Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:02

Studeren in Porto :D als het nog kan en mag vanuit de universiteit.

moonsparkle
Berichten: 21711
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:04

Misschien zijn de regels op het vaste land anders dit is voor het eiland madeira ;)

Gaaf vooruitzicht!

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:05

De omicronvariant van het coronavirus was al een week eerder in Nederland dan tot nog toe bekend was. In testmonsters die op 19 en 23 november bij de GGD zijn afgenomen heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) de variant, die als zorgwekkend wordt beschouwd, aangetroffen.
Door de Omicronvariant sluiten veel landen hun grenzen voor reizigers om besmettingen te voorkomen .
Bron Telegraaf

DuoPenotti

Berichten: 29408
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:09

lijkt me logisch.
Daarom vroeg ik eerder ook al, hoeveel vluchten zijn er afgelopen week al geweest voordat het ontdekt werd?
Dat alleen op die ene bekende vlucht mensen zaten kan iedereen wel bedenken dat dit niet zo is.

DubbelFun

Berichten: 88656
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:12

Ik ben benieuwd of er ook nog iets uit een (evt) afvalwater-onderzoek gaat komen.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:15

Precies. Dus die personen (en hun contacten) achterhalen en testen nu eens verplicht stellen, lijkt mij al een goede eerste stap

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:17

DuoPenotti schreef:
lijkt me logisch.
Daarom vroeg ik eerder ook al, hoeveel vluchten zijn er afgelopen week al geweest voordat het ontdekt werd?
Dat alleen op die ene bekende vlucht mensen zaten kan iedereen wel bedenken dat dit niet zo is.


En de vraag of de variant ontdekt is of ontstaan is in ZA. In Nederland wordt er maar een klein percentage monsters gecontroleerd op varianten.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:19

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Maar dan gaan we ervan uit dat het dodelijk blijft... kan het ook veranderen in een niet dodelijke variant?


Griep is ook ´dodelijk´. Blijkbaar gaat het collectieve geheugen van de meerderheid niet terug tot BC.

Verder zijn te dik, te dronk, te rook nog dodelijker.

Al met al een met verstregelde belangen op spanning gehouden paniekkop sinds maart/april 2020.

De huidige pro-actieve beperkingen leveren ondertussen wéér een hik in de logistiek op. Dit terwijl de stagnatie van vorig jaar nog echos geeft nu met de kersthausse. Meer prijsstijging voorjaar 2022, energie nog sterker omhoog.
Onder de marketing slogan ´ja maar, de zórg´ hebben overheden een forse meevaller aan btw e.d.

Recalcitrant ni nada; niets anders dan voor Covid. Hooguit wat bewuster gemotiveerd.
Net als vit.D. Voorheen ook bewust van positieve effecten op afweersysteem; nu gewoon nog wat meer. Straks weer lunch uit de wind in de zon op terras van de venta 1 km. verderop.
Steunt locale horeca, vit.D., auto-´vaccinatie´ én gewoon *\o/*

@Sizzle; is een rode draad gedurende het héle drama. Het is continue vingerwijzen naar groepen die helemaal geen probleem hebben/zijn voor de kwestbaren, de risicogroepen, de vakantiegangers, de zorg, de noem maar op. Ondertussen is de ramp van vorig voorjaar niet meer en schuift het véél kleinere restprobleem allemaal alleen maar op, is er geen enkel vooruitzicht op énige structurele verbetering.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:29

bigone schreef:
Wat betreft kinderen en vaccineren, veel mensen zeggen dat kinderen niet de dupe mogen zijn van de volwassen die niet vaccineren. Maar feit is wel dat Corona nu de meest grote oorzaak is van kinderen in het ziekenhuis en ic opnames en dodelijkheid. Ook lichte besmettingen kunnen na een korte periode nog een vervelende symptoom krijgen, mazelen blijkt bvb zes keer minder gevaarlijk dan Corona en daarvoor gewoon gevaccineerd.


Kun je deze ‘feiten’ onderbouwen/een bronvermelding geven?
En in hoeverre gaat het bij ziekenhuisopnames om kinderen die al heel kwetsbaar zijn of babies die het meteen bij hun geboorte van moeder hebben gekregen of te vroeg gehaalde babies omdat de moeder op de IC ligt?
Met andere woorden, wat is het risico voor een gezond kind, wat al wat weerstand heeft?
Waar zijn de cijfers van aan Corona gestorven kinderen versus kanker en ibijv ongelukken?
Waar zijn de cijfers van de gevaarlijkheid van mazelen in een niet gevaccineerde groep kinderen versus die van Corona?

Bij Stichting Nice en coronadashboard kan ik alleen heel algemene cijfers vinden.

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:46

Nee die cijfers kan ik niet direct onderbouwen , kijk Op1 terug van gisteravond.
Je opmerking over vergelijk van doden onder kinderen door kanker en ongeluk tov Corona slaat trouwens nergens op.
De aantal kinderen in ziekenhuis, op ic en overlijden door Corona zijn wel in de statistiek terug te vinden, moet ik even zoeken.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:49

Sizzle schreef:
Afgezien van het feit dat het vaccin voor kinderen nuttig kan zijn blijft het hoe dan ook een absurde situatie dat een groep risico patienten zich niet wil inenten zodat de druk op de kinderen onder mom van verspreiding minderen naar onigeente mensen verhoogd wordt.
Ofwel, je maakt minderjarigen verantwoordelijk voor de koppigheid van volwassenen.


Mooi gezegd! Zo ervaar ik het ook.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:01

bigone schreef:
Nee die cijfers kan ik niet direct onderbouwen , kijk Op1 terug van gisteravond.
Je opmerking over vergelijk van doden onder kinderen door kanker en ongeluk tov Corona slaat trouwens nergens op.
De aantal kinderen in ziekenhuis, op ic en overlijden door Corona zijn wel in de statistiek terug te vinden, moet ik even zoeken.


Je zegt zelf dat Corona de meest grote oorzaak is van kinderen in het ziekenhuis en ic en dodelijkheid en als ik vraag naar een onderbouwing slaat dat nergens op?

Wat ik gister in het nieuws gezien heb ging over newborns en te vroeg geboren babies, niet over kinderen in het algemeen. Gegevens die zo inzichtelijk zijn is onder de 20 of zelfs onder de 50 jaar. Daarom de vraag of je het kan onderbouwen, hoort volgens mij ook bij de bokt regels om geen ‘feiten’ mbt corona erin te gooien zonder bronvermelding

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:04

Vayo schreef:
Sizzle schreef:
Afgezien van het feit dat het vaccin voor kinderen nuttig kan zijn blijft het hoe dan ook een absurde situatie dat een groep risico patienten zich niet wil inenten zodat de druk op de kinderen onder mom van verspreiding minderen naar onigeente mensen verhoogd wordt.
Ofwel, je maakt minderjarigen verantwoordelijk voor de koppigheid van volwassenen.


Mooi gezegd! Zo ervaar ik het ook.


Dat vind ik dus ook. Maar heb het idee dat je daar zelf jonge kinderen voor moet hebben om dat te zien…

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:09

Miran schreef:
Dat vind ik dus ook. Maar heb het idee dat je daar zelf jonge kinderen voor moet hebben om dat te zien…


Nee hoor ;)

Alleen maar minder egocentrisch voor zijn.

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:16

Op de school van mijn neefjes zijn allen groep 7 en 8 nog op school. Van elke groep hebben ze minimaal 2 klassen, maar 1 tot en met 6 zit thuis vanwege heel veel corona gevallen. := en dat terwijl er vorig jaar ook al veel gevallen zijn geweest in die klassen

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:19

Citaat:
De kans op overlijden in de verpleeghuizen is weer net zo hoog als in de tweede coronagolf in november vorig jaar, voor de vaccinaties. Dat zegt hoogleraar ouderengeneeskunde Cees Hertogh. Uit de meest recente data blijkt dat zo'n 22 procent van de gevaccineerde bewoners na een besmetting overlijdt.


https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... -golf.html

Juist bij de groep mensen die bescherming doormiddel van een vaccin het hardst nodig heeft, is de werking binnen afzienbare tijd al zo sterk afgenomen dat de sterftecijfers even hoog zijn als voor vaccinatie… was dit niet te voorzien?

moonsparkle
Berichten: 21711
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:23

Afbeelding

Zo lijkt het vaccineren toch wel echt verplicht althans ik denk dat weinig mensen het geld ervoor hebben

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:26

Miran schreef:
bigone schreef:
Nee die cijfers kan ik niet direct onderbouwen , kijk Op1 terug van gisteravond.
Je opmerking over vergelijk van doden onder kinderen door kanker en ongeluk tov Corona slaat trouwens nergens op.
De aantal kinderen in ziekenhuis, op ic en overlijden door Corona zijn wel in de statistiek terug te vinden, moet ik even zoeken.


Je zegt zelf dat Corona de meest grote oorzaak is van kinderen in het ziekenhuis en ic en dodelijkheid en als ik vraag naar een onderbouwing slaat dat nergens op?

Wat ik gister in het nieuws gezien heb ging over newborns en te vroeg geboren babies, niet over kinderen in het algemeen. Gegevens die zo inzichtelijk zijn is onder de 20 of zelfs onder de 50 jaar. Daarom de vraag of je het kan onderbouwen, hoort volgens mij ook bij de bokt regels om geen ‘feiten’ mbt corona erin te gooien zonder bronvermelding

Van alle ziekenhuisopnames gemeld door Stichting NICE in 2021 (t/m 23 november) was 0,7% jonger dan 4 jaar. 0,1% had een leeftijd van 4 t/m 11 jaar en 0,2% had een leeftijd van 12 t/m 17 jaar. Het overgrote deel (99,0%) van alle personen die met COVID-19 zijn opgenomen in het ziekenhuis had een leeftijd van 18 jaar of ouder.
Van 1 november vorig jaar tot nu zijn er 85.000 mensen opgenomen geweest;
0,7 zijn er 595 tussen 0 en 4
0,1 zijn er 85 tussen 5 en 11
0,2 zijn er 170 tussen 12 en 18.

Bron: LCPS en st nice en rivm

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:27

moonsparkle schreef:
[ [url=m/U4Cvz1.png]Afbeelding[/url] ]

Zo lijkt het vaccineren toch wel echt verplicht althans ik denk dat weinig mensen het geld ervoor hebben


Vrijheid bestaat straks alleen nog voor de rijken.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:30

996981 schreef:
Juist bij de groep mensen die bescherming doormiddel van een vaccin het hardst nodig heeft, is de werking binnen afzienbare tijd al zo sterk afgenomen dat de sterftecijfers even hoog zijn als voor vaccinatie… was dit niet te voorzien?


Niet als er alleen naar Covid gekeken wordt. Bij de hoogste leeftijdsgroep is de weerstand tegen álles laag. Als er anderhalf jaar door de extra bescherming veel minder aan griep en ander ´gewone´ziektes dood gaan is een inhaalgolf geen raketwetenschap. Óf dat zo is, vraagt een breder inzicht in cijfers, meer context. Maar ja, context lijkt voorjaar 2020 aan covid te zijn overleden :=

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:32

Loretta schreef:
moonsparkle schreef:
[ [url=m/U4Cvz1.png]Afbeelding[/url] ]

Zo lijkt het vaccineren toch wel echt verplicht althans ik denk dat weinig mensen het geld ervoor hebben


Vrijheid bestaat straks alleen nog voor de rijken.


Hoezo straks?

Een vestigingsvergunning voor niet-EU is bv hier in Spanje niet zo eenvoudig. Tenzij je een huis van 500.000€ koopt of iets dergelijks; dan krijg je het gelijk zonder meer.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:48

Ik hoorde vanmiddag een interview op de radio met 2 belgen die vrijdag geland zijn op Schiphol vanuit Zuid-Afrika en nu nog steeds vastzitten in het hotel.
De man was positief getest.
Ze hebben geen enkel idee wanneer ze eruit mogen en naar huis kunnen terugkeren.
Zowel de NL als de Belgische authoriteiten blijven vaag of geven niet thuis.
Die hadden zich het einde van hun huwelijksreis vast ook anders voorgesteld :')

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:50

Het lijkt me ook wel klöte hoor als je een soort van "opgesloten" zit.... zeker als je je wellicht toch al niet lekker voelt, je wil dan toch liever op je eigen plekje thuis zijn, kan ik me voorstellen :(:)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:59

Pandora2 schreef:
Ik hoorde vanmiddag een interview op de radio met 2 belgen die vrijdag geland zijn op Schiphol vanuit Zuid-Afrika en nu nog steeds vastzitten in het hotel.
De man was positief getest.
Ze hebben geen enkel idee wanneer ze eruit mogen en naar huis kunnen terugkeren.
Zowel de NL als de Belgische authoriteiten blijven vaag of geven niet thuis.
Die hadden zich het einde van hun huwelijksreis vast ook anders voorgesteld :')

Volgens mij is het 7 dagen, en dat lees ik op verschillende plekken. Dus het zou bijzonder zijn als zij dat zelf niet weten.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:03

Ha ja, dat zei die man ook maar er wordt blijkbaar bijzonder vaag gedaan opeens over die 7 dagen nu.
Wellicht door die nieuwe variant, maar dat wist hij ook niet.

Gelukkig heeft hij geen klachten. Moet inderdaad bijzonder vervelend zijn als je ziek bent en je zit een soort van opgesloten.