Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Booster vaccinatie

 
Profiel   

Nikass schreef
Mondkapjes werken natuurlijk niet voor 100%, maar alle beetjes helpen, toch? Wij hebben wel altijd ffp2 maskers. Ik heb er geen enkele moeite mee :)

Ik vind het echt heel lastig dat mensen hun booster niet (of nog niet) willen (of twijfel).. als iemand zijn booster wil en kan afstaan: hier kunnen we niet wachten (maar moeten helaas wel nog heel lang)


Het is denk ik een optelling van:
1. Boosteren;
2 Mondkapje dragen ffp2 is overal ook buiten waar mensen zijn verplicht bij ons en om de 4 uur nieuwe pakken;
3 Gebruiken van gelletjes voor winkel bezoek, schoonmaken winkelwagentje, openbare klinken raak ik nooit aan met mijn handen maar met mijn mouwen etc
4. Gewoon gezonde leefstijl, zoals gezond eten, wandelen of sporten , ventileren etc.
5. Gezond verstand gebruiken bv wij reizen alleen nog naar Nederland (wonen al onze (klein) kinderen en zullen zeker NIET in een vliegtuig gaan zitten→ veels te link. Maar wachten wel totdat ik ook de booster gehad heb→ 2 december
Als je dat allemaal doet dan is de kans op covid wel heel erg klein gemaakt en kun je toch gewoon een leuk sociaal leven hebben als zoals bij ons vrijwel iedereen al in de vriendenkring geboosterd is minder als 2 weken geleden.

Nikass in Frankrijk zijn nu alle criteria losgelaten. Iedereen die langer als 5 maanden geleden zijn vaccin heeft gehaald mag geboosterd worden. Er is hier nu, las ik gisteren 12% geboosterd van de 12++. Dus dat is net als IN België wel voortvarend te noemen.
Hier zijn het ook de apotheken, naast de grote centra die met man en macht aan het boosteren zijn. Vorige keer had ik in Limoges een arts in ruste die vrijwillig aan het vaccineren waren en van hem hoorde ik dat er overal in Frankrijk artsen in ruste net als mensen uit de zorg, dokters assistenten aan het prikken zijn. Deze pandemie is zo extreem en zo overal aanwezig wereldwijd, dat je toch iets moet.
Ik hoop NIkass dat iedereen die wil gauw in aanmerking komt voor boosteren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:36 



 
Profiel   

higgins schreef
Vanmorgen Pfizer gehad
Alleen een iets gevoelige arm, verder niets +:)+

Regio NH


Toch nog even een aanvulling
Gisteren toch wat griep klachten gehad
Vandaag gaat het alweer stukken beter +:)+

Denk dat deze reactie meer te maken heeft met overbelasting ( dik 1,5 jaar covid staan ) paar weken terug de griepprik gehad, en van de week de prikpil
Omdat ik nooit echt bijwerkingen ervaar van vaccinaties

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:40 



 
Profiel   

Nikass schreef
Krijgen jullie de booster via de huisarts? Of via de GGD?


Wij, werkend bij huisartsenpraktijk, krijgen het via het ziekenhuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:43 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Nikass schreef
Mondkapjes werken natuurlijk niet voor 100%, maar alle beetjes helpen, toch? Wij hebben wel altijd ffp2 maskers. Ik heb er geen enkele moeite mee :)

Ik vind het echt heel lastig dat mensen hun booster niet (of nog niet) willen (of twijfel).. als iemand zijn booster wil en kan afstaan: hier kunnen we niet wachten (maar moeten helaas wel nog heel lang)


Het is denk ik een optelling van:
1. Boosteren;
2 Mondkapje dragen ffp2 is overal ook buiten waar mensen zijn verplicht bij ons en om de 4 uur nieuwe pakken;
3 Gebruiken van gelletjes voor winkel bezoek, schoonmaken winkelwagentje, openbare klinken raak ik nooit aan met mijn handen maar met mijn mouwen etc
4. Gewoon gezonde leefstijl, zoals gezond eten, wandelen of sporten , ventileren etc.
5. Gezond verstand gebruiken bv wij reizen alleen nog naar Nederland (wonen al onze (klein) kinderen en zullen zeker NIET in een vliegtuig gaan zitten→ veels te link. Maar wachten wel totdat ik ook de booster gehad heb→ 2 december
Als je dat allemaal doet dan is de kans op covid wel heel erg klein gemaakt en kun je toch gewoon een leuk sociaal leven hebben als zoals bij ons vrijwel iedereen al in de vriendenkring geboosterd is minder als 2 weken geleden.

Nikass in Frankrijk zijn nu alle criteria losgelaten. Iedereen die langer als 5 maanden geleden zijn vaccin heeft gehaald mag geboosterd worden. Er is hier nu, las ik gisteren 12% geboosterd van de 12++. Dus dat is net als IN België wel voortvarend te noemen.
Hier zijn het ook de apotheken, naast de grote centra die met man en macht aan het boosteren zijn. Vorige keer had ik in Limoges een arts in ruste die vrijwillig aan het vaccineren waren en van hem hoorde ik dat er overal in Frankrijk artsen in ruste net als mensen uit de zorg, dokters assistenten aan het prikken zijn. Deze pandemie is zo extreem en zo overal aanwezig wereldwijd, dat je toch iets moet.
Ik hoop NIkass dat iedereen die wil gauw in aanmerking komt voor boosteren.


Dat doet Frankrijk goed :j
Ik doe denk ik dezelfde maatregelen als jij en je hoort me absoluut niet klagen over mijn sociale leven hoor. Ik erger me er wel aan dat veel mensen zich hier niet aan de afstand regel houden, dat ik sommige mensen zonder mondkapje in de supermarkt zie en het personeel ze daar niet op aanspreekt etc.
Ik denk niet dat ik veel meer kan doen (zou het anders direct doen) maar ben helaas toch ook afhankelijk van het gedrag van anderen.
Zo lees ik net dat de nieuwe mutatie uit Zuid Afrika waarschijnlijk minder ernstig is, behalve voor hartpatiënten..

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1583268 ... -zo-anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:24 



 
Profiel   

Mijn zere harde arm begint nu af te nemen. Beetje hoofdpijn en zere gewrichten gehad....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:20 



 
Profiel   

Sorry Pien maar het grootste gedeelte van de besmettingen komt vanuit huiselijke kring. Dus bij mensen die op bezoek gaan bij (klein)kinderen. Waarbij kinderen op het moment in Nederland echt heel hoog zitten in de besmettingen. Halve klassen zitten thuis. Je krijgt het niet van het aanraken van deurklinken of je handen niet goed wassen.

Dus wat je beter kan doen:
1. Thuis blijven zoveel mogelijk!!! Geen familiebijeenkomsten.
2. Zelftest voordat je met mensen afspreekt (ik doe het sowieso 2x per week) Spreek indien mogelijk BUITEN af en/of houd afstand.
3. Gezond eten en veel bewegen (check)

Booster mag sowieso pas na 6 maanden dat is voor mij pas in februari. Dus ja; thuis blijven dan maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:57 



 
Profiel   

Precies gewoon je contactenkring klein houden en een paar keer per week een zelftest.

Ik hou mijn afspreekkring heel klein met als reden dat ik nu echt wel weer een booster moet gaan krijgen. Al denk ik dat ik nog wel wat antistoffen heb. Verder als ik naar de winkel moet kies ik voor een doordeweekse dag en dan het liefst in de ochtend voordat de basisscholen uit zijn , want dan gaan veel ouders met kinderen even boodschappen doen. En ook bij andere winkels , als het druk is keer ik toch weer even om. Verder was ik mijn handen nog steeds goed.

2x per week een zelftest is voor een soort thuiszorg wat ik doe bij iemand. En het voelt voor nu ook wel even fijn omdat te doen. Al kan het er naast zitten natuurlijk , ik probeer wel maatregelen te treffen daarin.

Gezond eten moet wel weer een beetje beter. Bewegen ook wel maar de herfst en winter vindt ik het lastig om mijzelf daarin te motiveren omdat ik slecht tegen kou kan :brr:


Bedankt iedereen voor de updates van het boosteren , ik ben blij al die positieve reacties te lezen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:33 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Sorry Pien maar het grootste gedeelte van de besmettingen komt vanuit huiselijke kring. Dus bij mensen die op bezoek gaan bij (klein)kinderen. Waarbij kinderen op het moment in Nederland echt heel hoog zitten in de besmettingen. Halve klassen zitten thuis. Je krijgt het niet van het aanraken van deurklinken of je handen niet goed wassen.

Dus wat je beter kan doen:
1. Thuis blijven zoveel mogelijk!!! Geen familiebijeenkomsten.
2. Zelftest voordat je met mensen afspreekt (ik doe het sowieso 2x per week) Spreek indien mogelijk BUITEN af en/of houd afstand.
3. Gezond eten en veel bewegen (check)

Booster mag sowieso pas na 6 maanden dat is voor mij pas in februari. Dus ja; thuis blijven dan maar.


Klopt. Die niet genoemd want hier is geen huiselijke kring want die is in Nederland en ons vriendenkring is klein en op mij en mijn vriendin na, allemaal geboosterd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:38 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Sorry Pien maar het grootste gedeelte van de besmettingen komt vanuit huiselijke kring. Dus bij mensen die op bezoek gaan bij (klein)kinderen. Waarbij kinderen op het moment in Nederland echt heel hoog zitten in de besmettingen. Halve klassen zitten thuis. Je krijgt het niet van het aanraken van deurklinken of je handen niet goed wassen.

Dus wat je beter kan doen:
1. Thuis blijven zoveel mogelijk!!! Geen familiebijeenkomsten.
2. Zelftest voordat je met mensen afspreekt (ik doe het sowieso 2x per week) Spreek indien mogelijk BUITEN af en/of houd afstand.
3. Gezond eten en veel bewegen (check)


Hier ben ik het wel helemaal mee eens!!
Wij gaan ook niet bij familie of vrienden op bezoek. Gewoon helemaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:17 



 
Profiel   

Nikass schreef
MarlindeRooz schreef
Sorry Pien maar het grootste gedeelte van de besmettingen komt vanuit huiselijke kring. Dus bij mensen die op bezoek gaan bij (klein)kinderen. Waarbij kinderen op het moment in Nederland echt heel hoog zitten in de besmettingen. Halve klassen zitten thuis. Je krijgt het niet van het aanraken van deurklinken of je handen niet goed wassen.

Dus wat je beter kan doen:
1. Thuis blijven zoveel mogelijk!!! Geen familiebijeenkomsten.
2. Zelftest voordat je met mensen afspreekt (ik doe het sowieso 2x per week) Spreek indien mogelijk BUITEN af en/of houd afstand.
3. Gezond eten en veel bewegen (check)


Hier ben ik het wel helemaal mee eens!!
Wij gaan ook niet bij familie of vrienden op bezoek. Gewoon helemaal niet.


Het is altijd het beste om gewoon thuis te blijven.

Na 1,5 jaar alleen maar thuis gebleven te zijn, zijn we er een week na 24 mei mee gestopt en hebben wij ons leven weer opgepakt inclusief de sociale contacten met onze vrienden kring. Dit omdat manlief en ik alle twee 2x gevaccineerd waren inclusief extra tijd om de vaccins te laten werken.
Sinds ik dat doe is het leven weer leuk en heb ik geen gezondheid klachten meer. Hebben we in juli na ander halve jaar onze (klein) kinderen weer gezien en genieten we weer van ons leven. Covid zo denken wij is een blijvertje en het is iedere keer weer goed kiezen en kijken, wat doen we wel en wat doen we niet.
Op dit moment op 2 na, waaronder ik, is iedereen van onze vriendenkring 1 of 2 weken geleden geboosterd en daarmee is risico op ernstige covid voorlopig weer erg klein en zijn we vooral bezig om anderen niet te besmetten. Deze week gaan de 2 jongste 60++ geboosterd worden waaronder ik.
We hebben het leuk met elkaar. We hebben onze wandel- en fietsclub, onze yoga die we weer doen en onlangs weer voor het eerst weer eens een etentje met elkaar. We zullen zien wanneer alles weer op slot gaat. Hier bij ons zijn er nog steeds geen covid gevallen, maar Frankrijk loopt wel weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:31 



 
Profiel   

Maar jullie ondernemen die dingen wel met verstand Pien en er zijn er genoeg die dat niet doen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:54 



 
Profiel   

Is het niet des mensens dat iedereen wel denkt van zichzelf dat ze het met verstand doen en geen of heel weinig risico lopen ? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:01 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Is het niet des mensens dat iedereen wel denkt van zichzelf dat ze het met verstand doen en geen of heel weinig risico lopen ? :D


Wellicht. Ze denk jij ook dat je zonder vaccinatie er wel mee weg komt en heb je gedrag op die keuze aangepast (dat weet ik uit jouw verhalen hier op Bokt).
Ik , die anders nooit vaccineert, denk daar dus anders over en heb voor mezelf dit keer heel bewust na heel lang studeren op covid virus en wat het doet, de vaccinatie keuze gemaakt daar ik covid virus een hele vieze vind. Dus heb me 2x laten vaccineren en ga spoedig voor de 3de. MAAR dan ga ik niet doen of dit allemaal geen zin heeft, want ik weet uit kringen dicht bij de bron dat de mensen die 2x gevaccineerd zijn de sterkte van de vaccinatie terug loopt na 6 maanden maar nog steeds voorkomt dat mensen ernstig ziek worden en men is er vrijwel zeker van dat bij de 3de booster we weer op 98% bescherming zitten. En dan heb ik het nu niet over de 70 en 80 ++ of mensen met ziektes etc.

Dus doen of die vaccinaties niets voorstellen is natuurlijk onzin.

Wel begrijp ik goede vrienden van mij die NIET willen vaccineren en dus ook thuis blijven zoveel mogelijk en het sociale leven aan zich voorbij laten gaan. Wij zien hun al heel erg lang niet meer en hebben alleen nog via de app contact.
Zo kan het ook en zo mag het ook. MAAR ik heb me niet laten vaccineren→ voor mij een hele moeilijke keuze geweest die ik gemaakt heb 1. voor mijn oudere man 2. voor mezelf 3. voor mijn omgeving, om vervolgens weer als een mol , net als voor juni dit jaar, in mijn huis mij terug te trekken. IK word daar te ongelukkig van en krijg lichamelijke klachten daarvan die op de lange duur slecht zijn voor mijn kwaliteit van leven.

Bigone heeft gelijk dat wij dingen met verstand onder nemen.

BV zo dadelijk moet ik naar een vergadering die in een hele grote boerderij wordt gehouden→ dus afstand is gegarandeerd. Dan doe ik dus mijn FFP2 masker op en ik pak een nieuwe schone, neem mijn gelletjes mee en houd afstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:24 



 
Profiel   

Serieus Pien ? :') :list:
Doe ik of die vaccinaties niets voorstellen dan ?
Uit al mijn berichten op Bokt had je dan ook al lang moeten begrijpen dat ik niet voor of tegen vaccinatie ben :)*

Jouw hele epistel hier heeft dus ook echt niks vandoen met dat ene zinnetje wat ik schreef natuurlijk...
Dat heeft helemaal niks te maken met wel of niet vaccineren en wel of niet feesten en vrienden zien.
Maar dat had je vast ook begrepen.
Je komt trouwens wel nogal schreeuwerig over met telkens die HOOFDLETTERS :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:05 



 
Profiel   

Goh, Pien zegt alleen dat je niet vaccineert en daar je gedrag op aanpast? Dat is toch een normale opmerking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:08 



 
Profiel   

Zegt ze enkel dat ja ? ... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:10 



 
Profiel   

En weer terug on topic denk ik :o


Even een vraagje aan iedereen hier. Ik zie dat Pfizer en Moderna nog bezig gaan met een uitbreiding van het vaccin vanwege de nieuwe variant. Nu zit ik te denken om daar in ieder geval op te gaan wachten , anders helpen straks de gezette boosters al niet eens meer lijkt mij..

Wat denken jullie? Als de booster genoeg blijkt te zijn is dat ook prima maar het schoot mij ineens te binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:15 



 
Profiel   

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de prikken voor de nieuwe variant nog wel minstens drie maanden op zich kunnen wachten. In ieder geval zal het dan wel wat langer duren voordat je een booster kan ontvangen, en ik weet ook niet of ze die direct aan iedereen zullen geven.
Maar daar heb ik geen precieze bronnen voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:18 



 
Profiel   

Excuus :o

Pfizer wil wachten om te zien of hun vaccin ook tegen die nieuwe werkt.
Moderna zou al aan de gang zijn met een aangepaste versie, maar die rolt morgen natuurlijk niet van de band.
Die werken nu met halve dosissen voor hun booster als ik het goed begrepen heb.

Volgens onze opperviroloog zouden ze binnen een paar weken weten hoe groot de werkzaamheid is tegen omicron.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:19 



 
Profiel   

Ah oké , was al een beetje aan het kijken op NOS of ik het kon vinden maar jullie zijn al een stukje verder op de hoogte :)

@LynnePinny

Goed argument , dan ga ik mijn booster maar ophalen wanneer het kan , ik gok op januari. Als het nog maanden gaat duren is het inderdaad niet heel verstandig om daarop te wachten.

@pandora2

Dan wacht ik dat onderzoek nog even af , ik kom toch pas in januari in aanmerking dan hebben ze vast wel wat meer informatie over de werkzaamheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:21 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
En weer terug on topic denk ik :o


Even een vraagje aan iedereen hier. Ik zie dat Pfizer en Moderna nog bezig gaan met een uitbreiding van het vaccin vanwege de nieuwe variant. Nu zit ik te denken om daar in ieder geval op te gaan wachten , anders helpen straks de gezette boosters al niet eens meer lijkt mij..

Wat denken jullie? Als de booster genoeg blijkt te zijn is dat ook prima maar het schoot mij ineens te binnen.


Een paar dagen geleden bij Goedemorgen NL werd iemand daarover geinterviewd. Die zei dat ze Pfizer/Moderna binnen 3 dagen konden aanpassen. En dat het testen daarna 6 weken zou duren. Daarna moet het nog geproduceerd worden (en ws. nog meer dingen) en in totaal zou het dan 3 maanden duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:24 



 
Profiel   

Hier nog een stukje over de eventuele aanpassingen van het Pfizer vaccin.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211129_95073123

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:36 



 
Profiel   

Scum schreef
Zebrastreep schreef
En weer terug on topic denk ik :o


Even een vraagje aan iedereen hier. Ik zie dat Pfizer en Moderna nog bezig gaan met een uitbreiding van het vaccin vanwege de nieuwe variant. Nu zit ik te denken om daar in ieder geval op te gaan wachten , anders helpen straks de gezette boosters al niet eens meer lijkt mij..

Wat denken jullie? Als de booster genoeg blijkt te zijn is dat ook prima maar het schoot mij ineens te binnen.


Een paar dagen geleden bij Goedemorgen NL werd iemand daarover geinterviewd. Die zei dat ze Pfizer/Moderna binnen 3 dagen konden aanpassen. En dat het testen daarna 6 weken zou duren. Daarna moet het nog geproduceerd worden (en ws. nog meer dingen) en in totaal zou het dan 3 maanden duren.


Klopt dat zag ik ook. We zullen het zien, en ook hoe snel die variant is en hoe gevaarlijk voordat we wel of niet met spoed voor nr 4 moeten rennen/ kuieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:38 



 
Profiel   

Die vaccins aanpassen kijken ze meteen naar wanneer er een variant opduikt die wel eens voor trammelant kan zorgen, hebben ze bij de delta ook gedaan. Ze testen eerst of het huidige vaccin werkzaam is tegen de nieuwe variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:11 



 
Profiel   

Pandora ik begrijp dat ik je op het verkeerde been heb gezet . Wat ik bedoelde te zeggen is dat JIJ de terechte keuze maakt om meer thuis te zitten want bent niet gevaccineerd. Daar stopte eigenlijk mijn reactie op jou, want ik heb respect voor je keuze en zou met jouw keuze ook meer thuis zitten.

De rest van mijn post heeft niets met jou te maken. Kort en krachtig bedoel ik te zeggen, dat ik me niet laat vaccineren en me laat boosteren om weer opgehokt te zitten thuis (de lock downs hier waren zeer streng) daar dat het veiligste is. Dat sloeg dus niet op jouw post, laat staan dat ik kritiek heb over jouw keuzes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 113 [ 2819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen