Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:18

Fitzroy schreef:
bigone schreef:
Geen natuurlijke immuniteit meer oplopen HC ? Of had je toevallig gelezen dat je impotent kunt worden van een covid besmetting, ook een fijne avond.


:') _O- dat is wél een horrorscenario voor HC.


Daar is ook een of pfizer oplossing voor dacht ik..
Wel handig dat hij op een berg woont dan.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:30

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1335327 ... naklachten
Nou hehe; laten we het eindelijk een keer praktisch oplossen. (Overigens was dit bij mij al de praktijk hoor.)


Ik las dit net ook. Vanaf morgen mag je met klachten zelftesten ipv bij de ggd en als hij negatief is mag je dit dus ook gewoon als negatief beschouwen en weer naar buiten. Fijn! Mijn oudste is thuis met een verkoudheidje. Zelftest is negatief. Ik heb even gekeken om te testen bij de ggd. Maar ze hebben pas zaterdag plek en dan ook nog een eind weg. Blij dat we het gewoon mogen houden bij zelftesten. Morgen blijft ze voor de zekerheid thuis en nog een zelftest in de avond. We hadden sowieso al willen testen ivm Sinterklaas vieren bij mijn ouders.

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:42

Nog even over het hier zo verfoeide Ivermectine: ik vond net dit.
Of is dit ook fake? Het komt niet van Facebook.

Uit de bestudeerde literatuur blijkt dat er voldoende bewijs lijkt te bestaan over de veiligheid van oraal toegediende ivermectine, alsook over de werkzaamheid van het geneesmiddel bij de vroegtijdige behandeling en de profylaxe van COVID-19.

Conclusies
In het licht van het beschikbare bewijsmateriaal beveelt de Frontline COVID-19 Critical Care Alliance (FLCCC) het gebruik van orale ivermectine aan voor zowel de profylaxe als de vroegtijdige behandeling van COVID-19. Verdere goed opgezette studies moeten worden uitgevoerd om de werkzaamheid en veiligheid van invermectine in lage en hoge doses te onderzoeken, volgens verschillende doseringsschema's, zowel bij de korte- als de langetermijnbehandeling.


https://www.sciencedirect.com/science/a ... 8621000350

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:58

Uhhh klinische studies zijn niet gedaan?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:02

Vayo schreef:
Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1335327 ... naklachten
Nou hehe; laten we het eindelijk een keer praktisch oplossen. (Overigens was dit bij mij al de praktijk hoor.)


Ik las dit net ook. Vanaf morgen mag je met klachten zelftesten ipv bij de ggd en als hij negatief is mag je dit dus ook gewoon als negatief beschouwen en weer naar buiten. Fijn! Mijn oudste is thuis met een verkoudheidje. Zelftest is negatief. Ik heb even gekeken om te testen bij de ggd. Maar ze hebben pas zaterdag plek en dan ook nog een eind weg. Blij dat we het gewoon mogen houden bij zelftesten. Morgen blijft ze voor de zekerheid thuis en nog een zelftest in de avond. We hadden sowieso al willen testen ivm Sinterklaas vieren bij mijn ouders.


Ik vind hem meer dan bijzonder krom deze regel. Onderwijs valt bijna om van alle besmettingen. Zelftest is maar net hoe precies je de test doet. Kortom alles nog meer plat.

En bijzonder krom om dit net na de laatste protocol wijzigingen die nog niet eens gewijzigd zijn zeg maar weer te draaikonten.
Ik ben geen wappie maar snap er nu niks nada meer van.

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:08

Ik denk niet dat ik in staat ben zelf een zelftest af te nemen bij mezelf. Ik krijg dat stokje echt niet zoveel in mijn neus. Die ggd medewerker gister had waarschijnlijk echt een duw gekregen als die nog lang door was gegaan. En als je die test verkeerd afneemt dan is die negatief.

Het was misschien druk in de test straat gister maar of het dan slim is om zelftesten goed te keuren weer ik niet hoor. Dan nemen de besmettingen misschien wel af. Of tenminste de bevestigde besmettingen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:11

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:
Oh en HC, jij bent toch nogal van "het leven is risico's nemen"? Ben je dan ook van plan zonder een parachute uit een vliegend vliegtuig te springen. Want, hé het is een risico, maar je weet maar nooit, misschien overleef je het wel.


Oh en Karl, de geest is ook net als een parachute; werkt het beste indien open :)*

Voor een beter begrip zal ik het speciaal voor jou uitleggen:
Ik schrijf dat iedereen de hele dag risicos neemt. Dat dit inherent is aan leven.
Ik ben er voor dat men zich bewust is van die risicos.
Ik ben voor risico-analyse op basis van data.
Niet op basis van zich veilig ´voelen´ of ergens bang voor zijn.
Gevoel, angst zijn geen data. Waar angst een rol speelt, heeft logica geen enkel gewicht. In díe situatie zitten we sinds maart/april 2020.

Op basis van angst is er een politiek meerderheidsdraagvlak voor het aan iedereen opleggen van allerhande beperkingen en verplichtingen want het geeft een veilig ´gevoel´. Vervolgens meer risico-gedrag en is het érger. Dat weet elke beleidsmaker prima en grootfarma komt niet meer bíj van het lachen.

Ondertussen nog steeds angsopkloppen voor omicron terwijl dat een míldere versie met nóg lagere mortaliteit blijkt welke alle andere versie vlot zou kunnen verdringen; eigenlijk GOED nieuws is.
Maar neeeeee, vaccineren allemaal, NU! Ok, we weten niet of het erg veel doet tegen omicron maar iedereen vaccineren ja, niet alleen de kwetsbaren, ook degenen die er geen last van gaan hebben. Maar wij van Persil adviseren Persil, verplicht!! En gij geleuft dat.


Het punt is dat mensen geen risico's nemen, maar de hele dag risico-analyses maken en daarop baseren hoeveel risico ze nemen. Dat is echt iets heel anders dan jouw lijfspreuk in dit topic "Het leven is één groot risico."

En dat zie je terug bij jouw risico inschatting van corona, daar heb jij dus totaal geen open mind, daar heb jij je eigen tunnelvisie over ontwikkeld en alles wat links of rechts van jouw visie komt, dat wil je niet zien en kijk je bewust langs. En dat staat echt haaks op wat wij als maatschappij in het algemeen doen, namelijk een risico inschatting maken van wat het virus kan doen en daar op acteren.

Jij hebt het bijvoorbeeld aldoor over overgewicht en roken, jij hebt geen overgewicht en rookt niet, dus die risico's gelden voor jou niet, mooi dan kan je naar anderen wijzen en is er voor jou geen probleem meer. Terwijl dat gewoon veel te kort door de bocht is. Een ander voorbeeld is wat je hier ook noemt, besmettelijker en milder is goed volgens jou. De werkelijkheid is dat besmettelijker exponentieel is en milder lineair is. De vraag is dan nooit of de nieuwe variant dodelijker is, de vraag is dan altijd wanneer wordt de nieuwe variant dodelijker, want dodelijker is hij zeker. Maar daar lees jij dan weer vrolijk overheen want dat soort informatie past niet bij jouw wereldbeeld en bestaat dus niet voor je. Voor zover dan ook jouw sneer over een open mind.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:20

Nou, ik weet het niet met die zelftesten. Mijn 9 jarige moet nu 2x per week testen vanwege school. Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar daarmee een trauma te bezorgen. Ze wil wel testen maar wil het graag zelf doen, of ze het stokje ver genoeg doet, geen idee, ik kan zeggen tot hoe ver, maar ik douw het er niet in! Als ze echt klachten heeft gaan we wel naar de ggd.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:20

storrum schreef:
Nog even over het hier zo verfoeide Ivermectine: ik vond net dit.
Of is dit ook fake? Het komt niet van Facebook.

Uit de bestudeerde literatuur blijkt dat er voldoende bewijs lijkt te bestaan over de veiligheid van oraal toegediende ivermectine, alsook over de werkzaamheid van het geneesmiddel bij de vroegtijdige behandeling en de profylaxe van COVID-19.

Conclusies
In het licht van het beschikbare bewijsmateriaal beveelt de Frontline COVID-19 Critical Care Alliance (FLCCC) het gebruik van orale ivermectine aan voor zowel de profylaxe als de vroegtijdige behandeling van COVID-19. Verdere goed opgezette studies moeten worden uitgevoerd om de werkzaamheid en veiligheid van invermectine in lage en hoge doses te onderzoeken, volgens verschillende doseringsschema's, zowel bij de korte- als de langetermijnbehandeling.


https://www.sciencedirect.com/science/a ... 8621000350

Het staatbiedereen vrij om die zooi te slikken en er in te geloven, net als in de kerstman en Sinterklaas.
Er zijn honderden zogenaamde onderzoeken geweest en stuk voor stuk konden ze allemaal de prullenbak in.
Maar zorg vooral dat er een doos op de plank ligt. En ter info, een vijfdaagse dosis via het infuus met gruwelijk hoge ( bijna dodelijke dosering leek iets te doen) dus een paar pillen slikken helpt je van je wormen af, niet van Corona.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:24

Ongelooflijk onbegrijpelijk dat ze nu een negatieve thuistest genoeg vinden. Ik ken zoveel voorbeelden van mensen die drie dagen op rij negatief testen en dan toch positief zijn. Maar ja, zo krijg je hoeveelheid dagelijkse testen bij de ggd natuurlijk rap omlaag. Alleen zal dit uiteindelijk nog meer besmettingen opleveren en dus ziekenhuizen nog voller.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:25

bigone schreef:
Ongelooflijk onbegrijpelijk dat ze nu een negatieve thuistest genoeg vinden. Ik ken zoveel voorbeelden van mensen die drie dagen op rij negatief testen en dan toch positief zijn. Maar ja, zo krijg je hoeveelheid dagelijkse testen bij de ggd natuurlijk rap omlaag. Alleen zal dit uiteindelijk nog meer besmettingen opleveren en dus ziekenhuizen nog voller.


Eens! Totaal geen zicht meer op het virus straks

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:37

Anna79 schreef:
Nou, ik weet het niet met die zelftesten. Mijn 9 jarige moet nu 2x per week testen vanwege school. Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar daarmee een trauma te bezorgen. Ze wil wel testen maar wil het graag zelf doen, of ze het stokje ver genoeg doet, geen idee, ik kan zeggen tot hoe ver, maar ik douw het er niet in! Als ze echt klachten heeft gaan we wel naar de ggd.


Sorry maar hoezo trauma? Zo diep hoeft het niet, doe er als ouder ook niet zo moeilijk over. Je kunt een streepje op het stokje zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:40

Sheran schreef:
Anna79 schreef:
Nou, ik weet het niet met die zelftesten. Mijn 9 jarige moet nu 2x per week testen vanwege school. Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar daarmee een trauma te bezorgen. Ze wil wel testen maar wil het graag zelf doen, of ze het stokje ver genoeg doet, geen idee, ik kan zeggen tot hoe ver, maar ik douw het er niet in! Als ze echt klachten heeft gaan we wel naar de ggd.


Sorry maar hoezo trauma? Zo diep hoeft het niet, doe er als ouder ook niet zo moeilijk over. Je kunt een streepje op het stokje zetten :)


Precies, je kunt dat toch op een speelse manier doen? Rustig proberen..

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:40

bigone schreef:
Ongelooflijk onbegrijpelijk dat ze nu een negatieve thuistest genoeg vinden. Ik ken zoveel voorbeelden van mensen die drie dagen op rij negatief testen en dan toch positief zijn. Maar ja, zo krijg je hoeveelheid dagelijkse testen bij de ggd natuurlijk rap omlaag. Alleen zal dit uiteindelijk nog meer besmettingen opleveren en dus ziekenhuizen nog voller.


Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die dit als eerste dacht.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:48

Tja ik vind dat de ggd dan eindelijk eens moet komen met een minder vervelende test hoor. Wij gaan het echt bij zelftesten houden. Mijn dochter mag net geen kindertest meer en durft ook eigenlijk niet. Zij was erbij toen ik getest werd. Ik kreeg gelijk een flinke bloedneus en trok mijn hoofd terug omdat het zo naar was.

Het lijkt mij dat wanneer je je neus snuit, virusdeeltjes van achter naar voren meekomen. En daarbij testen ze kinderen tot 12 bij de ggd ook ondiep, dus dat is vergelijkbaar met een thuistest. Hier zijn juist de besmettingen op school aan het licht gekomen door een positieve zelftest.

Anna79, ik laat het mijn kinderen wel zelf doen. Dan maar iets minder ondiep. Maar ik laat ze eerst goed hun neus snuiten en dan via beide neusgaten testen.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:49

Druif_01 schreef:
bigone schreef:
Ongelooflijk onbegrijpelijk dat ze nu een negatieve thuistest genoeg vinden. Ik ken zoveel voorbeelden van mensen die drie dagen op rij negatief testen en dan toch positief zijn. Maar ja, zo krijg je hoeveelheid dagelijkse testen bij de ggd natuurlijk rap omlaag. Alleen zal dit uiteindelijk nog meer besmettingen opleveren en dus ziekenhuizen nog voller.


Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die dit als eerste dacht.


Het zou er niet alles uithalen, maar het meeste toch wel. Beter is ook een paar dagen thuis houden (dag 1 testen en dag 4 nog een keer). Probleem is dat kinderen (en overigens ook volwassenen) in het winterseizoen toch vaak verkouden zijn. Dan zou je bij ieder verkoudheidje naar de GGD teststraat moeten.
Dat is voor de GGD niet te handelen, maar ook niet voor jezelf.
Bij ons lukt het zelftesten goed; mijn dochter testte van de zomer positief op Corona met een thuistest; dus die testen doen het. Zorg wel voor een goede kwaliteit testen.
Ik vind ook best dat de kosten daarvan vergoed mogen worden (verdisconteerd in de prijzen) anders blijft er een drempel op thuistesten. Ik kan het betalen maar heel veel mensen niet.
En als je het niet aankan om zelf die wattenstaaf in je neus te steken, vraag een gezinslid :+

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:52

bigone schreef:
Ongelooflijk onbegrijpelijk dat ze nu een negatieve thuistest genoeg vinden. Ik ken zoveel voorbeelden van mensen die drie dagen op rij negatief testen en dan toch positief zijn. Maar ja, zo krijg je hoeveelheid dagelijkse testen bij de ggd natuurlijk rap omlaag. Alleen zal dit uiteindelijk nog meer besmettingen opleveren en dus ziekenhuizen nog voller.


Maar de ziekenhuizen voller komt vooral door mensen die niet gevaccineerd zijn en het boosteren dat wat achterblijft.

Zelftesten zorgt wel voor een lagere drempel en ik denk dat het beter is dat iemand die niet durft of wilt testen bij de ggd dan een thuistest doet. En je mag trouwens bij klachten alsnog een ggd test doen ipv een zelftest.

Als er een minder vervelende manier van testen zou zijn, dan zou ik wel direct naar de ggd gaan. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:57

Babootje schreef:
Het zou er niet alles uithalen, maar het meeste toch wel. Beter is ook een paar dagen thuis houden (dag 1 testen en dag 4 nog een keer). Probleem is dat kinderen (en overigens ook volwassenen) in het winterseizoen toch vaak verkouden zijn. Dan zou je bij ieder verkoudheidje naar de GGD teststraat moeten.
Dat is voor de GGD niet te handelen, maar ook niet voor jezelf.
Bij ons lukt het zelftesten goed; mijn dochter testte van de zomer positief op Corona met een thuistest; dus die testen doen het. Zorg wel voor een goede kwaliteit testen.
Ik vind ook best dat de kosten daarvan vergoed mogen worden (verdisconteerd in de prijzen) anders blijft er een drempel op thuistesten. Ik kan het betalen maar heel veel mensen niet.
En als je het niet aankan om zelf die wattenstaaf in je neus te steken, vraag een gezinslid :+


Inderdaad, veel kinderen hebben zeer milde klachten. Ik zie hier om me heen juist veel mensen met een positieve zelftest die daarna bij de ggd gaan testen.

De ggd kan het hier niet aan. Ik kon pas zaterdag terecht met mijn dochter en dan ook nog eens een heel eind weg. Dat is gewoon niet te doen als je regelmatig moet. Ik vind de zelftesten echt een uitkomst. Hier doen ze kinderen het testen ook prima zelf. Ik zal wel blij zijn als ze volgende week gratis testen meekrijgen. Op beide scholen (middelbaar en basis) is er hier geen voorraad meer. Ik zit deze week aan 27,- aan zelftesten. Dit vanwege een dochter met lichte verkoudheid, de andere heeft besmettingen in de klas en we gaan sinterklaas vieren bij mijn ouders dus we testen morgen en zaterdag ook nog eens. Dit is gewoon echt niet te doen.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:00

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:
Die achterstand en vooral de thuissituatie van sommige kwetsbare kinderen is o.a. de aanleiding van een aantal kinderartsen en sociologen om te pleiten om deze scholen open te houden.

Om dit hypocriet te noemen, vind ik dan wel bijzonder.


Die vind ik extra hypocriet, want er is veelvuldig gevraagd om mee te denken hoe scholen beter en veiliger open kunnen blijven.
Bedenk: er zitten nu hele klassen thuis vanwege besmettingen, ziekte van de leerkracht, teveel kinderen ziek. De kinderartsen (socioloog weet ik zo niet) hebben niet mee willen denken over manieren waarop we het onderwijs zo veilig mogelijk wel in stand konden houden. Ze interesseren zich, zo lijkt het, niet voor de leerachterstanden die je oploopt als je als leerling in quarantaine moet of ziek wordt, niet om de impact die het kan hebben als een familielid ernstig ziek wordt, en niet voor de kinderen die langdurige klachten hebben. Zelfs niet voor de kinderen die nu wel degelijk in het ziekenhuis komen.

Dat vind ik inderdaad hypocriet, want dat lijkt helemaal niet te gaan om het belang van de leerlingen zelf.



Ik vind het heel apart, als je nooit een interview ziet met een arts of socioloog of pedagoog en dan zo'n mening ventileert.
Hoe weet jij, wat zij precies hebben bijgedragen aan adviezen? Hoe weet jij of naar hun geluisterd is ?


Wat is jouw expertise op het gebied van kinderwelzijn ?
Werk je in het onderwijs?
Heb je kinderen?
Waar is jouw mening op gebaseerd?
Zeker omdat je eerder aangaf, niet naar interviews te luisteren met medici?

Het lijkt mij, dat juist de kinderartsen worden geconfronteerd met de gevolgen van kinderleed, veroorzaakt door wat dan ook.

Om deze mensen hypocriet te noemen, vind ik bijna net zo erg als FvD oproept om vooral niet te luisteren naar de adviezen van medici, omdat het oplichters zijn of wat voor onzin zij ook roepen.
Wie ben jij, als leek om een kinderarts hypocriet te noemen?
Heb je er weleens één gesproken?

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:15

Sheran schreef:
Anna79 schreef:
Nou, ik weet het niet met die zelftesten. Mijn 9 jarige moet nu 2x per week testen vanwege school. Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar daarmee een trauma te bezorgen. Ze wil wel testen maar wil het graag zelf doen, of ze het stokje ver genoeg doet, geen idee, ik kan zeggen tot hoe ver, maar ik douw het er niet in! Als ze echt klachten heeft gaan we wel naar de ggd.




Sorry maar hoezo trauma? Zo diep hoeft het niet, doe er als ouder ook niet zo moeilijk over. Je kunt een streepje op het stokje zetten :)


Precies, je kunt dat toch op een speelse manier doen? Rustig proberen..[/quote]

Moet best diep hoor, zijn gewoon dezelfde testen als voor volwassenen en dan in zo'n klein neusje. Wij doen het zo, ik vind het hartstikke knap dat ze zo goed haar best doet!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:18

Sheran schreef:
Anna79 schreef:
Nou, ik weet het niet met die zelftesten. Mijn 9 jarige moet nu 2x per week testen vanwege school. Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar daarmee een trauma te bezorgen. Ze wil wel testen maar wil het graag zelf doen, of ze het stokje ver genoeg doet, geen idee, ik kan zeggen tot hoe ver, maar ik douw het er niet in! Als ze echt klachten heeft gaan we wel naar de ggd.


Sorry maar hoezo trauma? Zo diep hoeft het niet, doe er als ouder ook niet zo moeilijk over. Je kunt een streepje op het stokje zetten :)


Als ze kan neuspeuteren kan zo’n test ook prima. Volgens mij mogen ze maar Max 2,5cm erin.

Ik blijf het ook apart vinden dat sommige mensen liever een medicijn nemen wat bewezen niet tegen COVID werkt (en destijds níét onderzocht) en bovendien reteveel bijwerkingen heeft wel pakken, maar een goed onderzocht vaccin met amper noemenswaardige bijwerkingen niet willen nemen. Waar zit dan je gezond verstand?

@storrum: ivermectine werkt niet tegen COVID is inmiddels bewezen. Onderzoeken die anders claimen waren

A) in gebieden waar de populatie veel wormen heeft en het lichaam ontdoen van wormen de immuunreactie tegen COVID hielp (want ivermectine direct op COVID doet geen drol)
B) bijna dodelijke concentraties gegeven waarbij een (volgens mij) niet significant positief verschil werd gezien (aka, risico weegt niet op tegen een voordeel wat er mogelijk bij inachthouding van de betrouwbaarheidsinterval niet eens is)

Dus ja. Fake of onbetrouwbaar. De groep die dit heeft gepubliceerd staat er bekend om niet werkende protocollen en medicatie aan te bevelen.

Wbt de zelftesten: is daar een reden voor gegeven? Bijv om GGD tijdelijk te ontzien? Klinkt idd niet verstandig maar vraag me af wat de beweegredenen zijn, of die opwegen tegen de overduidelijke nadelen aan zo’n beleid.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:22

Electra63 schreef:
Ik vind het heel apart, als je nooit een interview ziet met een arts of socioloog of pedagoog en dan zo'n mening ventileert.
Hoe weet jij, wat zij precies hebben bijgedragen aan adviezen? Hoe weet jij of naar hun geluisterd is ?

Wat is jouw expertise op het gebied van kinderwelzijn ?
Werk je in het onderwijs?
Heb je kinderen?
Waar is jouw mening op gebaseerd?
Zeker omdat je eerder aangaf, niet naar interviews te luisteren met medici?

Het lijkt mij, dat juist de kinderartsen worden geconfronteerd met de gevolgen van kinderleed, veroorzaakt door wat dan ook.

Om deze mensen hypocriet te noemen, vind ik bijna net zo erg als FvD oproept om vooral niet te luisteren naar de adviezen van medici, omdat het oplichters zijn of wat voor onzin zij ook roepen.
Wie ben jij, als leek om een kinderarts hypocriet te noemen?
Heb je er weleens één gesproken?


Ik zou ze niet hypocriet willen noemen, eerder kortzichtig. In ieder geval de mensen die ik aan de praattafels zie zitten en zich hard maken voor het openhouden van de scholen (Karoly en Spekman o.a.), terwijl de directeur van 1 van de meest kwetsbare scholen in de Schilderswijk in Den Haag juist pleitte voor het sluiten van de scholen, omdat hij de kwaliteit niet meer kon garanderen. En dan gaat het niet alleen maar om de kwaliteit van de leerstof maar ook van dat van (het zicht op) de kinderen. En hun kwetsbare ouders die juist in beroepen zitten die niet thuis kunnen werken. Waarvan de ouders vaak ook nog eens hun baan verliezen, wat ook veel stress in zo'n gezin geeft.
Maar ik denk dat het niet sluiten van de scholen ook zo 2 kanten heeft, waarvan de kwetsbaarheid en achterstandspositie van een bepaalde groep kinderen meer als excuus gebruikt dan dat het waarheid is

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:34

Electra63 schreef:
Ik vind het heel apart, als je nooit een interview ziet met een arts of socioloog of pedagoog en dan zo'n mening ventileert.


Je kunt echt prima volgen wat er zoal aan reacties en argumenten gegeven wordt, ook zonder de shows zelf te bekijken. Dat betekent dat ik niet exact weet wat een persoon in de meest recente uitzending van Jinek heeft gezegd, maar wel wat de algemene argumenten zijn van diegene, en of er in een uitzending ineens iets aan toegevoegd wordt of een andere richting gekozen. De inhoud is prima te achterhalen, en die volg ik wel. (En de informatiedichtheid van de shows is meestal niet zo hoog, dus dat is ook niet zo heel erg ingewikkeld.)

Maar laten we het persoonlijke gewoon weer overslaan, en het hebben over argumenten en achterhaalbare uitingen van de mensen die het betreft.

Citaat:
Hoe weet jij, wat zij precies hebben bijgedragen aan adviezen? Hoe weet jij of naar hun geluisterd is ?

Het heeft het inhoudelijk in elk geval niet gehaald tot de OMT-adviezen, en Illy zelf gebruikt zijn vrij ruime platform niet om dit aan de orde te stellen. Zelfs al weet ik niet precies wat een individueel persoon heeft bijgedragen, je kunt echt wel een inschatting maken van waar iemand wel en niet de nadruk op legt.

En de nadruk is gelegd, echt heel erg overduidelijk, op het open houden van scholen zonder het uitgangspunt om kinderen te beschermen tegen besmetting, en zonder aandacht voor de gevolgen van corona op een kind of de omgeving.
Er is geen aandacht voor lesuitval door de coronagevolgen, of door het lerarentekort, terwijl dat dingen zijn die je niet over kunt slaan als je het belang van kinderen werkelijk recht wilt doen. Want als je vindt dat het schadelijk is om scholen te sluiten, dan kun je niet doen alsof lesuitval of quarantaine of ziek zijn niet belangrijk zijn. (Dan zit een kind immers ook thuis, zonder onderwijs.)

En qua kinderartsen die toch wat anders communiceren: volg bv kinderarts dr. Carsten Lincke, Erasmus UMC. Zijn pleidooi gaat vooral over het beschikbaar maken van vaccins voor kinderen, maar daaronder ligt ook wel echt een ander verhaal dan Illy vertelt. (In elk geval waarbij de gevolgen van de ziekte voor kinderen zelf een groter risico is.)
En dit artikel is wellicht ook relevant: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/01/ki ... r-a4067615
Ook dat gaat onder andere over vaccins, maar ook daar ligt aan ten grondslag dat kinderen wel risico's lopen.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:39

bigone schreef:
storrum schreef:
Nog even over het hier zo verfoeide Ivermectine: ik vond net dit.
Of is dit ook fake? Het komt niet van Facebook.

Uit de bestudeerde literatuur blijkt dat er voldoende bewijs lijkt te bestaan over de veiligheid van oraal toegediende ivermectine, alsook over de werkzaamheid van het geneesmiddel bij de vroegtijdige behandeling en de profylaxe van COVID-19.

Conclusies
In het licht van het beschikbare bewijsmateriaal beveelt de Frontline COVID-19 Critical Care Alliance (FLCCC) het gebruik van orale ivermectine aan voor zowel de profylaxe als de vroegtijdige behandeling van COVID-19. Verdere goed opgezette studies moeten worden uitgevoerd om de werkzaamheid en veiligheid van invermectine in lage en hoge doses te onderzoeken, volgens verschillende doseringsschema's, zowel bij de korte- als de langetermijnbehandeling.


https://www.sciencedirect.com/science/a ... 8621000350

Het staatbiedereen vrij om die zooi te slikken en er in te geloven, net als in de kerstman en Sinterklaas.
Er zijn honderden zogenaamde onderzoeken geweest en stuk voor stuk konden ze allemaal de prullenbak in.
Maar zorg vooral dat er een doos op de plank ligt. En ter info, een vijfdaagse dosis via het infuus met gruwelijk hoge ( bijna dodelijke dosering leek iets te doen) dus een paar pillen slikken helpt je van je wormen af, niet van Corona.


Storrum stelt een hele terechte vraag want hij/zij citeert een recent peer-reviewed artikel.

Storrum: dit artikel is een narrative review, dat is een soort samenvatting van de literatuur die een lage „ranking“ heeft kwa wetenschappelijke waarde en gevoelig is voor bias. De schrijver zelf heeft verder geen data geleverd en vat enkel samen wat hij/zij gevonden heeft. Aangezien het geen systematic review is weet je niet of ze zelf een bias hebben.
In het review staat dat er onvoldoende studies gedaan zijn en men het eigenlijk nog niet zeker weet maar dat er in sommige landen een tendens is. Er wordt geconcludeerd dat het niet verstandig is om het op brede schaal in te zetten en zeker niet langdurig.
Enkel in India is op dit moment een actief advies, in westerse landen niet.
Beantwoord dit je vraag?

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:05

@Shadow,
Je hebt het iedere keer over Jinek? Wat wil je daarmee suggereren? Zij geven ook interviews bij Nieuwsuur, Buitenhof of NPO1.
Of op de radio. Gewoon normale serieuze programma's.
Ik hoor/zie soms liever een interview, omdat op papier/digitaal het interview bijgeschaafd of mooier of slechter gemaakt kan worden.

@Babootje,
Ik heb dat interview ook gezien, ik heb nl. tot voor kort in het Laakkwartier gewerkt, ik ken de wijk redelijk goed.

Ik vind het lastig, omdat ik verschillende meningen van schooldirecteuren heb gelezen.
En zoals je eerder aangaf, Spekman heeft ook een andere mening.
Ik denk dat voor allebei wel wat te zeggen is.

Het lijkt mij moeilijk om te bepalen wat het beste is, maar ik geloof wel in de goede intenties van een kinderarts als Illy ; hij spreekt ook niet alleen namens zichzelf, maar ook namens de vereniging van kindergeneeskunde.

Maar ook hier zal het beleid en het advies kunnen wijzigen door voortschrijdend inzicht en steeds meer informatie.
Het blijft een nieuwe ziekte, zeker door de mutaties.