Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10529
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:30

Babootje schreef:
BeFunny schreef:
De consequenties nemen de groep ongevaccineerden wel. Ook toen de gevaccineerden lekker konden feesten := dat konden wij ook maar wel met meer rompslomp. Terwijl de gevaccineerden dus konden blijven verspreiden ;)


Snap nu even dat het niet om de verspreiding gaat maar om het ziek worden, zodanig dat je naar het ziekenhuis moet. Uitgangspunt is de houdbaarheid van de zorg. Als ongevaccineerde loop je een groter risico om juist daar te belanden. In het ziekenhuis of op de IC. Prima als je dit risico voor jezelf neemt.
Maar daarmee neem je ook de kans op zorg af van iemand die dat nodig heeft. Niet alleen van iemand die ziek is a.g.v. Corona, maar ook van iemand die kanker heeft en geopereerd moet worden. Of een hartpatient die met alle risico's van dien op een wachtlijst staat. DAT is er aan de hand.
Plus zet je een rem op de maatschappij, want de zorgcapaciteit bepaalt de maatregelen.


Ik snap dat mensen het zo zien. Maar snap jij ook dat er mensen zijn die het niet zo zien?
Er wordt teveel eer toebedeeld aan de vaccinatie. Ik kan blijven zeggen dat voor mij het vaccineren niet heeft aangetoond dat het "zo" werkt ;)

Verder zou je ook kunnen zeggen. Iemand die rookt en longkanker krijgt die houd een bed bezet. En zorgd op die manier dat iemand die mogelijk altijd gezonde keuzes heeft gemaakt niet in dat bed kan. Waar eindigd dat? Moeten mensen geweigerd kunnen worden is dat waar we naartoe gaan? Bedenk je dan dat dat wel eens heel naar kan worden.

Leg je gewoon neer bij het feit dat er mensen zijn die niet het zelfde denken. Of niet maar dat gaat jezelf uiteindelijk opbreken ;) zeker als blijkt dat het allemaal nog verder anders uitpakt dan verwacht. Niemand weet hoe het allemaal loopt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 01-12-21 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:34

Helemaal mee eens BeFunny!

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:34

Babootje schreef:
Snap nu even dat het niet om de verspreiding gaat maar om het ziek worden, zodanig dat je naar het ziekenhuis moet. Uitgangspunt is de houdbaarheid van de zorg. Als ongevaccineerde loop je een groter risico om juist daar te belanden. In het ziekenhuis of op de IC. Prima als je dit risico voor jezelf neemt.
Maar daarmee neem je ook de kans op zorg af van iemand die dat nodig heeft. Niet alleen van iemand die ziek is a.g.v. Corona, maar ook van iemand die kanker heeft en geopereerd moet worden. Of een hartpatient die met alle risico's van dien op een wachtlijst staat. DAT is er aan de hand.
Plus zet je een rem op de maatschappij, want de zorgcapaciteit bepaalt de maatregelen.


BeFunny schreef:
Ik snap dat mensen het zo zien. Maar snap jij ook dat er mensen zijn die het niet zo zien?


Ze noemt feiten op.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:34

BeFunny schreef:
Ik snap dat mensen het zo zien.maar snap jij ook dat er mensen zijn die het niet zo zien?
Er wordt teveel eer toebedeeld aan de vaccinatie. Ik kan blijven zeggen dat voor mij het vaccineren niet heeft aangetoond dat het "zo" werkt ;)


OK.

Even wat anders dan, geloof jij dat het beperken van de maximum snelheid op snelwegen heeft opgeleverd dat het aantal dodelijke verkeersslachtoffers per jaar van 3000 ergens in de jaren 70 naar 900 nu is gegaan?
Of zeg jij, ik geloof daar geen fluit van, ik heb zelf nog nooit iemand doodgereden, en ik rij lekker 160 als de weg vrij is?

En als deze vergelijking niet vergelijkbaar is volgens jou, waarom niet dan?

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:38

BeFunny schreef:
Ik heb simpelweg niks met anderen te maken ;)


Een beetje wel dus als je samen in een een maatschappij leeft. Dat is het hele punt. Ik heb dus moeite met mensen die zo weinig rekening houden met anderen.

Voor al die andere discussies die al eindeloos zijn gevoerd verwijs ik graag door naar het misinformatie topic ( [CV] Misinformatie rondom COVID-19) en het handboek voor ontkenners (https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... form_f2-n1).

BeFunny

Berichten: 10529
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:39

Ibbel schreef:
BeFunny schreef:
Ik snap dat mensen het zo zien.maar snap jij ook dat er mensen zijn die het niet zo zien?
Er wordt teveel eer toebedeeld aan de vaccinatie. Ik kan blijven zeggen dat voor mij het vaccineren niet heeft aangetoond dat het "zo" werkt ;)


OK.

Even wat anders dan, geloof jij dat het beperken van de maximum snelheid op snelwegen heeft opgeleverd dat het aantal dodelijke verkeersslachtoffers per jaar van 3000 ergens in de jaren 70 naar 900 nu is gegaan?
Of zeg jij, ik geloof daar geen fluit van, ik heb zelf nog nooit iemand doodgereden, en ik rij lekker 160 als de weg vrij is?

En als deze vergelijking niet vergelijkbaar is volgens jou, waarom niet dan?


Idd onzin.
Omdat het alleen al appels met peren vergelijken is.

Het vergelijken heeft geen zin.

Er gaat maar niet in dat de keuze die ieder maakt aan ieder zelf is.
Dat argumenteren over wellus niettus geen zin heeft. Ook cijfertjes vergelijken niet. Over alles is wat te zeggen.

Mijn punt was. Laten we vooral zorgen dat we niet afglijden naar meer verdeeldheid.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:03

Sunnda schreef:
Ik vind het triest dat in mijn omgeving de ongevaccineerden niet eens hun mond meer open durven te doen omdat de 'coronapolitie' dan meteen in hun nek springen.
En dat terwijl die mensen keuren testen, zich aan de maatregelen houden en er de leeftijd niet voor hebben om uberhaupt op de zorg te drukken.



Als ik op SM kijk, zijn het vooral de ongevaccineerden die schreeuwen en met name onzin verspreiden :D . Die trots zijn dat ze huisfeestjes houden of ergens in de horeca binnen zijn geweest, zonder QR-code.
Mijn werkgever zou het ook niet waarderen als ik op FB of LI dit soort berichten zou plaatsen.
Ik vind het echt bizar wat sommigen plaatsen. :D

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:05

@befunny: Maar die verdeeldheid werk je zelf in de hand. Dat je dat niet ziet. Het is toch puur egoïsme om te zeggen dat je ‘simpelweg’ niets met anderen te maken hebt. Sorry, maar ik kan daar geen begrip voor opbrengen, nee.

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:07

Dit topic laat wel zien dat de ongevaccineerde gebombardeerd wordt door best veel mensen die haar keuze niet respecteert. Proberen alles te weerleggen en gaan discussies aan, die mi doelloos zijn.

Ik denk dat dit veel vaker voorkomt, dan dat een ongevaccineerde een gevaccineerde niet accepteert?
Ik ken 1 vader waarvan de zoon niet welkom meer is, puur omdat ie ongevaccineerd is. Hij had ook kunnen vragen of ie voor bezoek wil testen, denk ik dan?

BeFunny

Berichten: 10529
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:19

Fitzroy schreef:
@befunny: Maar die verdeeldheid werk je zelf in de hand. Dat je dat niet ziet. Het is toch puur egoïsme om te zeggen dat je ‘simpelweg’ niets met anderen te maken hebt. Sorry, maar ik kan daar geen begrip voor opbrengen, nee.


Wat mijn keuze betreft om niet te vaccineren daarmee heb ik ook niks met anderen te maken.

Als ik ook niet zou testen en juist wel allerlei dingen zou ondernemen zou dat anders zijn.

Dat jij er geen begrip voor kunt opbrengen daar kan ik niks aan doen. Ook niks aan veranderen en dat ga ik ook niet proberen.

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:29

Het testen is een lapmiddel omdat de meeste mensen antigeen testen die niet voldoende betrouwbaar zijn. Mensen gaan niet iedere x PCR testen en na 5 dagen weer om ergens toegang toe te krijgen.
Ik kan me dus best voorstellen dat de vader (ongetwijfeld ouder en meer een risicogroep) er zo in zit. Het kan m zn leven kosten.
Nogmaals dat soort maatregelen zijn TIJDELIJK.
Ongevaccineerden schreeuwen moord en brand over hun rechten en vrijheid om maatregelen die de maatschappij kunnen beschermen die maar TIJDELIJK zijn. Ik kan daar ook maar moeilijk begrip voor opbrengen. Probeer het wel, maar het lukt moeilijk als iemand zegt "ik heb met niemand wat te maken".

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 21:35

rensju schreef:
Dit topic laat wel zien dat de ongevaccineerde gebombardeerd wordt door best veel mensen die haar keuze niet respecteert. Proberen alles te weerleggen en gaan discussies aan, die mi doelloos zijn.

Ik denk dat dit veel vaker voorkomt, dan dat een ongevaccineerde een gevaccineerde niet accepteert?
Ik ken 1 vader waarvan de zoon niet welkom meer is, puur omdat ie ongevaccineerd is. Hij had ook kunnen vragen of ie voor bezoek wil testen, denk ik dan?


Ik snap niet hoe dit on topic is. Het topic gaat namelijk niet om wel/niet vaccineren en “iemand heeft de pik op mij omdat ik wel/niet” gevaccineerd ben”.

Dus laten we A.U.B. afstand nemen van de welles/nietes discussie over vaccineren!


Zucht….
Ik blijf het maar herhalen.

@BeFunny je zegt hier telkens niet voor de discussie te komen, maar gaat wel elke keer in discussie en blijft zelf ABSOLUUT niet on topic. Het zou sowieso helpen om jouw mening hier neer te zetten als “Ik vind…” of “Ik denk…” en niet jouw mening als feit neer te zetten, dat lokt i.m.o. al veel minder discussie uit!

@ Babootje, thanks voor de uitleg, maar we waren net weer on topic na de post van Telpeva en door je post daarna gingen we weer off topic.
Hoe graag je ook met feiten wil weerleggen, doe het niet, als het ook weer niet on topic is.

@ook de rest ALSJEBIEFT kunnen we een beetje fatsoen op brengen en on topic blijven????

Telpeva schreef:
Terug on topic?
Hebben jullie ook al eens nagedacht over de toekomst, maar wellicht ook al voor nu, over hoe je ermee om gaat of om wilt gaan, met de mensen die voor je gevoel nu echt 'af' zijn door hun standpunten zeg maar. Misschien kunnen we hier ook eens samen bomen over hoe we toch in contact kunnen blijven met zulke mensen, of over hoe je misschien later (als je dat al wilt natuurlijk) het contact weer zou kunnen herstellen. Want hoe herstel je zoiets, hoe denk je over de toekomst? Ga je elkaar na corona toch weer opzoeken, of is de vriendschap misschien echt blijvend kapot?

Om het op mijzelf te betrekken, ik heb een vriendin die ik al meer als 20 jaar ken, het begon als schoolvriendinnen en we hebben altijd contact gehouden. Maar zij denkt zo anders als ik, en ze doet nu ook dingen waar ik echt met walging tegenaan kijk zeg maar (lees, met klachten niet testen of thuis blijven, maar toch de deur uit gaan om te feesten, gewoon blijven afspreken met anderen enz.). Momenteel ga ik niet met haar om, maar ze is tot corona wel altijd een heel lieve vriendin geweest. Toch vind ik haar nu gevaarlijk en egoistisch bezig, kan ik haar dat gedrag vergeven? Zal ik ooit nog hetzelfde naar haar kunnen kijken, wetende dat ze in mijn ogen gewoon schijt heeft aan het wel of niet overleven van anderen, als ze zelf maar lol kan hebben in het leven?

Ik weet het gewoon echt nog niet, ik vind het moeilijk. Momenteel ben ik vooral teleurgesteld en boos, maar ja misschien is zij dat andersom ook wel omdat ik alles wat zij wil doen en laten afwijs. Hoe herstel je zoiets, wil ik het herstellen... Zou het blijvend kapot zijn



Bedankt. Fijn zo’n on-topic vraag!

Ik zou in de toekomst niet kunnen doen alsof dit nooit gebeurd is, de enige optie voor mij om in de toekomst vrienden te kunnen blijven/zijn, zou zijn om t.z.t. het gesprek samen aan te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:37

Dat vroeg ik een stukje hierboven ook al. Ik weet het echt niet, worden ze ooit weer zoals ze waren? Of zijn het blijvend argwanende mensen geworden?

Telpeva schreef:
Terug on topic?
Hebben jullie ook al eens nagedacht over de toekomst, maar wellicht ook al voor nu, over hoe je ermee om gaat of om wilt gaan, met de mensen die voor je gevoel nu echt 'af' zijn door hun standpunten zeg maar. Misschien kunnen we hier ook eens samen bomen over hoe we toch in contact kunnen blijven met zulke mensen, of over hoe je misschien later (als je dat al wilt natuurlijk) het contact weer zou kunnen herstellen. Want hoe herstel je zoiets, hoe denk je over de toekomst? Ga je elkaar na corona toch weer opzoeken, of is de vriendschap misschien echt blijvend kapot?

Om het op mijzelf te betrekken, ik heb een vriendin die ik al meer als 20 jaar ken, het begon als schoolvriendinnen en we hebben altijd contact gehouden. Maar zij denkt zo anders als ik, en ze doet nu ook dingen waar ik echt met walging tegenaan kijk zeg maar (lees, met klachten niet testen of thuis blijven, maar toch de deur uit gaan om te feesten, gewoon blijven afspreken met anderen enz.). Momenteel ga ik niet met haar om, maar ze is tot corona wel altijd een heel lieve vriendin geweest. Toch vind ik haar nu gevaarlijk en egoistisch bezig, kan ik haar dat gedrag vergeven? Zal ik ooit nog hetzelfde naar haar kunnen kijken, wetende dat ze in mijn ogen gewoon schijt heeft aan het wel of niet overleven van anderen, als ze zelf maar lol kan hebben in het leven?

Ik weet het gewoon echt nog niet, ik vind het moeilijk. Momenteel ben ik vooral teleurgesteld en boos, maar ja misschien is zij dat andersom ook wel omdat ik alles wat zij wil doen en laten afwijs. Hoe herstel je zoiets, wil ik het herstellen... Zou het blijvend kapot zijn

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:43

Daphara schreef:
@ Babootje, thanks voor de uitleg, maar we waren net weer on topic na de post van Telpeva en door je post daarna gingen we weer off topic.
Hoe graag je ook met feiten wil weerleggen, doe het niet, als het ook weer niet on topic is.


Sorry Daphara, ik had eventjes niet in de gaten dat ik niet in het algemeen Corona topic zat. Ze staan bij mij allebei bovenaan. Toen ik het eenmaal zag kon ik t even niet laten.
Maar ja, dit soort discussies mijd ik echt in mijn omgeving; die mensen ken je dan vaak beter om te weten dat het zinloos is. :D :D

BeFunny

Berichten: 10529
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:54

Daphara schreef:
rensju schreef:
Dit topic laat wel zien dat de ongevaccineerde gebombardeerd wordt door best veel mensen die haar keuze niet respecteert. Proberen alles te weerleggen en gaan discussies aan, die mi doelloos zijn.

Ik denk dat dit veel vaker voorkomt, dan dat een ongevaccineerde een gevaccineerde niet accepteert?
Ik ken 1 vader waarvan de zoon niet welkom meer is, puur omdat ie ongevaccineerd is. Hij had ook kunnen vragen of ie voor bezoek wil testen, denk ik dan?


Ik snap niet hoe dit on topic is. Het topic gaat namelijk niet om wel/niet vaccineren en “iemand heeft de pik op mij omdat ik wel/niet” gevaccineerd ben”.

Dus laten we A.U.B. afstand nemen van de welles/nietes discussie over vaccineren!


Zucht….
Ik blijf het maar herhalen.

@BeFunny je zegt hier telkens niet voor de discussie te komen, maar gaat wel elke keer in discussie en blijft zelf ABSOLUUT niet on topic. Het zou sowieso helpen om jouw mening hier neer te zetten als “Ik vind…” of “Ik denk…” en niet jouw mening als feit neer te zetten, dat lokt i.m.o. al veel minder discussie uit!

@ Babootje, thanks voor de uitleg, maar we waren net weer on topic na de post van Telpeva en door je post daarna gingen we weer off topic.
Hoe graag je ook met feiten wil weerleggen, doe het niet, als het ook weer niet on topic is.

@ook de rest ALSJEBIEFT kunnen we een beetje fatsoen op brengen en on topic blijven????

Telpeva schreef:
Terug on topic?
Hebben jullie ook al eens nagedacht over de toekomst, maar wellicht ook al voor nu, over hoe je ermee om gaat of om wilt gaan, met de mensen die voor je gevoel nu echt 'af' zijn door hun standpunten zeg maar. Misschien kunnen we hier ook eens samen bomen over hoe we toch in contact kunnen blijven met zulke mensen, of over hoe je misschien later (als je dat al wilt natuurlijk) het contact weer zou kunnen herstellen. Want hoe herstel je zoiets, hoe denk je over de toekomst? Ga je elkaar na corona toch weer opzoeken, of is de vriendschap misschien echt blijvend kapot?

Om het op mijzelf te betrekken, ik heb een vriendin die ik al meer als 20 jaar ken, het begon als schoolvriendinnen en we hebben altijd contact gehouden. Maar zij denkt zo anders als ik, en ze doet nu ook dingen waar ik echt met walging tegenaan kijk zeg maar (lees, met klachten niet testen of thuis blijven, maar toch de deur uit gaan om te feesten, gewoon blijven afspreken met anderen enz.). Momenteel ga ik niet met haar om, maar ze is tot corona wel altijd een heel lieve vriendin geweest. Toch vind ik haar nu gevaarlijk en egoistisch bezig, kan ik haar dat gedrag vergeven? Zal ik ooit nog hetzelfde naar haar kunnen kijken, wetende dat ze in mijn ogen gewoon schijt heeft aan het wel of niet overleven van anderen, als ze zelf maar lol kan hebben in het leven?

Ik weet het gewoon echt nog niet, ik vind het moeilijk. Momenteel ben ik vooral teleurgesteld en boos, maar ja misschien is zij dat andersom ook wel omdat ik alles wat zij wil doen en laten afwijs. Hoe herstel je zoiets, wil ik het herstellen... Zou het blijvend kapot zijn



Bedankt. Fijn zo’n on-topic vraag!

Ik zou in de toekomst niet kunnen doen alsof dit nooit gebeurd is, de enige optie voor mij om in de toekomst vrienden te kunnen blijven/zijn, zou zijn om t.z.t. het gesprek samen aan te gaan.


Minder schreeuwerig reageren zou ook fijn zijn. Verder staat in bijna al mijn stukjes, ik vind of ik denk dus helemaal niet als iets feitelijks.
Ik ga graag fatsoenlijke gesprekken aan. En bovenstaande geschreeuw vind ik alles behalve fatsoenlijk.

Dat mijn mening je niet aanstaat daar kan ik niks aan doen ;)

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:04

De vriendelijke en niet schreeuwerige verzoeken hier in dit topic hebben anders geen enkel effect gehad op mensen om de corona discussie hier weg te houden.

BeFunny

Berichten: 10529
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:14

Telpeva schreef:
De vriendelijke en niet schreeuwerige verzoeken hier in dit topic hebben anders geen enkel effect gehad op mensen om de corona discussie hier weg te houden.


Mensen stellen vragen. Niet antwoorden lokt ook weer reacties uit ;)

Als niet elk antwoord gewaardeerd wordt of de mening niet gegeven mag worden, stel dan ook de vragen niet . Simpel als wat ;)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 22:30

Telpeva schreef:
De vriendelijke en niet schreeuwerige verzoeken hier in dit topic hebben anders geen enkel effect gehad op mensen om de corona discussie hier weg te houden.


Nou inderdaad zeg!

Ik ben dit topic begonnen omdat ik de discussies en het “mijn mening door de strot van een ander duwen” zat was en mensen daarom nu gewoon uit zet.
Ik kijk geen nieuws meer (luister uiteraard wel nieuws op de radio), kijk geen praatprogramma’s meer en zap weg op elk Corona gerelateerd onderwerp op TV.

Ik gebruik de “foei” functie op Bokt steeds meer en op de socials zet ik mensen uit of ontvolg ik ze.
In het dagelijks leven wil ik best over Corona praten of na iemands verhaal luisteren, maar als mensen willen preken of discussiëren, dan loop ik weg.

In dit topic heb ik al zo ontzettend vaak verzocht om on-topic te blijven en niet inhoudelijk over COVIID gerelateerde onderwerpen te discussiëren of te preken (kijk voor de grap mijn berichten maar eens na), ik was ook niet de enige, meerdere hebben verzocht on topic te blijven, maar dat is blijkbaar toch te moeilijk voor veel Bokkers om te doen. Dat voor beide kanten van de COVID discussies.

Waarom kunnen we niet gewoon met elkaar praten over hoe we met elkaar omgaan en tegen elkaar aankijken en het alleen bij onzelf houden, dus zonder naar een bepaalde groep te wijzen als zijnde “schuldig” aan de pandemie of “schuldig” aan de tweedeling en dat zonder een daaropvolgende welles-nietes discussie?

Het meest humoristisch vind ik nog dat mensen hier zeggen tegen de tweedeling in de maatschappij te zijn en vervolgens hier pagina’s lang hun gelijk proberen te krijgen. Nou ja, “humoristisch”… eigenlijk is het gewoon om te janken.

Dat is I.M.O. het probleem in deze pandemie. Het gaat om gelijk hebben of gelijk krijgen, wat het ook kost en over wie of wat er dan ook maar heen gewalst moet worden.

Dus @BeFunny, je kunt prima vinden dat ik naar jouw mening aan het schreeuwen en onfatsoenlijk ben, maar “de schreeuw” is niet om gelijk te krijgen, de schreeuw is een dringend verzoek om on topic te blijven, want ik heb inmiddels het gevoel dat vriendelijk vragen niets helpt.

Maar als jij een suggestie hebt, over hoe ik fatsoenlijk (in jouw mening) hetzelfde verzoek kan doen, zonder ondergesneeuwd te worden door weer een nieuwe COVID inhoudelijke discussie, dan verneem ik het graag, want ik zag geen andere optie meer dan koeienletters gebruiken.

BeFunny

Berichten: 10529
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:50

Je hebt een toppic hierover geopend

*Hebben jullie nou ook dat je heel anders tegen sommige mensen aankijkt door het standpunt dat zijn innemen t.o.v. COVID-19 en de maatregelen?"

Hoe kun je het niet inhoudelijk hebben over de covid 19 maatregelen als daar heel jou toppic op gebaseerd is?

Jij wil het enkel hebben over hoe jij er tegen aan kijkt en dat is dat mensen die niet gevaccineerd zijn hun mond moeten houden. Want dat kun jij niet meer aanzien ;)

Jij vermijd mensen die anders staan tegenover de maatregelen. Dat is jou goed recht.

Niet iedereen staat hier nou eenmaal het zelfde in. Maar ieders mening mag geuit. En zonder dat er iemand als schuldige aangewezen wordt.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:54

BeFunny schreef:
Je hebt een toppic hierover geopend

Hebben jullie nou ook dat je heel anders tegen sommige mensen aankijkt door het standpunt dat zijn innemen t.o.v. COVID-19 en de maatregelen?

Hoe kun je het niet inhoudelijk hebben over de covid 19 maatregelen als daar heel jou toppic op gebaseerd is?

Jij wil het enkel hebben over hoe jij er tegen aan kijkt en dat is dat mensen die niet gevaccineerd zijn hun mond moeten houden.

Jij vermijd mensen die anders staan tegenover de maatregelen. Dat is jou goed recht.

Niet iedereen staat hier nou eenmaal het zelfde in. Maar ieders mening mag geuit. En zonder dat er iemand als schuldige aangewezen wordt.


Ach hou toch op, het topic was geopend om die vraag beantwoord te krijgen. Er is totaal geen indicatie dat ze wil dat mensen die ongevaccineerd zijn hun mond moeten houden.

Als je die discussie verder wil voeren dan kan je naar een van de andere topics verhuizen of een eigen topic openen.

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 23:06

Je hebt gelijk, ik was door alle andere posts ff het onderwerp kwijt.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 00:08

Waarom zou je mensen niet als schuldigen mogen aanwijzen? Als je schuldig bent, dan mag dat gewoon gezegd worden.

En de feiten zijn dat ongevaccineerden een groter risico voor de rest van de bevolking zijn omdat ze besmettelijker zijn. Dat ongevaccineerden als groep zich minder vaak laten testen en dat ongevaccineerden als groep zich minder goed aan de maatregelen houden. Dat is wat elke keer weer uit onderzoek blijkt.

Dan is het heel leuk dat een ongevaccineerde zich als persoon verdedigt door te zeggen dat die zich juist heel goed aan de regels houdt. Maar dat verandert er niks aan dat ongevaccineerden als groep dat niet doen. En dus kan je prima naar die groep wijzen als schuldigen. Want hoe je het ook went of keert, de cijfers laten zien dat we nu weer in de problemen komen door de ongevaccineerden en niet door de gevaccineerden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-21 00:21

Edit: @Karl66 ook jouw bericht is niet on topic. Daar zijn genoeg andere topics over.


Ik vind het wel apart als in het algemeen vragen om on topic te blijven, vervolgens zo verdraaid wordt als zijnde dat ik ongevaccineerden de mond wil snoeien.
Wie zorgt er nu dan voor de tweedeling waar telkens over gevallen wordt?

Nogmaals het topic gaat NIET over vaccinatie status. Het gaat NIET over schuldig of niet schuldig.

En ja, ik heb in het begin van dit topic aangegeven moeite te hebben met mensen die vinden dat de voorschriften en maatregelen niet voor hun gelden, vooral als zij vinden dit luid en duidelijk overal kenbaar te moeten maken, dat laatste gaat het topic namelijk wel over, het continu meningen van een ander ongewenst door je strot geduwd krijgen, daar heb ik namelijk last van.

Maar daarbij maakt mij een vaccinatiestatus echt niet uit, de maatregelen en voorschriften (wat te doen bij klachten) gelden IMO voor iedereen, ongeacht vaccinatiestatus.
Ik ga gewoon al lang niet meer om met mensen die vinden dat de maatregelen niet voor hun gelden. Ook niet als die persoon wel gevaccineerd is.

Het lijkt verdorie wel gevaccineerden tegen de ongevaccineerden en ben je het één of het andere, dan ben je automatisch schuldig aan het uitsluiten van of de tweedeling met de andere groep.

Waar komt die strijdlustigheid of slachtofferrol toch vandaan?

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 00:23

Ik vond het in het begin echt wel een interessant topic, maar ik ga maar ontstippen. Want dit is nou precies het eeuwige gedram en gezeur waar ik op fb etc ook gewoon helemaal klaar mee ben. Van beide fronten trouwens. Er is tig keer door verschillende mensen aangegeven alsjeblieft die discussie over het vaccineren en wie er schuld is elders te gaan voeren.... maar blijkbaar is dat voor sommige mensen gewoon helemaal niet meer mogelijk en moet er toch nog even een schepje bovenop komen. Of toch nog even snel je punt willen maken, waar dan direct weer talloze mensen op in haken en daar gaat het weer heen..... heel jammer want ik vond het wel fijn om te lezen dat er best veel mensen zijn die het net zo lastig vinden als ik dat sommige mensen die je al jaren kent, familie leden etc nu ineens in een richting gaan waar je zelf gewoon totaal niks mee kunt.... en het heeft mij ook echt wel nieuwe inzichten gegeven. Maar ik merk aan mezelf dat ik me gewoon eigenlijk alleen nog maar erger in dit topic. Wat het cirkeltje met het onderwerp dan toch wel weer mooi rond maakt. Dat dan weer wel

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 00:31

Ik kijk anders naar mensen die iedereen zo nodig moeten omhelzen. Bij mensen die tot hetzelfde huishouden horen of mensen in een relatie oke, maar anders nee. Ik vind het onnodig en dan kijk ik wel anders tegen ze aan.