Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 62 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Sunnda schreef
Toch lijken de berichtgevingen uit Afrika hoopvol.
Een nederlandse arts die net op de radio was en daar werkt en onderzoek doet zei dat ze niemand met die variant op de ic hadden daar. *\o/*


Dat zou wel passen bij hoe een virus zich "normaal' zou gedragen. Het wordt besmettelijker (kan wat dat betreft in zekere mate om het vaccin heen), maar de consequentie is dat het minder "fit" is dus minder ziekmakend. Zou kunnen betekenen dat het virus bezig is zichzelf dood te lopen. Maar ik wil niet al te hoopvol zijn :D :D :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:02 



 
Profiel   

BigBen schreef
Onderzoek heeft aangetoond dat (eenvoudige) draagbare luchtreinigers met Hepa-filters op een ziekenhuis ‘ward’ en ICU-afdeling in staat zijn om alle lucht gedragen virusdeeltjes te verwijderen.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.16.21263684v1

Dit is een pre-print, peer review moet nog volgen.


Ja, dat gillen meerdere partijen ook al vanaf start pandemie. Echt, sommige dingen gaan zoooooo traag. De wetenschap en de mogelijkheden zijn er allemaal…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:04 



 
Profiel   

Babootje schreef
Sunnda schreef
Toch lijken de berichtgevingen uit Afrika hoopvol.
Een nederlandse arts die net op de radio was en daar werkt en onderzoek doet zei dat ze niemand met die variant op de ic hadden daar. *\o/*


Dat zou wel passen bij hoe een virus zich "normaal' zou gedragen. Het wordt besmettelijker (kan wat dat betreft in zekere mate om het vaccin heen), maar de consequentie is dat het minder "fit" is dus minder ziekmakend. Zou kunnen betekenen dat het virus bezig is zichzelf dood te lopen. Maar ik wil niet al te hoopvol zijn :D :D :D

Kijk maar uit want dadelijk wordt hier de hoop weer de kop in gedrukt dat dit absoluut niet wenselijk is.

Verder willen partijen kinderen wel na 17 u laten sporten. Slim, de virusbommetjes nog meer vrijheid geven :D en wij maar in een bomvolle sportschool overdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:16 



 
Profiel   

Ik hoorde ze over sporten essentieel te maken. Dan zouden ook gewoon volwassenen weer in de avond kunnen sporten en niet alleen de "virusbommetjes"

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:23 



 
Profiel   

Babootje schreef
Sunnda schreef
Toch lijken de berichtgevingen uit Afrika hoopvol.
Een nederlandse arts die net op de radio was en daar werkt en onderzoek doet zei dat ze niemand met die variant op de ic hadden daar. *\o/*


Dat zou wel passen bij hoe een virus zich "normaal' zou gedragen. Het wordt besmettelijker (kan wat dat betreft in zekere mate om het vaccin heen), maar de consequentie is dat het minder "fit" is dus minder ziekmakend. Zou kunnen betekenen dat het virus bezig is zichzelf dood te lopen. Maar ik wil niet al te hoopvol zijn :D :D :D


Een virus is onderhevig aan natuurlijke selectie. Dat wat het meest succesvol is in zich vermeerderen is .... het meest succesvol en domineert.
Dit houdt in dat besmettelijker en minder dodelijk voor de gastheer (m/v) die het kan verspreiden selecterende succesfactoren zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:23 



 
Profiel   

BigBen schreef
Onderzoek heeft aangetoond dat (eenvoudige) draagbare luchtreinigers met Hepa-filters op een ziekenhuis ‘ward’ en ICU-afdeling in staat zijn om alle lucht gedragen virusdeeltjes te verwijderen.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.16.21263684v1

Dit is een pre-print, peer review moet nog volgen.


Hannanas schreef
Ja, dat gillen meerdere partijen ook al vanaf start pandemie. Echt, sommige dingen gaan zoooooo traag. De wetenschap en de mogelijkheden zijn er allemaal…


We hebben deze al jaren thuis staan:
https://ecoquestpurifiers.com/shop/ozone_generators/
De Fresh Air.

Reinigt de lucht van fijnstof, virussen en bacterie d.m.v. Ozon (is de claim)
Komt nu wel van pas. :D :D
Ik heb niet alle onderzoeken en de claims op het verwijderen van virussen gelezen, maar het is wel bekend dat Ozon daar invloed op heeft.
Waar het wel heel goed voor werkt is fijnstof (super voor mensen met astma) en geurtjes in huis.
Mijn man heeft ze een poosje verkocht, maar dat liep niet super omdat ze toch vrij prijzig zijn
We hebben er dus nog een paar over. :D :D


https://ecoquestpurifiers.com/shop/proofs_certificates/

Toen er Corona was in het verpleeghuis van mijn moeder in de eerste golf, heb ik aangeboden er 1 in de huiskamer te zetten. Zou besmetting van de oudjes onderling mogelijk toen wel tegen kunnen gaan
Maar het mocht niet. Want het was door het RIVM niet geadviseerd 8)7
Net als het geven van een Pneumokokkenprik of het geven van extra vitaminen. Om gek van te worden.
Mijn moeder is overigens overleden.


Laatst bijgewerkt door Babootje op 01-12-21 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:25 



 
Profiel   

sureido schreef
Babootje schreef

Dat zou wel passen bij hoe een virus zich "normaal' zou gedragen. Het wordt besmettelijker (kan wat dat betreft in zekere mate om het vaccin heen), maar de consequentie is dat het minder "fit" is dus minder ziekmakend. Zou kunnen betekenen dat het virus bezig is zichzelf dood te lopen. Maar ik wil niet al te hoopvol zijn :D :D :D

Kijk maar uit want dadelijk wordt hier de hoop weer de kop in gedrukt dat dit absoluut niet wenselijk is.

Verder willen partijen kinderen wel na 17 u laten sporten. Slim, de virusbommetjes nog meer vrijheid geven :D en wij maar in een bomvolle sportschool overdag!

Haha, hier op bokt wordt elk positief bericht de kop ingedrukt. Heb dat nog nergens zo heftig gezien dan hier. :D (gelukkig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:26 



 
Profiel   

Kunnen we virusbommetjes weer gewoon kinderen noemen, we noemen ouderen en zwakken ook geen dor hout toch? Laten we het een beetje gezellig houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:33 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Kunnen we virusbommetjes weer gewoon kinderen noemen, we noemen ouderen en zwakken ook geen dor hout toch? Laten we het een beetje gezellig houden

Eens... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:36 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Haha, hier op bokt wordt elk positief bericht de kop ingedrukt. Heb dat nog nergens zo heftig gezien dan hier. :D (gelukkig)


Het thema van deze serie draden wat door een aantal hier dominant gehouden wordt:

https://www.youtube.com/watch?v=sxqvwkmTNy8

en alleen verplicht enten kan ons redden.... ;)

´Ons´ zijnde de risicogroepen want normaal gezonde kinderen worden slechts bij uitzondering ernstig ziek; die herstellen gewoon met natuurlijke resistentie als resultaat.
Díe zijn het probleem niet :)*


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-12-21 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:37 



 
Profiel   

Needje schreef
Ik hoorde ze over sporten essentieel te maken. Dan zouden ook gewoon volwassenen weer in de avond kunnen sporten en niet alleen de "virusbommetjes"

AD meldt onder de 18, NOS voor iedereen inderdaad!


Sorry Anna79, maar het is wel gewoon de waarheid. Het zijn letterlijk wandelende virusbommen. Overal zie ik hoestende en proestende kinderen rondrennen. Het gaat gewoon ontzettend snel onder kinderen, ook met andere virussen. Dat heeft niks met dor hout te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:38 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Kunnen we virusbommetjes weer gewoon kinderen noemen, we noemen ouderen en zwakken ook geen dor hout toch? Laten we het een beetje gezellig houden


Daar ben ik het wel mee eens. Ik stoor me daar best aan. Kinderen kunnen hier ook niets aan doen. Veel kinderen nemen het ook echt wel serieus en sommige zijn zelf ook best angstig om anderen te besmetten. Mijn kinderen laten zich testen bij klachten en gaan zodra ze zelftesten meekrijgen zich ook netjes 2 x per week testen. De oudste heeft zich laten vaccineren. En de jongste zou dit graag willen. Kinderen zijn vooral de dupe vind ik, niet de oorzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:40 



 
Profiel   

Vayo schreef
Anna79 schreef
Kunnen we virusbommetjes weer gewoon kinderen noemen, we noemen ouderen en zwakken ook geen dor hout toch? Laten we het een beetje gezellig houden


Daar ben ik het wel mee eens. Ik stoor me daar best aan. Kinderen kunnen hier ook niets aan doen. Veel kinderen nemen het ook echt wel serieus en sommige zijn zelf ook best angstig om anderen te besmetten. Mijn kinderen laten zich testen bij klachten en gaan zodra ze zelftesten meekrijgen zich ook netjes 2 x per week testen. De oudste heeft zich laten vaccineren. En de jongste zou dit graag willen. Kinderen zijn vooral de dupe vind ik, niet de oorzaak.

Ze kunnen er inderdaad niks aan doen, maar helaas wel onderdeel van het probleem.

Maar ik zal kinderen niet meer zo noemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:41 



 
Profiel   

Nee, maar het is enorm denigrerend en zet ze heel negatief weg. Er lopen ook zat volwassenen hoestend en proestend rond.
Het zijn gewoon kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:42 



 
Profiel   

Miran schreef
Nee, maar het is enorm denigrerend en zet ze heel negatief weg. Er lopen ook zat volwassenen hoestend en proestend rond.
Het zijn gewoon kinderen.

Nogmaals: maar ik zal ze zo niet meer noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:43 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Sunnda schreef
Haha, hier op bokt wordt elk positief bericht de kop ingedrukt. Heb dat nog nergens zo heftig gezien dan hier. :D (gelukkig)


Het thema van deze serie draden wat door een aantal hier dominant gehouden wordt:

https://www.youtube.com/watch?v=sxqvwkmTNy8

en alleen verplicht enten kan ons redden.... ;)

´Ons´ zijnde de risicogroepen want normaal gezonde kinderen worden slechts bij uitzondering ernstig ziek; die herstellen gewoon met natuurlijke resistentie als resultaat.
Díe zijn het probleem niet :)*

Haha, nou ik ben wel blij dat er sinds een aantal maanden weer een discussie gehouden kan worden hier.
Het was daarvoor wel heel erg heftig met een aantal bokkers van de 'pro vaccin' kant. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:44 



 
Profiel   

Vayo schreef
Kinderen zijn vooral de dupe vind ik, niet de oorzaak.


Kinderen zijn de toekomst. Kunnen dat prima zonder Covid19 vaccinatie.
Dat de risicogroepen daar een probleem mee hebben zou niet op hen afgewenteld mogen worden.
Ik behoor zelf tot ´te oud´ risicogroep en vind het volstrekt onacceptabel dat het natuurlijk immuunsysteem van onze toekomst wordt verzwakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:44 



 
Profiel   

sureido schreef
Needje schreef
Ik hoorde ze over sporten essentieel te maken. Dan zouden ook gewoon volwassenen weer in de avond kunnen sporten en niet alleen de "virusbommetjes"

AD meldt onder de 18, NOS voor iedereen inderdaad!


Sorry Anna79, maar het is wel gewoon de waarheid. Het zijn letterlijk wandelende virusbommen. Overal zie ik hoestende en proestende kinderen rondrennen. Het gaat gewoon ontzettend snel onder kinderen, ook met andere virussen. Dat heeft niks met dor hout te maken?


In verpleeghuizen gaat het ook ontzettend hard. Dan hebben we toch ook niet over ´die zwakke oudjes´ en zien we hen toch ook niet als oorzaak?

Vergeet niet dat kinderen ook besmet raken. Dat kan prima door een besmettelijke volwassene gebeurd zijn. Laten we hier aub geen groepen op aan gaan kijken waar er een hoop tussen zitten die er alles aan doen om op tijd een besmetting te signaleren en hier actie op te ondernemen.
Kinderen worden ook alleen maar geacht naar school te gaan en met zo´n grote groep in de klas te zitten. Daar kunnen zij niets aan doen.

En ik snap prima dat mensen zich zorgen maken over de snelle verspreiding onder kinderen, dat doe ik als moeder namelijk ook. Fijn dat we ze voortaan gewoon kinderen noemen ipv virusbommetjes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:45 



 
Profiel   

Nogmaals: ik zal kinderen zo niet meer noemen

Ik zie dat ze de kerstvakantie misschien een week willen verlengen, dat lijkt me nu een goed idee! Die week gebeurt er toch weinig op de basisschool.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:47 



 
Profiel   

Daar ben ik het zeker mee eens! Van mij mogen ze de school zelfs 2 weken eerder sluiten. Dat gaat helaas een grote impact hebben op sommige kinderen, maar het lijkt me wel verstandig. Ook gaat het lastig worden met mijn werk, maar nu ben ik er ook niet gerust op. Hier in groep 1/2 een besmetting en in groep 6, 7 en 8 ook. Overal maar 1 dus klassen niet in quarantaine. Toevallig ook een klasgenootje van mijn jongste besmet die in haar groepje zat. Laatste contactmoment was vrijdag en maandag was ze al niet op school. Nu 2 keer een zelftest gedaan en ze heeft geen klachten.
Het geeft mij stress dat we voor mijn gevoel ieder moment in quarantaine moeten. Dan maar liever even thuis om de besmettingen omlaag te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:50 



 
Profiel   

Het is toch ook maar hoe je het leest toch? Zo van een scherm kan je de intonatie natuurlijk niet meegeven, ik vind het bijvoorbeeld wel grappig.

Los van wel of niet hoesten zijn kleine kinderen nou eenmaal niet echt hygiënisch, nemen vanalles in de mond en schuiven het weer door. Immuunsysteem van jonge kinderen staat sowieso meer 'aan' juist omdat ze nog nauwelijks een adaptief immuunsysteem hebben opgebouwd.
Mede daarom worden ze dus niet zo snel ernstig ziek, maar ze zijn natuurlijk wel besmettelijk en zo'n virus reist wel heel makkelijk als een peuter over opa heen likt :').


De discussie van scholen wel of niet sluiten is lastig... Je wilt kinderen op school houden, zowel qua stof als qua sociaal. Maar ze verspreiden wel en ik kan me voorstellen dat bepaalde docenten het lastig vinden. In mijn persoonlijke kennissenkring een basisschool docent waarvan de man ernstig ziek is, die maakt zich echt wel zorgen. En natuurlijk is dat 'onderliggend' lijden, maar dan nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:53 



 
Profiel   

Maar het is wel een tijdelijke oplossing eigenlijk, want daarna loopt het denk ik toch weer als een speer op in de echt strenge winter..

Wel taai voor de restaurants, weer geen kerst…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:54 



 
Profiel   

Even een vraag, mijn man was vorige week positief. Ik teste elke keer negatief. Hij is nu klachten vrij en uit quarantine. Nu heb ik net een zelftest gedaan.. positief. Mag hij nu wel werken? Ik kan het nergens duidelijk vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:54 



 
Profiel   

Wat een gezeur van de moeder maffia zeg...

Sporten essentieel voor iedereen zou ik erg fijn vinden. Maar dan wel de buitensport graag. Immers daar is de kans op verspreiding gewoon heel laag, in tegenstelling tot die zweet hokken van sportscholen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:54 



 
Profiel   

Achterom schreef
Wat een gezeur van de moeder maffia zeg...

:')

Het was ook deels als ‘grapje’, niet serieus bedoelt, maar goed. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 62 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen