Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:17

Klopt, ze wezen wat betreft boosters allemaal naar elkaar terwijl er al vanaf juni overleg was.

Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:00

Ik heb vandaag mijn booster gehad *\o/*
Mijn arm is wat zeer, maar verder vooralsnog oké.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:37

Ik kreeg gisteren bericht dat ik morgen mijn booster mag halen. Ik ben alleen verkouden ( negatief getest). Volgens mijn werk mag ik me nu niet laten vaccineren maar de GGD zegt van wel. Ik word alleen op mijn werk geënt. Ik wil eigenlijk wel gewoon geënt worden want anders kom ik pas in aanmerking als mijn leeftijdsgroep aan de beurt is en dat duurt nog lang. Beetje lastig dilemma

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:59

Waarom krijgen jullie een booster? Vanwege werk in de zorg?
Ik hoorde zonet op het nieuws dat 50% van de corona patiënten in het ziekenhuis gevaccineerd zijn, maar ouderen of met onderliggend lijden.
Begrijpt iemand waarom de mensen met onderliggend lijden geen voorrang krijgen op een booster?
(Ik weet dat een kleine groep met afweerproblemen dit wel gehad heeft, maar ik neem dus aan dat dat niet de mensen zijn die nu in het ziekenhuis liggen)
Het voelt ontzettend machteloos dat Nederland weer te laat is met enten -:(-

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:04

Ik heb net vanmorgen gelezen op werk dat mijn werkgever contact had opgenomen met de GGD voor de booster en dat we daar snel bericht van gaan krijgen van hoe en wat.

@Nikass

Ik vanwege werk in de zorg en vanwege direct contact met mensen waarbij 1,5 meter afstand houden niet mogelijk is.

Ik gun liever mijn vaccinatie ook aan iemand die een onderliggend lijden heeft. Maar ik heb helaas daar geen keuze in ik ben nu best wel weer een gevaar voor mensen met onderliggend lijden omdat mijn vaccinatie volgens de onderzoeken zo goed is uitgewerkt als in sneller besmet raken. Volgens mij ben ik nog wel redelijk beschermd tegen ernstig ziek worden.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:05

Ik krijg mijn booster idd door werk in de zorg. Volgens mij worden mensen met verminderde immuniteit al weet en tijdje geënt ( derde vaccinatie en geen booster). Ouderen van boven de 80 zijn nu aan de beurt voor de booster.

tienus63

Berichten: 12053
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:18


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:24

tienus63 schreef:
Coronapas zonder boostervaccinatie wordt waarschijnlijk maximaal 9 maanden geldig.

https://nos.nl/l/2407722#UPDATE-container-57675183


Oei .. ik hoop wel dat dit met terugwerkende kracht gaat gelden. Dus als je Coronapas is verlopen, dat hij dan weer opnieuw geldig wordt als je je booster gehaald hebt. Bij mij zou hij namelijk al verlopen zijn. Ik heb 14 febr. mijn 2e vaccinatie gehad.

Ik krijg mijn booster in de week van 11 december. Wij gaan samen met andere zorginstellingen elkaar prikken als personeel.

Ik werk inderdaad ook in de zorg. Nu kan ik vaak wel 1,5 m afstand houden, maar ik kom bij meerdere cliënten op een dag en ben bij iedere cliënt 2 tot 3 uur binnen.


Ik vind het ook frustrerend hoe tergend langzaam het boosteren gaat bij mensen met onderliggend lijden en sowieso ouderen. Als ik dan weer zie dat ouderen buiten in de kou in de rij moeten wachten…. Ook de groep rond de 60 jaar die 2x AstraZenica gehad heeft zouden ze wat mij betreft snel mogen boosteren.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 01-12-21 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43230
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:25

Volgens mij Vayo is jouw vaccinatie met de booster gewoon weer up to date hoor.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:29

Het lijkt mij vast ook. En eer het er doorheen is zal ik mijn booster wel gehad hebben.

Onder mijn cliënten zie ik nu dat mensen uit geboortejaar 1937 opgeroepen zijn. Ik hoop zo dat ze haast gaan maken.

Organisatorisch zal het vast een bende worden, maar waarom kan verpleging uit de thuiszorg via een uitgiftepunt geen vaccinaties ophalen om thuis cliënten te prikken?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:33

Vayo schreef:
Het lijkt mij vast ook. En eer het er doorheen is zal ik mijn booster wel gehad hebben.

Onder mijn cliënten zie ik nu dat mensen uit geboortejaar 1937 opgeroepen zijn. Ik hoop zo dat ze haast gaan maken.

Organisatorisch zal het vast een bende worden, maar waarom kan verpleging uit de thuiszorg via een uitgiftepunt geen vaccinaties ophalen om thuis cliënten te prikken?


Omdat op de plek waar gevaccineerd wordt altijd een arts aanwezig moet zijn.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:42

verootjoo schreef:
Vayo schreef:
Het lijkt mij vast ook. En eer het er doorheen is zal ik mijn booster wel gehad hebben.

Onder mijn cliënten zie ik nu dat mensen uit geboortejaar 1937 opgeroepen zijn. Ik hoop zo dat ze haast gaan maken.

Organisatorisch zal het vast een bende worden, maar waarom kan verpleging uit de thuiszorg via een uitgiftepunt geen vaccinaties ophalen om thuis cliënten te prikken?


Omdat op de plek waar gevaccineerd wordt altijd een arts aanwezig moet zijn.


Ohja wat stom van mij :o

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:42

Omdat organisatorisch een bende worden echt iets is wat men probeert te voorkomen.

Er is op onze priklocatie wel een aantal keer een prik opgehaald (voor een cliënt in een verpleeghuis, en iemand in een justitiële inrichting), maar die moet dan met een speciale koeltas vervoerd worden en zo snel mogelijk op locatie gezet worden. Daarnaast is inderdaad dus ook toezicht nodig (wat daar de regels over zijn weet ik niet).

De thuiszorg zou dan dus voor iedere prik op en neer moeten rijden. Dat is dus niet zomaar mogelijk.

Ibbel

Berichten: 49112
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:46

Mizora schreef:
De thuiszorg zou dan dus voor iedere prik op en neer moeten rijden. Dat is dus niet zomaar mogelijk.


Dat is natuurlijk niet helemaal waar, de GGD prikte bij de eerste ronde ook aan huis, in Urk krijgen huisartsen eind van de dag op afspraak/bestelling Pfizer vaccins om weg te prikken in de eigen praktijk, en je kan natuurlijk prima een koeltas met 20 doses meenemen om over de dag weg te prikken. Het vaccin kan (is aangetoond) makkelijk 24 uur bij 4 graden worden bewaard als het eenmaal ontdooid is.

Janneke2

Berichten: 22742
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:50

Hier iemand van 60+, ik ben in juli gevaccineerd (dwz de 2e prik AZ gehad) en de versterking hoeft/mag pas na 6 maanden.
Geen reden tot haast - maar voor anderen kan het anders liggen.

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:50

Even een vraag hier. Staat jullie booster al in de QR app? Ik heb hem op 23-11 gehad maar zie nog steeds m’n vaccin van begin mei in de app staan…

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:51

xLoki schreef:
Even een vraag hier. Staat jullie booster al in de QR app? Ik heb hem op 23-11 gehad maar zie nog steeds m’n vaccin van begin mei in de app staan…



Hier wel ja.Heb je opnieuw een vaccinatiebewijs toegevoegd?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:53

xLoki schreef:
Even een vraag hier. Staat jullie booster al in de QR app? Ik heb hem op 23-11 gehad maar zie nog steeds m’n vaccin van begin mei in de app staan…


Ik heb toevallig vorige week een cliënt ermee geholpen. Als je de app opent, linksboven op de 3 streepjes klikken en dan op ´bewijs toevoegen´kun je hem toevoegen nadat je hebt ingelogd met de digid.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:12

Die van mij staat er nog niet in, werd door zkh al voor gewaarschuwd. Rivm schijnt nogal achter te lopen met invoeren, kan wel aantal weken duren.

Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 00:12

Het probleem zit ook dat het aanleveren in batches, ze (=RIVM) nog niet weten wat de technische code is van een booster. Dus… dat is lastig aanleveren dan…

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 01:54

Ik ben in het zkh waar ik werk geprikt, dus in mijn app als ik op het plusje druk en inlog met digid zie ik de booster niet staan… Dat wordt wel oliebol straks als ik naar Oostenrijk ga (mocht het doorgaan) en geen QR kan laten zien :=

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 03:28

Wat een chaos daar. Hier in IJsland loopt het redelijk gesmeerd nu (maar veel kleinere bevolking natuurlijk).
Vandaag mijn booster, Pfizer gehad. Voel het een beetje in m'n arm, that's it.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 04:46

Sjong schreef:
Volgens mij worden mensen met verminderde immuniteit al weet en tijdje geënt ( derde vaccinatie en geen booster).


Klopt ik heb mijn 3e prik ook al gehad en ik heb een auto-immuunziekte.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 09:43

Zebrastreep schreef:
Ik heb net vanmorgen gelezen op werk dat mijn werkgever contact had opgenomen met de GGD voor de booster en dat we daar snel bericht van gaan krijgen van hoe en wat.

@Nikass

Ik vanwege werk in de zorg en vanwege direct contact met mensen waarbij 1,5 meter afstand houden niet mogelijk is.

Ik gun liever mijn vaccinatie ook aan iemand die een onderliggend lijden heeft. Maar ik heb helaas daar geen keuze in ik ben nu best wel weer een gevaar voor mensen met onderliggend lijden omdat mijn vaccinatie volgens de onderzoeken zo goed is uitgewerkt als in sneller besmet raken. Volgens mij ben ik nog wel redelijk beschermd tegen ernstig ziek worden.


Ik vind het erg terecht hoor dat mensen in de zorg een booster krijgen!

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 09:49

Sjong schreef:
Ik krijg mijn booster idd door werk in de zorg. Volgens mij worden mensen met verminderde immuniteit al weet en tijdje geënt ( derde vaccinatie en geen booster). Ouderen van boven de 80 zijn nu aan de beurt voor de booster.


Klopt, mensen met aantoonbare immuniteit problemen. En nu de 80 plussers en daarna de 60 plussers.
Maar de mensen die nog geen 60 zijn, maar ernstige hartproblemen hebben zoals hartfalen, moeten maar op hun leeftijd wachten. Dat wil zeggen: niet meer dit jaar, terwijl ze voor de tweede vaccinatie in mei/juni geprikt zijn. .
De gevaccineerden die momenteel in het ziekenhuis liggen zijn ouderen, én mensen met onderliggend lijden, zoals hartpatiënten.