Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:32

Needje schreef:
Nou dat hele paniekerige gedoe meteen irriteert me ook mateloos.
Zonder enig onderzoek nog werd meteen de wereld ingeknald dat vaccins niet meer zouden werken en het allemaal drama is.
Sorry maar dat valt imo wel degelijk onder bangmakerij.

Is het ook

Ik zit ook niet achter de gerariums trouwens , nog nooit zoveel weggeweest als tijdens corona - is maar net waar je prioriteiten liggen en dat is bij mij niet winkelcentra of cultuur , wel natuur en rust en verwennen met etentje of bakje koffie en iets lekkers

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:35

Gisteren een hele docu gekeken
Over de Spaanse griep tijdens en net na de eerste wereldoorlog waarbij 50 milj mensen stierven ..heel boeiend en een deja vu gevoel :+

Die hebben we uiteindelijk na 18 maand overwonnen zonder medicatie en vaccins , wel met groepsimmuniteit ( en veel doden )
Goede docu :j

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:35

IMANDRA schreef:
Je praat wel lekker om mijn vraag heen HC. Geen antwoord daarop?

Volgens mij zijn experts het redelijk met elkaar eens wbt. COVID-19 hoor.

En vind jij het geen punt dat de ziekenhuizen straks code zwart hebben dan? Wil jij je daar dan maar bij neerleggen?


Wat knap van je dat je nog immer een dialoog probeert aan te gaan met HC. Respect daarvoor. Voor mij is het inmiddels de categorie vermaak geworden in dit topic. Soms een schaterlach na het lezen, soms bijna bewondering in de zin van: wat een creatieve geest.
En daar blijft het bij.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:01

Ik vind HC juist een mozaïek van verlichting brengen hier met zijn unieke kijk. Een open geest en een open deur van de slaapkamer. Heerlijk.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:18

Wat betreft vaccineren in de EU en eerst vaccins voor arme landen, er zijn volgens van der Leyen nog steeds 150 miljoen mensen in de EU niet gevaccineerd dus die varianten kunnen ook hier ontstaan .

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:19

Ik vind het wel treurig dat je zo blij, bijna hysterisch bent, over het uitwisselen van lichaamssappen.
Dan maak je weinig mee, als je dat jubelend op een paardenforum moet vermelden. :D

Ik hoorde net in de auto dat Oostenrijk nu code zwart is

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:24

besita schreef:
Gisteren een hele docu gekeken
Over de Spaanse griep tijdens en net na de eerste wereldoorlog waarbij 50 milj mensen stierven ..heel boeiend en een deja vu gevoel :+

Die hebben we uiteindelijk na 18 maand overwonnen zonder medicatie en vaccins , wel met groepsimmuniteit ( en veel doden )
Goede docu :j


La grippe Espagnole op Canvas ?

Ik moest werken. Meuhhhh... :')

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:27

besita schreef:
Gisteren een hele docu gekeken
Over de Spaanse griep tijdens en net na de eerste wereldoorlog waarbij 50 milj mensen stierven ..heel boeiend en een deja vu gevoel :+

Die hebben we uiteindelijk na 18 maand overwonnen zonder medicatie en vaccins , wel met groepsimmuniteit ( en veel doden )
Goede docu :j

Alleen Europa of ook de andere continenten
Aangezien men toen veel minder reisverkeer had tussen Europa en de rest van de wereld

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:34

Loretta schreef:


Gisteren bij OP1 Marion Koopmans (viroloog en OMT lid) aan het woord. Die zei dat het wat te makkelijk gedacht is. Er wordt volop geproduceerd door de industrie, voor zover de grondstoffen het toelaten.
De verspreiding met name in de derde wereldlanden stuiten min of meer om dezelfde redenen als bv voedselhulp, a.g.v. corruptie bij regeringen en de juiste condities waarbinnen het vaccin kan worden getransporteerd. Er zijn dus heel wat meer problemen op te lossen dan alleen de beschikbaarheid van het vaccin. De boosterprik is niet de oorzaak.

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:35

Echwel schreef:
besita schreef:
Gisteren een hele docu gekeken
Over de Spaanse griep tijdens en net na de eerste wereldoorlog waarbij 50 milj mensen stierven ..heel boeiend en een deja vu gevoel :+

Die hebben we uiteindelijk na 18 maand overwonnen zonder medicatie en vaccins , wel met groepsimmuniteit ( en veel doden )
Goede docu :j

Alleen Europa of ook de andere continenten
Aangezien men toen veel minder reisverkeer had tussen Europa en de rest van de wereld

Neen hoor wereldwijd :j
Er is toen maar 1 eilandengroepje niet getroffen verder overal
Bij de eskimo's ging 85 % van de bevolking dood ..duurde 20 jr voor de bevolking daar weer op niveau voor de griep was :j

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:37

Ik begrijp dat Moderna zich al heeft laten ontvallen dat het vaccin mogelijk niet voldoende beschermt tegen de omnicron variant. Men hoopt eerder dat het nog "iets" doet, maar verwacht dat het minder doet als bij Delta. Men is al bezig met de aanpassing van de vaccins maar dat duurt nog even eer dat beschikbaar is.
Over 1,5 week weten we het zeker.

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:37

Pandora2 schreef:
besita schreef:
Gisteren een hele docu gekeken
Over de Spaanse griep tijdens en net na de eerste wereldoorlog waarbij 50 milj mensen stierven ..heel boeiend en een deja vu gevoel :+

Die hebben we uiteindelijk na 18 maand overwonnen zonder medicatie en vaccins , wel met groepsimmuniteit ( en veel doden )
Goede docu :j


La grippe Espagnole op Canvas ?

Ik moest werken. Meuhhhh... :')

Jammer , hele goede eyeopener ..ik schrok echt van de beelden en commentaar ,had daar wel van gehoord maar niet in hoeverre het zo gelijkend was met wat we nu meemaken incl sluiten van cultuur , lockdowns ,mondkapjes etc

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:51

Electra63 schreef:
Ik hoorde net in de auto dat Oostenrijk nu code zwart is


Hûh, ik hoorde juist dat de lockdown zo‘n goede daling gaf :?
Misschien ergens een Oostenrijkse bokker hier?

In Basel is ook een omnicron besmetting gevonden bij een volledig ingeent persoon zonder reisgeschiedenis.
Kortom: het is er al lang en breed en we hebben het met z‘n allen gemist.
Misschien is de huidige piek wel gewoon de nieuwe of zo.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:59

Von der Leyen: we moeten praten over vaccinatieplicht

De Europese Unie moet het hebben over het verplichten van een coronaprik, vindt voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie. Nu het virus weer om zich heen grijpt in de EU en de vaccinatie stokt, is dat volgens haar logisch en gepast.

Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf. Sommige daarvan, zoals Oostenrijk en Duitsland, bereiden een verplichte inenting inmiddels voor.

"Als je me vraagt naar mijn persoonlijke opvatting: ik denk dat het begrijpelijk en passend is om deze discussie nu te voeren binnen de EU", zegt de Duitse commissievoorzitter. "Dit vergt een gezamenlijke aanpak."

Vóór eind maart leveren de vaccinleveranciers van de EU genoeg coronavaccins om alle gevaccineerden een boosterprik te geven, aldus Von der Leyen. De eerste Pfizer-vaccins waarmee kinderen onder de twaalf kunnen worden ingeënt, komen op 13 december.

Bron: De Telegraaf

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:15

Sizzle schreef:
Electra63 schreef:
Ik hoorde net in de auto dat Oostenrijk nu code zwart is


Hûh, ik hoorde juist dat de lockdown zo‘n goede daling gaf :?
Misschien ergens een Oostenrijkse bokker hier?

In Basel is ook een omnicron besmetting gevonden bij een volledig ingeent persoon zonder reisgeschiedenis.
Kortom: het is er al lang en breed en we hebben het met z‘n allen gemist.
Misschien is de huidige piek wel gewoon de nieuwe of zo.


Zal Zwitserland dan de inreisbeperkingen er weer af halen voor de mensen die uit landen komen waar omnicron gevonden is?

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:23

Geen idee.
Ik ga er vanuit dat ze niet het toerisme willen blokken vanaf de kerst.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:53

Sizzle schreef:
Geen idee.
Ik ga er vanuit dat ze niet het toerisme willen blokken vanaf de kerst.



Daarbíj is het imo nog steeds een niet helder beantwoorde vraag of je de grenzen wel wíl sluiten voor omicron. Er zit bepaald een aantrekkelijke kant aan als een mildere variant de voorgaande zou verdringen. Vaccineer om de gevolgen voor de zorg te beperken maar laat in vrédesnaam dan daarbij óók iedereen door het vaccin beschermd met zo weinig mogelijke risico natuurlijke weerstand opbouwen met een mildere variant!
Als we ooit van de prikpas en herhalingen af willen, is dat de enige uitgang.

@ ´Spaanse´ griep: Als we daarmee zonodig moeten vergelijken kan je ook een andere insteek uit het geheel rukken: Daar was europa na 18 maanden zo goed als vanaf via natuurlijke weerstand. Wij nu na >18 maanden met vaccinaties niet.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:55

Als de Spaanse griep er niet was geweest was ik er ook niet ;)

Winged

Berichten: 33029
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:01

Huertecilla schreef:
@ ´Spaanse´ griep: Als we daarmee zonodig moeten vergelijken kan je ook een andere insteek uit het geheel rukken: Daar was europa na 18 maanden zo goed als vanaf via natuurlijke weerstand. Wij nu na >18 maanden met vaccinaties niet.

Gelukkig hadden we tijdens de spaanse griep ook reisbewegingen van megakilometers bij huis weg. In 1920 reisden we namelijk ook met gemak de wereld over, wat je afkomst ook was :)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:01

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Geen idee.
Ik ga er vanuit dat ze niet het toerisme willen blokken vanaf de kerst.



Daarbíj is het imo nog steeds een niet helder beantwoorde vraag of je de grenzen wel wíl sluiten voor omicron. Er zit bepaald een aantrekkelijke kant aan als een mildere variant de voorgaande zou verdringen. Vaccineer om de gevolgen voor de zorg te beperken maar laat in vrédesnaam dan daarbij óók iedereen door het vaccin beschermd met zo weinig mogelijke risico natuurlijke weerstand opbouwen met een mildere variant!
Als we ooit van de prikpas en herhalingen af willen, is dat de enige uitgang.

@ ´Spaanse´ griep: Als we daarmee zonodig moeten vergelijken kan je ook een andere insteek uit het geheel rukken: Daar was europa na 18 maanden zo goed als vanaf via natuurlijke weerstand. Wij nu na >18 maanden met vaccinaties niet.


Jij negeert heel erg de reacties die op jouw posts komen of niet? Oogkleppen op, of kop in het zand?
Want 'aantrekkelijk' is die nieuwe variant niet bepaald, ondanks het mógelijk milder zijn. Zelfs al zou je jouw hele natuurlijke immuniteitsverhaal buiten beschouwing laten.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:02

Babootje schreef:
Von der Leyen: we moeten praten over vaccinatieplicht

De Europese Unie moet het hebben over het verplichten van een coronaprik, vindt voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie. Nu het virus weer om zich heen grijpt in de EU en de vaccinatie stokt, is dat volgens haar logisch en gepast.

Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf. Sommige daarvan, zoals Oostenrijk en Duitsland, bereiden een verplichte inenting inmiddels voor.

"Als je me vraagt naar mijn persoonlijke opvatting: ik denk dat het begrijpelijk en passend is om deze discussie nu te voeren binnen de EU", zegt de Duitse commissievoorzitter. "Dit vergt een gezamenlijke aanpak."

Vóór eind maart leveren de vaccinleveranciers van de EU genoeg coronavaccins om alle gevaccineerden een boosterprik te geven, aldus Von der Leyen. De eerste Pfizer-vaccins waarmee kinderen onder de twaalf kunnen worden ingeënt, komen op 13 december.

Bron: De Telegraaf

Het is niet aan mij om..maar ik ga mij er wel tegenaan bemoeien. :roll:

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:05

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Geen idee.
Ik ga er vanuit dat ze niet het toerisme willen blokken vanaf de kerst.



Daarbíj is het imo nog steeds een niet helder beantwoorde vraag of je de grenzen wel wíl sluiten voor omicron. Er zit bepaald een aantrekkelijke kant aan als een mildere variant de voorgaande zou verdringen. Vaccineer om de gevolgen voor de zorg te beperken maar laat in vrédesnaam dan daarbij óók iedereen door het vaccin beschermd met zo weinig mogelijke risico natuurlijke weerstand opbouwen met een mildere variant!
Als we ooit van de prikpas en herhalingen af willen, is dat de enige uitgang.

@ ´Spaanse´ griep: Als we daarmee zonodig moeten vergelijken kan je ook een andere insteek uit het geheel rukken: Daar was europa na 18 maanden zo goed als vanaf via natuurlijke weerstand. Wij nu na >18 maanden met vaccinaties niet.


Heb je het artikel gelezen wat jackyline vanmorgen gepost heeft? Niet haar conclusie, maar het artikel zelf? Er wordt daarin gesuggereerd dat het nog niet zo eenvoudig is om een natuurlijk afweer te krijgen eens je gevaccineerd bent. Dat kunnen mensen dan afschuiven op viruswaanzin, maar het is gewoon een (wel beperkt) wetenschappelijk onderzoek.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:11

In 1917 liepen er 6,53 miljoen Nederlanders rond, tijdens de Spaanse griep zijn er ong. 38.000 aan overleden (inkl. bijkomende complicaties).
Met onze 17+ miljoen inwoners nu zou het dodental op ongeveer 90.000 uitkomen. We zitten nu op 19.414.

Ik geloof dus niet dat we maar a la de Spaanse Griep dit virus zijn gang moeten laten gaan 'om er vanaf te komen'.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:13

Zal wel het huizentekort oplossen. :+
Laatst bijgewerkt door Needje op 01-12-21 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:13

Sizzle schreef:
In Basel is ook een omnicron besmetting gevonden bij een volledig ingeent persoon zonder reisgeschiedenis.
Kortom: het is er al lang en breed en we hebben het met z‘n allen gemist.
Misschien is de huidige piek wel gewoon de nieuwe of zo.


Hier ook een 2e geval ondertussen ontdekt. Ook een gevaccineerde man zonder enige reisgeschiedenis.
Volgens de virologen is deze variant al minstens 1 virusgeneratie in Europa of nog langer.
Hoe lang een virusgeneratie precies is, geen idee :P