Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:59

lovee schreef:
Even een vraag, mijn man was vorige week positief. Ik teste elke keer negatief. Hij is nu klachten vrij en uit quarantine. Nu heb ik net een zelftest gedaan.. positief. Mag hij nu wel werken? Ik kan het nergens duidelijk vinden


Ik zou hier echt even de ggd voor bellen. En ook al geven zij aan dat hij mag werken, zou ik hem toch even laten overleggen met zijn baas. Misschien is thuis werken of een weekje langer thuis dan misschien wel verstandig/gewenst.

Nikass

Berichten: 16704
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:01

Het lijkt mij dat hij thuis moet blijven. Hij kan toch nog een keer corona krijgen en/of besmetting doorgeven?

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:12

sureido schreef:
Nogmaals: ik zal kinderen zo niet meer noemen

Ik zie dat ze de kerstvakantie misschien een week willen verlengen, dat lijkt me nu een goed idee! Die week gebeurt er toch weinig op de basisschool.


Bron?

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:14

Nikass schreef:
Het lijkt mij dat hij thuis moet blijven. Hij kan toch nog een keer corona krijgen en/of besmetting doorgeven?



Hij kan niet thuis werken

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:20

moonsparkle schreef:
sureido schreef:
Nogmaals: ik zal kinderen zo niet meer noemen

Ik zie dat ze de kerstvakantie misschien een week willen verlengen, dat lijkt me nu een goed idee! Die week gebeurt er toch weinig op de basisschool.


Bron?

Regeringspartij VVD suggereerde in het debat dat de kerstvakantie misschien een week eerder zou kunnen beginnen, aldus Kamerlid Aukje de Vries (VVD). Dat zou de infectieaantallen onder basisschoolkinderen omlaag moeten drukken. ,,Bijvoorbeeld in ruil voor een kortere zomervakantie.” D66 is niet per se tegen. ,,Ik heb de scholen het liefst open", zei Jan Paternotte. ,,Maar ik zeg vooral: geef hierover snel duidelijkheid. Je wilt niet de scholen op het laatste moment sluiten.” Paternotte komt nog met een motie om hierover snel de knoop door te hakken

Ad.nl

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:21

sureido schreef:
Miran schreef:
Nee, maar het is enorm denigrerend en zet ze heel negatief weg. Er lopen ook zat volwassenen hoestend en proestend rond.
Het zijn gewoon kinderen.

Nogmaals: maar ik zal ze zo niet meer noemen.


Fijn Sureido :D

Wat betreft ouderen, die zijn ook niet al te hygiënisch met hun katoenen zakdoeken die 1x per week in de was gaan :r en lekker likken aan de kaarten bij de klaverjas, ieuw.

Wat betreft de scholen, misschien kunnen ze inderdaad langer dicht en kan het volgend jaar gecompenseerd worden met de vakantie ofzo...

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:23

Oja dat klinkt nog wel als heel erg misschien. Denk dat het nog afhankelijk blijft van de cijfers ondanks dat het misschien dan wat last minute bekend wordt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:24

Nou Rutte wil sport niet toestaan na 17:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:28

Ach iedereen sport nu overdag.. gaat ff langs de winkel. En uit verveling in de avond maar bij de buurvrouw op de koffie. Als de cijfers straks een daling vertonen, komt dat niet door deze laatste maatregelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:29

Needje schreef:
Nou Rutte wil sport niet toestaan na 17:00


En terecht.. Wat een gezeik weer dat er allerlei uitzonderingen moeten komen :n

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:30

Ik vind achter die 9 maanden staan wel een ding als je het boosteren niet laat opschieten.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:31

Het is waarschijnlijk zinniger om de kerstvakantie te vervroegen (omdat kerst en oud en nieuw in het weekend vallen hebben de meeste? alle? scholen kerstvakantie van 25 dec-7 januari. Dus dat is pal voor kerst. Daar een week voor doen neemt denk ik heel veel druk van de ketel.)

Maar dat hoeft niet ingehaald te worden lijkt me. De docenten hebben echt hun handen wel vol. We hoeven niet zo krampachtig te proberen om een normaal jaarrooster in een ongewoon jaar te proppen. Als dit jaar ook een weekje minder school kent - so what?

(En anders hoop ik dat de docenten allemaal spontaan gaan staken, een week lang, en eens niet op het malieveld maar op het strand.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:32

sureido schreef:
Ik vind achter die 9 maanden staan wel een ding als je het boosteren niet laat opschieten.


Idd, dan moeten ze wel zorgen dat iedereen die kans krijgt..

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:32

sureido schreef:
moonsparkle schreef:

Bron?

Regeringspartij VVD suggereerde in het debat dat de kerstvakantie misschien een week eerder zou kunnen beginnen, aldus Kamerlid Aukje de Vries (VVD). Dat zou de infectieaantallen onder basisschoolkinderen omlaag moeten drukken. ,,Bijvoorbeeld in ruil voor een kortere zomervakantie.” D66 is niet per se tegen. ,,Ik heb de scholen het liefst open", zei Jan Paternotte. ,,Maar ik zeg vooral: geef hierover snel duidelijkheid. Je wilt niet de scholen op het laatste moment sluiten.” Paternotte komt nog met een motie om hierover snel de knoop door te hakken

Ad.nl


Kortere zomervakantie? Ik wil niet banketstaaf doen maar iedereen heeft z’n vakantie toch al geboekt :?
Zit je alsnog met halve klassen :+


lovee schreef:
Even een vraag, mijn man was vorige week positief. Ik teste elke keer negatief. Hij is nu klachten vrij en uit quarantine. Nu heb ik net een zelftest gedaan.. positief. Mag hij nu wel werken? Ik kan het nergens duidelijk vinden


Je man mag weer aan het werk, zo snel kan je geen herinfectie oplopen.
Tenzij het weer veranderd is dus ik zou sowieso even de GGD vragen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:33

idinn schreef:
Ach iedereen sport nu overdag.. gaat ff langs de winkel. En uit verveling in de avond maar bij de buurvrouw op de koffie. Als de cijfers straks een daling vertonen, komt dat niet door deze laatste maatregelen :')


Ik had van de week een collega nodig, maar die leek heel lang lunchpauze te hebben. Vraag ik een teamgenoot van diegene 'oh, ja, die is even sporten.'

Heeft inderdaad lekker veel nut zo, als iedereen nu overdag in de sportschool staat in plaats van verdeeld. :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:34

Hier is het nu bizar druk overdag in de sportschool … vind dat echt een slechte regel. Maar goed, het zal wel helpen :=

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:35

Shadow0 schreef:
Het is waarschijnlijk zinniger om de kerstvakantie te vervroegen (omdat kerst en oud en nieuw in het weekend vallen hebben de meeste? alle? scholen kerstvakantie van 25 dec-7 januari. Dus dat is pal voor kerst. Daar een week voor doen neemt denk ik heel veel druk van de ketel.)

Maar dat hoeft niet ingehaald te worden lijkt me. De docenten hebben echt hun handen wel vol. We hoeven niet zo krampachtig te proberen om een normaal jaarrooster in een ongewoon jaar te proppen. Als dit jaar ook een weekje minder school kent - so what?

(En anders hoop ik dat de docenten allemaal spontaan gaan staken, een week lang, en eens niet op het malieveld maar op het strand.)


Er is veel leerachterstand ontstaan de afgelopen 2 jaar.
Zeker leerlingen uit achterstandswijken zijn daar de dupe van.
Die kunnen niet altijd online lessen volgen in een rustige omgeving.
Zij hebben geen hulp van bun ouders en bijscholing is vaak geen geld voor.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:37

sureido schreef:
Hier is het nu bizar druk overdag in de sportschool … vind dat echt een slechte regel. Maar goed, het zal wel helpen :=

Dit, min het stukje dat het wel zal helpen.
Niet fijn dit, hele week druk met school & studie en even stoom afblazen in de sportschool zit er niet in.
Of ik moet heel creatief worden met m'n planning maar dan struikel ik alsnog over de drukte in de sportschool. Kan niet de bedoeling zijn dit -O-

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:38

Ik las zelfs voetbalclubs die voor school om 5:30 gaan trainen :+ Mijn dochter rijdt doordeweeks in de avond paard op de manege. Nu is dit verzet naar zondag overdag (normaal is de manege dan dicht). In plaats van doordeweeks ´s avonds kort na het rijden weer naar huis, zullen ze nu wel heel de middag op de manege blijven.

Uitwedstrijden van teamsporten zijn vaak in het weekend overdag en kunnen gewoon doorgaan. Trainingen niet, terwijl dit vaak een meer verantwoorde manier van sporten is dan de wedstrijd zelf.

Sporten is gezond voor jong en oud. Had dit toch voor iedereen door laten gaan. Maar had dan besloten dat met het eigen team trainen mag, maar uitwedstrijden tegen andere teams niet. In de sportschool kleinere groepen en afstand.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:38

Daarom de nagelbijt emoticon.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:40

Electra63 schreef:
Shadow0 schreef:
Het is waarschijnlijk zinniger om de kerstvakantie te vervroegen (omdat kerst en oud en nieuw in het weekend vallen hebben de meeste? alle? scholen kerstvakantie van 25 dec-7 januari. Dus dat is pal voor kerst. Daar een week voor doen neemt denk ik heel veel druk van de ketel.)

Maar dat hoeft niet ingehaald te worden lijkt me. De docenten hebben echt hun handen wel vol. We hoeven niet zo krampachtig te proberen om een normaal jaarrooster in een ongewoon jaar te proppen. Als dit jaar ook een weekje minder school kent - so what?

(En anders hoop ik dat de docenten allemaal spontaan gaan staken, een week lang, en eens niet op het malieveld maar op het strand.)


Er is veel leerachterstand ontstaan de afgelopen 2 jaar.
Zeker leerlingen uit achterstandswijken zijn daar de dupe van.
Die kunnen niet altijd online lessen volgen in een rustige omgeving.
Zij hebben geen hulp van bun ouders en bijscholing is vaak geen geld voor.


Van mij zouden ze als de scholen dicht gaan online vooral in mogen gaan zetten op de mentale gesteldheid van de kinderen, het groepsgevoel en bijv. wekelijks samenkomen en buiten met de klas sporten. En ik zou het prima vinden als alle kinderen het jaar over zouden doen om achterstanden weg te werken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:42

Maar kan de kerstvakantie niet dan gewoon in z'n geheel 1 week naar voren schuiven?
Hoe eerder ze vakantie hebben nu hoe beter denk ik. En op zich zou 2 weken prima moeten zijn om de besmettingen te doen zakken.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:43

Electra63 schreef:
Er is veel leerachterstand ontstaan de afgelopen 2 jaar.
Zeker leerlingen uit achterstandswijken zijn daar de dupe van.


Ik vind die zogenaamde betrokkenheid met leerlingen in achterstandswijken nogal hypocriet. Die leerachterstanden zijn er al tijden: de scholen die het eerst geraakt worden door het lerarentekort zijn namelijk scholen in precies die wijken. Maar voor het lerarentekort ligt er na onderzoeken, klankborden, stuurgroepen, visiedocumenten en wat niet al nog steeds geen enkel concreet plan. Dus blijkbaar is het ook weer niet zo heel erg voor al die leerlingen.

Overigens: als je dus tegen een lerarentekort aanloopt, en je gaat vervolgens de leerkrachten die er zijn blootstellen aan veel besmettingen, chaotische regels en steeds weer wisselend beleid, dan denk ik dat je al niet zo handig bezig bent. Ga je dan ook nog je eigen slechtdoordachte beleid verhalen op de leerkrachten door die hun zomervakantie in te laten leveren, dan denk ik niet dat je echt toewerkt naar een situatie waar zoveel mogelijk mensen in het onderwijs blijven werken.

Veel docenten blijven, omdat het net zoals veel mensen in de zorg leuke mensen zijn met hart voor hun vak. Maar ze worden echt behandeld als wisselgeld. Dat breekt alleen maar af. (En kinderen hebben recht op onderwijs van docenten die niet uitgeput zijn.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:44

Voetbaltraining doordeweeks met eigen groep kan niet.. de zaterdag wedstrijd spelen tegen een vreemde ploeg wel. Najah die is nu gecanceld omdat ze corona hebben, maar voor het idee :+ De logica ontgaat me, zeker omdat wél wedstrijden spelen en niet trainen op amateurniveau recept is voor blessureleed. Lekker handig als de zorg het al druk genoeg heeft..

Vriendin van mij heeft voorgaande school lockdowns gewoon op haar school les gegeven aan de kwetsbare groepen. Die mochten wel gewoon komen.

Babootje

Berichten: 26265
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:45

Shadow0 schreef:
Het is waarschijnlijk zinniger om de kerstvakantie te vervroegen (omdat kerst en oud en nieuw in het weekend vallen hebben de meeste? alle? scholen kerstvakantie van 25 dec-7 januari. Dus dat is pal voor kerst. Daar een week voor doen neemt denk ik heel veel druk van de ketel.)

Maar dat hoeft niet ingehaald te worden lijkt me. De docenten hebben echt hun handen wel vol. We hoeven niet zo krampachtig te proberen om een normaal jaarrooster in een ongewoon jaar te proppen. Als dit jaar ook een weekje minder school kent - so what?

(En anders hoop ik dat de docenten allemaal spontaan gaan staken, een week lang, en eens niet op het malieveld maar op het strand.)


Inderdaad, de scholen zijn toch al half dicht dus veel verschil zal het niet maken....