Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 65 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Karl66 schreef
imaudy schreef

Ik ben het niet met je eens. Maar het is goed dat mensen zelf het artikel lezen en zelf hun conclusie trekken! Het is ook geen rond onderzoek, het is een beetje orienterend.


Totaal niet relevant dat je het niet met mij eens bent. Wat jij beweert staat er gewoon niet. Het artikel gaat over iets heel anders en die bewering van jou komt helemaal niet in het artikel voor. Je praat dus volslagen onzin als je zegt dat het er wel over gaat.

En je kan wat ik beweer nu heel simpel onderuit halen, het enige wat jij hoeft te doen is een letterlijke quote uit dat artikel hier plaatsen, waarin staat wat jij beweert. En dat kan je niet. Net zoals je uit Suske en Wiske en de wazige wappie geen uitleg kan halen hoe je melk moet pasteuriseren, weet je waarom niet? Omdat het er niet in staat.


Ja hoor, dat kan ik zeker, maar je toon bevalt mij niet :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:14 



 
Profiel   

Nee je kan het niet en dus zoek je een reden om je ongelijk niet toe te hoeven geven.

Als jij er zo van overtuigd bent dat het er wel in staat en je geeft die quote, dan zet je mij met mijn toon ongelofelijk te kakken. Maar dat kan je niet en dus kom je met een smoes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:33 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ja en paardrijden is ook best gevaarlijk. Bij letsel zelfs behoorlijk risico op ernstig letsel.


tatááá :)*

@Karl: als de gastheer (m/v) snel dood gaat is de verspreiding dus voortplanting afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:43 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ik heb altijd een cap op!


Peltzman effect!

Geen paardrijden is veiliger dan met cap wel paardrijden.

Dat is ook met maskers en vaccineren gebleken; dat toename van risicogedrag meer besmettingen oplevert dan de veiligheidsmaatregel ze doet afnemen.

Daarbíj komt dat de overheden zwaarwegende economische belangen hebben bij risicogedrag zoals bv toerisme.
Niet vliegen, niet op ski-vakantie is véle malen veiliger mbt Covid en verspreiding dan met entpas wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:50 



 
Profiel   

Is er nog iemand die naar het debat kijkt ? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:52 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Is er nog iemand die naar het debat kijkt ? :D


Nee ik zie t morgen wel… maar iets interessants?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:55 



 
Profiel   

Babootje schreef
Electra63 schreef
Is er nog iemand die naar het debat kijkt ? :D


Nee ik zie t morgen wel… maar iets interessants?


Nou, het is één lange brei van vragen en antwoorden en vooral herhaling van zetten.
Ik heb bewondering voor met name de bewindslieden, voor hun geduld. Ik zou het niet op kunnen brengen. :D
Er is nu even een schorsing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 01:03 



 
Profiel   

Morgen is vroeg genoeg dus hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 01:08 



 
Profiel   

Babootje schreef
Morgen is vroeg genoeg dus hahaha


Het kost allemaal zoveel tijd.
Iedere partij mag vragen stellen en dan weer interrumpteren.
Er komt geen eind aan.
Maar ze gaan toch nog even verder, maar ik ga ook naar bed. Morgen gaat de wekker weer redelijk vroeg. :D

Voorlopig kont er geen eind aan deze pandemie. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 01:15 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
imaudy schreef
Ja en paardrijden is ook best gevaarlijk. Bij letsel zelfs behoorlijk risico op ernstig letsel.


tatááá :)*

@Karl: als de gastheer (m/v) snel dood gaat is de verspreiding dus voortplanting afgelopen.


En als de gastheer het virus opruimt is de verspreiding en voorplanting net zo hard afgelopen. Dus wat is nou het verschil? Waarom is de ene manier van verspreiding beëindigen voor het virus zoveel succesvoller dan de andere manier van verspreiding beëindigen?

Oh en HC, jij bent toch nogal van "het leven is risico's nemen"? Ben je dan ook van plan zonder een parachute uit een vliegend vliegtuig te springen. Want, hé het is een risico, maar je weet maar nooit, misschien overleef je het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 01:36 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
imaudy schreef
Ik heb altijd een cap op!


Peltzman effect!

Geen paardrijden is veiliger dan met cap wel paardrijden.

Dat is ook met maskers en vaccineren gebleken; dat toename van risicogedrag meer besmettingen oplevert dan de veiligheidsmaatregel ze doet afnemen.

Daarbíj komt dat de overheden zwaarwegende economische belangen hebben bij risicogedrag zoals bv toerisme.
Niet vliegen, niet op ski-vakantie is véle malen veiliger mbt Covid en verspreiding dan met entpas wel.


Paardrijden heeft ook wel gezondheidsvoordelen bv lichaamsbeweging, opletten dat je niet te zwaar wordt. Noem maar op. Daar tegenover staat natuurlijk een risico op kwetsuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 01:55 



 
Profiel   

@Karl,
Een virus leeft niet, is gewoon wat rondzwervend DNA of RNA en is volledig afhankelijk van de (levende) gastheer. Een hoge mortaliteit is zoals Hc al zei ongunstig, want als je gastheer dood is verspreid je niet meer. Een besmetting doormaken betekend dat je lichaam het virus opruimt, maar dat duurt soms wel even, en zeker als het kleine klachten geeft (beetje verkouden) zal de gastheer gewoon doorgaan met z'n leven en zeker de skivakantie er niet voor laten gaan.

Een virus als Marburg (besmettelijk én dodelijk) breekt bijvoorbeeld nooit groot uit, het legt een hele regio plat, gigantische sterftecijfers, maar niemand verlaat z'n huis want ook als je niet dood gaat voel je je niet best. Plus dat het dermate gevaarlijk is dat niemand het onderschat en de gezondheidsdienst er direct bovenop zit.

Juist het stukje dat de meeste mensen niet zo ziek worden maakt dit specifieke corona virus zo succesvol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 06:50 



 
Profiel   

imaudy schreef
Karl66 schreef
Oh en Imaudy, dat was ik nog vergeten, maar je vergist je. In dat stuk dat jij aanhaalde om te beweren dat vaccinatie de natuurlijke afweer verstoort, dat staat er niet in. Dat stuk gaat over iets totaal anders en de bewering die jij daarover doet is net zo onzinnig als zeggen dat op pagina 23 en 24 van de Hobbit een handleiding staat hoe je zelf een atoombom kan bouwen. Het staat er gewoon niet en beweren dat het er wel staat is niks meer dan fake nieuws.


Ik ben het niet met je eens. Maar het is goed dat mensen zelf het artikel lezen en zelf hun conclusie trekken! Waar ik het over heb is een side note in het onderzoek, iets waarvan ik denk ohh.


Het is niet voor niks dat op wetenschappelijke opleidingen heel veel tijd wordt besteed aan het lezen en beoordelen van wetenschappelijke onderzoeken en artikelen…

Je leest het niet zomaar even weg en kan zeker niet zomaar allerlei conclusies trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 07:47 



 
Profiel   

Die triage waar ze het in Oostenrijk over hebben is dezelfde toestand als Nederland al even had. Niet dat het niet erg genoeg is maar dus niet code zwart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 08:25 



 
Profiel   

Ilse_123 schreef
@Karl,
Een virus leeft niet, is gewoon wat rondzwervend DNA of RNA en is volledig afhankelijk van de (levende) gastheer. Een hoge mortaliteit is zoals Hc al zei ongunstig, want als je gastheer dood is verspreid je niet meer. Een besmetting doormaken betekend dat je lichaam het virus opruimt, maar dat duurt soms wel even, en zeker als het kleine klachten geeft (beetje verkouden) zal de gastheer gewoon doorgaan met z'n leven en zeker de skivakantie er niet voor laten gaan.

Een virus als Marburg (besmettelijk én dodelijk) breekt bijvoorbeeld nooit groot uit, het legt een hele regio plat, gigantische sterftecijfers, maar niemand verlaat z'n huis want ook als je niet dood gaat voel je je niet best. Plus dat het dermate gevaarlijk is dat niemand het onderschat en de gezondheidsdienst er direct bovenop zit.

Juist het stukje dat de meeste mensen niet zo ziek worden maakt dit specifieke corona virus zo succesvol.


Het onderscheidend effect is niet dodelijkheid, maar hoe lang loopt je besmettelijk rond voor je ziek wordt en thuis in je bed terecht komt. Op het moment dat je één maal ziek thuis in je bed ligt, maakt het voor het virus niet uit of je daarna dood of levend uit dat bed komt.

Nou is er vaak een overeenkomst tussen besmettelijker en minder zware klachten, maar dat hoeft niet. Er kan op een gegeven moment ook prima een variant opduiken die én besmettelijker is en waar de kans om na twee weken in het ziekenhuis en drie weken op de IC te komen twee keer zo groot is. Dat maakt voor de overlevingsstrategie van het virus niet uit. Denken dat besmettelijker en dus minder zware klachten automatisch aan elkaar gekoppeld zijn is een misvatting. Dat is één van de redenen waarom we niet zo luchtig moeten doen over een nieuwe variant, die kan net zo gemakkelijk veel gevaarlijker zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 08:32 



 
Profiel   

De uitslag van mijn test is al binnen, en ik ben negatief.

Het was wel erg druk bij de teststraat en toen kreeg ik ook nog bijna een paniekaanval. Maar de test is weer gelukt, dat staafje in mijn neus is echt klote maar als het klaar is is de pijn ook weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 08:41 



 
Profiel   

friezenfan,dat valt in ieder geval weer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:12 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Het onderscheidend effect is niet dodelijkheid, maar hoe lang loopt je besmettelijk rond voor je ziek wordt en thuis in je bed terecht komt. Op het moment dat je één maal ziek thuis in je bed ligt, maakt het voor het virus niet uit of je daarna dood of levend uit dat bed komt.

Voor luchtweginfecties die een ademende/hoestende/niezende/pratende gastheer nodig hebben maakt het inderdaad niet veel uit of die gastheer er uiteindelijk levend uitkomt of niet.
Toch helpt het voor de overdracht wel als de patiënt niet al te heftig ziek wordt tijdens de besmettelijke periode. Een virus verspreidt zich veel gemakkelijker wanneer de patiënt met slechts een snotneus gewoon zijn dagelijkse activiteiten blijft doen dan wanneer de patiënt direct zo ziek wordt dat diegene zich isoleert en nauwelijks meer iemand tegenkomt.

Voor virussen die niet per se een levende patiënt nodig hebben voor verspreiding (uiteraard nog steeds wel voor vermeerdering!), geldt bovenstaande veel minder. Ebolapatiënten zijn zo bijvoorbeeld op hun besmettelijkst vlak ná overlijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:51 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Dat is ook met maskers en vaccineren gebleken; dat toename van risicogedrag meer besmettingen oplevert dan de veiligheidsmaatregel ze doet afnemen.


Dat is niet gebleken, want dat is niet onderzocht.
Wat wel is onderzocht dat het dragen van mondkapjes 1 van de meest effectieve maatregelen is om een Coronabesmetting te voorkomen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6168661/m ... tting.html

Wel een beetje bijblijven HC...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:07 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Oh en HC, jij bent toch nogal van "het leven is risico's nemen"? Ben je dan ook van plan zonder een parachute uit een vliegend vliegtuig te springen. Want, hé het is een risico, maar je weet maar nooit, misschien overleef je het wel.


Oh en Karl, de geest is ook net als een parachute; werkt het beste indien open :)*

Voor een beter begrip zal ik het speciaal voor jou uitleggen:
Ik schrijf dat iedereen de hele dag risicos neemt. Dat dit inherent is aan leven.
Ik ben er voor dat men zich bewust is van die risicos.
Ik ben voor risico-analyse op basis van data.
Niet op basis van zich veilig ´voelen´ of ergens bang voor zijn.
Gevoel, angst zijn geen data. Waar angst een rol speelt, heeft logica geen enkel gewicht. In díe situatie zitten we sinds maart/april 2020.

Op basis van angst is er een politiek meerderheidsdraagvlak voor het aan iedereen opleggen van allerhande beperkingen en verplichtingen want het geeft een veilig ´gevoel´. Vervolgens meer risico-gedrag en is het érger. Dat weet elke beleidsmaker prima en grootfarma komt niet meer bíj van het lachen.

Ondertussen nog steeds angsopkloppen voor omicron terwijl dat een míldere versie met nóg lagere mortaliteit blijkt welke alle andere versie vlot zou kunnen verdringen; eigenlijk GOED nieuws is.
Maar neeeeee, vaccineren allemaal, NU! Ok, we weten niet of het erg veel doet tegen omicron maar iedereen vaccineren ja, niet alleen de kwetsbaren, ook degenen die er geen last van gaan hebben. Maar wij van Persil adviseren Persil, verplicht!! En gij geleuft dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:06 



 
Profiel   

Babootje schreef
Wat wel is onderzocht dat het dragen van mondkapjes 1 van de meest effectieve maatregelen is om een Coronabesmetting te voorkomen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6168661/m ... tting.html

Wel een beetje bijblijven HC...


Inderdaad Babootje, ´beetje´ bijblijven. Ik roep al sinds maart vorig jaar dat maskers helpen :(:)

Zoek eens op wat het Peltzman effect ís ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:08 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Ondertussen nog steeds angsopkloppen voor omicron terwijl dat een míldere versie met nóg lagere mortaliteit blijkt welke alle andere versie vlot zou kunnen verdringen;

Jij hebt een glazen bol?
Voor zover ik weet wordt dat nog onderzocht.
Dat deze variant lokaal in korte tijd de overhand heeft gekregen, duidt mogelijk op een hogere besmettelijkheid, in die populatie!
Eveneens de mogelijk (!) mildere symptomen. Aanwijzingen daarvoor komen uit een populatie met relatief weinig ouderen, relatief veel mensen met immuunaandoeningen (HIV), en een lagere vaccinatiegraad dan hier. Zomaar aannemen dat het in het algemeen een mildere variant is, is een heleboel stappen overslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:19 



 
Profiel   

HC welke immunoloog/viroloog heb jij gesproken dat jij zo stellig kunt beweren dat omikron besmettelijker maar minder dodelijk ? Of is dat je eigen conclusie op basis van enkele berichten uit het getroffen gebied?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:21 



 
Profiel   

Grappig hoe goed nieuws ontkend wordt tot hard bewezen en mógelijk slecht direct omarmd als reden voor alles dicht en vaccineren ook al helpt dat maar beperkt.

Ik ga plan voor morgenavond maken. Blijf gerust achter de geraniums, ik, wij gaan naar Torremolinos. De meesten zijn gevaccineerd, besmettingen laag, de risicogroepen zitten achter de geranium, dus *\%/* Maskertje mee (en twee reserve), rubbers mee (en twee...), mobieltje blijft in auto +:)+
Carpe diem; leef gerust zelf niet maar láát leven :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:41 



 
Profiel   

Net mijn mail binnen. Ik kan tussen 11 december en 19 december zelf een boosterprik inplannen. Hier wordt het weer pfizer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 65 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen