Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 490 van de 499 [ 12475 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Viruswaanzin

 
Profiel   

verootjoo schreef
Jeetje, midazolam is levensgevaarlijk. Dat krijg je ook als je in de terminale fase bent. Dat zou ik zeker niet nemen, ga je hartstikke dood van. Onbegrijpelijk dat ze dat nog toedienen op de IC.

De rest kan ik niet lezen :+


Hoe zo onbegrijpelijk? Misschien voor jou maar blijkbaar niet voor de reguliere zorg op de IC.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:58 



 
Profiel   

Volgens mij bedoelt verootjoo het sarcastisch. als in terminale mensen krijgen midazolam en gaan dan dood --> je gaat dood van midazolam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:14 



 
Profiel   

Ik volg een antivaxxer op Instagram (via m'n sport, ik volgde haar al voor covid) die echt meerdere wappie stories per dag post. Maar vandaag plaatste ze een stukje uit South Park, over iemand die dacht dat hij cocaïne snoof maar "hold on, this isn't cocaine, this is the covid vaccine, you're trying to trick me" en "there's no way I want that stuff in my body" :') Maw wappie satire en dus juist niet wat zij wil zeggen, dat ze dat niet doorheeft zegt ook wel weer genoeg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:43 



 
Profiel   

secricible schreef
Volgens mij bedoelt verootjoo het sarcastisch. als in terminale mensen krijgen midazolam en gaan dan dood --> je gaat dood van midazolam :D


:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:53 



 
Profiel   

Eulogy schreef
Ik volg een antivaxxer op Instagram (via m'n sport, ik volgde haar al voor covid) die echt meerdere wappie stories per dag post. Maar vandaag plaatste ze een stukje uit South Park, over iemand die dacht dat hij cocaïne snoof maar "hold on, this isn't cocaine, this is the covid vaccine, you're trying to trick me" en "there's no way I want that stuff in my body" :') Maw wappie satire en dus juist niet wat zij wil zeggen, dat ze dat niet doorheeft zegt ook wel weer genoeg :D


Geniaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:06 



 

Ik had vandaag ook discussie met een antivaxxer.. Of eigenlijk was het gewoon een gesprek, maar ze werd helemaal pissed toen ik er nu eens meer tegenin ging en haar er bijvoorbeeld op wees dat er vooral ongevaccineerden op de ic liggen. Zij mag alles zeggen over het vaccin (fakenieuws over miskramen en aalll die mensen die zij kent met vreselijke problemen na de vaccinatie) zo bijzonder, zodra het gesprek niet loopt zoals zij willen, willen ze het er niet meer over hebben :n
En ok, het hielp ook niet toen ik moest lachen omdat ze zei 'op Facebook las ik..' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:18 



 
Profiel   

Ik heb een vriendin die niet gevaccineerd is, boven de 60 en niet geheel maatje 38. Die zou nu ik positief getest ben, graag bij mij langs komen om Corona op te lopen, zodat ze een groen vinkje krijgt. Maar haar man wil het niet, dus ze doet het niet. Echt, alsof ik daar aan mee zou werken :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:59 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Ik heb een vriendin die niet gevaccineerd is, boven de 60 en niet geheel maatje 38. Die zou nu ik positief getest ben, graag bij mij langs komen om Corona op te lopen, zodat ze een groen vinkje krijgt. Maar haar man wil het niet, dus ze doet het niet. Echt, alsof ik daar aan mee zou werken :n


Wauw wat een lef ook om het te vragen... met zulke mensen heb ik 0,0 medelijden als ze op de ic komen te liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 00:20 



 
Profiel   

nps schreef
verootjoo schreef
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik ben de laatste die dat ontkent. Ik werk zelf in de zorg en moet zeggen dat in het overgrote deel eigenlijk alles gewoon goed gaat.
En in uitzonderingsgevallen zijn er helaas medische missers.
Voor mij geen reden om mijn heil in vage onbewezen theorieën te geloven.

Ik denk dat je in het ziekenhuis meer juiste info tegenkomt als bij een dansleraar of over het paard getild tweede kamerlid.


Ik heb een klein beetje mogen proeven aan hoe gezondheidszorg in Wit-Rusland is geregeld (niet) en dat helpt enorm in context te zetten hoe vreselijk goed wij het hier hebben. Tuurlijk worden er fouten gemaakt en dat is écht hartstikke zuur. Maar over de hele linie is het echt wel prima geregeld in Nederland hoor. Ik vind dat gehak zo zonde. Ikzelf ook bijna alleen goede ervaringen, gelukkig op een paar gebroken ledematen na ook nooit heftige dingen meegemaakt. In ieder geval absoluut geen slechte.

@herr_balou - wat moet er volgens jou anders in de zorg om wel aan die kwaliteit die jij verwacht te voldoen?

Och ik lees nos (schaap, ik weet het) en daar ben ik de laatste twee dagen deze tegengekomen:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240761 ... nden-op-ic
https://nos.nl/artikel/2407586-alarm-ov ... niet-weten

Daar word ik echt wel heel verdrietig van... er komen meer zwangere, ongevaccineerde vrouwen op de ic's te liggen en de kans op een beschadigde placenta lijkt wat groter. Moet je toch niet aan denken :(

Ik begrijp heel goed dat het mensenwerk is en er dus fouten voor kunnen komen. Helaas worden die fouten regelmatig niet erkent en lijkt er ook geen lering uitgetrokken te worden.

Een kleine greep uit voorvallen bij famiie, vrienden en kennissen.
Het is toch raar dat iemand met alvleesklierontsteking bijna uitgelachen wordt bij de vraag of aanpassing van het dieet misschien extra zou helpen voor genezing? Of iemand (ander persoon) met nog niet gediagnostiseerde maar wel aanwezige alvleesklierkanker met maagzuurremmers naar huis wordt gestuurd? Of iemand met pillen naar huis sturen om cholesterol te verlagen zonder eerst te kijken of het ook door aanpassing van dieet mogelijk is? Of iemand die nooit hoofdpijn heeft met hersenvliesontsteking naar huis sturen, gelukkig had deze persoon (met sikkelcelziekte risico, eerder niet getest) vrienden die in het ziekenhuis werken (verpleegkundigen, internisten, e.a.) en er voor zorgden dat er meteen werd opgenomen, lag een week in het ziekenhuis.
Iemand eerst zeggen dat hij copd heeft, second opinion maakt er hartprobleem met operatie van en 2 jaar later blijkt het leukemie te zijn.

Toch ben ik zeker geen aanhanger van natuurlijke geneeswijzen en zal als ik ziek ben naar de reguliere zorg gaan. Echter zal ik wel kritisch zijn.

Ik heb mij laten vaccineren, niet per se voor mezelf want mij zal het eerlijk gezegd aan mijn reet roesten of ik dood ga, voor nabestaanden is het alleen niet zo leuk, vind ik dan. Het vaccineren heb ik gedaan voor naasten én de hoop de zorg niet onnodig te belasten mocht mijn immuunsysteem op hol slaan als ik corona zou krijgen.
Toen ik begin 2020 de beelden vanuit italiaanse ziekenhuizen zag, kon ik alleen maar denken aan hoe vreselijk het moest zijn voor de medewerkers daar en merkte ik op dat het niet anders kon dan dat daar zeker ptss gevallen uit zouden voortkomen. Die zieken, en doden, maakte ik me dan weer minder druk om. Tja, ik heb misschien een vreemde vorm van empathie en altruïsme...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 00:23 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Ipsilonka schreef
Ik heb een vriendin die niet gevaccineerd is, boven de 60 en niet geheel maatje 38. Die zou nu ik positief getest ben, graag bij mij langs komen om Corona op te lopen, zodat ze een groen vinkje krijgt. Maar haar man wil het niet, dus ze doet het niet. Echt, alsof ik daar aan mee zou werken :n


Wauw wat een lef ook om het te vragen... met zulke mensen heb ik 0,0 medelijden als ze op de ic komen te liggen.



Ik zou wel medelijden hebben….voor die persoon die GEEN Corona zou willen en die wellicht geen IC plek kan vinden omdat deze persoon dit wezen zo nodig bewust Corona moest krijgen. Of voor de persoon met kanker of hartklachten die niet geholpen kan worden omdat mensen zoals zij ‘bugchasers’ willen zijn. En -mocht je het niet weten- Google vooral ‘bugchasers’…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 00:35 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Ik heb een vriendin die niet gevaccineerd is, boven de 60 en niet geheel maatje 38. Die zou nu ik positief getest ben, graag bij mij langs komen om Corona op te lopen, zodat ze een groen vinkje krijgt. Maar haar man wil het niet, dus ze doet het niet. Echt, alsof ik daar aan mee zou werken :n


Dan sta je wel even te kijken!
Maar in feite wordt corona oplopen zo wel beloond en er zullen er vast meer zijn.
Ben benieuwd wat ze in gedachten had.. jou een stevige knuffel geven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 03:11 



 
Profiel   

Ik word er langzaam verdrietig van. Zoveel mensen de "weg kwijt" als covid ooit overgaat of verwordt tot een simpele verkoudheid. Gaan mensen dan ook weer "normaal" doen tegen elkaar en weg van de waanideeën die er nu zijn?

De niet gevaccineerden die ik ken zakken ook al steeds verder weg. Was het eerst covid is griep. Toen ik eet gezond dus ik hoef geen prik. Toen in babybloed drinkers geloven, en nu moeten "we" wakker worden want de great reset is begonnen. En raken ze bijna in paniek. Daar word ik best triest van.

Hoe komen zij ooit weer tot de mensen die ze waren met gezond verstand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:57 



 
Profiel   

Och, als straks ( hopelijk) er gewoon met Corona geleefd kan worden zoeken ze wel weer wat anders, sommigen schoppen gewoon om het schoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:28 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Ik begrijp heel goed dat het mensenwerk is en er dus fouten voor kunnen komen. Helaas worden die fouten regelmatig niet erkent en lijkt er ook geen lering uitgetrokken te worden.

Een kleine greep uit voorvallen bij famiie, vrienden en kennissen.
Het is toch raar dat iemand met alvleesklierontsteking bijna uitgelachen wordt bij de vraag of aanpassing van het dieet misschien extra zou helpen voor genezing? Of iemand (ander persoon) met nog niet gediagnostiseerde maar wel aanwezige alvleesklierkanker met maagzuurremmers naar huis wordt gestuurd? Of iemand met pillen naar huis sturen om cholesterol te verlagen zonder eerst te kijken of het ook door aanpassing van dieet mogelijk is? Of iemand die nooit hoofdpijn heeft met hersenvliesontsteking naar huis sturen, gelukkig had deze persoon (met sikkelcelziekte risico, eerder niet getest) vrienden die in het ziekenhuis werken (verpleegkundigen, internisten, e.a.) en er voor zorgden dat er meteen werd opgenomen, lag een week in het ziekenhuis.
Iemand eerst zeggen dat hij copd heeft, second opinion maakt er hartprobleem met operatie van en 2 jaar later blijkt het leukemie te zijn.

Toch ben ik zeker geen aanhanger van natuurlijke geneeswijzen en zal als ik ziek ben naar de reguliere zorg gaan. Echter zal ik wel kritisch zijn.

Ik heb mij laten vaccineren, niet per se voor mezelf want mij zal het eerlijk gezegd aan mijn reet roesten of ik dood ga, voor nabestaanden is het alleen niet zo leuk, vind ik dan. Het vaccineren heb ik gedaan voor naasten én de hoop de zorg niet onnodig te belasten mocht mijn immuunsysteem op hol slaan als ik corona zou krijgen.
Toen ik begin 2020 de beelden vanuit italiaanse ziekenhuizen zag, kon ik alleen maar denken aan hoe vreselijk het moest zijn voor de medewerkers daar en merkte ik op dat het niet anders kon dan dat daar zeker ptss gevallen uit zouden voortkomen. Die zieken, en doden, maakte ik me dan weer minder druk om. Tja, ik heb misschien een vreemde vorm van empathie en altruïsme...


Ik denk dat minstens de helft van alle ziekte in Nederland opgelost kan worden met voeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:45 



 

Die waar ik gisteren discussie mee had ook hoor, haar zwager twijfelt nu dus wel over het vaccin omdat hij toch zwicht voor de QR code, maar in haar wereld kan dat dus al helemaal niet. Dus ik zei ook, hij mag dus niet van gedachten veranderen? Nee dat kon echt niet want hij had er zo'n groot woord over en maakte vaccineren eerst belachelijk. Dat is dus ook wel een ding he, die trots in kunnen slikken en je alsnog wel laten vaccineren als je eerst zo uitgesproken tegen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:45 



 
Profiel   

Matheno schreef
herr_balou schreef
Ik begrijp heel goed dat het mensenwerk is en er dus fouten voor kunnen komen. Helaas worden die fouten regelmatig niet erkent en lijkt er ook geen lering uitgetrokken te worden.

Een kleine greep uit voorvallen bij famiie, vrienden en kennissen.
Het is toch raar dat iemand met alvleesklierontsteking bijna uitgelachen wordt bij de vraag of aanpassing van het dieet misschien extra zou helpen voor genezing? Of iemand (ander persoon) met nog niet gediagnostiseerde maar wel aanwezige alvleesklierkanker met maagzuurremmers naar huis wordt gestuurd? Of iemand met pillen naar huis sturen om cholesterol te verlagen zonder eerst te kijken of het ook door aanpassing van dieet mogelijk is? Of iemand die nooit hoofdpijn heeft met hersenvliesontsteking naar huis sturen, gelukkig had deze persoon (met sikkelcelziekte risico, eerder niet getest) vrienden die in het ziekenhuis werken (verpleegkundigen, internisten, e.a.) en er voor zorgden dat er meteen werd opgenomen, lag een week in het ziekenhuis.
Iemand eerst zeggen dat hij copd heeft, second opinion maakt er hartprobleem met operatie van en 2 jaar later blijkt het leukemie te zijn.

Toch ben ik zeker geen aanhanger van natuurlijke geneeswijzen en zal als ik ziek ben naar de reguliere zorg gaan. Echter zal ik wel kritisch zijn.

Ik heb mij laten vaccineren, niet per se voor mezelf want mij zal het eerlijk gezegd aan mijn reet roesten of ik dood ga, voor nabestaanden is het alleen niet zo leuk, vind ik dan. Het vaccineren heb ik gedaan voor naasten én de hoop de zorg niet onnodig te belasten mocht mijn immuunsysteem op hol slaan als ik corona zou krijgen.
Toen ik begin 2020 de beelden vanuit italiaanse ziekenhuizen zag, kon ik alleen maar denken aan hoe vreselijk het moest zijn voor de medewerkers daar en merkte ik op dat het niet anders kon dan dat daar zeker ptss gevallen uit zouden voortkomen. Die zieken, en doden, maakte ik me dan weer minder druk om. Tja, ik heb misschien een vreemde vorm van empathie en altruïsme...


Ik denk dat minstens de helft van alle ziekte in Nederland opgelost kan worden met voeding.

Wat heeft dit te maken met bovenstaande post?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:50 



 
Profiel   

Matheno schreef
herr_balou schreef
Ik begrijp heel goed dat het mensenwerk is en er dus fouten voor kunnen komen. Helaas worden die fouten regelmatig niet erkent en lijkt er ook geen lering uitgetrokken te worden.

Een kleine greep uit voorvallen bij famiie, vrienden en kennissen.
Het is toch raar dat iemand met alvleesklierontsteking bijna uitgelachen wordt bij de vraag of aanpassing van het dieet misschien extra zou helpen voor genezing? Of iemand (ander persoon) met nog niet gediagnostiseerde maar wel aanwezige alvleesklierkanker met maagzuurremmers naar huis wordt gestuurd? Of iemand met pillen naar huis sturen om cholesterol te verlagen zonder eerst te kijken of het ook door aanpassing van dieet mogelijk is? Of iemand die nooit hoofdpijn heeft met hersenvliesontsteking naar huis sturen, gelukkig had deze persoon (met sikkelcelziekte risico, eerder niet getest) vrienden die in het ziekenhuis werken (verpleegkundigen, internisten, e.a.) en er voor zorgden dat er meteen werd opgenomen, lag een week in het ziekenhuis.
Iemand eerst zeggen dat hij copd heeft, second opinion maakt er hartprobleem met operatie van en 2 jaar later blijkt het leukemie te zijn.

Toch ben ik zeker geen aanhanger van natuurlijke geneeswijzen en zal als ik ziek ben naar de reguliere zorg gaan. Echter zal ik wel kritisch zijn.

Ik heb mij laten vaccineren, niet per se voor mezelf want mij zal het eerlijk gezegd aan mijn reet roesten of ik dood ga, voor nabestaanden is het alleen niet zo leuk, vind ik dan. Het vaccineren heb ik gedaan voor naasten én de hoop de zorg niet onnodig te belasten mocht mijn immuunsysteem op hol slaan als ik corona zou krijgen.
Toen ik begin 2020 de beelden vanuit italiaanse ziekenhuizen zag, kon ik alleen maar denken aan hoe vreselijk het moest zijn voor de medewerkers daar en merkte ik op dat het niet anders kon dan dat daar zeker ptss gevallen uit zouden voortkomen. Die zieken, en doden, maakte ik me dan weer minder druk om. Tja, ik heb misschien een vreemde vorm van empathie en altruïsme...


Ik denk dat minstens de helft van alle ziekte in Nederland opgelost kan worden met voeding.


Nee, nee en nog eens nee. Ziek worden is in minstens de helft van de gevallen geen keuze van de patiënt, die dan maar gezonder had moeten leven. Ziek of beter worden is meestal geen keuze en hou eens op mensen te veroordelen voor iets waar ze meestal gewoon niks aan hadden kunnen doen.

En nee, dit heeft niks met vaccineren te maken. Je vaccineert in mijn ogen omdat we een samenleving zijn, waarbij het altijd om een wisselwerking hoort te gaan tussen wat ik doe als individu voor ons als samenleving en omgekeerd wat de samenleving doet voor mij als individu. Deze pandemie kunnen we alleen bestrijden door samen te werken om het R-getal terug te dringen en daar hoort in mijn ogen vaccineren bij. Vaccineren gaat er dus niet om dat je zelf kan voorkomen dat je ziek wordt, maar over je verantwoordelijkheid nemen binnen een samenleving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:56 



 
Profiel   

Oh ik reageerde meer op "foutjes" vanuit de huisarts. Vaak wordt er klakkeloos (zware) medicijnen voorgeschreven, maar eigenlijk nooit wordt er verwezen naar een voedingsdeskundige.
Deze opmerking stond los van wel of niet vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:02 



 
Profiel   

Matheno schreef
Oh ik reageerde meer op "foutjes" vanuit de huisarts. Vaak wordt er klakkeloos (zware) medicijnen voorgeschreven, maar eigenlijk nooit wordt er verwezen naar een voedingsdeskundige.
Deze opmerking stond los van wel of niet vaccineren.
In de post gaat het over ziekten als alvleesklierkanker, hersenvliesontsteking en leukemie.
Dan heb je helemaal niks aan een voedingsdeskundige.

De discussie over het verband tussen voeding en gezondheid staat op zich en heeft niks te maken met het stellen van verkeerde diagnoses, waar herr_balou het over heeft.

En meer on topic: de riedel dat goede voeding dé oplossing is voor veel gezondheidsproblemen hoor je veel terug bij vaccintwijfelaars. Past naadloos in hun do it yourself- filosofie over natuurlijke weerstand, de maakbaarheid van je gezondheid en het wantrouwen richting de reguliere geneeskunde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:18 



 
Profiel   

Ja exact dat. Zo’n beetje alle ziektes zijn je eigen schuld, lichamelijk danwel geestelijk.
Had je maar….
Heel erg eng die mensen vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:34 



 
Profiel   

Als ik de helft van mijn mankementen kon wegkrijgen door eten of het drinken van alleen gezuiverd water dan deed ik dat ook uiteraard. Maar helaas. Laat nu een van mijn kwalen zijn ziek worden van best wat gezond voedsel. Ik doe het beter soms op kunstmatige kleur en smaakstoffen en echte suiker ipv de "gezonde" vervangers.

Er zullen vast kwalen zijn die veroorzaakt worden door ongezond eten maar dat is misschien een procent of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:39 



 
Profiel   

Heel naar soort framing inderdaad. Alsof het je eigen schuld is dat je ziek wordt omdat je niet gezond genoeg heb geleefd.

@herr_balou heel naar dat je zulke ervaringen hebt bij de gezondheidszorg. Ik geloof er echt in dat het gros wat daar werkt oprecht hun werk naar het beste kunnen doet, waarbij er echt wel fouten gemaakt worden. Ik heb zelf niet het idee dat er niet wordt geprobeerd dingen te verbeteren of dat er niet wordt geluisterd. Maar ik heb zelf, ook in de familie goede ervaringen met zorg. WAt je noemt als reden om te vaccineren speelt bij mij ook mee hoor, ik vind het zo naar voor het zorgpersoneel wat met COVID te maken heeft. Als ik op deze manier kan helpen doe ik dat graag.

@karuna - over het algemeen, hoe heftiger de situatie, hoe meer complottheorien ontstaan en de kans krijgen om rond te gaan. Het is een soort coping mechanisme om dingen die heel complex zijn waar je geen vat op hebt simpel te maken. Wanneer alles weer is gesetteld denk ik dat de extremen die er nu zijn weer minder gaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:42 



 

Matheno schreef
Oh ik reageerde meer op "foutjes" vanuit de huisarts. Vaak wordt er klakkeloos (zware) medicijnen voorgeschreven, maar eigenlijk nooit wordt er verwezen naar een voedingsdeskundige.
Deze opmerking stond los van wel of niet vaccineren.


Alsof de reguliere voedingsdeskunigen in Nederland iets voorstellen, loi cursus en je mag jezelf zo noemen. Diëtiste idem, uitdraai met een eetlijstje 'de schijf van 5' alsof je dat zelf niet kunt bedenken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:34 



 
Profiel   

Dan laat je de vele zelfbenoemde voedingsdeskundigen op social media nog buiten beschouwing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:39 



 

Askja schreef
Dan laat je de vele zelfbenoemde voedingsdeskundigen op social media nog buiten beschouwing.


Precies :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 490 van de 499 [ 12475 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen