Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 41 [ 1001 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

 
Profiel   

Het is toch niet zo raar, dat soms de verschillende topics door elkaar worden gehaald?

De manier hoe daar op gereageerd wordt, is ook niet echt een voorbeeld van verdraagzaamheid. ;)
Het lijkt bijna een doodzonde.

On topic: ik kijk niet anders tegen iemand aan, omdat hij/zij zich niet vaccineert.
Maar ik kijk wel heel anders tegen iemand aan, als zij fake-news geloven of bedreigingen of zelfs geweld tegen politici, media, zorgpersoneel of politie goed keuren of begrijpen.
Deze mensen beoordeel ik nu wel heel anders en wil ik niet in mijn omgeving hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:31 



 
Profiel   

Mayasfrenk schreef
Ik vond het in het begin echt wel een interessant topic, maar ik ga maar ontstippen. Want dit is nou precies het eeuwige gedram en gezeur waar ik op fb etc ook gewoon helemaal klaar mee ben. Van beide fronten trouwens. Er is tig keer door verschillende mensen aangegeven alsjeblieft die discussie over het vaccineren en wie er schuld is elders te gaan voeren.... maar blijkbaar is dat voor sommige mensen gewoon helemaal niet meer mogelijk en moet er toch nog even een schepje bovenop komen. Of toch nog even snel je punt willen maken, waar dan direct weer talloze mensen op in haken en daar gaat het weer heen..... heel jammer want ik vond het wel fijn om te lezen dat er best veel mensen zijn die het net zo lastig vinden als ik dat sommige mensen die je al jaren kent, familie leden etc nu ineens in een richting gaan waar je zelf gewoon totaal niks mee kunt.... en het heeft mij ook echt wel nieuwe inzichten gegeven. Maar ik merk aan mezelf dat ik me gewoon eigenlijk alleen nog maar erger in dit topic. Wat het cirkeltje met het onderwerp dan toch wel weer mooi rond maakt. Dat dan weer wel


Heel erg ontopic dus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:32 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Het is toch niet zo raar, dat soms de verschillende topics door elkaar worden gehaald?

De manier hoe daar op gereageerd wordt, is ook niet echt een voorbeeld van verdraagzaamheid. ;)
Het lijkt bijna een doodzonde.

On topic: ik kijk niet anders tegen iemand aan, omdat hij/zij zich niet vaccineert.
Maar ik kijk wel heel anders tegen iemand aan, als zij fake-news geloven of bedreigingen of zelfs geweld tegen politici, media, zorgpersoneel of politie goed keuren of begrijpen.
Deze mensen beoordeel ik nu wel heel anders en wil ik niet in mijn omgeving hebben.


Nee, het is niet raar dat er af en toe iets van het topic afgeweken wordt voor enkele posts, maar hier gaat het dan vervolgens pagina’s lang weer inhoudelijk over de “Welles-Nietes” rondom alle corona standpunten.

En waar we de eerste 9 pagina’s redelijk centraal bleven, verzandde we in de pagina’s daarna keer op keer in de inhoudelijke welles-nietes discussie.

Lees de post van Mayasfrenk hierboven even door. Zo voel ik het namelijk ook precies.
Het was in het begin even echt fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die de hele discussie gewoon zat is, dat ik niet de enige ben die anders tegen mensen is gaan aankijken, omdat de manier waarop zij hun mening communiceren (in ieder geval door mij) als erg vervelend ervaren wordt.

Dat we het zat zijn dat velen het niet kunnen laten aan beide kanten van de linie om keer op keer de ander te moeten tegenspreken.

Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, juist niet, maar het voelt juist gewoon zo lekker om een keer te mogen zeggen “ik ben de hele corona discussie zat en ik heb geen behoefte meer aan mensen die hun mening over het onderwerp maar door blijven drukken, aan welke kant ze dan ook mogen staan”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:50 



 
Profiel   

Maar ondertussen kibbelen en discussiëren we wel gewoon door. Zogenaamd om aan te geven dat we het discussiëren zat zijn. Dat vind ik toch ook wel een kunst hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 01:14 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Maar ondertussen kibbelen en discussiëren we wel gewoon door. Zogenaamd om aan te geven dat we het discussiëren zat zijn. Dat vind ik toch ook wel een kunst hoor.


Zogenaamd?

Joh het gaat net even weer enkele berichten over on topic blijven. Voor iemand die niet in dit topic is gekomen om te discussiëren, die je imo wel erg je best om te stoken. Ik weet niet of jij je gebruikersnaam eer aan wil doen, maar ik kan je wel vertellen dat ik persoonlijk jou niet echt grappig vind.

Ik denk dat ik mijn eigen advies in dit topic maar even opvolg en je gewoon op de foeilijst zet, ik ben jou eigenlijk wel flink zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 01:38 



 
Profiel   

@Daphara, oprechte vraag:
Wilde je alleen horen dat anderen ook alle ongevaccineerden uit hun leven hebben gebannen omdat alle ongevaccineerden hard roepen dat je een 5G verbinding krijgt van de vaccinatie? Ik zie echt niet in hoe BeFunny met haar nuancering deze heftige reactie opwekt. Ik mis zelf ook die nuance, echt niet iedere ongevaccineerde is een anti vaxxer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 07:40 



 
Profiel   

TS ik heb niet meer de illusie dat dit nog on topic komt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:25 



 
Profiel   

De vraag is niet aan mij maar ik kan hem denk ik ook beantwoorden. Eigenlijk zeg je het zelf al indirect met je eigen woorden (of ik meen het er in elk geval in te lezen) dat jij er juist moe wordt van mensen die alle ongevaccineerden in een hokje stoppen. Ben je ook anders naar deze groep gaan kijken daardoor? Zo ja, op wat voor manier, wat doet het met je, hoe zouden we de boel weer kunnen herenigen, zie je dat uberhaubt nog zitten (ik zeg we in de algemene zin uiteraard want ik heb niks tegen je of met wie dan ook, ik hou juist niet van conflict). Hoe kom je weer dichter tot elkaar, wat maakt dat je verder van elkaar af drijft? Dat lijkt mij voer voor dit topic, de inhoudelijke corona discussies niet. Het gaat hier niet over de keuzes die je zelf maakt en de onderbouwing daarvan, maar over hoe je kijkt naar gedrag van anderen wat je als storend ervaart waardoor je uit elkaar groeit.

Over de rest, ik kan hier ook heel vriendelijk en genuanceerd vertellen hoe ik vind dat zweepgebruik in de rensport zou moeten gaan en hoe niet, dat zou hier echter ook storend zijn omdat het niet on topic is. Hoe goed mijn argumenten ook zouden zijn. Dan zou men mij ook vriendelijk verzoeken om een discussietopic daarover op te zoeken en deze te verlaten.


Voor mijzelf, ik ga met allerlei mensen om van allebei de kanten, het is imo helemaal niet zwart wit hoe mensen denken maar het is vele tinten grijs. Er zijn enkele uitschieters waarmee ik inmiddels vanwege hun gedrag niet meer door 1 deur kan, terwijl ik dat vroeger wel prima kon, ik vind dat heel erg. Mag een mens daar ook gefrustreerd en verdrietig om zijn, en daarover willen praten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:37 



 

Ok, zal ik dan ontopic reageren? Bij mij zijn er zeker relaties veranderd..
Die met mijn zusje is heel slecht geworden, zij is antivax en slaat behoorlijke wappie taal uit tot Tweede wereld oorlog vergelijkingen aan toe.. Zij wil het er dan ook eigenlijk niet over hebben, maar grijpt wel iedere kans aan om toch een opmerking te maken, ga je daar tegenin wordt ze boos :')
Ken ook mensen die niet gevaccineerd zijn om verschillende redenen, maar die staan er zelf wat milder in en veroordelen niet alles wat niet in hun straatje past. Daar heb ik dan ook leuke gesprekken wel mee over hoe zij dan bijvoorbeeld zien hoe het beter zou kunnen en ik vind het juist interessant om dat te horen :j
Dan nog iemand die mijn nagels deed, fvd stemmer en grote paniekzaaier, heel giftig in gesprekken over vaccinaties en nepnieuws delen. Daar ga ik dus niet meer heen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:38 



 
Profiel   

Relaxed vertel je dan ook aan je nagelstyliste dat je niet meer komt en waarom je niet meer komt?

Ik heb een familielid van Facebook gegooid. Zij hangt wel meer complottheorieën aan. Ik was t zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:42 



 

rien10 schreef
Relaxed vertel je dan ook aan je nagelstyliste dat je niet meer komt en waarom je niet meer komt?

Ik heb een familielid van Facebook gegooid. Zij hangt wel meer complottheorieën aan. Ik was t zat.


Zeker :j we hadden een flinke woordenwisseling gehad, want toen ik tegen haar nepnieuws inging werd ze boos en wou ze het er niet meer over hebben.. :') En daarna heb ik laten weten dat ik niet meer kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:47 



 
Profiel   

Daphara schreef
Waarom kunnen we niet gewoon met elkaar praten over hoe we met elkaar omgaan en tegen elkaar aankijken en het alleen bij onzelf houden, dus zonder naar een bepaalde groep te wijzen als zijnde “schuldig” aan de pandemie of “schuldig” aan de tweedeling en dat zonder een daaropvolgende welles-nietes discussie?


Maar jouw vraag is: kijk jij anders tegen mensen aan vanwege hun standpunt. Dan krijg je toch een discussie over welke mensen dat zijn en tegen wie jij anders aan bent gaan kijken of niet, of ben ik nou gek?

Landelijk gezien is er trouwens geen tweedeling maar minimaal een 5-deling.

a) er is een groep die 'achter' de maatregelen staat en Covid als serieus beschouwt
b) er is een groep die 'achter' de meeste maatregelen staat maar denkt dat Covid voor hun geen gevaar is en daarom niet vaccineert
c) er is een groep die 'tegen' de maatregelen is, anti-vax is en denkt dat Covid uberhaupt geen gevaar is
d) er is een groep die 'tegen' de maatregelen is maar wel denkt dat Covid een serieus gevaar is
e) er is een hele kleine groep die om medische redenen niet kan vaccineren (of dat denkt) en die zichzelf vooral heel erg buitengesloten voelt

Groep a) is de groep die iedereen 'de regels door de strot wil duwen en wil overtuigen van het nut van vaccineren' en die zeer irritant wordt gevonden door de andere 4 groepen
Groep b) is de groep die geen trek heeft in vaccineren maar wel braaf de regels opvolgt, en die door de pro-vaccineerders wordt beschouwd als: doe niet zo banketstaaf, doe het gewoon voor de groep, ook als je denkt dat jijzelf niet ziek wordt
Groep c) is de groep 'Baudet' om het zo maar even samen te vatten en wordt door zowel groep a) b) d) als e) niet gewaardeerd
Groep d) is de groep die zegt dat de zorg allang op orde had moeten zijn, waar groep a) lichtelijk onwel van wordt want je trekt niet even een blik IC-verpleegkundigen open.
Groep e) is de groep die door groep a) en b) prima begrepen wordt (en door groep c) als politiek standpunt wordt gebruikt om die tweedeling vooral te benadrukken) maar toch te pas en te onpas zichzelf tekort gedaan voelt

Mooi, dan kan iedereen nog even roepen welke groep hij/zij is en welke groep hij/zij niet meer lust, zijn we klaar met het topic :+

Heb ik dat zo een beetje samengevat? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:48 



 
Profiel   

Groep f en ik denk een hele grote: ziet het gevaar van COVID in, laat zich vaccineren maar vind de maatregelen niet altijd logisch. Dus ‘achter’ de maatregelen staan is een beetje zwart-wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:56 



 
Profiel   

Heerlijke samenvatting Ibbel :D ik zal later reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:57 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Groep f en ik denk een hele grote: ziet het gevaar van COVID in, laat zich vaccineren maar vind de maatregelen niet altijd logisch. Dus ‘achter’ de maatregelen staan is een beetje zwart-wit.

Dit is de groep waar ik in zit :). Mits dat ook de groep is die vaccineren niet opdringt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:58 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Groep f en ik denk een hele grote: ziet het gevaar van COVID in, laat zich vaccineren maar vind de maatregelen niet altijd logisch. Dus ‘achter’ de maatregelen staan is een beetje zwart-wit.


Ik ben ook groep f en eigenlijk iedereen om mij heen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:05 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Groep f en ik denk een hele grote: ziet het gevaar van COVID in, laat zich vaccineren maar vind de maatregelen niet altijd logisch. Dus ‘achter’ de maatregelen staan is een beetje zwart-wit.

ook mijn groep :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:08 



 

Ja groep f :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:25 



 
Profiel   

Mooie samenvatting ibbel :j Ik zou mezelf idd onder groep F scharen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:44 



 
Profiel   

Hier ook groep F, en de meeste mensen om mij heen ook.
Ik moet zeggen dat ik de mensen die anderen steeds proberen over te halen om zich te laten vaccineren, net zo irritant vind als de wappies die overal hun mening roepen.


Laatst bijgewerkt door TinkerTreas op 02-12-21 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:47 



 
Profiel   

Ik vind het ook een mooie samenvatting :j


Maar ik denk wel een mooie kans ook om op jezelf te reflecteren. Want eerlijk is eerlijk Imandra en Relaxed, mbt jullie toon in topics hier zou ik jullie eerder onder A hebben geschaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:47 



 
Profiel   

Groep f) is de zwijgende meerderheid :)) Doen hun best ondanks de soms onbegrijpelijke regels, halen braaf hun prikje en hopen dat het ooit weer normaal wordt.
Vermoedelijk niet de groep waar mensen een probleem mee hebben trouwens :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:48 



 
Profiel   

Relaxed schreef
rien10 schreef
Relaxed vertel je dan ook aan je nagelstyliste dat je niet meer komt en waarom je niet meer komt?

Ik heb een familielid van Facebook gegooid. Zij hangt wel meer complottheorieën aan. Ik was t zat.


Zeker :j we hadden een flinke woordenwisseling gehad, want toen ik tegen haar nepnieuws inging werd ze boos en wou ze het er niet meer over hebben.. :') En daarna heb ik laten weten dat ik niet meer kwam.


Dat vind ik stoer van je. Petje af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:50 



 
Profiel   

Douce schreef
Ik vind het ook een mooie samenvatting :j


Maar ik denk wel een mooie kans ook om op jezelf te reflecteren. Want eerlijk is eerlijk Imandra en Relaxed, mbt jullie toon in topics hier zou ik jullie eerder onder A hebben geschaard.


Misschien is er een tweedeling in groep F.

Want je hebt de vocale groep (die dus wel aanspoort tot vaccineren, maar ook niet alle maatregelen even logisch vindt, waar ik mezelf onder schaar), en de stilzwijgende groep (die niet zo'n behoefte hebben om in discussie te gaan, maar wel vaccineren belangrijk vinden).

Want ik sta niet achter alle maatregelen hoor. Anderzijds heb ik het (wellicht naïeve) vertrouwen dat er vast een reden is waarom ze ervoor gekozen hebben (daar komt ook het gebrek aan goede communicatie om de hoek kijken). Maar zonder die onderbouwing vind ik het lastig er volledig achter te staan –al zal ik de maatregelen natuurlijk wel netjes opvolgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:59 



 
Profiel   

Imandra
Ik vind jou bijdrage altijd erg fijn om te lezen en waardeer deze enorm maar ik schaar je echt ook onder A.
sorry Y;(

Een half jaar geleden heb ik toen bewust een topic half laten ontsporen omdat ik de zendingsdrang zo beu was in een topic waar dat ook niet gewenst was. Daar waren toen 5 andere topics voor te vinden waar dat wel gewaardeerd werd.
Ondanks dat ik echt in F val, dus alles behalve wappie ben :D
Maar het belerende toontje is gewoon niet overal gewenst. Ook al is deze dan nog zo goed bedoeld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 41 [ 1001 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen