wel ergens anders vandaan is gekomen en wellicht allang de wereld over raast.

Verder worden hier nu de besmettingen cijfers toch gelukkig stilaan beetje stabiel, afvlakking in besmetting zou goed zijn en hopelijk dat we echt naar beneden zakken straks.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:39

sureido schreef:
Ik denk niet dat het per se daar ontstaan is, en dat het misschien wel ergens anders vandaan is gekomen en wellicht allang de wereld over raast.

Verder worden hier nu de besmettingen cijfers toch gelukkig stilaan beetje stabiel, afvlakking in besmetting zou goed zijn en hopelijk dat we echt naar beneden zakken straks.


Besmettingcijfers stabiel?

Ik hoop het echt.

Sta momenteel 5 dagen vast op covid afdeling.
Gisteren einde dienst kwam CMO langs.
Medewerker vertelde dat het landelijk meldpunt driemaal zoveel personeel heeft ingezet om alle telefoontjes te beantwoorden en nazorg in te zetten.
Limburg heeft wederom extra koeling in moeten zetten.
Er overlijden landelijk gezien momenteel veel mensen (op leeftijd)

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:40

We weten in ieder geval al wat symptomen: Heftige spierpijn en zware vermoeidheid. Geen verlies van reuk en smaak. Ook zeer hoge koorts kan.
Zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden aangetroffen in ZA.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:44

Die geen verlies van reuk/smaak is opzich wel fijn.. maar zware vermoeidheid en spierpijn bijvoorbeeld als enige symptoom is wel lastig met testen, dat heb ik zovaak :+. Heb sowieso het idee dat bijna alles een covid symptoom is..

Ravellie daarom zeg ik stil aan stabiel, werd net trouwens ook op de radio gemeld. En als je het grafiekje bekijkt is er in ieder geval geen grove stijging meer!

Heb je het over overlijdenszorg? Hier als drager al maanden druk, dus zal nu wel nog meer toenemen. In de zomer is het ook niet rustiger geweest zoals normaal in de zomer..

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:56

sureido schreef:
Die geen verlies van reuk/smaak is opzich wel fijn.. maar zware vermoeidheid en spierpijn bijvoorbeeld als enige symptoom is wel lastig met testen, dat heb ik zovaak :+. Heb sowieso het idee dat bijna alles een covid symptoom is..

Ravellie daarom zeg ik stil aan stabiel, werd net trouwens ook op de radio gemeld. En als je het grafiekje bekijkt is er in ieder geval geen grove stijging meer!

Heb je het over overlijdenszorg? Hier als drager al maanden druk, dus zal nu wel nog meer toenemen. In de zomer is het ook niet rustiger geweest zoals normaal in de zomer..



Ja klopt.
Ik vond het aantal overlijdens van alleen het weekend bizar om te horen,landelijk.

Officele melding van afgelopen zaterdag staat op 58.
Nou dat is beslist niet wat het CMO vertelde.
Geheel zal nog wel aangepast moeten worden dan?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:59

Ik ben nog niet ingepland voor komende week maar zal dan nog wel gebeuren.
Elke dag krijgen we appjes of we bij kunnen springen ook al staan we niet op beschikbaar.

Uvl van Dela vertellen ook hoe ‘druk’ het is..

En maar overleggen en praten en vergaderen over boosters :\

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:00

Ik hoop dat haar bericht klopt sureido, maar ik krijg echt enorme jeuk van die laatste zinnen: word wakker. Brrrr.

Respect voor jou ravellie.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:01

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1583268 ... -zo-anders


En even kort door de bocht, begin november indruk dat er een nieuwe variant was en we zijn nu bijna een maand verder. Dus met dik twintig vluchten per week zijn dat dus al zo’n 80 vliegtuigen. Dus die 13 is waarschijnlijk wel het topje van de ijsberg, niet alleen hier maar overal in de wereld.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:02

Niwla schreef:
Ik hoop dat haar bericht klopt sureido, maar ik krijg echt enorme jeuk van die laatste zinnen: word wakker. Brrrr.

Respect voor jou ravellie.

Ja, die wilde ik er bijna afknippen. :P Maar het ging me even om de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:07

De besmettingscijfers zijn stabiel omdat we al een week aan de max testcapaciteit zitten. Zegt dus niet veel meer..

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:12

Hier beide neefjes positief... 5 en 8. Ouders mogen pas over een tijd testen, dus die zitten allemaal opgesloten. Op kdv en school redelijk was besmettingen.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:20

De '1e' Belgische patiënt waarbij het is vastgesteld zou gezien de reis een incubatietijd van 11 dagen hebben en die kwam uit Egypte via Turkije (overstap)
Citaat:
We weten in ieder geval al wat symptomen: Heftige spierpijn en zware vermoeidheid.
Voeg daar hoofdpijn aan toe.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:43

Omikronvariant verdringt waarschijnlijk de deltavariant
Het RIVM verwacht dat de omikronvariant van het coronavirus na verloop van tijd de deltavariant verdringt, omdat het erop lijkt dat hij besmettelijker is. Dat hoeft niet nadelig te zijn, zegt viroloog Chantal Reusken van het RIVM. Er zijn signalen dat de omikronvariant een milder ziektebeeld oplevert, maar het is te vroeg om daar al iets over te zeggen.

NOS live blog.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:04


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:07


Babootje

Berichten: 26265
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:11

bigone schreef:
En zo kijkt Marino van Zelst er naar, voormalig lid Red team.

https://threadreaderapp.com/thread/1464 ... 15361.html


Nabrander 2: als de virulentie niet lager is (kans op opname/sterfte blijft dus constant) maar besmettelijkheid/immune escape gaat wel omhoog, hebben we een draak van een probleem bij de huidige Nederlandse viruscirculatie.

Dus dat.... Als het een echt om een "escape virus" gaat, d.w.z. een immuniteits escape virus, dat om de huidige opgebouwde immuniteit voor de al bestaande virussen heen kan, betekent dit dat ook gevaccineerden en mensen die al Corona hebben gehad in potentie dus weer zo ziek kunnen worden dat ze in het ziekenhuis terecht komen.
Dat dus in combinatie met een virus dat nog veel besmettelijker is dan Delta, waar we nu zo veel last van hebben. Dan is het leed echt niet te overzien.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:17

Ok, mijn oom uit kaapstad heeft nog weer een hele andere versie op de nieuwe variant :+ hij heeft altijd al wat aparte dingen, dus ga het hier maar niet delen :')
Vertrouw iig op je eigen immuunsysteem was de boodschap :+

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:06

bigone schreef:
We weten in ieder geval al wat symptomen: Heftige spierpijn en zware vermoeidheid. Geen verlies van reuk en smaak. Ook zeer hoge koorts kan.
Zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden aangetroffen in ZA.


Dat las ik eerder vandaag ook inderdaad. Een arts uit Zuid-Afrika noemde dat een opvallend verschil. Dat vind ik best gek want toen mijn man en ik ziek waren, afgelopen februari, waren die zware vermoeidheid en spierpijn onze enige symptomen. Verder geen koorts, niet hoesten, niet eens verkouden. Ook geen reuk- en smaakverlies, al voelden we ons zo beroerd dat we nergens trek in hadden en amper iets naar binnen kregen.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:11

Sandra_H schreef:
bigone schreef:
We weten in ieder geval al wat symptomen: Heftige spierpijn en zware vermoeidheid. Geen verlies van reuk en smaak. Ook zeer hoge koorts kan.
Zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden aangetroffen in ZA.


Dat las ik eerder vandaag ook inderdaad. Een arts uit Zuid-Afrika noemde dat een opvallend verschil. Dat vind ik best gek want toen mijn man en ik ziek waren, afgelopen februari, waren die zware vermoeidheid en spierpijn onze enige symptomen. Verder geen koorts, niet hoesten, niet eens verkouden. Ook geen reuk- en smaakverlies, al voelden we ons zo beroerd dat we nergens trek in hadden en amper iets naar binnen kregen.

Ik vermoed dat wanneer de opmerkingen over deze variant waar zijn en jullie in februari ziek waren nu op dit moment die nieuwe variant al volledig de delta had verdrongen dus houd het maar op griep!

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:20

Dus bigone is haar test van de GGD vals geweest volgens jou. Gezien jij het als feit neer zet dat Sandra gewoon de griep heeft gehad.