Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:58

bigone schreef:
Nou, de boosterprik op tijd inzetten had al heel veel gevaccineerden in ziekenhuizen gescheeld.


Ohhh dat had volgens mij ook zoveel ellende voorkomen!! Ik vind dat zo zonde, omdat je eigenlijk wist dat er een moment kwam waarop de meest kwetsbaren een booster nodig zouden hebben. Wat was het fijn geweest als alles al goed was voorbereid om direct flink aan de gang te kunnen gaan met prikken. Nu lopen we maar achter de feiten aan.

Hier in de regio hebben thuiswonenden uit 1937 een afspraak kunnen maken.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:59

Cer schreef:
@996981; ik heb het idee dat je nu een discussie probeert aan te gaan die er helemaal niet is :?
Ik heb in ieder geval geen flauw idee wat je allemaal bedoelt.
Jij heeft aan dat je op ‘de rest’ van mijn post niet eens gaat reageren en dan iets met “triest”.
Dus ik verduidelijk ‘de rest’.. althans, dat stuk waarvan ik denk dat t de rest is .. het stuk van de mensen die niet in bewezen wetenschap geloven, met de voorbeelden van die mensen. Die mensen veroordeel ik.

Verder heb ik dus geen idee waar jij t over hebt..

Er was inderdaad geen discussie, tot jij een eerder gemaakte opmerking van mij erbij haalde om (ik denk?) mijn opmerking tegenover een andere bokker onderuit te halen

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:00

996981 schreef:
[
Het punt dat men een zondebok zoekt voor een probleem dat niet eenvoudig op te lossen is. Stel we hebben hier ene vaccinatie graad van 100%, maar Corona maakt nog steeds slachtoffers (want dat zal altijd zo blijven) wie zijn schuld is het dan? De mensen die reizen? Die mensen die door eigen toe doen tot de risicogroep behoren?


Hier is het % dat de volledige gevaccineenrd was zo hoog als het kón zijn. Let wel vanaf 12 jaar!

Toch stijgt in verschillende deelstaten het aantal besmetten.

Nederlanders aan de costas?

Even een _/-\o_ voor de perfecte bewoording;´Die mensen die door eigen toe doen tot de risicogroep behoren?´
Dat omvat terecht veel meer dan de alle bredere perspectief wegvagende focus op alleen´ongevaccineerden´.

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:00

Wat ik overigens nog veel erger vind, dat er op dit ogenblik ongevaccineerde zwangere vrouwen worden opgenomen, waarbij de babies gehaald moeten worden ivm het overlijdensrisico. En dat er betrokkenen zijn die glashard ontkennen corona te hebben, want dat kan niet.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:02

nikkel schreef:
Wat ik overigens nog veel erger vind, dat er op dit ogenblik ongevaccineerde zwangere vrouwen worden opgenomen, waarbij de babies gehaald moeten worden ivm het overlijdensrisico. En dat er betrokkenen zijn die glashard ontkennen corona te hebben, want dat kan niet.


Erger dan wát?
Over hoeveel heb je het dan?

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:03

Huertecilla schreef:
996981 schreef:
[
Het punt dat men een zondebok zoekt voor een probleem dat niet eenvoudig op te lossen is. Stel we hebben hier ene vaccinatie graad van 100%, maar Corona maakt nog steeds slachtoffers (want dat zal altijd zo blijven) wie zijn schuld is het dan? De mensen die reizen? Die mensen die door eigen toe doen tot de risicogroep behoren?


Hier is het % dat de volledige gevaccineenrd was zo hoog als het kón zijn. Let wel vanaf 12 jaar!

Toch stijgt in verschillende deelstaten het aantal besmetten.

Nederlanders aan de costas?

Even een _/-\o_ voor de perfecte bewoording;´Die mensen die door eigen toe doen tot de risicogroep behoren?´
Dat omvat terecht veel meer dan de alle bredere perspectief wegvagende focus op alleen´ongevaccineerden´.


Je snapt toch ondertussen ook wel dat de ouderen en zorgmedewerkers die als eerste werden gevaccineerd de afweer tegen het virus enorm is afgenomen? Dus logisch dat er meer besmettingen zijn en die groep weer erger ziek worden. Ze hadden gewoon veel eerdere moeten boosteren. Bij mij zit er over een dikke maand alweer bijna een jaar tussen.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:04

996981 schreef:
Er was inderdaad geen discussie, tot jij een eerder gemaakte opmerking van mij erbij haalde om (ik denk?) mijn opmerking tegenover een andere bokker onderuit te halen

“Onderuit te halen”, wat een neutrale kijk op de zaken.

Ja ik haalde dat aan omdat jij eerder hetzelfde deed als waar je nu de andere bokker op aansprak.. maar daar gaan we niet meer uitkomen.. so be it.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:04

Ah en Frankrijk wil nu kinderen van 5 -11 vaccineren....

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:06

Erger dan iemand ( ongeacht wie) aan de beademing bijv. De ongeboren baby kan niets doen aan een onverantwoordelijke moeder. Mijn persoonlijke mening.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:06

Cer schreef:
996981 schreef:
Er was inderdaad geen discussie, tot jij een eerder gemaakte opmerking van mij erbij haalde om (ik denk?) mijn opmerking tegenover een andere bokker onderuit te halen

“Onderuit te halen”, wat een neutrale kijk op de zaken.

Ja ik haalde dat aan omdat jij eerder hetzelfde deed als waar je nu de andere bokker op aansprak.. maar daar gaan we niet meer uitkomen.. so be it.

Niet neutraal, maar wel juist dus ;)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:08

nikkel schreef:
Waarom, zijn ze de handen aan het bed kwijtgeraakt ? Een deel is vermoedelijk door overbelasting, wat ik echter zeker weet, is dat er straks een aanzienlijk aantal mensen overlijden door uitgestelde zorg en dat gun ik geen van de betrokkene.



Sommige mensen willen hoe dan ook gelijk krijgen, helaas niet in dit geval.


Dat speelt al van voor Corona.
En tijdens het eerste jaar van deze crisis is er ook te weinig gedaan imo. Daardoor heb je nu extra uitval en ben je met de helft van de IC opnames al in gevaar.
Ik vind het net zo erg als jij dat er mensen geen zorg kunnen krijgen nu.


En ík ben niet op zoek naar gelijk. Dus ik neem aan dat dat niet over mij gaat.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:09

996981 schreef:
Waarom veroordelen we mensen (ondertussen op ongeveer alles) zo hard als ze een andere keuze maken dan wij?


Ik denk vooral omdat we vaak vertrouwen hebben in de artsen, uitgaan van hun advies en hetgeen zij voorschrijven aan behandeling. Als mensen Corona krijgen en het is dermate ernstig dat ze opgenomen moeten worden hoor je zelden dat mensen dat weigeren, niet vertrouwen op die artsen, eerst even af willen wachten en nadenken over de behandeling. Nee, dan willen ze heel graag snel geholpen worden en vertrouwen ze vaak vol op de artsen.

Diezelfde artsen vertellen keer op keer dat het overgrote deel op de IC bestaat uit ongevaccineerde mensen, waarvan een heel deel voorheen gewoon goed gezond was. Op de verpleegafdeling is het dan 50/50. Maar doordat het overgrote deel van de bevolking gevaccineerd is, betekent dit dat niet gevaccineerden verhoudingsgewijs veel vaker in het ziekenhuis belanden.
Artsen geven aan dat in veel gevallen vaccinatie dit had kunnen voorkomen. En dan wordt dat advies ineens in twijfel getrokken. Of bij veel mensen tot ze ernstige Corona krijgen, net als de vrouw die afgelopen week bij Jinek aan tafel zat. Nadat ze 12 dagen op haar buik in coma heeft gelegen had ze enorm spijt dat ze de vaccinaties niet genomen heeft.

Inmiddels is het zo dat de keuze van niet vaccineren grote invloed kan hebben op anderen. Zo kan het zomaar zijn dat jouw geliefde geen chemotherapie kan krijgen of die oh zo belangrijke operatie niet doorgaat, omdat er teveel mensen op de IC en verpleegafdeling liggen. Als al die mensen gevaccineerd waren, dan had een heel deel daar niet gelegen. En dan had die chemotherapie of belangrijke operatie wel door kunnen gaan.

Ik denk dat veel mensen daar voornamelijk wat van vinden. In deze tijd alsnog de gok nemen om je niet te laten vaccineren. Maar bij ernstige Corona wel jezelf laten opnemen en alles uit de kast laten trekken om je te laten behandelen.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:11

996981 schreef:
Niet neutraal, maar wel juist dus ;)
dat is niet perse onderuit halen, je kunt t ook een vorm van feedback noemen :') (“kijk, je hebt nu commentaar op iets wat je zelf eerder ook zo deed”) oh, en om een antwoord, maar dat gaat evengoed niet komen denk ;)
Want besluiten wie leeft en wie overlijd en wanneer t genoeg is, lijkt mij niet te doen.. ja ik heb daar wel ideeen over maar daar denkt iemand anders weer anders over natuurlijk

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:12

Vayo schreef:
996981 schreef:
Waarom veroordelen we mensen (ondertussen op ongeveer alles) zo hard als ze een andere keuze maken dan wij?


Ik denk vooral omdat we vaak vertrouwen hebben in de artsen, uitgaan van hun advies en hetgeen zij voorschrijven aan behandeling. Als mensen Corona krijgen en het is dermate ernstig dat ze opgenomen moeten worden hoor je zelden dat mensen dat weigeren, niet vertrouwen op die artsen, eerst even af willen wachten en nadenken over de behandeling. Nee, dan willen ze heel graag snel geholpen worden en vertrouwen ze vaak vol op de artsen.

Diezelfde artsen vertellen keer op keer dat het overgrote deel op de IC bestaat uit ongevaccineerde mensen, waarvan een heel deel voorheen gewoon goed gezond was. Op de verpleegafdeling is het dan 50/50. Maar doordat het overgrote deel van de bevolking gevaccineerd is, betekent dit dat niet gevaccineerden verhoudingsgewijs veel vaker in het ziekenhuis belanden.
Artsen geven aan dat in veel gevallen vaccinatie dit had kunnen voorkomen. En dan wordt dat advies ineens in twijfel getrokken. Of bij veel mensen tot ze ernstige Corona krijgen, net als de vrouw die afgelopen week bij Jinek aan tafel zat. Nadat ze 12 dagen op haar buik in coma heeft gelegen had ze enorm spijt dat ze de vaccinaties niet genomen heeft.

Inmiddels is het zo dat de keuze van niet vaccineren grote invloed kan hebben op anderen. Zo kan het zomaar zijn dat jouw geliefde geen chemotherapie kan krijgen of die oh zo belangrijke operatie niet doorgaat, omdat er teveel mensen op de IC en verpleegafdeling liggen. Als al die mensen gevaccineerd waren, dan had een heel deel daar niet gelegen. En dan had die chemotherapie of belangrijke operatie wel door kunnen gaan.

Ik denk dat veel mensen daar voornamelijk wat van vinden. In deze tijd alsnog de gok nemen om je niet te laten vaccineren. Maar bij ernstige Corona wel jezelf laten opnemen en alles uit de kast laten trekken om je te laten behandelen.


:j
Duidelijk uitgelegd!

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:16

Cer schreef:
996981 schreef:
Niet neutraal, maar wel juist dus ;)
dat is niet perse onderuit halen, je kunt t ook een vorm van feedback noemen :') (“kijk, je hebt nu commentaar op iets wat je zelf eerder ook zo deed”) oh, en om een antwoord, maar dat gaat evengoed niet komen denk ;)
Want besluiten wie leeft en wie overlijd en wanneer t genoeg is, lijkt mij niet te doen.. ja ik heb daar wel ideeen over maar daar denkt iemand anders weer anders over natuurlijk

Die feedback kun alleen jij geven? Ik mag niet vanuit een eventueel bijgestelde mening anderen aanspreken?

Wat een kul “discussie” dit :z

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:22

996981 schreef:
[
Die feedback kun alleen jij geven? Ik mag niet vanuit een eventueel bijgestelde mening anderen aanspreken?

Wat een kul “discussie” dit :z

Nee hoor.. waar zeg ik dat alleen ik dat kan?

En ik snap je verder gewoon niet.. welke bijgestelde mening?? Ik heb niks over je bijgestelde mening gezegd, denk ik?

Het is zeker een kul discussie maar ik vind t gewoon lastig om aangesproken te worden ergens op en t dan niet te verduidelijken of om verduidelijking te vragen..
Enfin… gezien het kul is, ben ik er klaar mee :j

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:23

Vayo schreef:
996981 schreef:
Waarom veroordelen we mensen (ondertussen op ongeveer alles) zo hard als ze een andere keuze maken dan wij?


Ik denk vooral omdat we vaak vertrouwen hebben in de artsen, uitgaan van hun advies en hetgeen zij voorschrijven aan behandeling. Als mensen Corona krijgen en het is dermate ernstig dat ze opgenomen moeten worden hoor je zelden dat mensen dat weigeren, niet vertrouwen op die artsen, eerst even af willen wachten en nadenken over de behandeling. Nee, dan willen ze heel graag snel geholpen worden en vertrouwen ze vaak vol op de artsen.

Diezelfde artsen vertellen keer op keer dat het overgrote deel op de IC bestaat uit ongevaccineerde mensen, waarvan een heel deel voorheen gewoon goed gezond was. Op de verpleegafdeling is het dan 50/50. Maar doordat het overgrote deel van de bevolking gevaccineerd is, betekent dit dat niet gevaccineerden verhoudingsgewijs veel vaker in het ziekenhuis belanden.
Artsen geven aan dat in veel gevallen vaccinatie dit had kunnen voorkomen. En dan wordt dat advies ineens in twijfel getrokken. Of bij veel mensen tot ze ernstige Corona krijgen, net als de vrouw die afgelopen week bij Jinek aan tafel zat. Nadat ze 12 dagen op haar buik in coma heeft gelegen had ze enorm spijt dat ze de vaccinaties niet genomen heeft.

Inmiddels is het zo dat de keuze van niet vaccineren grote invloed kan hebben op anderen. Zo kan het zomaar zijn dat jouw geliefde geen chemotherapie kan krijgen of die oh zo belangrijke operatie niet doorgaat, omdat er teveel mensen op de IC en verpleegafdeling liggen. Als al die mensen gevaccineerd waren, dan had een heel deel daar niet gelegen. En dan had die chemotherapie of belangrijke operatie wel door kunnen gaan.

Ik denk dat veel mensen daar voornamelijk wat van vinden. In deze tijd alsnog de gok nemen om je niet te laten vaccineren. Maar bij ernstige Corona wel jezelf laten opnemen en alles uit de kast laten trekken om je te laten behandelen.

Ik snap je punt. Veroordelen gaat er echter niet voor zorgen dat deze mensen anders gaan denken. Waarom zou het de mensen die anoniem anderen veroordelen op een openbaar forum wel lukken om iemand te overtuigen als dat zelfs wetenschappers en artsen niet lukt?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:26

Daarom ben ik, nu we in dit stadium terecht gekomen zijn, voor een vaccinatieplicht. Ik snap ook echt dat dit een hele zware maatregel is, maar ik denk dat de gevolgen van teveel ongevaccineerden in het ziekenhuis een stuk erger is.
Want inderdaad die groep gaan we anders niet zover krijgen. Maar als zij met Corona in het ziekenhuis terecht komen brengen zij hiermee wel de (soms levensbelangrijke!!!) behandelingen en operaties van anderen in gevaar. Het is dus een gevaar voor de volksgezondheid.

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:34

Omdat het overtuigen niet voldoende lukt, kan er een punt komen van uitsluiting ( qr code met identiteitsbewijs). so simple as that, om vriendelijk te beginnen. Anders inderdaad een vaccinatieplicht.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:40

Dat zal dit probleem deels oplossen. Vervolgens zit je dan met een volgend probleem. Een groep die nog sterker gaat geloven in complotten en nog sterker verwijderd raakt van de maatschappij. Ik wil niet weten wat voor problemen daar achter vandaan kunnen komen

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:46

Dat er bijkomende problemen gaan optreden, daar ben ik van overtuigd, bij niets doen overlijden er een aanzienlijke groep mensen die met de situatie niets mee van doen hebben. Het spijt mij, maar deze groep vind ik belangrijker.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:49

nikkel schreef:
Dat er bijkomende problemen gaan optreden, daar ben ik van overtuigd, bij niets doen overlijden er een aanzienlijke groep mensen die met de situatie niets mee van doen hebben. Het spijt mij, maar deze groep vind ik belangrijker.

We zijn 1 maatschappij. Iedereen die zich in die maatschappij begeeft heeft te maken met alles dat zich in die maatschappij afspeelt. Zeker als het gaat om een virus. Er niets mee van doen hebben gaat gewoon niet op.

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:58

Ik heb begrip voor een ander standpunt, alleen ik vind dat ik het er niet mee eens mag zijn.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:01

nikkel schreef:
Ik heb begrip voor een ander standpunt, alleen ik vind dat ik het er niet mee eens mag zijn.

Natuurlijk mag dat

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:28

nikkel schreef:
Ik heb begrip voor een ander standpunt, alleen ik vind dat ik het er niet mee eens mag zijn.


Probleem daarbij is dat jij op basis van jouw minder ruime perspectief een vaccinatieplicht voor de hele maatschappij wil terwijl dat alleen wat randproblemen kleiner maakt in steeds verminderende mate.

Er is een fundamenteler, structurele aanpak van méér nodig. Maar ja iedereen verplicht een prik lijkt een makkelijke korte termijnoplossing. Maakt niet uit dat het een schijnoplossing is met houdbaarheidsdatum die steeds korter weg ligt.

Veel succes verder. Ik ga weer even wat crypto dingen schuiven. Koop ik meer voor dan met een achterhaalde booster met ? werking.

Oh, ga morgen de wekelijkse ´grote´ boodschappen kopen in stadje verderop. Met het 83 jaar oude zijspan. Is aardig wat meer risco dan met de moderne twee ton wegende SUV van vriendin maar nóg veel meer *\%/* en (nog?) geen entpas voor nodig :P
Keuzes, keuzes, keuzes; risico-afwegingen; angst en lol ;)