Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:41

Sowieso die zorgbonus... :') Een goed initiatief en snap waarom ze het gewoon breed hebben uitgedeeld, maar sommige mensen die het krijgen werken in de breedste zin van het woord "in de zorg". Daar denk ik wel bij van, 'en hoezo heb JIJ daar recht op?' >;)

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:41

Nouja, ik vind kinderbijslag ook iets waar ik mijn vraagtekens bij heb of we dat nou nog wel in deze vorm moeten behouden. Maarja als iedereen met kinderen het krijgt, waarom wij dan niet. Aan andere kanten word je weer geplukt dus het is ook een stukje blij zijn met wat je wèl krijgt, denk ik...?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:44

Oh zeker, maar ik bedoel echt mensen waarvan je eigenlijk niet zou zeggen dat ze "in de zorg" werken. Ken een schoonmaakster die het heeft gehad, werkt 2 dagen in de week. Niet eens specifiek bij zorgbehoevenden. Die kreeg dus wel lekker die 1000€, vind ik toch wat apart. Maar haar werkgever had werknemers die wél thuiszorg-schoonmaak deden (of hoe dat ook heet) en die heeft gewoon al zijn werknemers die zorgbonus gegeven.

Bedoel, leuk voor haar hoor. En zal er in RL ook niks van zeggen. Maar vind het gewoon... krom.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:45

Het probleem voor Zuid Afrika is het volgende: Het toerisme is gigantisch belangrijk en nu droogt die stroom toeristen zeer snel op.

Al zou je, al het vliegverkeer stoppen dan nog komt die nieuwe variant echt wel hierheen. Het zou alleen wat later in de tijd zijn.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:47

Deze pandemie haalt naar mijn idee echt het slechtste in mensen naar boven…

Nog nooit heb ik op zo’n grote schaal mensen elkaar zien veroordelen en misgunnen.

Zo jammer dat de saamhorigheid die er de eerste maanden was totaal de andere kant opgeslagen is

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:47

Ik vind dat er meer sectoren recht hebben op een corona bonus. Maar tot nu toe heb ik alleen de zorgsector gehoord.
Ik weet ook niet of er andere sectoren een bonus hebben gekregen?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:48

nikkel schreef:
Het probleem voor Zuid Afrika is het volgende: Het toerisme is gigantisch belangrijk en nu droogt die stroom toeristen zeer snel op.

Al zou je, al het vliegverkeer stoppen dan nog komt die nieuwe variant echt wel hierheen. Het zou alleen wat later in de tijd zijn.

Die nieuwe variant is er allang

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:52

nikkel schreef:
Het probleem voor Zuid Afrika is het volgende: Het toerisme is gigantisch belangrijk en nu droogt die stroom toeristen zeer snel op.

Al zou je, al het vliegverkeer stoppen dan nog komt die nieuwe variant echt wel hierheen. Het zou alleen wat later in de tijd zijn.


Ja precies. Gister zei die belgische arts die al jaren in Kenia woont en werkt dat corona daar goed onder controle gehouden wordt, maar dat de armoede heel erg oploopt ondertussen.
Het toerisme begon net een klein beetje meer aan te trekken en nu dit weer.

In Afrika hebben ze die nieuwe ontdekt, maar is het ook daar ontstaan ?
Onderzoeken en testing naar varianten gebeurt in België in elk geval maar heel sporadisch en mondjesmaat. Dan is er natuurlijk ook heel weinig kans dat je ooit een nieuwe versie gaat tegenkomen. :')

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:58

996981 schreef:
Deze pandemie haalt naar mijn idee echt het slechtste in mensen naar boven…

Nog nooit heb ik op zo’n grote schaal mensen elkaar zien veroordelen en misgunnen.

Zo jammer dat de saamhorigheid die er de eerste maanden was totaal de andere kant opgeslagen is


Nouja, veroordelen/misgunnen.
Ik misgun of veroordeel die personen niet persoonlijk. Fijn voor ze dat ze het ontvangen hebben.

Maar ik mag het toch hopelijk wel een beetje krom vinden dat er zo veel geld –bedoeld voor mensen die echt keihard gebikkeld hebben in de zorg– naar mensen gaat die echt vrijwel geen impact/last van Corona hebben gehad, geen extra drukte/druk hebben gehad en waarvan je eigenlijk nauwelijks kan zeggen dat ze "in de zorg werken"?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:10

Sunnda schreef:
Ik vind het langzaamaan toch wel op een poppenkast gaan lijken.

De ene minuut de who: de nieuwe variant is nog niets van te zeggen, daar is nog een aantal weken onderzoek voor nodig.

De volgende minuut een of ander viroloog uit Belgie; de nieuwe variant is verschrikkelijk. Het slechtste van het slechtste.

Weer de volgende minuut een arts/onderzoeker uit afrika die er nauw bij betrokken is: het ziet er redelijk goed uit. Zwakkeren en ouderen worden wel nog ziek, maar het virus lijkt nu milder.

Weer een minuut later in Nederland: nieuwe variant treft vooral ongevaccineerden jonge mensen.

Wat.een.soap. Je kunt op dit moment gewoon kiezen wie je wilt geloven want er is toch niemand die het weet.



Deze draad is ook een treffend voorbeeld. Door de totale onformatie ´gaat´ het net zoveel over nón-onderwerpen als over Covid, met dezelde fanatieke meningsverschillen.

Het Corona19 virus waart nu twee jaar rond. Het is 20 maanden hét onderwerp. Nog steeds dezelfde chaos, onformatie. Let wel vanuit wetenschap en overheden. Dat de media het verspreiden en opkloppen onderstreept alleen maar dat het beleid moét zijn. Verdeel en heers; schokpolitiek.
Angst en onzekerheid doet een meerderheid álles accepteren wat een veilig gevoel geeft. Vervolgens wordt het democratisch ingevoerd. In zwitserland via referendum. Zo eerlijk als het kan toch?!
Een referendum gebaseerd op wát? Op onformatie, op angst: laten we dus iedereen maar verplicht vaccineren en hervaccineren.

Wat de QR-code betreft is het net zo´n chaos. Het is niet eens transparant hoe lang ´volledig gevaccineerd´ ís op die code.

Inderdaad lijkt het meer op een MontyPython sketch dan realiteit. Iedereen gelooft van alles; ík geloof dat de onformatie doelbewust beleid is om de meerderheid te sturen.

Vingers gekruisd dat omicron inderdaad véél besmettelijker is en milder; dan komen we er tenminste een keer écht vanaf via vaccineren van de risico-groepen en natuurlijke resistentie bij de rest. Zonder verplichte jaarlijkse Covid-griep combi-prik.
Maar ja, wíe gaat wát bekendmaken over omicron? Ondertussen is er weer een hele reeks beperkende/verplichtende maatregels van kracht op basis van niets concreets via de ´het zoú kunnen!´ paniekknop.

Had beter Kafka19-virus kunnen heten....

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:12

996981 schreef:
Deze pandemie haalt naar mijn idee echt het slechtste in mensen naar boven…

Nog nooit heb ik op zo’n grote schaal mensen elkaar zien veroordelen en misgunnen.

Zo jammer dat de saamhorigheid die er de eerste maanden was totaal de andere kant opgeslagen is

Jij zegt wat ik ook al gedacht heb.

Mensen je eigen mening als waarheid willen opdringen vind ik ook heel eng.

Eerst werd er geklapt voor de zorg, nu krijgt een ambulance een steen door hun ruit |(

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:12

En jij denkt serieus dat de massamedia netjes luisteren en meeknikken met de overheid om die 'onformatie' te verspreiden? :+

Roodvos

Berichten: 6659
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:14

Citaat:
Citaat:
Doutzen mag haar mening rondspuien.
Ze zal vast recht hebben op de staatssteun en 'mag' het daarom krijgen.

Maar het schuurt wel.


Nou, dat dus. Ik vind het hypocriet, ook al heeft ze er recht op. En dan heb ik het niet over haar vermogen. Feit dat je tegelijkertijd van de hoogste toren blaast maar wel de overheid kunt gebruiken voor steun stuit mij enorm tegen de borst.

Puur analytisch: Als Doutzen slim is heeft ze haar privé-vermogen van X miljoen losgekoppeld van het vermogen van de onderneming. Zodat een eventuele schuldeiser niet aan haar vermogen kan komen. Dan is de onderneming gewoon een eigen rechtspersoon met dezelfde rechten en plichten als elke andere onderneming in dezelfde sector en dan hebben ze dus kennelijk recht op steun.

Gevoelsmatig begrijp ik heel goed dat het wel schuurt ja :j.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:16

Roodvos schreef:
Citaat:

Nou, dat dus. Ik vind het hypocriet, ook al heeft ze er recht op. En dan heb ik het niet over haar vermogen. Feit dat je tegelijkertijd van de hoogste toren blaast maar wel de overheid kunt gebruiken voor steun stuit mij enorm tegen de borst.

Puur analytisch: Als Doutzen slim is heeft ze haar privé-vermogen van X miljoen losgekoppeld van het vermogen van de onderneming. Zodat een eventuele schuldeiser niet aan haar vermogen kan komen. Dan is de onderneming gewoon een eigen rechtspersoon met dezelfde rechten en plichten als elke andere onderneming in dezelfde sector en dan hebben ze dus kennelijk recht op steun.

Gevoelsmatig begrijp ik heel goed dat het wel schuurt ja :j.


Volgens mij is ze zelf niet zo slim :+. Maar ze heeft vast slimme mensen ingehuurd om haar daarop te adviseren.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:33

Huertecilla schreef:
Had beter Kafka19-virus kunnen heten....


:')

Het noemt nu Covid21 naar 't schijnt :Y)
Eén van onze virologen zei van de week op tv dat het een heel ander virus geworden is en een heel andere ziekte, dus dat het nu eigenlijk Covid21 moet noemen :=

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:38

IMANDRA schreef:
En jij denkt serieus dat de massamedia netjes luisteren en meeknikken met de overheid om die 'onformatie' te verspreiden? :+


Nee.

Ik denk dat de overheid gráág op die door hen meeopgeklopte golf surft.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:43

Relaxed schreef:
Needje schreef:
Het is maar waar je je druk om wil maken.


Zo'n dooddoener altijd.. :r In dit topic maken mensen zich voortdurend druk, jij mag je mening hebben, ik ook ;)


Klopt is ook een dooddoener. I know.
Maar denk dat we ons beter druk over andere dingen kunnen maken dan de staatssteun die Doutzens gewoon legaal gekregen heeft.

Douce

Berichten: 3507
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:43

Ik kijk trouwens heel anders naar de steun van Doutzen:
Doutzen leidt verlies dankzij het beleid van de overheid, dus in haar ogen is het toch heel logisch dat ze van diezelfde overheid geld eist/vraagt? Zo zit heel Amerika ook in elkaar.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:44

Pandora2 schreef:
Huertecilla schreef:
Had beter Kafka19-virus kunnen heten....


:')

Het noemt nu Covid21 naar 't schijnt :Y)
Eén van onze virologen zei van de week op tv dat het een heel ander virus geworden is en een heel andere ziekte, dus dat het nu eigenlijk Covid21 moet noemen :=



Goed voorbeeld van het voeden van de onzekerheid dus de angst.

Heel ander virus en dan wel verplicht vaccineren tegen het virus van vorig jaar :roll:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:44

Douce schreef:
Ik kijk trouwens heel anders naar de steun van Doutzen:
Doutzen leidt verlies dankzij het beleid van de overheid, dus in haar ogen is het toch heel logisch dat ze van diezelfde overheid geld eist/vraagt? Zo zit heel Amerika ook in elkaar.

Jammer dat haar vermogen van 29 miljoen jaar er niet van weerhouden heeft om staatsgeld te ontvangen terwijl ze enorm rijk is. :=

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:47

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
En jij denkt serieus dat de massamedia netjes luisteren en meeknikken met de overheid om die 'onformatie' te verspreiden? :+


Nee.

Ik denk dat de overheid gráág op die door hen meeopgeklopte golf surft.



Dan is het toch geen 'doelbewuste' onformatie (vanuit de overheid)?

Ook de (normale) media zal niet bewust verkeerde informatie de wereld in helpen, maar zij zitten in de spagaat dat ze mensen z.s.m. willen informeren met nieuwtjes (wat dus zulke verschillende berichtgevingen tot gevolg heeft wanneer de daadwerkelijke gevolgen nog niet duidelijk zijn). (en dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met deze manier van berichtgeving).

En hoe helpt ze dat? De overheid wordt er steeds op aangekeken dat hun informatievoorziening zo slecht loopt, mensen noemen dat als argument om de maatregelen te negeren/minder serieus te nemen. Ik kan me slecht voorstellen dat dit doelbewust beleid is en in hun voordeel werkt –want voor zover ik zie doet dat het totaal niet.

Overigens, je noemde weer die natuurlijke resistentie.. Als we omnikron gewoon laten ronddwalen dan is er de mogelijkheid dat er weer een mutatie ontstaat, waartegen vaccins (zelfs al zou je alleen risicogroepen vaccineren) EN natuurlijke immuniteit niet meer afdoende zijn. En je alsnog moet gaan boosteren / opnieuw besmet moet gaan worden ;). Die mogelijkheid moet je niet zomaar opzij schuiven onder het mom van angst creëren, want het is wel zeker iets waar qua beleid eigenlijk rekening mee moet worden gehouden.

Douce

Berichten: 3507
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:51

MarlindeRooz schreef:
Douce schreef:
Ik kijk trouwens heel anders naar de steun van Doutzen:
Doutzen leidt verlies dankzij het beleid van de overheid, dus in haar ogen is het toch heel logisch dat ze van diezelfde overheid geld eist/vraagt? Zo zit heel Amerika ook in elkaar.

Jammer dat haar vermogen van 29 miljoen jaar er niet van weerhouden heeft om staatsgeld te ontvangen terwijl ze enorm rijk is. :=

Je weet dat een vermogen van 29 miljoen niet betekent dat je ook 29 miljoen op de bank hebt staan? Zeker met zo'n groot bedrag vind ik het best discutabel: aan wie zou zij haar bedrijf moeten verkopen?

Maar goed, dat schuurt al naar off-topic én eerlijk gezegd: geldt voor vele bedrijven die NOW-steun hebben aangevraagd.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:57

Het immuunsysteem van de mens is echt niet zo goed als dat sommige mensen denken :'). We denken altijd dat mensen heel wat zijn, maar we blijven gewoon een stel naakte apen dat denkt dat de wereld om hun draait.
Vaccineren werkt, je gezondheid op pijl houden draagt bij.


Qua noninfo: iedereen kan met een beetje googlen al de meest fantastische verbanden maken en de wereld in helpen. Iedereen kan een geloofwaardig Youtube filmpje maken. Persoonlijk ben ik van mening dat er een vak op scholen mag worden gegeven waarbij de nadruk wordt gelegd op begrijpend lezen, interpreteren van statistiek en het herkennen van gedegen bronnen. Als er wat minder wordt geschreeuwd en gespeculeerd dan waren mensen misschien ook niet zo wantrouwend. Misschien.


Doutzen is waanzinnig knap en waanzinnig uuhhh. Ze heeft net zo goed op steun, maar ik snap dat het steekt, zeker als ze vervolgens weer prachtige uitspraken doet op haar media accounts met 7 miljoen volgers.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:07

Bij elke vorm van steun moet je je hele financiële boel opgeven. Het lijkt mij dan ook fair dat er gekeken gaat worden naar de financiële situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:08

purny schreef:
Bij elke vorm van steun moet je je hele financiële boel opgeven. Het lijkt mij dan ook fair dat er gekeken gaat worden naar de financiële situatie.


Nee, ze vraagt steun aan op haar BV en dat staat los van haar prive vermogen ;)