Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:39

Maatregelen hebben ook wel even nodig om effect te krijgen.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:40

imaudy schreef:
Nou gezien de nieuwe cijfers...de maatregelen lijken helemaal niet te werken en de feestdagen moeten nog komen :(


Er was gisteren storing , dus de cijfers waren niet compleet. Dus vandaag valt het hoger uit omdat daar nog een deel van de aantallen van gisteren bij zaten. Hoeveel dat precies zijn is mij onbekend.

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:43

Zebrastreep schreef:
imaudy schreef:
Nou gezien de nieuwe cijfers...de maatregelen lijken helemaal niet te werken en de feestdagen moeten nog komen :(


Er was gisteren storing , dus de cijfers waren niet compleet. Dus vandaag valt het hoger uit omdat daar nog een deel van de aantallen van gisteren bij zaten. Hoeveel dat precies zijn is mij onbekend.


Als je het gemiddelde neemt gaat het nog niet omlaag.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:44

Ze zeggen ook dat het afvlakt, maar ze zitten gewoon al 2 weken aan de max van de testcapaciteit :+ En dalen doet het zeker nog niet nee :n

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:47

Tja... bijzonder dat na 1,5 jaar de ggd nog steeds zijn systemen niet op orde kan hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:50

purny schreef:
Tja... bijzonder dat na 1,5 jaar de ggd nog steeds zijn systemen niet op orde kan hebben


Hou toch op, ieder bedrijf heeft regelmatig met storingen te maken en dat zijn soms hele simpele dingen die je een dag plat kunnen leggen :n

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:53

Ik denk dat de GGD ook wel een doelwit is van proberen het systeem plat te leggen. Maar inderdaad waar gebeurd niet... Hoe vaak heeft een bank in het jaar wel niet een storing.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:53

imaudy schreef:
Als je het gemiddelde neemt gaat het nog niet omlaag.


Jawel hoor. Minimaal weliswaar. Maar het weekgemiddelde daalt.

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:55

Needje schreef:
imaudy schreef:
Als je het gemiddelde neemt gaat het nog niet omlaag.


Jawel hoor. Minimaal weliswaar. Maar het weekgemiddelde daalt.


Er was ook veel regen, dank dat mensen ook iets meer thuisbleven. Het kan aan zoveel dingen liggen.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:04

Of mensen houden zich gewoon aan de maatregelen :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:12

Maakt toch niet zoveel uit waar het aan ligt, als het maar daalt!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:17

Zolang nog meer dan 20% positief test bij de ggd zijn er gewoon nog grote problemen, zodra besmettingen onder de 4 % positief geteste mensen komt heb je de boel pas in zn grip.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:19

Needje schreef:
Maakt toch niet zoveel uit waar het aan ligt, als het maar daalt!

Dit. Linksom om rechtsom: die aantallen moeten dalen. En ja, die effecten zie je niet met een dag of 5.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:32

bigone schreef:
Zolang nog meer dan 20% positief test bij de ggd zijn er gewoon nog grote problemen, zodra besmettingen onder de 4 % positief geteste mensen komt heb je de boel pas in zn grip.


pfffffff kan jij nu écht alleen maar donkerschijnen???
Als het daalt roep je, dat het weer zou kunnen stijgen.
Wanneer het gewoon goed is zonder wat dan ook dan roep je dat er elk moment een oeioeioei mutatie aan zou kunnen komen.
En nu er een mildere, besmettelijker variant aankomt die daardoor een mildere, nog lagere mortaliteit dominant zou maken is het milder nog niet bewezen maar het besmettelijker wel reden voor paniek.

Al met al ben ik gezond, niet te rook, niet te drink, niet te dik, maar wel te oud dus ik ontkom waarschijnlijk niet aan de vaccinatiedrang ook al zou ik met wat geluk natuurlijk resistent zijn. Ook ga ik van de beperkingen/verplichtingen geen last hebben. Vind het echter voor gezonde jongeren voor wie het vírus niet noemenswaardig is, héél triest dat ze door deze opgeklopte hysterie met een structurele aantasting van hun rechten en gezondheid komen te zitten.

Plezierige avond verder, ik ga de frisse berglucht in, de dieren verzorgen :j

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:34

Geen natuurlijke immuniteit meer oplopen HC ? Of had je toevallig gelezen dat je impotent kunt worden van een covid besmetting, ook een fijne avond.

En mocht je je vervelen vanavond, leesvoer.

https://ourworldindata.org/coronavirus-testing
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-12-21 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:35

Roodvos schreef:
IMANDRA schreef:
HC, die besmettelijkheid is niet per se een goed iets. Dat moet heel sterk samenhangen met de lagere IFR. Is die balans er niet, dan is deze variant, ongeacht milder, toch een stuk problematischer onder aan de streep. Want dat houdt gewoon in dat we als Nederland veel meer maatregelen moeten gaan nemen om de ziekenhuiszorg draaiende te houden en de doden te beperken. Dan heb je longcovid en andere consequenties voor de 'niet-kwetsbaren' die de natuurlijke besmetting krijgen (dus natuurlijke immuniteit) zoals jij het graag noemt, nog niet eens meegenomen.

Ik refereer even naar het linkje waarin die berekening werd gemaakt (bigone postte die eerder al en ik heb hem ergens herhaald, maar even geen tijd om terug op te zoeken. Misschien heeft iemand anders die paraat).


Eigenlijk nutteloze moeite, het landt toch niet.
[CV] Algemeen Coronatopic #8

IMANDRA @ [CV] Algemeen Coronatopic #8


HC doet zelf graag waar hij anderen van beticht: kop in t zand steken :D

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:54

bigone schreef:
Geen natuurlijke immuniteit meer oplopen HC ? Of had je toevallig gelezen dat je impotent kunt worden van een covid besmetting, ook een fijne avond.


:') _O- dat is wél een horrorscenario voor HC.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:58

Ik vind het ook nog steeds ontzettend druk op de weg. Tijdens de eerste soort lockdown dat je moest thuiswerken was het echt rustig. Nu geldt eigenlijk hetzelfde voor thuiswerken maar ik zie het niet in het verkeer.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:03

Ik vind het best apart dat je bij milde klachten thuis mag testen, heb toch regelmatig gehoord dat mensen daarmee negatief testte en bij ggd positief iemand die ik ken ging daarna nog thuis doortesten en was pas 2 dagen later met de thuistest positief.

Nu kan je ook makkelijk zeggen ja maar ik heb getest

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:04


Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:05

Sure_lee schreef:
Ik vind het ook nog steeds ontzettend druk op de weg. Tijdens de eerste soort lockdown dat je moest thuiswerken was het echt rustig. Nu geldt eigenlijk hetzelfde voor thuiswerken maar ik zie het niet in het verkeer.


Ik merkt het wel enigszins, maar bij lange na niet zoals het eerder was.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:11

Fitzroy schreef:
bigone schreef:
Geen natuurlijke immuniteit meer oplopen HC ? Of had je toevallig gelezen dat je impotent kunt worden van een covid besmetting, ook een fijne avond.


:') _O- dat is wél een horrorscenario voor HC.



Hoho, dit gevolg moet nog nader worden onderzocht. Niettemin...

Onderzoek
In maart kwamen er al onderzoeksresultaten rondom dit onderwerp naar buiten in het tijdschrift Andrology. Uit dit onderzoek, dat door de Universiteit van Rome werd uitgevoerd, is gebleken dat erectiestoornissen significant vaker voorkomen onder mannen die het coronavirus hebben gehad. Ook bij mannen die nooit eerder last van erectieproblemen hadden. Artsen zijn nu van plan meer onderzoek te doen naar het verband tussen corona en impotentie.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:14

moonsparkle schreef:
Ik vind het best apart dat je bij milde klachten thuis mag testen, heb toch regelmatig gehoord dat mensen daarmee negatief testte en bij ggd positief iemand die ik ken ging daarna nog thuis doortesten en was pas 2 dagen later met de thuistest positief.

Nu kan je ook makkelijk zeggen ja maar ik heb getest

Maar je pakt er wel genoeg mensen uit.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:15

Tja dan zie je dus niet op Facebook voorbij komen "hij staat"
Spoiler:
Oh nee gaat over kerstbomen
:D

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:16

Sure_lee schreef:
Ik vind het ook nog steeds ontzettend druk op de weg. Tijdens de eerste soort lockdown dat je moest thuiswerken was het echt rustig. Nu geldt eigenlijk hetzelfde voor thuiswerken maar ik zie het niet in het verkeer.


De eerste periode was het echt uitgestorven, omdat het nieuw was en iedereen ervan schrok. Maar nu neemt iedereen het niet zo nauw meer. En een hoop werkgevers willen toch dat hun mensen naar kantoor komen.