Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:13

DubbelFun schreef:
Relaxed schreef:
.... Maar hoe? Ze kunnen moeilijk onder dwang een spuit erin jassen..

Waarom niet?? Hier kunnen ook mensen onder dwang worden opgenomen in een PI.



Meen je dit nu echt dubbelfun?

Als je het echt meent dan vind ik dat echt kwalijk en getuigen van hele grote arrogantie en egoïsme.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:14

Vayo schreef:
Een vriendin van mij werkt in een verzorgingshuis. Gemiddeld wonen de mensen daar 14 maanden voor ze overlijden. Nu zijn er weer enkele besmettingen. Bewoners die in quarantaine op de kamer zitten of in isolatie vanwege een besmetting. Het bezoek is weer teruggeschroefd. Bewoners mogen 2 vaste personen aanwijzen als bezoek en per dag mag er 1 van die 2 op bezoek komen. Als ze in quarantaine zitten mogen ze helemaal geen bezoek. Tot nu toe zijn de mensen die positief zijn mild ziek, dat is wel heel goed nieuws. En ze zijn bijna aan de beurt voor de booster.

Het is zo deprimerend en zij sprak ook hardop de vraag uit of dit het wel waard is? Mensen zijn al op leeftijd. Hebben mensen dan niet meer aan een kortere maar leuke tijd ipv een paar maanden langer maar gescheiden worden van familie en vrienden en soms periodes verplicht alleen op de kamer?

Ik hoop dat er een moment komt dat de zorg het weer aankan en dat we kunnen accepteren dat corona er is en niet meer weg zal gaan. Dat we dan met name de kwetsbaren blijven vaccineren om ze zoveel als mogelijk te beschermen. Maar dat we ook meer gaan kijken naar de kwaliteit.

Waarom mag iemand er voor kiezen zich niet te laten vaccineren en daar een risico mee te nemen, maar mag iemand die zich wel laat vaccineren er niet voor kiezen om met gelijkgestemden de maatregelen overboord te gooien en weer te gaan genieten en leven en daar dus een risico in te nemen?

Dien een klacht in, serieus. Dit zijn maatregelen die veel te ver gaan... het hoeft echt niet zo, het kan gewoon anders.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:17

Relaxed schreef:
.... Maar hoe? Ze kunnen moeilijk onder dwang een spuit erin jassen..
DubbelFun schreef:
Waarom niet?? Hier kunnen ook mensen onder dwang worden opgenomen in een PI.

Relaxed schreef:
Ja, die mensen hebben vaak wel iets ernstigers op hun kerfstok dan een prikje weigeren :')

Het is maar net wat je 'ernstiger' noemt. Iemand met HIV die iemand anders bewust bespuugd is ook een poging tot doodslag in sommige landen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:20

Babootje schreef:
Huertecilla schreef:

Ik ben gevaccineerd met Jansen.
Na 3 maanden zou een ik booster hebben kunnen/moeten krijgen. Dat was méér dan 3 maanden geleden.
Mijn QR code is nú nog bijna een half jaar geldig. Tot dat ´bijgesteld´ wordt :roll:

Het meest heldere voortschrijdend inzicht is dat we, om wat voor reden ook, continue niet geheel volledig voorgelicht worden; dat we onze beslissingen nemen op basis van informatie die telkens op zijn best onvolledig blijkt; op onformatie.
Of dat uit te leggen is, of dat ´logisch´is, maakt voor het maken van een vólgende beslissing niet anders. De herhaalde ervaring is dat de basis als drijfzand is.


Het is maar wat je "niet geheel volledig voorgelicht" noemt. Het is de voorlichting van dat moment en dan is er soms inderdaad "voortschrijdend inzicht". De voorlichting is niet geheel foutloos; ook waar. Maar wel afhankelijk van de informatie die er op dat moment is.


Mwah. Ik vertrouw er niet op dat we volledig voorgelicht worden: Het grotere belang van de oeverheden is namelijk niet gelijk aan dat van de individuele burger.

Onder de streep maakt het voor een vólgende beslissing niet uit. Wellicht dat jíj nog blind vaart op wat jou verteld wordt, maar enige skepsis heeft mijns inziens goede fundering.

Ondertussen is het én afwachten wat omicron écht inhoudt én hoe de geldigheid van de entpas bijgesteld wordt.
Als omicron inderdaad de helft minder erg is en de booster elke zes manden of vaker nodig is, dan riskeer ik natuurlijke weerstand wel. En als dat dan niet meer telt, dan **\O/** ik wel zonder entpas .... voor zo lang als die voor de niet-risicogroep stand houdt.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:21

Relaxed schreef:
.... Maar hoe? Ze kunnen moeilijk onder dwang een spuit erin jassen..
DubbelFun schreef:
Waarom niet?? Hier kunnen ook mensen onder dwang worden opgenomen in een PI.

Daks schreef:
Meen je dit nu echt dubbelfun?
Als je het echt meent dan vind ik dat echt kwalijk en getuigen van hele grote arrogantie en egoïsme.

Dat mag jij vinden, ik vind het gezien de situatie gewoon 'common sense'...

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:21

Daks schreef:
Meen je dit nu echt dubbelfun?

Als je het echt meent dan vind ik dat echt kwalijk en getuigen van hele grote arrogantie en egoïsme.


Maar Daks kijk eens naar deze situatie waarin sommige belangrijke operaties geen doorgang kunnen vinden, mensen geen chemotherapie kunnen krijgen, onderzoeken en behandelingen worden uitgesteld en mensen dus onherstelbare schade op kunnen lopen of zelfs kunnen overlijden door geen zorg of uitgestelde zorg …. En dan de wetenschap dat de IC voornamelijk vol ligt met ongevaccineerde coronapatienten en de verpleegafdeling 50/50 (terwijl de grootste deel van de bewolking gevaccineerd is, dus dit laat zien dat een ongevaccineerde veel grotere kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen).

Getuigd niet vaccineren dan niet van arrogantie en egoïsme?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:22

Ik had het niet beter kunnen zeggen :)

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:24

DubbelFun schreef:
Sunnda schreef:
Ze mogen onze AZ hebben bedoel je, want die hoeven wij niet meer door de bijwerkingen.

Dat is onzin. In de UK zijn er miljoenen mee geprikt zonder problemen.

996981 schreef:
Iemand die weigert te boosteren geldt wel als gevaccineerd in jouw ogen?
Nee, die geld in mijn ogen als een 'weigeraar' (zolang er geen zwaarder wegende medische redenen voor zijn).

Aha. En wat zijn die zwaar wegende medische redenen volgens jou? Is een zwaar allergische reactie zwaar wegend gebied bijvoorbeeld?

Ongelooflijk dat jij denkt het wel even op te lossen. Als het zo simpel was, zaten we niet al twee jaar in deze oliebol

DuoPenotti

Berichten: 29475
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:25

Misschien moeten ze eens naar ratio bedden beschikbaar maken.
72,6 is volledig gevaccineerd.
Van de 100 bedden mogen er dan 73 naar gevaccineerden. De rest naar ongevaccineerde.
Kijken hoe het dan gaat.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:25

Vayo schreef:
Daks schreef:
Meen je dit nu echt dubbelfun?

Als je het echt meent dan vind ik dat echt kwalijk en getuigen van hele grote arrogantie en egoïsme.


Maar Daks kijk eens naar deze situatie waarin sommige belangrijke operaties geen doorgang kunnen vinden, mensen geen chemotherapie kunnen krijgen, onderzoeken en behandelingen worden uitgesteld en mensen dus onherstelbare schade op kunnen lopen of zelfs kunnen overlijden door geen zorg of uitgestelde zorg …. En dan de wetenschap dat de IC voornamelijk vol ligt met ongevaccineerde coronapatienten en de verpleegafdeling 50/50 (terwijl de grootste deel van de bewolking gevaccineerd is, dus dit laat zien dat een ongevaccineerde veel grotere kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen).

Getuigd niet vaccineren dan niet van arrogantie en egoïsme?

Ja, dat zie ik ook zo, het zal je maar overkomen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:26

996981: jij komt anders ook alleen maar met “accepteren dat de dood bij t leven hoort”, das nou ook niet echt hogere wiskunde hoor..

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:27

996981 schreef:
Aha. En wat zijn die zwaar wegende medische redenen volgens jou? Is een zwaar allergische reactie zwaar wegend gebied bijvoorbeeld?

Ik laat het aan de medici over om uit te maken wat zwaarwegend is.
Iig vallen daar niet díe mensen onder die géén medische reden hebben en vinden dat ze het recht hebben om 'dwars' te zijn.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:29

Cer schreef:
996981: jij komt anders ook alleen maar met “accepteren dat de dood bij t leven hoort”, das nou ook niet echt hogere wiskunde hoor..

Blijkbaar is dat wel degelijk heel lastig te verkroppen voor de mensheid. Anders waren we immers medisch überhaupt niet zo ver als we nu zijn ;)

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:29

DubbelFun schreef:
996981 schreef:
Aha. En wat zijn die zwaar wegende medische redenen volgens jou? Is een zwaar allergische reactie zwaar wegend gebied bijvoorbeeld?

Ik laat het aan de medici over om uit te maken wat zwaarwegend is.
Iig vallen daar niet díe mensen onder die géén medische reden hebben en vinden dat ze het recht hebben om 'dwars' te zijn.

Ah dus daar laat je ineens wel de deskundigen de beslissingen maken?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:31

DubbelFun schreef:
Het is maar net wat je 'ernstiger' noemt. Iemand met HIV die iemand anders bewust bespuugd is ook een poging tot doodslag in sommige landen.


Afgezien van jouw doordraven; je weet dat de mortaliteit van HIV inmiddels anders is? Dat er zelfs een humane test met een vaccin is waarvan de status ZEKERDER is dan die van de Covid19 vaccins was toen die met ´experimentele´ status en vrijwaring van de fabrikanten vrijgegeven werd?!

Voor de naar conclusie spingers: De vaccins wáren _/-\o_ om de situatie in maart/april te keren. Wel horen er vraagtekens gezet te worden bij wat er daarnaast wel/niet gedaan is. En nee het is níet zo dat alle niet-hosanna info pas veel later bekend is geworden. Breder bekend gemaakt ja.
Nogmaals, het was een redmiddel. Redmiddel uit een noodsituatie, geen wondermiddel, geen duurzame oplossing.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:32

DubbelFun schreef:
Ik had het niet beter kunnen zeggen :)


het zou beter zijn als je niet zo dácht.....

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:32

996981 schreef:
Ongelooflijk dat jij denkt het wel even op te lossen. Als het zo simpel was, zaten we niet al twee jaar in deze oliebol

Het is niet simpel en zeker niet 'zo' opgelost.
Maar waar we nu zijn is wel voor een groot deel omdat de regering geen maatregelen durft te nemen die wél zoden aan de dijk zetten.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:34

DubbelFun schreef:
996981 schreef:
Ongelooflijk dat jij denkt het wel even op te lossen. Als het zo simpel was, zaten we niet al twee jaar in deze oliebol

Het is niet simpel en zeker niet 'zo' opgelost.
Maar waar we nu zijn is wel voor een groot deel omdat de regering geen maatregelen durft te nemen die wél zoden aan de dijk zetten.


Enneh, hoe zie jij roken, drank/drugsgebruik en overgewicht?

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:37

DubbelFun schreef:
996981 schreef:
Ongelooflijk dat jij denkt het wel even op te lossen. Als het zo simpel was, zaten we niet al twee jaar in deze oliebol

Het is niet simpel en zeker niet 'zo' opgelost.
Maar waar we nu zijn is wel voor een groot deel omdat de regering geen maatregelen durft te nemen die wél zoden aan de dijk zetten.

Wellicht omdat je van te voren niet kan zeggen welke maatregel dat precies is? Daarnaast heeft iedere maatregel gevolgen voor economie en de algehele volksgezondheid. Er zullen dus zorgvuldig analyses gemaakt moeten worden qua kosten-baten. Jij begon deze discussie met de opmerking dat het allemaal simpel is. Ik ben blij dat je nu inziet dat het dat dus niet is

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:42

Nou, de boosterprik op tijd inzetten had al heel veel gevaccineerden in ziekenhuizen gescheeld.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:44

@996981: volgens mij ben jij degene geweest die het woord simpel gebruikt.

@bigone: precies

DuoPenotti

Berichten: 29475
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:44

bigone schreef:
Nou, de boosterprik op tijd inzetten had al heel veel gevaccineerden in ziekenhuizen gescheeld.

Dat is helaas erg waar. Echt weer gevalletje Nederlands eerst half jaar discussiëren.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:46

DubbelFun schreef:
@996981: volgens mij ben jij degene geweest die het woord simpel gebruikt.

@bigone: precies

DubbelFun schreef:
996981 schreef:
De oplossing is niet zo simpel als voorheen gedacht werd. Dat is wel gebleken de afgelopen twee jaar.

Persoonlijk denk ik dat de oplossing heel simpel is; even geen 'gepolder' maar doorpakken met wetten, plichten en 'eigen schuld, dikke bult' voor de dwarsliggers.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:48

My bad :)

Maar ik blijf er bij dat 'we' (de regering) het onszelf alleen maar moeilijker maken door er overloos over te discussieren zonder door te pakken.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:51

Vayo schreef:
Daks schreef:
Meen je dit nu echt dubbelfun?

Als je het echt meent dan vind ik dat echt kwalijk en getuigen van hele grote arrogantie en egoïsme.


Maar Daks kijk eens naar deze situatie waarin sommige belangrijke operaties geen doorgang kunnen vinden, mensen geen chemotherapie kunnen krijgen, onderzoeken en behandelingen worden uitgesteld en mensen dus onherstelbare schade op kunnen lopen of zelfs kunnen overlijden door geen zorg of uitgestelde zorg …. En dan de wetenschap dat de IC voornamelijk vol ligt met ongevaccineerde coronapatienten en de verpleegafdeling 50/50 (terwijl de grootste deel van de bewolking gevaccineerd is, dus dit laat zien dat een ongevaccineerde veel grotere kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen).

Getuigd niet vaccineren dan niet van arrogantie en egoïsme?



Als het vaccin meer had bijgedragen aan het beschermen en het besmetten had het wellicht een punt kunnen zijn om door middel van dwang spuiten te zetten.

Iemand vasthouden om maar een spuit in iemand te zetten is misselijk.
En ja dat zijn praktijken die al gedaan zijn. Medisch handelen tegen iemands wil in dat kan toch niet.

En nee ik vind dat geen vaccin nemen niet arrogant is als je IPV daarvan andere maatregelen neemt. Nogmaals het vaccin is niet de enige oplossing.