Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 16 [ 395 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies vaccineren zwangere vrouwen

 
Profiel   

https://amazingerasmusmc.nl/actueel/cor ... aantasten/

Hier wordt toch gewezen op het belang van inenten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 13:34 



 
Profiel   

Maar wat voor effect heeft enten dan? Waarom zou enten hiertegen helpen? Hoe kan het dat zwangerschap al die tijd geen verhoogd risico was en nu behoort bij de hoogste risicogroepen?

Ik ben al lange tijd aan het twijfelen tussen de risico's van een enting of de risico's van corona. En eerlijk gezegd valt vooral op dat overal terugkomt "we denken dat". De artsen en vk die ik heb gesproken zijn per persoon wisselend in visie. En hoewel ik begrijp dat er voor gedegen onderzoek nog te weinig tijd is geweest, hoe kan ik dan een overwogen keuze maken?

Zonder zwangerschap had ik er wel voor gekozen, dan gaat het over mij en mijn lijf. Als ik daar schade aanricht is dat mijn keuze geweest. Als ik schade aanricht bij mijn ongeboren baby, zal ik maar ook mijn kind daar de rest van ons leven mee moeten leven. Linksom of rechtsom..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 14:33 



 
Profiel   

En daar zit nu net de kneep, kun je als zwangere er voor zorgen dat je geen Corona krijgt door je heel goed aan de maatregelen te houden, partner ook of is dat bijna onmogelijk. Als partner van een zwangere zou ik zeker vaccineren en als zwangere zelf? Er zijn heel veel zwangeren wereldwijd gevaccineerd en gezien de babyboom in Nederland nu, ook heel veel mensen waarvan er aardig wat Corona hebben gehad voor en tijdens de zwangerschap en/ of gevaccineerd tijdens zwangerschap. Wanneer je niet gevaccineerd wil worden zou ik zeker vragen om een antistoffen test om te zien of je al Corona hebt gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 14:40 



 
Profiel   

miramii schreef
En hoewel ik begrijp dat er voor gedegen onderzoek nog te weinig tijd is geweest, hoe kan ik dan een overwogen keuze maken?

Zonder zwangerschap had ik er wel voor gekozen, dan gaat het over mij en mijn lijf. Als ik daar schade aanricht is dat mijn keuze geweest. Als ik schade aanricht bij mijn ongeboren baby, zal ik maar ook mijn kind daar de rest van ons leven mee moeten leven. Linksom of rechtsom..


Niet, het is een keuze tussen twee "kwaden". Want je weet ook niet wat op lange termijn het effect is als je (niet gevaccineerd) corona oploopt. Enige wat de keuze makkelijker kan maken, is dat vergelijkbare vaccinaties tot op heden veilig zijn gebleken voor ongeboren baby's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 14:49 



 
Profiel   

miramii schreef
Hoe kan het dat zwangerschap al die tijd geen verhoogd risico was en nu behoort bij de hoogste risicogroepen?

Voortschrijdend inzicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 15:24 



 
Profiel   

Dat, en het is ook al wel iets langer bekend. https://www.umcutrecht.nl/nieuws/nederl ... -en-corona En nu komen deze resultaten er ook nog bij. Ik heb me zonder twijfel laten enten (eerste enting was ik overigens nog niet zwanger).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 15:29 



 
Profiel   

Het is hier al even stil, maar ik kwam een artikel tegen waardoor ik aan dit topic moest denken. Misschien heeft iemand er nog wat aan bij de afweging voor wel of geen vaccinatie.

'Doodgeboortes bij niet-gevaccineerde vrouwen na ontsteking door corona' - https://nos.nl/l/2407489

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:42 



 
Profiel   

@JorineV, het is helaas maar de vraag of vaccinatie helpt tegen wat ze nu hebben gevonden. Het gaat namelijk om vrouwen met milde tot geen klachten. Gezien een vaccinatie een besmetting niet tegenhoudt, moet dat echt nog verder onderzocht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:52 



 
Profiel   

Allicht, en dat staat ook in het artikel. Maar dat de vrouwen waarbij dit speelde, allen niet gevaccineerd waren, is toch een aanwijzing dat wel vaccineren gunstig kan zijn, of (als je wat meer slagen om de arm wil houden) op de korte termijn niet minder gunstig dan niet vaccineren.

Hoe meer er bekend wordt over de effecten van corona en over de effecten van vaccinatie, hoe beter geïnformeerd vrouwen hun beslissing kunnen nemen. Vandaar ook dat dit me een goede aanvulling leek op wat eerder in dit topic al gedeeld werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:33 



 
Profiel   

Ik weet niet of de vaccinatiestatus echt iets zegt in deze, de onderzoeksperiode betreft een periode waarin niet iedereen volledig gevaccineerd kón zijn. Daarnaast werd het in het begin ook nog afgeraden bij zwangere vrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:45 



 
Profiel   

Op individueel niveau houdt een vaccinatie alleen een besmetting idd niet tegen.
Maar het risico van de ziekte is groter dan het risico van de vaccins - en de andere maatregelen zijn ook zinnig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:10 



 
Profiel   

Ik deelde datzelfde artikel en toen kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd dat de effecten van het vaccin op ongeboren babies ook onbekend zijn en er dus niks zinnigs te zeggen valt over deze bevinding. Ik zet toch mijn vraagtekens bij deze opmerking

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:48 



 
Profiel   

Dit lijkt me helder:

Steeds meer ongevaccineerde zwangere vrouwen belanden op IC - https://nos.nl/l/2407610

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:51 



 
Profiel   

Precies wat ik dacht. En een vriendin van me blijft volhouden dat er sinds het vaccineren meer miskramen en doodgeboortes zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:25 



 
Profiel   

Dat laatste is dus wel waar. Alleen zijn die doodgeboortes gerelateerd aan een COVID infectie :+

Overigens vind ik nog steeds dat ze enorm kort door de bocht gaan met de oordelen mbt vaccineren. Vele gevallen hebben plaats gevonden in een tijd dat
A. Niet iedereen volledig gevaccineerd kon zijn
B. Voorzichtig werd gedaan omtrent het vaccineren van zwangeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:10 



 
Profiel   

Ondertussen is echter wel wat duidelijk geworden. Zwangeren met Covid komen vaker op de IC en bij een zware Covid infectie neemt het risico op placentabeschadiging toe.

Beide zaken zijn niet heel gek.
Als je zwanger bent, is je afweer lager. Waarom? Je hebt een half 'niet-lichaamseigen iets' in je lichaam. De ene helft van het embryo is nl 'van een ander', nl de vader. Je afweer moet dat 'niet helemaal lichaamseigen ding' dus niet je lichaam uit willen werken, wat normaalgesproken juist de taak is van je afweer. En daarom wordt je afweer afgeschaald als je zwanger bent. Vrouwen met een autoimmuunziekte weten dat, die hebben vaak minder last van hun ziekte als ze zwanger zijn.

En dat je zelf sneller problemen met je ademhaling krijgt met een kind dat van onderaf je longruimte al beperkt als je ook nog eens Covid krijgt is ook niet zo heel gek.

Tegelijkertijd hebben je hart en je longen het sowieso al zwaar, zeker in het laatste trimester om ook dat groeiende kind van zuurstof te voorzien. Dat dat niet altijd meer goed lukt bij een Covid infectie, en zéker als ook de placenta beschadigd wordt, is dus ook niet heel onverwacht.

En dat dat alles bij elkaar een groot risico geeft voor zowel moeder als ongeboren kind is ondertussen dan ook duidelijk aan het worden.

Tegelijkertijd wijst niets er op dat vaccineren een risico zou zijn, en dat was ook op theoretische gronden niet te verwachten. Wij laten zelf onze drachtige paarden een paar maanden voor de geboorte tenslotte ook vaccineren, en daar zijn ook nooit problemen mee.
Ja, ik weet het, andere vaccins, ander diersoort etc, maar het effect is hetzelfde: een afweerreactie opwekken en dat kan zonder een foetus in gevaar te brengen en medisch/biologisch/immunologisch was dan ook echt niet te verwachten dat het in dit geval wel een probleem zou zijn.
En ondertussen zijn er zoveel zwangeren gevaccineerd dat het ook wel aangetoond geen risico geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:26 



 
Profiel   

Gimme_Joy schreef
Precies wat ik dacht. En een vriendin van me blijft volhouden dat er sinds het vaccineren meer miskramen en doodgeboortes zijn.


Het is ook sinds het vaccineren :+
We vaccineren namelijk sinds covid onder ons is.

Je kan in de statistiek alleen niet zomaar het ene aan het andere koppelen en causale verbanden gaan trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:07 



 
Profiel   

Eens met je hoor Ibbel. Ik ben zelf wel blij dat ik niet voor de keus sta, ik kan vaccineren voor ik (hopelijk) (weer) zwanger ben. Vind het zelf heel fijn dat het vooraf kon.

Maar wat betreft de vaccinaties.. in het eerste trimester wordt het nog steeds regelmatig afgeraden ivm mogelijke koorts. Deze kan uiteraard wél gevaarlijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:07 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Dit lijkt me helder:

Steeds meer ongevaccineerde zwangere vrouwen belanden op IC - https://nos.nl/l/2407610

Hoorde het vanmorgen inderdaad op de radio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:41 



 
Profiel   

Gimme_Joy schreef
Precies wat ik dacht. En een vriendin van me blijft volhouden dat er sinds het vaccineren meer miskramen en doodgeboortes zijn.

Miskramen in 1e trimester zou misschien best kunnen. Ben ook bewust later gaan vaccineren. Maar er zijn juist nu doodgeborenen door corona omdat de placenta aangetast is. Niet door vaccinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:43 



 
Profiel   

Lindor92 schreef
Gimme_Joy schreef
Precies wat ik dacht. En een vriendin van me blijft volhouden dat er sinds het vaccineren meer miskramen en doodgeboortes zijn.

Miskramen in 1e trimester zou misschien best kunnen. Ben ook bewust later gaan vaccineren. Maar er zijn juist nu doodgeborenen door corona omdat de placenta aangetast is. Niet door vaccinatie.


Maar er zijn dus helemaal niet meer miskramen dan normaal, procentueel gezien ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:45 



 
Profiel   

Dus laat ik haar maar praten. Iedereen kan zijn eigen waarheid volgen omdat het internet bol staat van verschillende theorieën. Persoonlijk zou ik me tijdens mijn zwangerschap hebben laten vaccineren. Maar wel na het eerste trimester. Ik heb een half jaar geleden bewust gewacht tot na de bevalling en kraamtijd, omdat ik toen ik een oproep kreeg 36 weken zwanger was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:35 



 
Profiel   

Ik ben gelukkig volledig gevaccineerd.
Vlak voor ik zwanger werd heb ik de 2e vaccinatie gehad. Dag na vaccin werd ik ongesteld (gewoon volgens normale planning). En die cyclus ben ik zwanger geraakt.

Benieuwd hoe en wat met booster vaccin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:01 



 
Profiel   

Zo'n artikel hierboven (van de NOS) zorgt natuurlijk weer voor flink wat angst en stress bij ongevaccineerde moeders, wat heel logisch is: het kan je een gevoel geven dat, juist als je er bewust voor kiest niet te vaccineren (wat volgens mij een heel goed menselijk recht is!), ineens het gevoel bekruipt dat je het als aanstaande moeder helemaal verkeerd doet. Echter, niets in het leven heeft garantie, zowel vaccinatie als geen vaccinatie. Ik raad daarom (een ieder die het interessant vindt) aan om de berichten van Vroedvrouw Margot te bestuderen. Op haar Instagram bijvoorbeeld heeft ze gisteren twee heel duidelijk te lezen berichten geplaatst - openbaar dus voor iedereen te lezen - over de link die je deelt en in het nieuws momenteel breed wordt uitgemeten. Hieruit is het misschien het overdenken waard wát er nu precies belicht wordt in het artikel van bijvoorbeeld de NOS.

https://www.instagram.com/p/CW54wdLFUrJ ... =copy_link

https://www.instagram.com/p/CW56sw8lyR2 ... =copy_link

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:24 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/28522007824835 ... 289670166/

Check die reacties hieronder. Vind dat wel bizar.

Ik heb m'n 2e prik nu 1,5 week geleden gehad. Dus heb als goed is volop antistoffen. Ben nu 32 weken zwanger.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 16 [ 395 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen