Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:15

sureido schreef:
Ik ken iemand die in New York woont en had zelf niks van noodtoestand gehoord :')

Iets met media en dingen opblazen.
Er zijn daar bijna geen regels meer, het is uit voorzorg maar er is daar nog helemaal niks aan de hand.

Dat had ik ook begrepen idd :j bijna alles is open, hoge vaccinatiegraad..
maar met google kom ik alleen maar tegenstrijdige berichten tegen..

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:16

Huertecilla schreef:
Ondertussen is er imo hóóp _/-\o_
Hoop dat het inderdaad 50x besmettelijk is en milder: Bijna idereen gevaccineerd, milder x besmettelijker = meer natuurlijke weerstand met mindr gevolgen en uiteindelijk is dát de enige duurzame uitgang. Tenminste, voor degenen die van beperkingen/verplichtingen af willen.



Dat blijft nog even afwachten maar het zou echt geweldig zijn wanneer die Omikrom variant heel veel besmettelijker is en tegelijk ook nog eens heel veel milder. Maar dat is op dit moment heel erg afwachten. De eerste signalen zijn tot nu toe wel gunstig.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:17

Afbeelding

-O- wanneer houdt het een keer op?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:18

Noodtoestand word uitgeroepen zodat alle maatregelen kunnen worden genomen indien noodzakelijk, puur technische handeling.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:20

friezenfan2 schreef:
Het probleem is dat mijn werk en niemands werk mag vragen of je gevaccineerd bent en ze mogen het al helemaal nergens noteren. Dat is tegen de privacywet geloof ik.

Ergens lijkt het me veiliger dat ik gewoon in quarantaine ga tot ik getest ben maar de optie is als je gevaccineerd bent door werken met mondkapje op. Nou moet ik ook eerlijk zijn er staan echt altijd zoveel diensten open bij ons en ik geloof dat er een stel collega's gestopt zijn. Maar voelt het 100% goed dat ik mag doorwerken nee. Maar ik dacht ook dat ze 5 dagen rekende terug tellend na de positieve test en dan zou ik daar dus nog voor vallen.

Ik ga behalve werken en een rondje buiten lopen niets meer doen tot ik de uitslag heb dan maar geen discodip chocolade letter :(

Hoe moeilijk kun je het maken. Heb je een QR code? Iedere keer dat je die gebruikt weten 'men' dat je gevaccineerd bent.
Bij mij op het werk weten we het van elkaar, ook ivm indelen bepaalde diensten. En geloof het of niet, gevaccineerd en niet gevaccineerd gaat gewoon vrolijk en met respect voor elkaar verder met werk en leven.
Hou op over die privacy wet, wat denk je dat de belastingdienst van je weet, of je huisarts, of het CBR enz enz.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:20

moonsparkle schreef:
[ [url=m/n5zna1.png]Afbeelding[/url] ]

-O- wanneer houdt het een keer op?

Bij de Great Reset, dan stopt het. :))

Maar ik zou me niet zo druk maken, het bericht is nu dat die Omikron niet zo schadelijk is toch?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:21

Loretta schreef:
Huertecilla schreef:
Ondertussen is er imo hóóp _/-\o_
Hoop dat het inderdaad 50x besmettelijk is en milder: Bijna idereen gevaccineerd, milder x besmettelijker = meer natuurlijke weerstand met mindr gevolgen en uiteindelijk is dát de enige duurzame uitgang. Tenminste, voor degenen die van beperkingen/verplichtingen af willen.



Dat blijft nog even afwachten maar het zou echt geweldig zijn wanneer die Omikrom variant heel veel besmettelijker is en tegelijk ook nog eens heel veel milder. Maar dat is op dit moment heel erg afwachten.


Hóóp *\%/*

Er is hier in Spanje nu één bevestigd geval. UIt ZuidAfrika via Amsterdam in Madrid geland. Alleen symptomen die niet als symptomen herkend zouden zijn als er geen vergrootglas boven zou hangen.
Nu is één zwaluw geen voorjaar, maar het is wél meer dan geen zwaluw +:)+

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:27


Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:29

moonsparkle schreef:
-O- wanneer houdt het een keer op?


Sorry hoor maar lees ´waarschijnlijk´én bedenkt hierbij dat het vanuit de belanghebbers komt.

Het is veel waarschijnlijker dat omicron mild is, geen probleem, een rédding voor gezonde mensen.
Wederom waarschijnlijk, maar meer waarschijnlijk.

Wanneer houdt het opkloppen van de hysterie een keer op inderdaad.

Ok, ík ga weer naar buiten. -3,5 hier in de bergen. Vanmorgen de autoruiten voor vriendin staan krabben. Zonder jas.
Nu honden, paarden, zwijn verzorgen. Zonder handschoenen.
Daarna koffie bij het wegrestaurant. Hou met aan masker/afstand maar naar het toilet zonder handen wassen. Wil een ander niets opleggen en zelf geen kasplantje-leven.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:36

Recalcitrant hoor… :roll:

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:37

Ik hoop het met je HC, maar we zijn er hoe dan ook nog lang niet van af, volgens de WHO:

https://www.bbc.com/news/world-59468155

Dit kun je ook wel weer afdoen als hysterie, zoals je alle realistische berichtgeving van officiële instanties en nieuwsbronnen inzake corona doorgaans afdoet als hysterisch.
Dat staat je vrij, maar je hebt je punt wat dat betreft nu wel een keer gemaakt. Vooral omdat je nooit verder komt met het duiden van wat er precies zo 'hysterisch' aan is dan je persoonlijke referentiekader en opvattingen over natuurlijke weerstand etc ertegenover te stellen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:37

In België willen de huisartsen niet meer mee met de opgelegde teststrategie van de overheid, de scholen zien het niet meer zitten ( soms maar 3 leerkrachten voor 120 kinderen :+ ) en de contacttracing is meer oplichting dan tracing blijkt nu.
Gaat weer goed. Zo meteen valt het land nog een keer om :x :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:41

Gatver, handen niet wassen na toiletgang is gewoon smerig altijd al. :r

Kindjes onder de twee daar liggen er best veel van in het ziekenhuis in zuid afrika. En ik lees ook heel hoge koorts en zo.
Citaat:
'Relatief veel kinderen onder de 2 jaar opgenomen in Zuid-Afrika'
Het nationale instituut voor infectieziekten in Zuid-Afrika ziet dat er opvallend veel jonge kinderen zijn onder de mensen die recent zijn opgenomen in het ziekenhuis. Persbureau Bloomberg bericht dat kinderen onder de 2 jaar zo'n 10 procent van de opnames in een ziekenhuis in Tshwane uitmaken.

Waasila Jassat, verbonden aan het instituut, wijst erop dat het immuunsysteem van jonge kinderen nog niet zo ontwikkeld is en dat ze niet zijn gevaccineerd. Of de relatief hoge vertegenwoordiging van jonge kinderen onder opgenomen patiënten te maken heeft met de nieuwe omikronvariant van het coronavirus is niet zeker. Volgens Jassat kan het ook zijn dat ouders, en mogelijk artsen, sneller geneigd zijn naar het ziekenhuis te gaan en een kind daar te houden omdat er nog veel onzekerheden zijn over de omikronvariant.

Ook de komst van de deltavariant leidde ertoe dat relatief meer jongeren in het ziekenhuis belandden met corona. In Zuid-Afrika groeide het aantal opnames van jongeren en kinderen onder de 19 jaar met 43 procent, schrijft Bloomberg. Inmiddels worden ook kinderen vanaf 12 jaar gevaccineerd in Zuid-Afrika.


Dus nu al juichen voor deze variant weet ik niet of het heel verstandig is. :n Want ook veel besmettelijker

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:46

In een ander topic hadden we het over de booster vaccinaties en de nieuwe variant.

Ze kunnen binnen een paar dagen het vaccin al aanpassen alleen het testen duurt een tijdje. Al met al iets van 3 maanden. Maar voordat je iedereen dat gevaccineerd hebt ben je al een dik jaar weer verder.

Het ontwikkelen ervan duurt dus niet eens zolang.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:48

Loretta schreef:
Huertecilla schreef:
Ondertussen is er imo hóóp _/-\o_
Hoop dat het inderdaad 50x besmettelijk is en milder: Bijna idereen gevaccineerd, milder x besmettelijker = meer natuurlijke weerstand met mindr gevolgen en uiteindelijk is dát de enige duurzame uitgang. Tenminste, voor degenen die van beperkingen/verplichtingen af willen.



Dat blijft nog even afwachten maar het zou echt geweldig zijn wanneer die Omikrom variant heel veel besmettelijker is en tegelijk ook nog eens heel veel milder. Maar dat is op dit moment heel erg afwachten. De eerste signalen zijn tot nu toe wel gunstig.


Eh, nee, dat is niet 'geweldig'
https://threadreaderapp.com/thread/1464 ... 15361.html

Citaat:
Wat we lijken te vergeten is dat verhoogde circulatie (via hogere besmettelijkheid of kans op ‘immune escape’) vrijwel per definitie problematischer is dan ‘meer ziekmakend’. [knip] Als de IFR dus halveert en de besmettelijkheid maar 20% hoger is, hebben we binnen een maand nog steeds 2x zoveel doden per dag.[knip] Verlaagde sterfte is lineaire winst. Verhoogde besmettelijkheid is een exponentieel probleem. [knip] Conclusie: Verhoogde besmettelijkheid in combinatie met een lagere virulentie is niet wenselijk. De enige situatie waarin dit winst oplevert, is als je exponentiële groei remt. En daar zijn we in Nederland heel erg slecht in geweest.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 30-11-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:49


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:51

Ja, die hebben bepaald geen goede start ..

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:53


IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:59

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Maar dan gaan we ervan uit dat het dodelijk blijft... kan het ook veranderen in een niet dodelijke variant?


Dat is die IFR: de Infection Fatality Rate. In zijn voorbeeld heeft hij deze bijv. gehalveerd. Misschien kan iemand met meer kennis me aanvullen hoor, maar het lijkt me dat een IFR van vrijwel 0 wel mogelijk is maar onwaarschijnlijk (lijkt me een vrij grote stap omdat het dan meer zou worden zoals een verkoudheid, maar nogmaals: ik heb er geen kennis van). Gzien de vele mutaties en dat ons lichaam deze daardoor wellicht minder goed herkent.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:02

Toch vindt ik het bijzonder dat na serieus een paar uur niet hier hoor maar er al nieuwsberichten kwamen met oh het is heel gevaarlijk de vaccins werken niet meer nu.

Maar dat soort onderzoeken lopen nog het zijn nu simpelweg aannames dus er is echt nog niks bekend eigenlijk. Eind volgende week weten ze pas een beetje meer.

Andere kant is het wel een beetje onze eigen schuld ( lees bijvoorbeeld de eu en alle leiders van landen bij elkaar) dat er nu een nieuwe variant is. Hoe vaak zijn we niet gewaarschuwd door het Who dat we nog niet moeten gaan boosteren maar landen als in dit geval Afrika de vaccins hard nodig zijn omdat er anders mutaties kunnen ontstaan... ik heb het zo vaak gelezen dus ik vindt het wel onze eigen schuld om eerlijk te zijn. Landen hadden vaccinaties moeten doneren. En nee dan niet de az en de jansen die mensen hebben ook recht op een goedwerkende vaccinatie. Tijd dat mensen in Afrika ook gewoon een eerlijke behandeling gaan krijgen wat betreft medische zorg en het kunnen krijgen van vaccinaties

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:04

Maar zo werkt het daar niet altijd Zebrastreep... en dat is ook al een aantal keren uitgelegd..

Die landen daar hebben allemaal hun eigen systeem en werkwijze, en die is niet altijd hetzelfde als hier.
Het simpelweg 'opsturen van vaccins' heeft niet altijd zin..
Hoe denk jij dat dat moet gebeuren dan?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:06

Ik wacht af tot het officiële onderzoek klaar is. Nu wil iedere ‘deskundige’ een zegje erover doen, de een nog dramatischer dan de ander.

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:08

De tijd zal het wel leren.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:08

Precies. Voorlopig is het allemaal giswerk.

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:09

IMANDRA schreef:
Loretta schreef:



Dat blijft nog even afwachten maar het zou echt geweldig zijn wanneer die Omikrom variant heel veel besmettelijker is en tegelijk ook nog eens heel veel milder. Maar dat is op dit moment heel erg afwachten. De eerste signalen zijn tot nu toe wel gunstig.


Eh, nee, dat is niet 'geweldig'
https://threadreaderapp.com/thread/1464 ... 15361.html



Bedankt voor de link. Dat is ook wel een goed artikel.
Op het moment is alles nog zeer onzeker met betrekking de Omikron variant. Daarom dat landen nu ook allemaal voorzorgsmaatregelen nemen. Het kan dus nog alle kanten op gaan.