Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 69 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #8

 
Profiel   

Van nu.nl

Even het hoe en wat van het zelftesten op een rijtje. Het is dus niet een testje en klaar is de bedoeling bij aanhoudende klachten. En ook niet voor iedereen bedoeld eigenlijk.

Citaat
De nieuwe regels rond zelftesten in het kort:

Als je klachten hebt, mag je een zelftest doen.

Je mag ook nog naar de GGD voor een test.

Valt de zelftest positief uit, dan moet je alsnog naar de GGD voor bevestiging van de uitslag.

Ook als de zelftest negatief is, moet je je aan de basisregels houden. Dus regelmatig handen wassen, niezen in je elleboog, geen handen schudden en afstand houden.

Houden je klachten langer dan een dag aan? Doe dan nog een keer de zelftest.

Houden de klachten nog langer aan? Worden ze erger of verlies je je reuk of smaak? Maak dan een testafspraak bij de GGD.

Heb je een kwetsbare gezondheid? Ga dan naar de GGD.

Contact gehad met een besmette persoon? Ook dan ga je naar de GGD.

Geldt dit ook als je niet gevaccineerd bent?

Ja, zo heeft een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid bevestigd aan NU.nl.

Daarnaast gelden de nieuwe regels ook voor kinderen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:07 



 
Profiel   

En er werd altijd gezegd dat zelftesten bij klachten niet gebruikt moesten worden, maar alleen preventief. Niet te volgen :n

En hoe gaan mensen in de bijstand dat allemaal betalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:12 



 
Profiel   

Dus je mag testen maar het moet niet? Want je mag thuis testen of via ggd. Je moet je dan wel altijd aan de basisregels houden.

Handig ook voor de huisartspraktijken die eerst mensen moesten adviseren om ipv een thuistest toch een ggd test te doen omdat het betrouwbaarder is. Nu zullen sommige misschien bellen met ik heb thuis negatief getest mag ik dan op het gewone spreekuur komen...tsja


Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-12-21 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:13 



 
Profiel   

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... oronavirus

In Duitsland willen ze.ook een vaccinatieplicht per 1 februari.

Steeds meer landen willen dit gaan invoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:17 



 
Profiel   

Electra63 schreef
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... oronavirus

In Duitsland willen ze.ook een vaccinatieplicht per 1 februari.

Steeds meer landen willen dit gaan invoeren.


Hm dat zal mijn nicht en haar man niet leuk vinden. Die willen niet vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:20 



 
Profiel   

Ik denk dat de meeste mensen met echte klachten nog wel naar de ggd gaan om het uit te sluiten. Een zelftest kan ook vals positief zijn. En ik vindt wel dat ze daar tegenover mogen zetten dat positieve zelftest is zeker test bij de ggd

Maar er zijn zoveel mensen die de zelftest verkeerd uitvoeren. Meestal niet ver genoeg de neus in en dan kan die wel eens negatief zijn terwijl je wel corona hebt.

En over mensen met weinig geld ik ben ook van mening dat elk huishouden gewoon een doos met 50 testen kostenloos opgestuurd zou moeten krijgen. Ik ben ook al best wat extra geld kwijt eraan omdat ik test voor mijn werk 2x in de week

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:20 



 
Profiel   

De zelftesten vind ik inderdaad ook niet te betalen.

Er staat dat als je positief zelftest, je moet testen bij de ggd. Maar testen kunnen ze je toch nooit verplichten? Je kunt toch ook gewoon direct zelf in isolatie gaan en al de mensen waarmee je in aanraking bent geweest op de hoogte stellen?
Testen is sowieso toch nooit verplicht, maar wordt geadviseerd? Alleen moet je als je niet test je natuurlijk wel aan de regels houden die daar dan weer voor gelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:25 



 
Profiel   

Mijn schoonzus heeft vorige week 5 dagen lang een zelftest gedaan, omdat haar zoon, schoondochter en man positief en ziek waren.
Pas op dag 5 testte ze positief en is ze alsnog door de GGD getest en positief. Ze is ook behoorlijk ziek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:32 



 
Profiel   

Vayo schreef
De zelftesten vind ik inderdaad ook niet te betalen.

Er staat dat als je positief zelftest, je moet testen bij de ggd. Maar testen kunnen ze je toch nooit verplichten? Je kunt toch ook gewoon direct zelf in isolatie gaan en al de mensen waarmee je in aanraking bent geweest op de hoogte stellen?
Testen is sowieso toch nooit verplicht, maar wordt geadviseerd? Alleen moet je als je niet test je natuurlijk wel aan de regels houden die daar dan weer voor gelden.


Bij een positieve zelftest zou ik juist wel een GGD test doen. Iemand in mijn omgeving had namelijk 2x een valse positieve test. Dan zit je voor niks in isolatie....

Tevens als ik een positieve zelftest heb , moet ik van mijn werk wel een GGD test doen. Als het toch nog negatief is kan ik namelijk gewoon werken. Plus ik wil het dan zeker weten. Ik vertrouw de zelftesten zeker voor 90% maar als ik echt klachten heb en twijfel aan mijn zelftest ga ik naar de GGD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:57 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Mijn schoonzus heeft vorige week 5 dagen lang een zelftest gedaan, omdat haar zoon, schoondochter en man positief en ziek waren.
Pas op dag 5 testte ze positief en is ze alsnog door de GGD getest en positief. Ze is ook behoorlijk ziek.

Hoop dat ze gevaccineerd zijn. Dan valt het misschien qua ernst van de ziekte nog mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:03 



 
Profiel   

Vayo schreef
De zelftesten vind ik inderdaad ook niet te betalen.

Er staat dat als je positief zelftest, je moet testen bij de ggd. Maar testen kunnen ze je toch nooit verplichten? Je kunt toch ook gewoon direct zelf in isolatie gaan en al de mensen waarmee je in aanraking bent geweest op de hoogte stellen?
Testen is sowieso toch nooit verplicht, maar wordt geadviseerd? Alleen moet je als je niet test je natuurlijk wel aan de regels houden die daar dan weer voor gelden.


Ja, ik vind dat dat goed kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:38 



 
Profiel   

Dat praten over verplicht vaccineren lijkt me minder nuttig dan het boosteren/vaccineren van risicogroepen. Ondertussen in Portugal met nagenoeg 100% gevaccineerd:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:40 



 
Profiel   

En toch is de vaccinatiegraad verhogen nuttiger dan het geven van een boosterprik. Bij de meeste mensen is het vaccin nog steeds heel effectief. Het is echt een relatief kleine groep, waar de effectiviteit teveel verminderd is. Dat zie je ook in de ziekenhuis- en IC-opnames. Het is een prima idee om die groep een booster te geven en de voorbereidingen te starten om de rest van de gevaccineerden ook een booster te geven als ze daar aan toe zijn. Maar, als je naar die ziekenhuis- en IC-opnames kijkt, dan zijn nog steeds de ongevaccineerden het grote probleem en zorgen zij voor de opstopping in de zorg. Wil je dat zo snel mogelijk oplossen, dan moet je die groep dus gaan vaccineren.

Ik denk niet dat we hier in Nederland een vaccinatieverplichting gaan krijgen. Dat past totaal niet in onze cultuur en het is ook niet iets waar ik achter sta. Ik hoop wel op meer drang, want uiteindelijk blijft verhogen van de vaccinatiegraad de beste uitweg naar minder ziekenhuis- en IC-opnames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:54 



 
Profiel   

Relaxed schreef
En er werd altijd gezegd dat zelftesten bij klachten niet gebruikt moesten worden, maar alleen preventief. Niet te volgen :n

En hoe gaan mensen in de bijstand dat allemaal betalen?


Die kunnen toch gewoon naar de GGD? Het is een extra optie,geen gedwongen alternatief

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 00:02 



 
Profiel   

Relaxed schreef
En er werd altijd gezegd dat zelftesten bij klachten niet gebruikt moesten worden, maar alleen preventief. Niet te volgen :n
En hoe gaan mensen in de bijstand dat allemaal betalen?

Dit is denk ik vooral bedoeld voor heel veel kinderen met snottebellen….die moesten tot nu toe thuis blijven en steeds naar de GGD.
Erg lastig en het was toch al zo druk in de teststraten.
Die kunnen nu thuis testen en toch naar school.
Scholen hebben gratis testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 00:22 



 
Profiel   

bigone schreef
Electra63 schreef
Mijn schoonzus heeft vorige week 5 dagen lang een zelftest gedaan, omdat haar zoon, schoondochter en man positief en ziek waren.
Pas op dag 5 testte ze positief en is ze alsnog door de GGD getest en positief. Ze is ook behoorlijk ziek.

Hoop dat ze gevaccineerd zijn. Dan valt het misschien qua ernst van de ziekte nog mee.


Ze zijn allemaal gevaccineerd.
Zwager heeft erge reuma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 00:25 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Mijn schoonzus heeft vorige week 5 dagen lang een zelftest gedaan, omdat haar zoon, schoondochter en man positief en ziek waren.
Pas op dag 5 testte ze positief en is ze alsnog door de GGD getest en positief. Ze is ook behoorlijk ziek.

Ik heb altijd begrepen dat dag 5 sowieso de beste dag is om te testen?
Ik testte zelf ook 'pas' positief op dag 5, dus eigenlijk precies volgens het boekje..

Voor de rest ben ik blij dat ik de regels niet supergoed ken, anders zou je je inderdaad verplicht voelen dingen te doen (terwijl het er volgens mij niet zo letterljk staat).. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 07:02 



 
Profiel   

Karl66 schreef
En toch is de vaccinatiegraad verhogen nuttiger dan het geven van een boosterprik. Bij de meeste mensen is het vaccin nog steeds heel effectief. Het is echt een relatief kleine groep, waar de effectiviteit teveel verminderd is. Dat zie je ook in de ziekenhuis- en IC-opnames. Het is een prima idee om die groep een booster te geven en de voorbereidingen te starten om de rest van de gevaccineerden ook een booster te geven als ze daar aan toe zijn. Maar, als je naar die ziekenhuis- en IC-opnames kijkt, dan zijn nog steeds de ongevaccineerden het grote probleem en zorgen zij voor de opstopping in de zorg. Wil je dat zo snel mogelijk oplossen, dan moet je die groep dus gaan vaccineren.

De risicogroepen, niet per se de ongevaccineerden. Als je alle gezonde 50-minners nu gevaccineerd krijgt, voorkom je een handvol ziekenhuisopnamen. Met een gemiddelde leeftijd van 60 en een BMI van 30 op de IC zou de focus mijns inziens daar moeten liggen waar je de meeste 'winst' verwacht. Ook met het oog op Portugal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 07:12 



 
Profiel   

Cer schreef
Electra63 schreef
Mijn schoonzus heeft vorige week 5 dagen lang een zelftest gedaan, omdat haar zoon, schoondochter en man positief en ziek waren.
Pas op dag 5 testte ze positief en is ze alsnog door de GGD getest en positief. Ze is ook behoorlijk ziek.

Ik heb altijd begrepen dat dag 5 sowieso de beste dag is om te testen?
Ik testte zelf ook 'pas' positief op dag 5, dus eigenlijk precies volgens het boekje..

Voor de rest ben ik blij dat ik de regels niet supergoed ken, anders zou je je inderdaad verplicht voelen dingen te doen (terwijl het er volgens mij niet zo letterljk staat).. :Y)


Klopt.
Maar zij hadden elkaar zaterdag gezien. Zoon zondag ziek, schoondochter op maandag ziek en zwager op dinsdag ziek. Allemaal ook op deze dagen positief getest.
Daarom ging mijn schoonzus ook testen. Omdat de anderen eigenlijk binnen 1, 2 of 3 dagen wel positief testten. Hadden allemaal wel klachten.
Mijn schoonzus kreeg op donderdag pas klachten en testte toen pas positief met zelftest en volgende dag bij GGD.

Die incubatietijd lijkt me het probleem.
Je bent al besmet, maar omdat je nog geen klachten hebt, test je negatief.
En dat gebeurt met iedereen, die besmet is, maar nog geen klachten heeft en dus negatief test en gewoon zijn ding doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:00 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Je hebt het iedere keer over Jinek?


Oh sorry hoor, is dat weer niet goed :

Citaat
Ik hoor/zie soms liever een interview, omdat op papier/digitaal het interview bijgeschaafd of mooier of slechter gemaakt kan worden.


Dat mag. Prima toch? Ik doe het meestal op een andere manier, maar laten we daar gewoon lekker niet meer over zeuren, ik weet niet altijd exact wie er waar zitten en wat ze dan exact in die uitzending zeggen, maar ik ben prima op de hoogte. Kunnen we dit dan nu achter ons laten?

Citaat
Ik vind het lastig, omdat ik verschillende meningen van schooldirecteuren heb gelezen.
En zoals je eerder aangaf, Spekman heeft ook een andere mening.
Ik denk dat voor allebei wel wat te zeggen is.


Maar Spekman is dus geen schooldirecteur. Je ziet bij corona onder andere veel verschillen tussen de mensen die redeneren vanuit een theorie, of mensen die het met de praktijk te doen hebben. Ik denk persoonlijk dat we dan veel meer naar de praktijk moeten luisteren, want dat is hoe het echt is.

Citaat
Het lijkt mij moeilijk om te bepalen wat het beste is, maar ik geloof wel in de goede intenties van een kinderarts als Illy ;


Ik denk dat we nodig hebben dat er meer mensen kijken naar de inhoud, niet op basis van een geloof. Iedereen verdient het om beoordeeld te worden op acties en daden, niet op beeldvorming en geloof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:07 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Cer schreef
Ik heb altijd begrepen dat dag 5 sowieso de beste dag is om te testen?
Ik testte zelf ook 'pas' positief op dag 5, dus eigenlijk precies volgens het boekje..

Voor de rest ben ik blij dat ik de regels niet supergoed ken, anders zou je je inderdaad verplicht voelen dingen te doen (terwijl het er volgens mij niet zo letterljk staat).. :Y)


Klopt.
Maar zij hadden elkaar zaterdag gezien. Zoon zondag ziek, schoondochter op maandag ziek en zwager op dinsdag ziek. Allemaal ook op deze dagen positief getest.
Daarom ging mijn schoonzus ook testen. Omdat de anderen eigenlijk binnen 1, 2 of 3 dagen wel positief testten. Hadden allemaal wel klachten.
Mijn schoonzus kreeg op donderdag pas klachten en testte toen pas positief met zelftest en volgende dag bij GGD.

Die incubatietijd lijkt me het probleem.
Je bent al besmet, maar omdat je nog geen klachten hebt, test je negatief.
En dat gebeurt met iedereen, die besmet is, maar nog geen klachten heeft en dus negatief test en gewoon zijn ding doet.


De incubatietijd is niet het probleem natuurlijk, maar wel dat mensen heel veel bij elkaar op bezoek gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:08 



 
Profiel   

Deze variabele incubatie tijd is natuurlijk lastig. Je gaat te goeder trouw(0 klachten) naar je werk etc, en kan mensen besmetten.
De conclusie dat mensen heel veel bij elkaar op bezoek gaan en dat is het probleem vind ik nogal onnozel.
Is de incubatie tijd zo'n 24 uur en dan duidelijke klachten is het veel sneller duidelijk wat er aan de hand is en kunnen mensen daar naar handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:16 



 
Profiel   

Ter informatie: in ieder geval ggd regio zuid-holland-zuid prikt op de vaste locaties niet langer zonder afspraak. Maak dus ook als je de eerste vaccinatie zonder afspraak bent gegaan, voor de tweede wel degelijk een afspraak. Anders kan je er niet in.

En onthoud: de locaties maken het beleid niet, ze voeren het uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:24 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Deze variabele incubatie tijd is natuurlijk lastig. Je gaat te goeder trouw(0 klachten) naar je werk etc, en kan mensen besmetten.
De conclusie dat mensen heel veel bij elkaar op bezoek gaan en dat is het probleem vind ik nogal onnozel.
Is de incubatie tijd zo'n 24 uur en dan duidelijke klachten is het veel sneller duidelijk wat er aan de hand is en kunnen mensen daar naar handelen.


Als mensen minder vaak samenkomen (buiten werk, liefst thuiswerk dan) dan is de kans dat ze elkaar besmetten ook kleiner. Je weet nooit of iemand besmettelijk is natuurlijk. Je kunt niet zeggen...ohhh ik ga pas opletten als ik de boel bij elkaar hoest of proest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:27 



 
Profiel   

veerledec schreef
De risicogroepen, niet per se de ongevaccineerden. Als je alle gezonde 50-minners nu gevaccineerd krijgt, voorkom je een handvol ziekenhuisopnamen. Met een gemiddelde leeftijd van 60 en een BMI van 30 op de IC zou de focus mijns inziens daar moeten liggen waar je de meeste 'winst' verwacht. Ook met het oog op Portugal.


Dat is eenvoudig en helder, maar nee, ook de jongere gezonde mensen, zelfs kinderen van 5 -12 MOETEN verplicht, gedwongen gevaccineerd.

Kijk je uit met dat BMI noemen; dat is een héél ander onderwerp... en gelijk een treffend voorbeeld van de vaccintunnelvisie.

Gisteren is de gezondheidsraad van andalucia fysiek bij elkaar gekomen voor overleg voor het eerst sinds de uitbraak vorig jaar. Inclusief groepsfoto van 40 middelbare leeftijd+ schouder aan schouder met masker op . Dat kan omdat de situatie hier, nu, dat prima toestaat.
Toch is de propaganda-campagne voor verplicht vaccineren via de media opvallend begonnen.

Omicron is hét grote marketing ´argument´. Tussen de regels door echter helpen de huidige vaccins en boosters maar héél beperkt tegen omicron en is het eerste aangepaste vaccin over op zijn snélst 100 dagen te verwachten en realistisch later. Dan gaan we alweer de winter uit en wordt het seizoensminder... Ach ja.

Gebruik maskers, hou afstand, leef gezond ( incl. roken/drugs/drank/dik), laat je als risicogroep boosteren, geniet van het leven en laat anderen er ook van genieten. Vooral de minderjarigen. Voor hen is het allemaal vormend voor hun leven; potentieel een tijdbom voor de toekomst. Zij zijn VEEL belangrijker voor de samenleving dan te dikke 60plussers en bovendien hebben ze als groep geen last van Cocid19.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 69 van de 505 [ 12623 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen