Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:02

storrum schreef:
Waarom hoeven politici en diplomaten eigenlijk geen qr code?
Of is dit ook fake?


[ [url=m/XoJOZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h6lTYb.png]Afbeelding[/url] ]


Mbt diplomaten: iedereen in 'diplomatieke dienst' in een buitenland
... dus ook Fransen, Peruanen of Vietnamezen die hier in Den Haag werken....
hebben een aparte juridische status.
Dat de Nederlandse overheid niet bevoegd is hen een qr code plicht op te leggen zou wel eens waar kunnen zijn.
(Hun eigen overheid kan dit uiteraard wel, maar het toezicht zou dan door ons gedaan moeten worden.)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:45

@Needje, als je op die Wikepedia lijst, die je zelf aanhaalde kijkt, zie je dat in 2018 en 2019 het ook al 10 mensen waren, tegen 2021 13 tot nu toe. Even om in perspectief te zetten. Bij mij is 5 X 10 = 50 en geen 13.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:49

IMANDRA schreef:
Janinevv schreef:
Langer termijn kunnen er ook nog prima bijwerkingen komen.

Haasten spoed is zelden goed. En ze willen nu alweer een nieuw vaccin maken. Ja geen idee hoor :=


Nee, niet 'ook nog prima'.

Dat is zeer onwaarschijnlijk. Zoals al 10.000 keer overal in de coronatopics uitgelegd ;)

Het 'nieuwe' vaccin is waarschijnlijk gewoon het oude iets aangepast naar de nieuwe varianten.


Dat het al 10.000 keer uitgelegd is, wil nog niet zeggen dat het waar is.

Het gaat hier niet om een traditioneel vaccin, maar om een nog niet eerder in vaccins gebruikte techniek, waarvan nog helemaal geen lange termijn effecten bekend kunnen zijn.

Wat ook niet meehelpt voor het vertrouwen in de vaccins, is dat het onderzoek van Pfizer, waarop de voorlopige goedkeuring voor het vaccin afgegeven is, niet volgens geldende protocollen uitgevoerd is.

Zie het artikel wat verschenen is in de British Medical Journal PDF
Laatst bijgewerkt door JMJ op 30-11-21 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:53

Fitzroy schreef:
@Needje, als je op die Wikepedia lijst, die je zelf aanhaalde kijkt, zie je dat in 2018 en 2019 het ook al 10 mensen waren, tegen 2021 13 tot nu toe. Even om in perspectief te zetten. Bij mij is 5 X 10 = 50 en geen 13.


Het is idd beetje krom gerekend zie ik. Het gemiddelde van 2001 - 2020 is genomen en dat afgezet tegen 2021.
Idd beetje krom. }:0

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:55

jackyline schreef:
Is helaas geen virus waanzin. Maar goed
We kunnen t beter hier bij laten.
Laten we hopen dat jullie allemaal gelijk hebben met je vaccinatie. Dat zou fijn zijn.
Dan laat ik mij als nog vaccineren dat is mijn plan B. Wat is jullie plan B als t niet zo is.
Beterschap en sterkte aan een ieder de komendeaanden. We zijn hier zo gauw nog niet vanaf en niet omdat WIJ dat niet willen maar omdat Rutte dat niet wil.


Heerlijk, zo'n onvervalste complot theorie, en smeuig gebracht. En een Rutte die tot zijn eigen verbazing zoveel ''macht'' toegedicht krijgt.
Wat plan B betreft, in het leven is er weinig te plannen, zeker als het om wereldwijde zaken gaat. Veel te veel variabelen. :D

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:08

Het vervelende van complottheorie-onzin is dat ze legitieme kritiek bijna onmogelijk maken.

Want het is volgens mij goed om te beseffen dat de situatie in Nederland niet beter wordt totdat we gezamelijk en niet ieder voor zich, besluiten dat het anders moet. En dat begint bij Rutte, want die is minister president. En eentje die het belang van het land niet voorop zet, en de controleerbaarheid van het beleid niet. De Kamer wordt veelvuldig slecht geinformeerd, het debat over de algemene strategie is afgehouden... En Rutte is niet de supermacht die alles stuurt maar wel een belangrijke factor in het (niet) lopen van de aanpak.

Maar wat complottheorieen vaak doen is dat soort legitieme kritiek te gebruiken om alles te ondermijnen. "Het deugt niet, dus het doet er niet toe. Ga je eigen gang, geef niks om anderen en trek je nergens wat van aan."
Terwijl de kritiek volgens mij juist het begin moet zijn van hoe we het wel beter moeten en kunnen doen. En dat begint juist met de democratie meer te waarderen, inhoudelijke argumenten beter te benoemen, maar ook nieuwe politici aanstellen die bereid zijn om eerlijker te communiceren en het onderliggende uitgangspunt te veranderen. (Want dat is nu nog steeds het door laten gaan van de besmettingen tot het maximum en daar nog iets voorbij.)

En dat is ingewikkeld, want dat is dan ook weer iets wat wij moeten willen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:56

Swah schreef:
Heb je daar meer specifieke info over? En één van de bekendste voorbeelden (tijdens het EK) was niet gevaccineerd toch? Er worden zo snel dingen aan elkaar verbonden die totaal geen causaliteit kennen.


Zo zijn in mijn zwangerschapsclub alle tien meiden zwanger geworden direct na vaccinatie één. :D


Ik pik even dit eruit omdat ik op de complottheorie absoluut niet in wil gaan...

Maar wauw! Dan word je er dus zwanger van :+ zou die bijwerking al bekend zijn?

Overigens schrik ik hier wel van..
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... dgeboortes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:11

Je wordt er dus zwanger van? :))
Dat is vervelend, want wij willen geen kinderen.
Kan die vaccinatie er ook weer uit? :+

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:19

Cayenne schreef:
Je wordt er dus zwanger van? :))
Dat is vervelend, want wij willen geen kinderen.
Kan die vaccinatie er ook weer uit? :+


Gewoon anderhalve meter afstand houden, dan krijg je geen kinderen }>

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:56

:D

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:35


MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:46

Ik ben niet gevaccineerd niet omdat ik niet wil maar omdat ik het niet aandurf met mijn gezondheid issues

Mijn zoon heeft zich wel laten vaccineren en heeft geen hinder ervaren op n wat stijve arm na

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:21

Janneke2 schreef:
storrum schreef:
Waarom hoeven politici en diplomaten eigenlijk geen qr code?
Of is dit ook fake?


[ [url=m/XoJOZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h6lTYb.png]Afbeelding[/url] ]


Mbt diplomaten: iedereen in 'diplomatieke dienst' in een buitenland
... dus ook Fransen, Peruanen of Vietnamezen die hier in Den Haag werken....
hebben een aparte juridische status.
Dat de Nederlandse overheid niet bevoegd is hen een qr code plicht op te leggen zou wel eens waar kunnen zijn.
(Hun eigen overheid kan dit uiteraard wel, maar het toezicht zou dan door ons gedaan moeten worden.)


Hoe moet een winkelier daar dan mee omgaan. Laten ze hun diplomatienpaspoort dan zien soms?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:46

Crypto schreef:
Ik ben niet gevaccineerd niet omdat ik niet wil maar omdat ik het niet aandurf met mijn gezondheid issues

Mijn zoon heeft zich wel laten vaccineren en heeft geen hinder ervaren op n wat stijve arm na

Ik weet natuurlijk niet wat jouw issues zijn.. maar juist bij problemen met de gezondheid is een vaccin over het algemeen minder belastend dan het doormaken van de ziekte zelf..

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:03

Loretta schreef:
Hoe moet een winkelier daar dan mee omgaan. Laten ze hun diplomatienpaspoort dan zien soms?


Op het moment dat een diplomaat boodschappen doet, is-ie niet aan het werk. En dan moet-ie dus gewoon die QR laten zien (als je een QR-code nodig zou hebben voor een winkel, wat nu nog niet het geval is).

Het gaat erom dat als je aan het werk bent, je geen QR hoeft te hebben, want dat mag je werkgever niet van je vragen. Of je nou politicus bent, of diplomaat. Heeft dus niets met de aparte juridische status te maken (die maakt wél dat je een diplomaat niet kunt beboeten, dat dan weer wel)

Ben je als privé persoon bezig, of je nou diplomaat bent of politicus of niet, dan moet je je als privé-persoon aan de regels houden.

Dat botst dus op het moment dat je voor je werk in een kroeg moet zijn. Ga je uit eten, dan wel QR, ga je vergaderen, dan geen QR. Dan sta je in feite op hetzelfde niveau als het bedienend personeel in diezelfde kroeg, die werken ook.

anjali
Berichten: 15079
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:05

storrum schreef:
Waarom hoeven politici en diplomaten eigenlijk geen qr code?
Of is dit ook fake?


[ [url=m/XoJOZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h6lTYb.png]Afbeelding[/url] ]

Als dit waar is dan is het wel een schande. Die mensen die menen dat ze boven de regels staan hoef ik ook niet te ontmoeten. Overigens had iemand het over Rutte maar ik meen op de tv te hebben gezien hoe de spuit erin ging bij hem!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:10

Voor diplomatieke dienst-mensen vind ik het geen kwestie van boven de wet staan, diplomatieke dienst staat eerder "buiten" de wet.
Men valt niet onder het Nederlandse, maar het Franse, Vietnamese of Peruaanse recht - of waar iemand maar vandaan komt.
Uiteraard kunnen die landen wel regels, wetten etc. opstellen waar de diplomatieke dienst zich aan heeft te houden.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:15

Maar in dit geval heeft het niets te maken met wel of niet diplomatieke onschendbaarheid. Als je voor je werk bezig bent, MAG er niet naar een QR worden gevraagd. Dat geldt voor de bakker en dat geldt voor de ambassadeur van verweggistan.

Dat was het hele issue met die politici die in die kroeg werden geweigerd. Ze werden geweigerd omdat ze geen QR code hadden en die moet je tonen als je een kroeg in wilt. Maar ze moesten er voor een bijeenkomst zijn (=werk) dús had niet naar de QR gevraagd mogen worden. Net zoals het personeel van diezelfde kroeg geen QR hoeft te laten zien.

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:20

Diplomaten zijn diplomatiek onschendbaar. Dat betekend dat er niet zomaar gehandhaafd kan worden wanneer ze de regels overtreden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... immuniteit

Paar jaar terug was er veel te doen over russische diplomaten die fout parkeerden en vervolgens hun boetes gewoon niet betaalden.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:25

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat ze niet tegengehouden kunnen worden om een restaurant in te gaan zonder QR. Als ze doordrammen kan je ze niet aanhouden, maar dat is dan vers 2.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:44

Crypto schreef:
Ik ben niet gevaccineerd niet omdat ik niet wil maar omdat ik het niet aandurf met mijn gezondheid issues

Mijn zoon heeft zich wel laten vaccineren en heeft geen hinder ervaren op n wat stijve arm na


Ik ook!
Ik durf het ook niet aan vanwege mijn niet werkende immuunsysteem.
Dat is mijn reden.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:50

Is het echt alleen: "ik durf het niet" of is het: "mijn behandeld arts adviseerde mij het niet te doen"?

Persoonlijk zou ik alleen op dat laatste een besluit willen nemen, zéker bij een slecht werkend immuunsysteem. Want dan ben je de klos als je het alsnog oploopt.
Aan de andere kant, bij een daadwerkelijk volledig niet-werkend immuunsysteem (en als je dat echt niet hebt, moet je in een 100% steriele omgeving zitten - bv na chemo om al je bloedstamcellen te doden in voorbereiding op stamceltransplantatie - want dan ga je van íeder pathogeen dood) zal een vaccin ook niets doen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:55

Ibbel schreef:
Maar in dit geval heeft het niets te maken met wel of niet diplomatieke onschendbaarheid. Als je voor je werk bezig bent, MAG er niet naar een QR worden gevraagd. Dat geldt voor de bakker en dat geldt voor de ambassadeur van verweggistan.

Dat was het hele issue met die politici die in die kroeg werden geweigerd. Ze werden geweigerd omdat ze geen QR code hadden en die moet je tonen als je een kroeg in wilt. Maar ze moesten er voor een bijeenkomst zijn (=werk) dús had niet naar de QR gevraagd mogen worden. Net zoals het personeel van diezelfde kroeg geen QR hoeft te laten zien.


Wel apart dat "normale" mensen zich wel gewoon aan de regels moeten houden welke gelden voor de gelegenheid waar ze heen willen gaan, ongeacht of het voor werk is.
Als ik met mijn collega in een restaurant wil gaan vergaderen moet ik toch echt ook gewoon een QR code laten zien hoor. Dus ik vind het gewoon dikke poep dat dit voor hun niet zou gelden. Ze kunnen ook gewoon op kantoor vergaderen of een meeting houden.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:07

De kroegeigenaar en barman hoeven ook geen QR te hebben, de gasten wel.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:07

Als jij met een collega in de kroeg afspreekt is dat geen officiele vergadering. Op het moment dat jouw werkgever een zaal huurt in een kroeg (dus een besloten werk-iets), dan is het wel officieel werk. En ja, dat is banketstaaf, maar zo werkt het nu eenmaal.
En op het moment dat er een congres ergens is, is het weer iets anders, want dan is het een 'event' en dan moet er wel weer een QR-code zijn.