Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 41 [ 1001 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

 
Profiel   

Zoals ik al zei, donders interessant onderwerp voor een ander topic, Maar die vorm van 1G heeft mijn voorkeur, als ik een voorkeur moet aangeven dan en dat wil ik best ergens in een ander topic onderbouwen.

Ik had het er in dit topic niet bij in moeten gooien, maar ik werd een beetje moe van sommige reacties hier dat ik iets tegen ongevaccineerden zou hebben.
Waarom is een meningsverschil tussen anders denkenden, in eerder geval over het off topic gaan, meteen een reden om de ander in een hokje te stoppen als zijnde alsof ik een probleem zou hebben met alle ongevaccineerden?

Is dat wat bijna 2 jaar COVID-19 en discussiëren voor gezorgd heeft? Dat men bij elk verschil van mening, hoe ongerelateerd ook, meteen in een slachtofferrol duikt en de ander aanwijst als boeman?
Soms denk ik dat we hierdoor steeds meer afstevenen op een situatie als in de VS tussen de Democraten en Republikeinen. De tweedeling was daar al jaren en is o.a. door COVID-19 alleen maar erger geworden.

Is dat dan waar het ook in ons kikkerlandje naar toe moet? Ik huiver bij de gedachte, de VS is al jaren lang niet meer een land waar ik positief tegenaan kijk, maar ook dat is weer een andere discussie.

Dat is ook de reden dat ik nu de Corona discussie het liefste vermijd en mensen in mijn leven buitengesloten heb die de discussie niet kunnen laten en geen respect hebben voor het feit dat er mensen zijn die er anders over denken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:07 



 
Profiel   

Vanavond bij mijn broer en zijn gezin gegeten. Zo gelijk twee verjaardagen in 1 avond gedaan, zonder bezoek aanwezig uit nog een ander huishouden.
Ze hadden mij verzocht om een zelftest te doen, voordat ik langs zou komen, dus dat netjes op mijn werk gedaan en zij hadden allemaal ook een zelftest gedaan.

Mijn schoonzus is gevaccineerd ivm werk, mijn broer wil niet meewerken aan een QR maatschappij en wil niet vaccineren.

Mijn broer is nog steeds zwaar gelovig, wij hebben een Christelijke achtergrond van huis uit meegekregen. Ook de eindtijd theorie is ons geleerd en mijn broer zat zich af te vragen of we nu in de eindtijd zitten en de QR het teken van het beest is

Ik heb gewoon duidelijk gemaakt dat ik niet in de eindtijd theorie geloof, omdat het hele concept “rapture” ofwel “de opname” imo niet bijbels is.
Als hij dat wel wil geloven, dat hij dat vooral moet doen en ik dat zou respecteren, maar ik er geen discussie in relatie tot COVID over wil hebben.
Dat vond hij prima en we zijn overgestapt op een ander, niet COVID gerelateerd onderwerp.

Het was verder de hele avond super gezellig, omdat we elkaars mening respecteerden en niet over de verschillen in discussie gingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:19 



 
Profiel   

Ik geloof niet zo in een complottheorie. Wel denk ik vaak, het is wel een heel vernuftig virus. Maar er hebben ook veel varianten aardig vrij spel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:30 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
imaudy schreef
De meeste mensen die zeggen in F te zitten schaar ik onder A :P
Ik ga mezelf niet in een hokje stoppen. Ben niet gevaccineerd, maar ben voorzichtig.


Maar waarom? Oprecht benieuwd hier.

Volgens mij omdat de feiten waar jij mee 'strooit' zo lastig zijn.

Ik begrijp heel goed dat je vaak niet op je handen kunt blijven zitten en onwaarheden wilt verleggen. Maar houd je toch maar af en toe in uit respect voor bijvoorbeeld de TS. Roep desnoods enkel dat iemand on-topic moet blijven en er niet van alles bij moet slepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:45 



 
Profiel   

Maar dat verandert toch niks aan de indeling zoals geformuleerd door ibbel en Fitzroy? Of halen jullie er bewust extra criteria bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:51 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Maar dat verandert toch niks aan de indeling zoals geformuleerd door ibbel en Fitzroy? Of halen jullie er bewust extra criteria bij?

Ssshhh... :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 01:27 



 

Stilaan komt de vaccinatieplicht overal door of zet de tweedeling door!


Op de laatste meters van haar kanselierschap kondigde Angela Merkel donderdagmiddag nog een reeks harde coronamaatregelen aan. Overal in Duitsland, ook in regio’s waar de besmettingscijfers laag zijn, zal 2G worden ingevoerd. Niet alleen restaurants en cafés zijn dan uitsluitend voor mensen die gevaccineerd of genezen zijn, ook bij niet-essentiële winkels, cultuurinstellingen en sportevenementen moet bij de entree een coronapas worden getoond. Ook mag het ongevaccineerde deel van de bevolking nog maar met twee mensen uit een ander huishouden samenkomen. Kinderen tot vijftien jaar tellen niet mee.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/02/du ... n-a4067752

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 07:41 



 
Profiel   

Ja er komt een "nieuwe normaal" en verdeling zal gaan heersen.
Heel beangstigend en gevaarlijk.
Wat iemand ook geloofd en welke maatregelen ze ook naleven. Dit wordt voor helemaal niemand een pretje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:03 



 
Profiel   

Ik vind het wel jammer dat het topic deze kant op gaat. TS heeft meerdere keren aangegeven dat dit niet de bedoeling van dit topic was. Er zijn zat andere topics op CV (corona vragen) waar hierover van gedachten gewisseld kan worden. Of open een ander topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:27 



 
Profiel   

MCE schreef
Stilaan komt de vaccinatieplicht overal door of zet de tweedeling door!


Op de laatste meters van haar kanselierschap kondigde Angela Merkel donderdagmiddag nog een reeks harde coronamaatregelen aan. Overal in Duitsland, ook in regio’s waar de besmettingscijfers laag zijn, zal 2G worden ingevoerd. Niet alleen restaurants en cafés zijn dan uitsluitend voor mensen die gevaccineerd of genezen zijn, ook bij niet-essentiële winkels, cultuurinstellingen en sportevenementen moet bij de entree een coronapas worden getoond. Ook mag het ongevaccineerde deel van de bevolking nog maar met twee mensen uit een ander huishouden samenkomen. Kinderen tot vijftien jaar tellen niet mee.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/02/du ... n-a4067752

In welke zin vind je deze relevant voor in dit topic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:33 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ik vind het wel jammer dat het topic deze kant op gaat. TS heeft meerdere keren aangegeven dat dit niet de bedoeling van dit topic was. Er zijn zat andere topics op CV (corona vragen) waar hierover van gedachten gewisseld kan worden. Of open een ander topic.

Je roept helaas tegen dovemansoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:39 



 

Telpeva schreef
MCE schreef
Stilaan komt de vaccinatieplicht overal door of zet de tweedeling door!


Op de laatste meters van haar kanselierschap kondigde Angela Merkel donderdagmiddag nog een reeks harde coronamaatregelen aan. Overal in Duitsland, ook in regio’s waar de besmettingscijfers laag zijn, zal 2G worden ingevoerd. Niet alleen restaurants en cafés zijn dan uitsluitend voor mensen die gevaccineerd of genezen zijn, ook bij niet-essentiële winkels, cultuurinstellingen en sportevenementen moet bij de entree een coronapas worden getoond. Ook mag het ongevaccineerde deel van de bevolking nog maar met twee mensen uit een ander huishouden samenkomen. Kinderen tot vijftien jaar tellen niet mee.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/02/du ... n-a4067752

In welke zin vind je deze relevant voor in dit topic?


het ontstaan/doorzetten van een tweedeling, maar het had ook in een ander topic geplaats kunnen worden, prima.

weer ontopic

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:43 



 
Profiel   

Ik geloof helemaal niet zo in die tweedeling. Die wordt te pas en te onpas te berde gebracht door vooral die kleine groep roeptoeters (waar ik in ieder geval geen contact meer mee zou willen mocht ik die in mijn vriendenkring hebben) die tegen alles en iedereen aanschoppen.

Als we díe club nou gewoon eens zouden negeren en met z'n allen ons bewust zouden willen worden dat we állemaal in hetzelfde schuitje zitten en állemaal in oorlog zijn met een virus. Wat zou dat de lucht klaren. Er is geen tweedeling, we hebben een gemeenschappelijke vijand. Zodra we ons dat bewust zijn, staan we echt wel naast elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:49 



 
Profiel   

Ik merk wel dat ik het respect voor bepaalde mensen in mijn omgeving ben verloren. Ik dacht dat het intelligente weldenkende mensen zijn. Maar als ik dan gisteren een appje krijg met “zou je die booster wel halen want het gaat in je hersenen zitten”. Dan denk ik, lief dat je me het beste gunt maar dit is zo’n onzin. En dan gaat het om iemand met een universitaire opleiding gezondheidswetenschappen… daar verwacht ik enige biologische kennis van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:01 



 
Profiel   

Ik vind het een lastige.
Ik heb een tijd les gehad van een ostheopaat die ook dressuurles gaf. Zij is heel erg tegen vaccinaties, overheid probeert ons te onderdrukken etc.
Ik moet merken dat mijn vertrouwen in haar als ostheopaat ook gedaald is daardoor. Ik zal niet zeggen dat zij dom is of iets dergelijks, maar ik krijg wel minder vertrouwen in haar wetenschappelijke kijk op dingen. En dat resulteert dus bij mij in direct resultaat naar haar ostheopatie kunde. Net zoals Bloemejte75 dus eigenlijk. Ik zou zo iemand dan ook niet snel als ostheopaat meer uitnodigen.
Verder ken ik ook iemand (vaag) die een heel verhaal afstak over 'down the rabbit hole'. Zeer extreem, toen ook al. Ze luisterde ook totaal niet naar enige andere input (die in dit geval vrij relevant was, aangezien ze A aanraadde, waar wij ervaring mee hadden en dat ging echt niet goed in ons geval, maar daar walste ze overheen). Zo iemand had ik in het begin wel respect voor, maar nu gaat het echt ene oor in, andere oor uit.

Overigens ken ik ook mensen die zich niet laten vaccineren, met voor mij zeer begrijpelijke redenen. Daar luister ik dan naar (als het toevallig op het onderwerp komt). Voor hen heb ik zeker wel nog respect, dat is niet veranderd. Maar dat is ook omdat ik de keuze begrijp. En zij begrepen mijn keuze voor vaccinatie ook gewoon, en zouden in mijn geval ook meteen voor vaccinatie zijn gegaan. Dus met die mensen kan een gewoon, open gesprek. En dan is er naar mijn mening ook geen gevolg voor de toekomst wat betreft die relaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:46 



 
Profiel   

Maar dat vind ik erg typerend voor Nederland de laatste jaren, met zowat elk onderwerp.
De kleine groep krijgt zo enorm veel aandacht dat het lijkt dat het er heel veel zijn.
Zijn met elke uitspraak in het nieuws, elke rel vol in beeld.
De miljoenen mensen die er niet zo over denken als die roeptoeters zijn niet leuk om weer te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:48 



 
Profiel   

Bloemetje75 schreef
Ik merk wel dat ik het respect voor bepaalde mensen in mijn omgeving ben verloren. Ik dacht dat het intelligente weldenkende mensen zijn. Maar als ik dan gisteren een appje krijg met “zou je die booster wel halen want het gaat in je hersenen zitten”. Dan denk ik, lief dat je me het beste gunt maar dit is zo’n onzin. En dan gaat het om iemand met een universitaire opleiding gezondheidswetenschappen… daar verwacht ik enige biologische kennis van.


"Beste Piet. NIET boosteren is in je hersenen gaan zitten. Groet, Bloemetje75"
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:53 



 
Profiel   

LoveBodin schreef
Ik vind het een lastige.
Ik heb een tijd les gehad van een ostheopaat die ook dressuurles gaf. Zij is heel erg tegen vaccinaties, overheid probeert ons te onderdrukken etc.
Ik moet merken dat mijn vertrouwen in haar als ostheopaat ook gedaald is daardoor. Ik zal niet zeggen dat zij dom is of iets dergelijks, maar ik krijg wel minder vertrouwen in haar wetenschappelijke kijk op dingen. En dat resulteert dus bij mij in direct resultaat naar haar ostheopatie kunde. Net zoals Bloemejte75 dus eigenlijk. Ik zou zo iemand dan ook niet snel als ostheopaat meer uitnodigen.
Verder ken ik ook iemand (vaag) die een heel verhaal afstak over 'down the rabbit hole'. Zeer extreem, toen ook al. Ze luisterde ook totaal niet naar enige andere input (die in dit geval vrij relevant was, aangezien ze A aanraadde, waar wij ervaring mee hadden en dat ging echt niet goed in ons geval, maar daar walste ze overheen). Zo iemand had ik in het begin wel respect voor, maar nu gaat het echt ene oor in, andere oor uit.

Overigens ken ik ook mensen die zich niet laten vaccineren, met voor mij zeer begrijpelijke redenen. Daar luister ik dan naar (als het toevallig op het onderwerp komt). Voor hen heb ik zeker wel nog respect, dat is niet veranderd. Maar dat is ook omdat ik de keuze begrijp. En zij begrepen mijn keuze voor vaccinatie ook gewoon, en zouden in mijn geval ook meteen voor vaccinatie zijn gegaan. Dus met die mensen kan een gewoon, open gesprek. En dan is er naar mijn mening ook geen gevolg voor de toekomst wat betreft die relaties.


Dit is inderdaad ook wel een interessante.

Bij iemand zonder link naar iets van gezondheid in het vak (kapper, bakker, noem maar op) die denkt zoals jij hier beschrijft, denk ik vaak "wat een wappie" en ga verder met mijn leven, als het ware. Afhankelijk van hoe vocaal ze zijn zou ik pas kiezen om daar niet meer te komen, maar als ze niet zulke zendingsdrang hebben dan zou ik bijv. zo'n kapper wel nog gewoon bezoeken (mits ze aan de maatregelen houden voor mijn eigen veiligheid ofc).

Als een verpleegkundige, arts, fysio, dierenarts, of iemand anders werkend in het gezondheidsvak (dier of mens) raakt gelijk mijn respect kwijt omdat je ondanks je beroep blijkbaar niet kundig bent in het lezen en begrijpen van wetenschappelijke onderzoeken en/of je niet op de hoogte blijft van ontwikkelingen, waardoor je deze "wappie" mentaliteit krijgt. Naar zo'n persoon zou ik dus inderdaad niet meer toegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:57 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik geloof helemaal niet zo in die tweedeling. Die wordt te pas en te onpas te berde gebracht door vooral die kleine groep roeptoeters (waar ik in ieder geval geen contact meer mee zou willen mocht ik die in mijn vriendenkring hebben) die tegen alles en iedereen aanschoppen.

Als we díe club nou gewoon eens zouden negeren en met z'n allen ons bewust zouden willen worden dat we állemaal in hetzelfde schuitje zitten en állemaal in oorlog zijn met een virus. Wat zou dat de lucht klaren. Er is geen tweedeling, we hebben een gemeenschappelijke vijand. Zodra we ons dat bewust zijn, staan we echt wel naast elkaar.


Dit. Het aantal mensen die er nadrukkelijk samen wat van probeert te maken, gevaccineerd danwel ongevaccineerd testend is heel veel groter dan die kleine minderheid die gewoon helemaal niks wil.

En wat IMANDRA zegt. Ik denk dat je het onbewust toch meeneemt wanneer iemand die je kundig acht nogal onbewezen theorieen verkondigt, al helemaal als dit nogal vocaal gaat. Die tweedeling bestaat helemaal niet totdat iemand hem verzint. Hoe meer erover gepraat wordt, hoe "echter" hij wordt.

@LoveBodin, snap ik hoor, sta er hetzelfde in. Hier ook meerdere mensen in de omgeving die zich niet gevaccineerd hebben, met ieder hun eigen redenen. Die houden zich verder wel aan de maatregelen, dikke prima. Met diehard complottheorie aanhangers is het helaas lastig praten.

@Duopenotti Jammergenoeg zorgen die wel voor wat nieuwswaardige opstootjes. De zwembaden zijn nu weer de linie geworden van boosmensen. Nederlanders moeten ook altijd overal iets van vinden dus alles wordt weer breed uitgemeten op nieuws en twitter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:22 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd hoe dit voor verplegend personeel is… Dat lijkt mij persoonlijk echt lastig.
En ook niet vergelijkbaar aan iemand die zichzelf longkanker “gegeven heeft” door 4 pakjes shag per dag weg te roken, omdat dat als verplegend personeel je zelf (en iedereen waarmee je in contact komt) ook risico loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:26 



 
Profiel   

Aaaah neee!
Zelfs Bassie en Adriaan hebben ruzie over wel of niet gevaccineerd zijn: https://www.story.nl/artikel/showbizz/a ... -een-grens

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:25 



 
Profiel   

Sanet schreef
Aaaah neee!
Zelfs Bassie en Adriaan hebben ruzie over wel of niet gevaccineerd zijn: https://www.story.nl/artikel/showbizz/a ... -een-grens


Dit past beter bij het viruswaanzin topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:14 



 
Profiel   

Bas is wel anders naar zijn broertje gaan kijken sinds Aad gevaccineerd is. Dus in die zin is het wel passend hier. Erg triest dit soort dingen. Andersom ook al gezien dat iemand zijn eigen dochter niet in huis wil omdat ze niet gevaccineerd is. Ik snap dat soort dingen echt niet. Zulke familieruzies maken een hoop kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:13 



 
Profiel   

Ik kijk idd ook heel anders nu naar een groot aantal behandelaren van paard en mens… bepaalde fysios, therapeuten, voedingsdeskundigen…. Als ze teveel rond blaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:22 



 
Profiel   

Dat snap ik dus niet.

Als jouw paard al weet ik hoe lang goed gehandeld word door een therapeut waarom zou je diegene dan ineens niet meer willen omdat ze anders denken en praten. Hun werkwijze veranderd niet toch.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 41 [ 1001 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen